Centraal Examen 2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mr M NL, 18 apr 2008.

1. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Hmm, net naar die omzettingstabel gekeken. Zal rond de 50 punten uitkomen en dat is tussen de 5.9 en 7.9. En ik moest een 4.2 halen. :)

2. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ik had ook 7 kantjes, maar ik had de laatste toets van geschiedenis 8 kantjes dus het viel mee 8) 't Ging wel aardig, heb denk ik wel een zesje of zo. Ik had maar een 4 nodig, die heb ik sowieso wel.

3. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zit ik me nu dus heel erg af te vragen, houdt een leraar zich heel strict aan dat nakijk model? Want ik heb overal wel wat weggekletst, en vaak ook nog wel redelijk logische dingen maar zoals het er nu naar uitziet heb ik iets van 35 puntjes maar ofzo. En ik moet een 5.0 halen:'-(

4. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Het wordt door je eigen leraar en door een 2de leraar van een andere school nagekeken, dus ligt er maar net aan wie je treft I guess.

5. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar in hoeverre is een leraar toegestaan om andere antwoorden dan ik het nakijkmodel goed te keuren?

6. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
  7. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Het is ook ieder jaar weer zwaar gezeik met NL. Ben het er trouwens helemaal mee eens, ondanks dat ik er niet 3 uur heb gezeten (Ws in anderhalf uur klaar) waren de vragen ontzettend vaag, wat het om het in de trant van de schrijver van de eerste tekst te houden : het maakte het examen nodeloos moeilijk

8. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Precies hetzelfde verhaal als vorig jaar dus. Maar dan nog erger. Dat zelfs de schrijven zegt dat het onnodig moeilijk is zegt een hoop.

9. Futtbucker

Futtbucker Nog ff student =D

Leuk Bevonden:
    0
    De meeste leraren van je eigen school willen zelf ook echt wel dat je overgaat. De hele school wil eigenlijk dat iedereen slaagt dus ze zullen al gauw een vaag antwoord wat naar het correcte antwoord neigt, goedkeuren. Als de 2e corrector echt een miereneuker is dan kun je alsnog genaait zijn. :mad:

10. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Hij heeft ook echt gelijk ook, ik had dus A geantwoord bij die eerste vraag en volgens het correctie formulier is dat fout maar ik zou toch zweren dat het goed is, en nu is er dus zelfs bewijs voor van de scrijver van de tekst notebene. Ik hoop wel dat ze hier echt wat mee gaan doen.

11. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Bij GS is het bekend dat het nakijkmodel ruk is, en er zijn zelfs regionale vergaderingen met docenten GS waarin ze afspreken wat wel, niet of half goedgerekend wordt. Soms is het zelfs overduidelijk, dan is er een vraag die meerdere antwoorden kan hebben volgens het boek, maar staat er in het nakijkmodel maar één. Alles wat op zo'n vergadering wordt besloten wordt genotuleerd, en die notule gaat mee naar de 2e corrector, zodat die weet dat het is goedgekeurd.

Ik weet niet hoe het bij andere vakken gaat, dit heb ik van mijn bijlesleraar gehoord vorig jaar :p

12. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Duimen en duimen dan maar...

Ik scheit hem nu wel echt, ik ben waarschijnlijk na gesch en wiskunde gemaakt te hebben van status: overgaan veranderd naar status: herkansing:'-( En dan heb ik Economie1,2 nog niet eens gehad..

Thanks voor alle antwoorden trouwens:)

13. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Tjah ik heb het dan toevallig wel goed. Maar hoop idd dat hier iets mee gaat gebeuren want een grotere "klacht" dan dit gaan de makers volgens mij ook niet meer krijgen ook. Als dit niks zou opleveren is dat wel een groot zwaktebod van de makers

14. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    @ Biba: als je een klacht gaat invullen en je klikt klacht om correctiemodel aan dan staat er dat:
    Goede antwoorden die niet in het correctiemodel staan maar wel goed, kunnen door de leraar uiteraard goed worden gerekend.

mensen, klachten opsturen!
    klik hier om te klagen!

Laatst bewerkt: 20 mei 2008
  15. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Ik denk trouwens niet echt dat de aantallen klachten serieus genomen gaan worden. Ik bedoel er zijn nu al klachten over het aardrijkskunde examen wat pas morgen is:D

16. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    Nee nerd, dat gaat over dat het aardrijkskunde examen drastisch veranderd is en dat de leerlingen er nog niet mee hebben kunnen oefenen.

Over correctiemoddeln:

17. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Reken maar dat als er genoeg klachten zijn dat ze serieus genomen worden, dat zul je wel zien aan de normering :)

18. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Net Nederlands VMBO Kader gedaan. Was zover mijn gevoel een eitje. Een sammenvatting maken, een brief en wat teksten met wat vragen. 5.4 nodig om voor NL te slagen moet lukken.

Wel zwaar irritant, die stoelen en tafels waren echt rot. Rugpijn van die klote stoelen, en was niet de enige. En elke keer die fucking schoolbel die je hoort, bah. Trouwens net gehoord dat ik 28 punten van de 58 punten voor ICT heb behaald, klote. Had maar iets van 35 nodig om te slagen. :mad: Hopelijk kan ik wat regelen..

19. Futtbucker

Futtbucker Nog ff student =D

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had ook gehoord dat er duizenden klachten waren direct na het Nederlands examen! :eek:
    Maarja, alleen maar chill voor ons ^^

20. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn vader is een soort van insider bij dit soort examenzaken, en volgens hem komt het maar heel weinig voor dat er door een bepaalde hoeveelheid klachten dingen veranderen... Het gaat meer om experts (bijv. die schrijver die de vragen over zijn zelfgeschreven tekst niet begreep) die er gegronde kritiek op hebben.

Over dat soort zaken moet je met je hele school klagen op de site van het LAKS. Je moet daar ook je school invullen, en als je met een groot deel van je examenjaar gaat klagen over dezelfde irritante toestand, doen ze er misschien wel iets mee.

Deel Deze Pagina