Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet dat het debiel veel klinkt 900kcal, maar als ik mijn eetschema bekijk is het echt zo.

Ik at altijd een gezond ontbijt, lunch en avondeten. Maar daarnaast at ik per dag minstens een saucijzenbroodje of 2 croissants/broodjes, 2 'repen', een bak noodles, en minstens 1x in de 2 dagen een broodje gebakken ei of tosti's. Nu eet ik dus alleen nog maar s'ochtends brood, s'middags brood en s'avonds varierend gezond avondeten. Al die dingen die ik dus altijd daarnaast at, is samen zeker 900kcal...

Ik woog btw 87 kilo, ben nu 82-83

2. halo3junkie

halo3junkie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dus geen fruit? :|

3. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik drink elke dag 2-3 geperste sinaasappels, verder los gewoon kiwi's/aardbeien/druiven, maar dat tikt echt totaal niet aan op je totale aantal calorien.

4. halo3junkie

halo3junkie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik weet maar het is toch best belangrijk. Ik heb me eet schematje al klaar, moet alleen nog vet % meten etc en dan kijken of ik net zo snel afval als jou :p

5. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Belangrijkste is dat je het volhoudt, ik zou er normaal totaal geen motivatie/doorzettingsvermogen voor hebben, maar ik wil gewoon niet met een bierpens over het strand lopen in de zomervakantie. En aan het niet meer eten van lekkere broodjes etc. wen je heel snel. En als je thuis loopt/fietst en je hebt de mogelijkheid om tv te kijken, moet je gewoon een leuke serie uitzoeken, dan train je terwijl je een aflevering kijkt :) Dan heb je ook gewoon wel zin om je in te spannen.

Het irritantste vind ik er aan dat ik dus niks meer eet na het avondeten, ik krijg rond deze tijd gewoon echt te erge honger. Maar volgens een kennis/huisarts is het echt niet goed om vlak voor het slapen nog te eten, nog een zak chips voor de tv s'avonds is echt killing.

6. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    belachelijk dat je 900kcal onder je oud gebruik zat, je raakt zo eerder je spiermassa kwijt omdat het niet de energie krijgt die het nodig heeft.

7. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Ik denk dat hij in totaal 900kcal minder is gaan eten, niet 900kcal onder behoefte van 2500.
    Stel dat hij allemaal vette dingen at enzo dan kwam dat misschien uit op 3500. Dan dáár 900 vanaf en dan houd je 2600 over.

8. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Léés nou eens goed. Ik zeg toch dat ik alleen de vette/ongezonde dingen skip? Aan brood en avondeten heb ik echt wel genoeg energie ;)

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Half of heel bakje magere kwark voor het slapen gaan! :)
    Daar zitten relatief langzame eiwitten in die weer goed zijn voor de spieren (handig ivm slapen). Het is pas echt killing om je lichaam te lang niet van eiwitten te voorzien nl. Als je bijv om 18.00 avondeet en om 07.00 ontbijt zit je in totaal 13 uur zonder proteine-inname.

Weet nu alleen niet meer zeker of je wel aan fitness doet :+

10. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, maar ik verlies al mijn mannelijkheid als ik een 'afval-topic' start :+

Ik eet meestal vrij laat, maar die kwark lijkt me dan wel een goed idee.

11. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Goede prestatie Biba, van die magere kwark zal je niet aankomen dat is bijna geen koolhydraten

edit: spierpijn is echt niet normaal meer, heb een beetje een lucille werner loopje en vanavond weer squatten + deadlift :+

Laatst bewerkt: 21 mei 2008
  12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Alleen om het afvallen te doen dus?

@ Esco: ik heb de gewone deadlift tegenwoordig bij rug staan. Nu ik eenmaal de goede techniek van goeroe rippetoe heb geleerd moet ie daar eigenlijk ook wel.

Stiff legged DL doe ik dan wel weer bij benen.

13. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Wat bedoel je precies dan, kan ik het schema beter aanpassen? Doe nu deze die je een tijd terug gepost hebt.

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  15. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe het inderdaad eigenlijk voornamelijk om het afvallen, daarnaast wil ik ook gewoon weer een fatsoenlijke conditie krijgen. Maar qua spieren trainen wacht ik tot na de zomervakantie, ik ga nu toch nog niet naar de sportschool. En álleen thuisoefeningen hebben volgens mij echt maar moeizaam effect. Sowieso merk je ook nauwelijks iets van spiertoename als er overal een laag vet overheen zit.

16. BuLLeTTiMe 88

BuLLeTTiMe 88 .

Leuk Bevonden:
    0
    Juist als je spieren kweekt zoals je buikspieren enzo verbrand je meer vet omdat je spieren vetten als reserve brandstof gaan zien. Dit kan je thuis doen en alle kleine beetjes helpen ook toch. Je zegt zelf dat je niet met een bierpens over t strand wil lopen maar toch ga je pas beginnen met trainen na de vakantie? Als je echt effectief af wil vallen moet je gewoon 5x in de week naar de sportschool en zo weinig mogelijk vet voedsel eten. Moet je is zien hoe snel de kilos eraf vliegen. Dit heeft ook weer een stimulerend effect omda t je dan ook resultaat gaat zien. Elke ochtend/avond een paar thuisoefeningen kunnen dan ook geen kwaad meer.

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Kleine corretie:

5 keer in de week krachttraining is voor veel mensen (ook voor mij) echt teveel. Groeien doe je in je rust.

Je moet zeker wel vetten binnen krijgen echter dat uit gezonde bronnen halen zoals noten, vette vis en pindakaas. Ik krijg zelf ongeveer 50 gr gezonde vetten per dag binnen. Daar val je zelfs sneller mee af.

Maar verder heb je gelijk. Spieren verbranden de hele dag door kcal en is dus een mooie manier om af te vallen.

18. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Wie heeft het over krachttraining?
    Hij doelt denk ik op fietsen/crosstrainer/roeien en hardlopen denk ik ;)

19. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tjah ik zit nu in mijn examenperiode, en daarna heb ik al zomervakantie. En ik heb heel wat gepland in de hele vakantie, ik ben minstens 5 weken niet in Nederland. Consistent trainen (dus naar de sportschool) gaat dus niet meer lukken voor het einde van de vakantie. Daarom zeg ik ook dat ik vanaf dan pas ga beginnen met echte krachttraining. Hardlopen/fietsen kan ik wel gewoon makkelijk blijven doen in de vakantie, lopen kan overal waar je maar wil.

20. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Je bierpens zal met 5 kg eraf toch ook al een eind wegzijn? Het is maar net wat je streven is, wil je wat gespierder en droger worden dan heb je toch echt krachttraining nodig...

Nog een paar vraagjes:

- Aanstaande maandag naar de kaakchirurg, heb zo'n vermoeden dat ik 3 dagen weinig ga eten en wil daarom weightgainer kopen/bestellen, wat is een goede weightgainer en waar kan ik die bestellen?

- In het schema staat voor vandaag chins/pull-ups als laatste, met welke kan ik het beste beginnen en is het de bedoeling dat je deze afwisselt per week?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina