De HDTV en Digitale Televisie thread [Deel 18]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 14 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk, dat zijn goede ontwikkelingen! Het verschil tussen LCD en plasma wordt steeds kleiner en kleiner. Plasma heeft momenteel nog steeds mijn voorkeur en ben dan ook benieuwd hoe duur deze tv zal gaan kosten.

    Ambilight ben ik persoonlijk niet van onder de indruk, ik vind het veel te overdreven overkomen. Je kan het natuurlijk lager zetten en dergelijke maar je betaalt er ook nog es erg veel voor. Als ik dan echt die nood heb om iets erachter te plaatsen, dan plaats ik wel wat LEDjes ofzo :eek:

    Wie had dat hier trouwens, LEDjes achter zijn tv? Geeft dat een rustiger beeld?

    Deze week slaap ik heel de week bij me zwager en schoonzus, die zijn een midweek weg dus ik en me vriendin bivakkeren heel de week bij hun thuis. Ze hebben boven op bed een 26" Samsung LCD hangen, damn....wat ben ik blij dat ik die niet heb gekocht toendertijd. Als je al 5 dagen plasma bent gewend, valt een LCD best wel tegen :'-(
     
  2. BULLETPR00F NL

    BULLETPR00F NL Pro

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    1
  3. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
  4. BULLETPR00F NL

    BULLETPR00F NL Pro

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    1
    mijn werkgever bestelt de tv rechtstreeks uit de fabriek.:D
     
  5. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Good for you!

    Weet iemand of er een soort callibratie-dvd bestaat die je kan laten lopen om te kijken of je instellingen goed staan ofzo?
     
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
  7. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    En merk je daar ook echt wat van of is het 30 euro weggegooid = minimaal 15 pils in de kroeg ;)

    Een vraag aan de mensen die hier ook een Panasonic Viera hebben -> waar is die Viera Link button voor? Hij zegt bij mij elke keer: functie niet beschikbaar ofzo. Mis ik iets? :eek:
     
  8. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Heb ook een Viera
    Dat is voor als je een dvd speler hebt van panasonic. Dat heet namelijk Viera link. dit betekend dat als je een panasonic dvd speler erop aansluit hij deze helemaal herkent, en met de zelfde afstandsbediening kan besturen, ik heb Viera uit gezet in het menu, zodat ik niet telkens dat balkje krijg te zien als ik per ongeluk erop duw.
     
  9. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik schat 3000 euro

    DONT GET HIGH ON YOUR OWN SUPPLY!
    Plasma is echt niet zoveel beter dan LCD zoals jij maar al te vaak op deze forums wil doen laten lijken.
    De betere LCD's leggen het totaal niet af tegen Plasma en dan heb ik het over de high-end Plasma's dus de Kuro's en LZ800 serie Viera. De nieuwe Samsung serie 6 bijvoorbeeld heeft een 3500:1 statisch contrast (TEN ALLE TIJDEN!!!) wat vooral in het daglicht tot veel betere beelden komt dan welke Plasma dan ook. Tijdens avonduren in een donkere ruimtes is ook het verschil met een Plasma maar zeer klein wat betreft zwartwaardes (LED LCD's hebben perfect zwart).
    Overigens is het zoals ik te vaak hier heb moeten zeggen een kwestie van smaak wat de keuze tussen LCD en Plasma maakt, beide hebben hun sterkte en zwakte.
    LCD is bijvoorbeeld veel veller waardoor het beeld er meer uitspringt terwijl Plasma bedompter beeld heeft wat weer zich uit in betere zwartwaardes (ten opzichte van average joe LCD's). Gewoon een kwestie van smaak!
     
    Laatst bewerkt: 20 mei 2008
  10. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    De betere LCD's kosten ook 2x zoveel als een plasma, weet niet of je daar ook naar gekeken hebt. en LEC LCD's hebben misschien wel een zelfde zwartwaarde als plasma, maar hoeveel LED LCD's zijn er al? Juist ja, nog weinig.

    vergelijk het is met een gewone LCD, hierbij is het zwart echt geen zwart, meer grijs, door die backlight van de lcd.
     
  11. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja joh? De samsung TEN ALLE TIJDEN een contrastratio van 3500:1 !!!! Damn, en de PX80 heeft maar 15.000:1 en de PZ80 zelfs maar 30.000:1 :mad:

    Plasma is gewoon ongeëvenaard qua beeldkwaliteit, kleuren, reactietijd, zwartwaardes, scherpte bij bewegende beelden (voor een betaalbare prijs). Pak een LCD van 900 euro en zet daar de 42PX80 naast. Vertel me dan maar zonder te lachen dat de LCD er beter uitziet :lol:

    Voor een budget van maximaal 1300 euro en minimaal 37" is plasma gewoon the way to go VIND IK.

    De prijs van topkwaliteit LCD's zijn gewoon veel en veel te hoog vergeleken met de beeldkwaliteit van de plasma's die je wel kan krijgen voor rond de 1000 euro. LCD moet allerlei dure technieken toepassen om de beeldkwaliteit van plasma te evenaren en dan kan de prijs niet meer laag blijven.

    Het is niet altijd hoe duurder hoe beter trouwens :thumbs:. Ik zal voortaan duidelijker zijn met het feit dat het mijn mening is, terwijl de meeste mensen die plasma's en LCD's naast elkaar hebben gezien die mening wel deelt maargoed, dat terzijde :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 20 mei 2008
  12. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Lol discussie`s over welke beter is.

    LCD is in den beginnen ontwikkeld voor stilstaande beelden. Nuff said.

    Iemand met een beetje kijk op hoe TVbeeld er echt moet uitzien zal altijd voor plasma gaan. Of beter gezegd altijd plasma kiezen boven lcd want voor de echte freaks is plasma zelfs nog niet goed.

    Maar ja is en blijft toch eindeloos deze discussie.
     
  13. daanoss

    daanoss Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag zou ik mijn TV gaan halen, de verkoper had me korting gegeven omdat deze besteld moest worden.

    Hij vertelde me dinsdag tussen half 6 en 6 kan je hem komen halen.

    Ik was al wat aan de laate kant, dus ik was daar stipt om 6 uur.

    Staat een verkoper van BLOCK bij de deur, ik zeg ik kom me televisie halen doet die ondertussen de deur dicht, 'sorry we zijn gesloten' ik zeg kom hem alleen halen en ben zo weer weg. Nee kassa's zijn dicht en het is al 6 uur geweest zei meneer met een grijns op zijn gezicht.

    Sorry hoor wat een service, er liepen nog mensen binnen rond te kijken en dan laat die mij niet binnen terwijl mijn TV daar klaar staat, geld geven bon en klaar.

    Morgen ga ik erheen wil 50 euro korting en houd me mond of wil me geld terug(23 euro aanbetaling) en ga even een uurtje schreeuwen door ze zaak hoe slecht de klantenservice is.

    Ik laat het nog wel weten hoe het is afgelopen.
     
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    LED lcd's hebben perfect zwart? Hoe kom je erbij?? Heb je het gezien?

    Zolang er nog geen tv is waarbij achter iedere pixel een led zit, kan t al niet.

    Plasma een bedompter beeld? De kleuren spatten van mn scherm af. En de winst van een plasma is niet de betere zwartweergave (de nieuwe lcd's geven ook zwart weer), maar juist de details in het zwart.

    Een lcd is alleen feller in een winkel met 30 lampen aan, omdat de helderheid van een lcd groter is. Als je naar je thuissituatie kijkt, is dit voordeel verdwenen.


    Verder is het qua beeld inderdaad een kwestie van smaak. Jij houdt van lcd's, prima!

    Met open mond heb ik laatst the fantastic 4 op Blu-ray bekeken, niet te geloven zo mooi.
     
    Laatst bewerkt: 20 mei 2008
  15. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Das echt minder, Was namelijk erg benieuwd naar je bevindingen.
    Gezien de mijne pas maandag geleverd word.
    Dat kon ook vrijdag al maar ze konden geen tijd opgeven en vrijdag heb ik een belangrijke afspraak, Dus dat kon niet.

    Hoop voor je dat ze morgen wat aardiger zijn daar.
    (die vrouw die ik aan de telefoon had om die bezorg afspraak te maken klonk ook niet echt vriendelijk moet ik eerlijk zeggen.)

    @ Ferry34,

    Ik had op de vorige pagina nog een vraag aan jouw gericht.
    Geen zin om te antwoorden (Is ook niet veplicht) of eroverheen gelezen?


    Heb je helemaal gelijk in, Persoonlijk zie ik het nut van de veel duurdere led backlightning niet in zolang niet elke pixel een eigen ledje heeft.
    Als dat er al komt zal dat veel en veel te duur zijn.

    (staat hier bij de mediamarkt een 19'' of 20'' pc monitor ( 4:3 ) met led backlight.
    Mag je 1299 euro voor neertellen.

    Ben erg benieuwd naar de laser rptv's en andere nieuwe technieken.
     
    Laatst bewerkt: 20 mei 2008
  16. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Is het nou de dvd speler van de Xbox 360 die niet al te geweldig is?

    Want ik heb net wat dvds getest, gekochte dvd films, dus geen copies of wat dan ook.
    Maar ik vind de films zoveel ruis hebben, films als Hero bijvoorbeeld. Dat kan nooit kloppen. Het kan ook aan de settings van mn plasma liggen, maar wat ik ook aan die settings verander...de ruis word er niet minder door. Terwijl dit naar mijn mening absoluut ruisloos moet kunnen.

    Op de PS3 ziet het er iets mooier uit maar nog steeds ruis....
     
  17. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Het blijven dvd's he. Die zijn origineel op 576p gemaakt. Ze worden op de X360 geupscaled naar 720p of 1080p en op de PS3 wordt hij geupscaled naar 1080p. Het beeld wordt mooier maar het worden niet ineens BluRays ofzo.

    De PS3 is daar een stuk beter in en daarom ga ik die ook aanschaffen, als media center en voor zijn upscale kwaliteiten + BR-speler :)

    Ik sluit me verder helemaal bij Ferry34 aan. Iedereen heeft zijn eigen voorkeur maar ga geen dingen verkondigen die niet "kloppen".
     
  18. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    True,maar feit is wel dat er geen mega kwaliteit dvd speler in de 360 zit toch?
    In de PS3 is het inderdaad mooier..maar daar kan je ook nog allerlei AV settings veranderen.
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zondag alle kabels alvast veranderd en tv/audio meubel opnieuw ingericht.
    Ben er helemaal klaar voor.

    Hoop dat de Sony niet zo'n stofmagneet is als mijn huidige LE32R71B.

    Ik weet 100% zeker dat de Oehlbach HDMI-kabel geschikt is voor 1080p maar dat weet ik niet over de Silvercrest kabel.
    Zo niet , dan moet ik de PS3 een ander plekje gegeven en de Silvercrest gaan gebruiken met de Samsung HD-decoder (1080i).

    Hoop dat de transportbedrijf Vrijdag vroeg op de stoep staat !!
     
  20. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    DVD speler van de 360 is prima, alleen wat lawaaïg.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina