AUTO'S: (rijlessen,rijbewijs halen)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mastapiece, 9 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Beverkoog inderdaad. Ik zit bij Patrick, is op zich wel een aardige gast. Ik rij in een Golf. Hij vertelde me een aantal dingen anders te doen dan Talander dat had gedaan, dus ik moest wel ff wennen. Daarna ging het wel lekker. Heb wel weer zin in m'n volgende les.:cool:

2. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Mja vooral dat schakelen moet zo sloom van Talander.....als je te snel schakelt gaat hij zeuren :cool:

3. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ja idd, je moet jezelf de tijd gunnen ofzo. Maar bij die Patrick moet ik als ik de koppeling laat opkomen om vanuit stilstand te gaan rijden, ongeveer stoppen met laten opkomen wanneer die auto begint te rijden. Dan moet ik die koppeling 2 secondes zo vast houden om daarna iets gas bij te geven en dan naar 2 te schakelen. Maar die 2 secondes extra kosten dik veel tijd. Merk je vooral als je voor een stoplicht staat en andere mensen een stuk sneller optrekken. Lijkt me dat dat gewoon een tijdelijke regel is?:confused:

4. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat je dat na een tijdje automatisch zelf oplost. Ik had in het begin ook moeite met dat ik zo langzaam optrok. sowieso rijden veel mensen in het verkeer niet zoals je zou moeten rijden op het examen. Je moet bijvoorbeeld schakelen bij 2000 touren (dieselmotor), maar veel mensen doen dit bij een veel hoger toerental.

5. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Nieuwe Rijden wordt je bijgeleerd. Ik schakel meestal tussen 2000 en 2500 toeren op weg naar de 3e versnelling. Toch varieert dit, als ik moet inhalen trek ik hem wat langer door om vervolgens te schakelen. Is ook wel leuker :cool:. In het begin moest ik echt zoeken...hield ik de koppeling iets te lang vast enz.

Nu probeer ik zoveel mogelijk met het verkeer mee te rijden met optrekken, toch ben ik soms wat langzamer.....Ach dat slijt er vanzelf wel goed in schat ik :)

Pascal geeft hij er een reden voor? Ik moest namelijk niet wachten maar als de auto begint te rijden gas bijgeven zodat je de koppeling verder op kan laten komen.
    Misschien doet hij het om ervoor te zorgen dat je de motor niet af laat slaan ofzo?

6. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Beter dat je het zo leert dan dat je die motor tig keer laat afgaan. In mijn eerste lessen heb ik hem zo vaak af laten gaan en dat voelt echt kut, zeker als je voor een druk stoplicht staat en hij dan weer op rood gaat :+

7. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Mja hij gaf gewoon aan dat hij het zo graag wilde zien. Bij die Volvo vond ik dat sowieso een stuk makkelijker, heb wel het idee dat deze VW sneller afslaat. Ik liet 'em namelijk ook in het begin eerst 2x afslaan maar dat had naar wat ik denk vooral te maken dat ik de koppeling wat te snel liet opkomen. Daarna vroeg hij mij op het op die manier te doen. Maar omdat hij me eerst gewoon zonder instructies liet proberen weet ik niet of hij dit regeltje heeft ingevoerd bij mij omdat ik die auto liet afslaan, of omdat hij dit gewoon beter vind voor beginnende lessers. Ik denk het eerste... Maarja, ik vraag het 'em wel ff bij de volgende les.

@ Riddick, daar had ik daarna idd geen last meer van. Was trouwens wel lachen. Aan het einde van de les toen ik vrij dicht bij huis was (voor killaz en anderen die weten waar het is, het kruispunt tussen die rondweg en de Bergerweg, waar het Belastingkantoor dichtbij staat) moest ik wachten voor een rood stoplicht. Toen reed er een lesauto van een andere school voor me, en die auto sloeg toen af. Toen drukte hij snel ff op mn toeter om die gast daar achter het stuur te jennen.:+

Naja, je had erbij moeten zijn. Nu is het minder grappig.:mad:

EDIT: @ de bengel: Tsja in die Volvo trok ik echt beduidend sneller op dat met dit regeltje. Die 2 secondes duren in zo'n situatie echt lang.

Laatst bewerkt: 6 mei 2008
  8. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Het zijn zo en zo een stelletje mafkezen bij elkaar.....

In mijn 1e les moest ik gelijkwaardige kruizingen oefenen in de Beverkoog.....
    Kwamen we een andere van Talander tegen die precies hetzelfde aan het doen was....

Ik heb 25 minuten dat meisje moeten achtervolgen om die instructeur te jennen 8)

9. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Je moet zo snel mogelijk op snelheid komen (vooral bij invoegen @ snelweg), dus dan moet je even flink gassen in lage versnellingen anders duurt het allemaal veel te lang.

Daarna is snel doorschakelen wel aanbevolen. Dan rij je zuiniger.

10. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Is inderdaad tijdelijk, ik kreeg het ook zo aangeleerd, maar later gaat het vanzelf over in een vloeiende beweging.

11. Jayo

Jayo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben deze site tegengekomen www.degoedkoopsterijschool.nl

Groet,

12. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Hij vroeg zich 4 maanden geleden (die reply van danger is van 14 januari) wat het nou kost om bij je rijbewijs B je aanhangwagenrijbewijs (scrabble 8) ) E halen.

Maar je link is handig hoor :) :cool:

13. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Zo 2 sec verhaal doe ik nu ook niet meer. Vanaf het begin liet ik de koppeling gewoon rustig opkomen, en dat werkt nu ook als een zonnetje. Ding niet 1x afgeslagen. Moest dus nu ook die route door Heerhugowaard met al die rotondes doen. De hele tijd schakelen van ze 2 naar zn 3 en andersom is wel een beetje een pain in the ass. Maarja ging wel allemaal netjes verder. :cool:

14. iOcat

iOcat ;=- POW!

Leuk Bevonden:
    7
    Ik ga stoppen bij mijn rijschool, en heb nog een examen tegoed. Weet iemand of het mogenlijk is om zo'n examen te behouden? Dat ik namenlijk 10 lessen ergens anders volg, en dat ik gewoon op ga via mijn oude rijschool? :9

15. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom wil je daar stoppen?

16. iOcat

iOcat ;=- POW!

Leuk Bevonden:
    7
    Omdat er te weinig op wordt gelet wat er goed en verkeerd gaat tijdens de rijlessen. Gewoon pech gehad, en een verkeerde rijschool genomen..

17. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    okee.. dat is toch vrij cruciaal voor een rijschool..

Maar over het algemeen mag je zo'n examen meenemen, in overleg met beide rijscholen. Geloof ik. :+

18. jerooney

jerooney d'r in dat telt

Leuk Bevonden:
    0
    Of als hij net op oranje springt na het afslaan, dat jij nog net verder kunt rijden en de rest weer moet wachten voor rood licht:9

19. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Morgen examen.....11.40 mag ik.....Wish me luck :x

20. DC Vogelaar

DC Vogelaar Happy Hour

Leuk Bevonden:
    0
    Succes!

Ik heb Donderdag m'n tweede les, is al twee weken geleden omdat vorige week m'n instructeur ziek was. Ben best wel zenuwachtig dat ik dat hele schakel gedoe ben vergeten

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina