Centraal Examen 2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mr M NL, 18 apr 2008.

  1. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Engels gaat zo easy worden, heb echt het hele jaar alleen maar examen boekjes gemaakt. Voor 2007 had ik een 8.9, en moet nu een 3.4 halen. Ik maak me voor Engels en Wiskunde dan ook niet erg druk.

    Alleen NASK, omfg. Whaaaa, irritant. 8)
     
  2. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    En wat voor diploma krijg je dan? Welke school?
     
  3. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Hehe, Engels wordt inderdaad erg easy. Al denk ik dat Wiskunde ook moeilijk zal worden, voor mij dan. Ik sta er net aan een krappe 5.5 voor dus ik moet zorgen dat ik een 6 komt te staan.
     
  4. Nukeshell

    Nukeshell Active Member

    Berichten:
    526
    Leuk Bevonden:
    2
    Zo, net Engels HAVO gemaakt! Ik was na iets meer dan een uur al klaar. De teksten waren vrij makkelijk te lezen en dat scheelt altijd stuk!:thumbs:
     
  5. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Heb ik ook, en ik zit er behoorlijk tegenop te kijken.
    Ik heb een paar examens gemaakt en jeeeezus ik doe echt alles fout zowat.
    Het is ook weer allemaal nét iets anders dan in de werkboeken enzo en daar kan ik altijd heel slecht tegen.

    Met een 8,9 kom je er sowieso wel.
    Naar mijn idee de belangrijkste dingen (in spoiler ivm demotivatie :+):
    - Kengetallen, Cashflow en kijken of investeren goed is (Nettocontantewaardetheorie en terugverdienperiode)
    - Al die shit over leningen (hoeveel rente wanneer, aflossing blabla)
    - (Interest)percentages (enkelvoudig, samengestelde interest, opslagpercentages voor indirecte kosten)
    - Afschrijvingen en herwaarderingsreserve
    - Aandelen en Obligaties (Agio, gestort, geplaatst...)
    - Alles mbt NW (Verkoopresultaat, budgedresultaat, bezettingsresultaat) Prijsverschil en Efficiencyverschil) & Fabricagekostprijs en Commerciele kostprijs
     
  6. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had eerst ook M & O, gelukkig heb ik dat laten vallen en heb ik morgen lekker een dagje vrij 8)

    Azumi woon jij trouwens in het legendarische Oisterwijk, bekend van de Kano Vereniging uit de M & O lesbrieven? :lol:
     
  7. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    Ik was ook als eerste weg, damn wat was die easy zeg. :p
     
  8. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Hehe, was inderdaad niet moeilijk maar had ook geen goed cijfer nodig. Dus heb lichtjes de vragen gemaakt. Zal wel niet heel goed zijn maar heb toch geen hoog cijfer nodig:p

    Antwoorden van mezelft had ik over geschreven en mee naar huis genomen voordat het examen af was. Blijkt niet te mogen xD
     
  9. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ws ook als eerste weg (kut reistijd :p) idd een uurtje. zoals voorspeld appeltje eitje dus
     
  10. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Gewoon je normale HAVO/VWO diploma. Ik zit op het Pleincollege Bisschop Bekkers en die experimenteren samen met nog wat andere scholen met flexibele examinering. Ook wel flex-ex genoemd.

    Edit: Engels was inderdaad appeltje eitje. Aardrijkskunde is denk ik kantjeboord.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 mei 2008
  11. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    omfg dan kan elke malloot slagen :emo:

    :emo: = jaloers :9

    Heb net even engels nagekeken en zonder de open vragen heb ik 32 punten dus zit wel snor :)
     
  12. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Gek, dat zou eigenlijk niet mogen...
     
  13. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo? ben je een malloot dan?
     
  14. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Die M&O examens zijn eigenlijk best wel makkelijk, je moet alleen goed lezen en nadenken. Het lijkt telkens alsof ze veel moeilijkere dingen vragen maar dat is dus helemaal niet zo. Heb vandaag één examen gemaakt (2007-I) en had er helemaal geen zin, afgeraffelt en khad een 5.6. Mag een 4.2 halen morgen dus dat komt wel goed.

    Ga nu maar is AK lezen, dan kan ik morgen ochtend nog even M&O doen.
     
  15. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Hm ik zou ook wel alles in augustus nog een keer willen proberen, wel belachelijk dat je gewoon een normale diploma krijgt die eigenlijk gewoon gemakkelijker te verkrijgen is. Iedereen krijgt 2 kansen, Schoolexamen en Centraal examen, en jullie krijgen in totaal 3 kansen om je cijfer vast te stellen.
     
  16. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Wtf.... Ik wou dat wij dat deden, teering dan wordt het gewoon onmogelijk om te zakken. Kan toch niet serieus zijn eindexamen hoort toch nog een beetje moeilijk te zijn lijkt me....
     
  17. DC Vogelaar

    DC Vogelaar Happy Hour

    Berichten:
    220
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo vandaag lekker dagje gehad. Aadrijkskunde redelijk goed gemaakt voor mijn gevoel en ook Engels ging lekker. Had na het bekijken van het correctiemodel 41 punten dus dat is wel netjes :)

    Ik zie echt vreselijk op tegen morgen, economie. Moet er een 3.6 voor halen om een 6 te staan. Maar het is gewoon zo vreselijk veel en ook vreselijk veel informatie. Ik hoop dat ik het haal :9
     
  18. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Het leerwerk is 1, de toets is 2.
     
  19. Ent

    Ent GUNNER

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    heb net engels voor havo gemaakt. Vond hem nog vrij lastig ben namelijk niet zo goed in engels. Maar heb er nog 27 punten uit gesleept, met een N-term van 1 heb ik precies een 5.8 en dat is genoeg voor mij. Nu maar hopen op N-term van 1
     
  20. Nukeshell

    Nukeshell Active Member

    Berichten:
    526
    Leuk Bevonden:
    2
    @Ent: Meesten blijken hier het Examen makkelijk te vinden, dus de Norm zou best nog wel eens onder de 1 kunnen gaan zitten.
     

Deel Deze Pagina