Centraal Examen 2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mr M NL, 18 apr 2008.

  1. Bassie_

    Bassie_ Guest

    Net of deze leden representatief zijn voor de NL bevolking. Dit zijn nerds --> zijn goed in Engels. :9
     
  2. BuLLeTTiMe 88

    BuLLeTTiMe 88 .

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn hier nog mensen die ook biologie(vwo) gehad hebben vandaag? Vond het zelf in vergelijking met voorgaande jaren makkelijker, maar wat had deze toets met biologie te maken? Volgens mij was het meer aardrijkskunde dan biologie. Waren ook een paar vragen zoals vraag 3 over consumptie/netto-productie die echt te vaag gevraagd werden. Verder dacht ik dat de metabolisme van planten niet gevraagd zou gaan worden? De werking van fotosynthese uit vraag 14 valt hier dus wel onder. Heb in ieder geval al geklaagd dus ben benieuwd wat de normering wordt.
     
  3. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Hoe was de N-term vorig jaar over het algemeen eigenlijk? Engels heb ik trouwens heel erg goed gemaakt.
     
  4. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Vorig jaar voor de Havo was hij volgens mij 0. Had zelf 3 fout dacht ik. Waren zowaar best leuke teksten. De jaren daarvoor lag de norm rond de 1 staat me bij. De norm verschilt per jaar dus terug kijken naar andere jaren heeft op zich weinig nut. Het is maar net hoe men het examen ervaart. Er zijn echter wel vakken waarbij de norm normaal gesproken erg hoog ligt. Zoals bij geschiedenis.
     
  5. Toxin

    Toxin Hexic !!

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb hem vanmiddag ook gemaakt. Ik had van te voren een aantal examens van voorgaande jaren doorgenomen. Die van dit jaar vond ik ook een stuk makkelijker (gelukkig). Zo lang de normering maar niet onder de 0.4 komt is alles goed, anders wordt het een twijfelgeval.
     
  6. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Ik bedoel ook voor andere vakken. Voor Engels begrijp ik dat de N-term 0 was, was ook wel erg makkelijk.
     
  7. Ent

    Ent GUNNER

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    de afgelopen 2 jaar was de N-term 0. Had er een van vorig jaar gedaan maar die vond ik zelf makkelijk. Maarja ik hoop N-term van 1
     
  8. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Made my day:)
     
  9. Jan WoWter

    Jan WoWter Jungie!!

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Waaat? Biologie (VWO) makkelijker dan vorige jaren? Met de oefenexamens scoorde ik veel beter. Heb 't echt niet goed gemaakt, iedereen trouwens van mijn school + oude school..
     
  10. BuLLeTTiMe 88

    BuLLeTTiMe 88 .

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij was ook niet makkelijker dan voorgaande jaren maar wat het voor mij makkelijker maakte was dat er relatief veel meer open vragen waren itt voorgaande jaren. Ik zie het nu weer want heb 5 van de 10 meerkeuze vragen fout. Ook raar dat ze niks over H&W hebben gevraagd en amper wat over het zenuwstelsel (synapsen/neuronen ed.). Denk dat de normering toch best hoog uit kan gaan vallen want hoor van veel mensen dat ze het echt moeilijk vonden. Wordt nog leuk dus :)

    edit:/ al bijna 1800 klachten binnen zie ik net
     
    Laatst bewerkt: 21 mei 2008
  11. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    waar kan je zien over die klachten enzo? :9
     
  12. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik vond het echt belachelijk moeilijk en veel mensen van mijn school ook. ik ging eigenlijk voor een 8 gemiddeld maar nu hoop ik op een 6, echt een rampe examen. En dan ook nog scheikunde overmorgen waar ik nooit een normale leraar voor heb gehad, maandag economie en woensdag wiskunde (b1)...damn
     
  13. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    klik
     
  14. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Aardrijkskunde was echt te kut zeg, kheb maar iets van 27 punten van de 50, kheb een 4.3 nodig dus gaat nog spannend worden denk ik:confused: Engels was wel een makkie, heb minstends een 8 daarvoor:) Snap niet hoe er in godsnaam meer klachten voor engels dan voor aardrijkskunde kunnen zijn:confused:
     
  15. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    Heb 46 van de 51 punten bij Engels en ik deed niet eens zo veel haha. :D
     
  16. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Tja gamen brengt zo ze voordelen met zich mee:)
     
  17. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Man, ik heb zo'n géén zin in Wiskunde morgen. Ik ga daar echt zakken. Ik hoop en bid dan ook voor een 5.5. Ik sta nu 5.5 voor Wiskunde dus mocht mijn eindcijfer een 6 zijn voor Wiskunde dan ben ik echt in de hemel. Ik ben ook zo slecht in wiskunde. Ik heb al best veel geoefend uit de examenbundels, sommige vragen makkelijk maar sommige waar ik denk bij waar gaat dit over. Ook bij de uitwerkingen heb ik ook de gedachte dat ik dit helemaal niet heb gehad dit schooljaar, en overige schooljaren. Naja, morgenochtend tot circa 12 uur dan nog even leren.
     
  18. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    wiskunde is juist het enigste waar ik niet tegen op zit, examen van 2007 gemaakt en had ruim een 9, frans vrijdag.. dat wordt voor mij pas een hel,
    ik snap er gewoon geen ene reet van:p ze moet met die talen beginnen op de basisschool, reden dat je engels kent is natuurlijk omdat je vanaf je vierde en vijgfde gamede en films keek,

    al hadden we op de kleuterschool nou frans, of duits, of engels wat dan ook, was dat een veel minder groot probleem, zeker voor mij
     
  19. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Morgen eco1,2 HAVO :emo:
    Heb er nog niet voor geleerd omdat ik mijn vriendin ging helpen met actieve aarde voor VWO.

    Ben zo slecht in eco en het is zo veel. K moet een 4,7 halen maar zie het somber in omdat er bijna geen sommen inzitten maar vooral vragen zijn over financieringstekorten en dat soort rare shit! :confused:
     
  20. DC Vogelaar

    DC Vogelaar Happy Hour

    Berichten:
    220
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben zo bang voor economie hé, ik hoef er niet persé een hoog cijfer voor te halen (3.6) maar ik vind het allemaal zo veel, en het is ook nog al lastig. Ik hoop echt dat de toets van morgen wat makkelijker is dan die vorig jaar. Wat ik van oefenexamens heb gezien, was die niet echt te doen. Als morgen achter de rug is alleen nog Wiskund en M&O.
     

Deel Deze Pagina