De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Nope heb mijn vorige motor zon 4week terug verkocht. Voor mij is motorrijden puur fun en ik heb het gevoel dat de fun met een supersport motor pas begint als je al op illigale snelheden zit (gsxr750 rijd al 130 in zn 1ste versnelling) aangezien de meeste pk'tjes pas bij hoge toerentallen worden losgelaten.

Met een supermotard heb je veel meer fun bij lage snelheden doordat deze fietsen hun pk's en koppel al bij lagere toeren loslaten. Helaas zijn de echte supermotards nogal onderhouds gevoelig en niet geschikt voor langere ritten. Toen heeft KTM daarop ingespeeld met een 2cilinder 4takt en al snel volgden Ducati en BMW, en nu dus Aprilia met de Dorsoduro die minder onderhouds gevoelig zijn en waar je wel langere ritten mee kan maken.

*met supermotards bedoel ik dus de "echte" zoals KTM, Husqvarna,etc etc

2. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Goed onthouden Danger....

Ik heb idd een fox, zijn niet kapot te krijgen idd. Ik geef hem 1 keer per jaar een grote beurt (carb schoonweken, cilinder eraf en ff checken, variotje checken etc.) en beuk er iedere dag mee naar mijn werk hoe het niet moet.
    Dat wil zeggen starten en volgas weg.
    De KM teller is vorige week kapot gegaan, er staat nu iets meer dan 33000 km op met de originele cilinder!

Enige nadeel is de voorvork. Let er op bij aankoop.
    De voorvorken zijn vaak kapot (veren naar de kloten of scheuren in de vork)
    Ebr voorvork kost je tussen de 60 en 80 euro.

Oh en verwacht niet dat je snor 25 rijdt......ik had mijne met 15 minuten werk op 45 zitten na aankoop ;)

Succes!

(oh wacht even plaatje van mijn fox :cool: )

[​IMG][​IMG][​IMG]

3. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Zo.. na overgestapt te zijn van rijschool (vorige had exame datum in augustus :+) heb ik vandaag mijn rijbewijs gehaald :D

Morgen langs het gemeentehuis :D

4. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Congrats, je hebt een mooi weekend voor de boeg:)

5. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Gefeliciteerd kerel!

6. Roerbakmie

Roerbakmie .....

Leuk Bevonden:
    0
    Oké heel erg bedankt!

Ik was inderdaad ook niet van plan om hem 25 te laten lopen zoals je zegt, 45 á 50 km/h vind ik prima!:thumbs:

7. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Wat ik me afvroeg... zijn er eigenlijk ook crossmotorlike motoren (alleen dan wel een beetje stilo), voor op de weg voor rond de 1500 euro? Kan iemand een paar van die motoren opnoemen, anders weet ik niet waar ik moet beginnen op marktplaats. :b:

8. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
  9. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    wil je motor rijbewijs halen dan?

10. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Misschien wel. Ligt eraan hoeveel geld ik spaar.

11. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    En nog 2 jaar wachten :+.

Crossmotor op de weg lijkt me helemaal niks! Daar zit/sta je toch best wel rechtop op?

12. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Met de zithouding is niks mis hoor :p

Eerder dat je na ongeveer 30min rijden last van je reet krijgt door het smalle zadel. En wanneer je er geen straat banden onder gooit rijd je dus op noppen, ook niet zo fijn aangezien dit nogal trilt.

Je kan een crosser ombouwen tot supermotard maar dan loop je al snel in de kosten. Andere remschijf, banden (meestal ook velgen) en je moet je gearing aanpassen omdat een crosser kort gegeared is (rijd immers nooit lange rechte stukken)

Tegenwoordig maken ze crossmotoren voor op de weg (dus alle aanpassingen hebben ze vanaf de fabriek al mee)

13. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Jij ziet zo'n ding wel zitten he?

14. Vincent R

Vincent R Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nou nou avd lessen is wel ff andere koek :p

gister MIDDAG in overschie gereden ( drama :mad: )

niet dat het niet goed ging ofzo maar na een paar jaar auto rijden pas je de regels minder toe en nu moet je je weer "netjes" aan de regels houden...

15. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Wat waren dan bijvoorbeeld de dingen die beter konden?

Overigens vandaag is langs motor mercuur geweest, even kijken of de 696 er stond maar helaas. Wel een 620 en een 695. Erg gave dingen, de 620 zat lekker. Gelijk maar een poster meegenomen, kan ik er nu tegenaan zitten geilen tot de echte er is.

16. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    Zit nu de films van ''Ghost Rider'' te kijken, die gast is echt gek. Met 300 op de snelweg door het verkeer heen zigzaggen.

17. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga binnenkort met motorrijden beginnen. Het is zo dat je minimaal hoge schoenen/laarzen, handschoenen en een goedgekeurde helm verplicht zijn. Kleding kan je vaak lenen bij een rijschool, net zoals een helm die ik evt ook zelf nog wel heb. Dan blijven de handschoenen en de schoenen/laarzen over. Heeft iemand ervaring met schoenen en laarzen? Welke zitten het prettigst? Mijn voeten kunnen nog wat groeien dus ik heb geen zin om hele dure schoenen/laarzen aan te schaffen want ze zullen waarschijnlijk toch enkele jaren meegaan. Kan iemand mij hier wat algemene ervaringen over verschaffen?

Misschien ook leuk om door te lezen voor de beginnende motorrijder en verdient eigenlijk een plekje in de startpost;

http://onlibri.nl/e-books/techniek/45.aspx

18. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Ik ben ook bezig met lessen en mijn motorschoenen kosten maar 70,- :thumbs:
    Is meer voor nu voor het lessen.
    Eenmaal mijn rijbewijs zal ik uiteraard wel betere schoenen kopen.

En welke lekker zitten tja.. moeilijk te zeggen.

Denk dat je het beste gewoon kan gaan passen in een winkel.

19. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    www.motozoom.nl heeft leuke aanbiedingen, iig voor schoenen

20. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Ze geven alleen wel kudtservice in die winkel zeg.. :x
    Maar ze hebben idd leuk spul.

Topicstatus: