De HDTV en Digitale Televisie thread [Deel 18]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 14 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wc-bril

    wc-bril Toiletpapier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand wanneer de OLED's geintroduceerd gaan worden in NEderland? En hoe die prijzen ongeveer zich verhouden met plasma / lcd?
     
  2. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat duurt nog wel even denk ik, in Japan heeft Sony op 1 december 2007 de eerste OLED tv geintroduceerd. Toshiba wil overigens pas in 2009 de eerste OLED tv gaan introduceren.

    Maar daar komt wel bij dat OLED sterk veroudert.
    Bron

    Dat kan nog weleens een probleem worden denk ik. Helemaal als je kijkt naar de prijs van een dergelijke aanschaf. Natuurlijk had LCD dit in het begin ook en ook hier is een oplossing voor gekomen. Dit zal bij OLED ook zo zijn alleen moet dat nog wat ontwikkeld worden.

    Sony beweert echter hier weer dat ze dit jaar nog naar Europa komen met een OLED-tv. Maar er zitten niet zo heel veel mensen te wachten op een 11" OLED-tv van 2500 dollar :{. Zal denk ik rond de 1750/2000 euro gaan kosten in Europa. Hij komt overigens pas in 2009 naar Nederland.

    Het is wel leuk hoor, het platte gedeelte. Maar ik vind mijn plasma ook plat genoeg om eerlijk te zijn, nog geen 10 centimeter denk ik. Als de beeldkwaliteit nou maar gewoon heel hoog is hoeft het scherm echt geen 0,3 mm dik te zijn.

    Dan krijg je helemaal rare verhalen denk ik. Even een OLED ophalen, 42" van 5000 euro. Kom je thuis, doormidden gebroken door de vluchtheuvels :lol:
     
  3. DaveM

    DaveM Active Member

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je begint te lezen vanaf de post van 6 maart tot het moment dat je eindelijk bent gaan kijken.........
     
  4. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Oude koeien uit de sloot halen? Sorry man... :eek: Ik dacht dat we het over de huidige discussie hadden en niet over de discussie van meer dan 2 maanden terug. :'-( :'-(

    Maar ik zei vorige keer ook al het volgende:

    Ik heb het nooit over andere plasma's maar alleen over Panasonic. Je weet zelf ook (hopelijk) dat Panasonic een erg sterke serie heeft neergezet.
     
    Laatst bewerkt: 21 mei 2008
  5. Nick.Hoeven

    Nick.Hoeven Active Member

    Berichten:
    668
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraagje over HD-ready.
    Ik heb een HD-ready TV, ik dacht altijd dat deze alleen 720I/720P en 1080I ondersteund, en dus niet 1080P. Klopt dit, en wat is mooier, 1080I of 720P.
     
  6. daanoss

    daanoss Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij is binnen! Panasonic TH-37PV7F

    Wat ben ik blij, wat een verbetering...had hiervoor een Sony trinitron 66 cm...nu 94 cm wel even wennen.

    Me vader heeft beneden een Panansonic 81 cm staan die moest ook wel even wennen en zijn reactie was ook leuk hahah...

    Genoeg onzin, hij bevalt me tot nu toe goed. Mooi helder beeld vooral met DVD's via de Xbox 360.
    Analoog tv ziet er ook netjes uit. Je mag daar natuurlijk niet teveel van verwachten maar moet zeggen dat het niet tegenvalt.
    TV is ook nog eens 100Hz wat een hoop verschil uitmaakt en wat niet veel LCD/Plasma schermen voor dit bedrag hebben.

    Verder vind ik alles goed in elkaar steken, dus afstandsbediening, bediening zelf, bouwkwaliteit enzovoorts.

    Het enige nadeel, maar dat is bij de meeste LCD/Plasma schermen, is het geluid.
    Wat is dat dramatisch...

    Voor de 475 euro die ik ervoor heb betaald vind ik het een scherm die zijn geld meer dan waard is!
     
  7. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5
    nog even bij de 32D3000 wezen kijken en het beeld is voor zover ik in de winkel heb kunnen zien erg goed, helaas hadden ze in dezelfde winkel de 32w4000 nie meer staan en in in een andere winkel andersom weer niet.
    ze zijn beide voor een leuk prijsje nu omdat bij de fotoklein hier nu 19% btw korting eraf gehaald wordt.
    Als iemand hier nog wat over te zeggen heeft of als ik iets verkeerd heb hoor ik het graag
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik krijg de Sony KDL-40D3500

    De kabegoot die ik nu heb heeft tanden , je kan simpel een kabel halverwege uit de goot laten kopen.
     
  9. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Die kabelgoten lijken mij ook wel handig. Koop je die trouwens per meter?
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De kabelgoten hebben een standaard lengte van 2m.
     
  11. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Vandaag de UPC HDTV DVR Mediabox binnen gekregen!

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    De rode toetsen zijn touchscreen! 8)
     
  12. daanoss

    daanoss Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    [​IMG]

    2 foto's, camera is niet zo goed en die strepen op het beeld zie je in het echt niet :D
     
  13. rahulx

    rahulx Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Daan, waar heb je deze gehaald ?? voor die prijs !!
    edit: saturn tilburg??
     
    Laatst bewerkt: 21 mei 2008
  14. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij heeft hem bij de block gekocht.
    Daar koste de TV 499 en hij heeft er wat af gekregen omdat ze hem niet meer op vooraad hadden.

    Ik heb hem zelf via de site van block gekocht voor iets meer dan 530 euro inclusief bezorging en verwijderingsbijdrage.

    Daanoss bedankt voor de foto's, Meer is altijd welkom. ;)
    Kan niet wachten tot maandag de mijne word bezorgt.

    ---

    Vandaag zijn er 2 monteurs langsgeweest om mijn LG 26LC2R te repareren.
    Het defect is verholpen door het plaatsen van een nieuw mainboard.

    Maar nu lijkt het erop dat de hdmi poort niet goed functioneerd.

    Zal eerst maandag kijken op mijn nieuwe tv of het probleem aan de lcd of aan de dvd speler ligt.
    En dan zal ik indien nodig weer gaan bellen om een defect te melden.
     
  15. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Het zullen hele goede tv's zijn, die Panasonics. Maar het design vind ik totaal niets uitstralen. Geef mij dan maar mijn mooie Samsung..en nee, dat is niet omdat ik er zelf één heb. Maar qua design stralen die gewoon veel meer uit.
     
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Ahhh, dat is handig! Thanks.

    Mee eens, de Samsungs worden steeds mooier, de Pana's gaan achteruit in design.
    Sneu, vooral aangezien ze foto's hebben laten zien van nieuwe nog te komen Pana's die verschrikkelijk mooi waren.


    De inkomende hd signalen zijn inderdaad 720p/1080i en sommige ondersteunen 1080p. De laatste 2 kan die niet zo laten zien. (een hd ready tv heeft natuurlijk niet genoeg pixels voor 1920x1080 en hij kan ook geen interlaced weergeven).

    Wat jij mooier vindt, dan weet alleen jij. Hangt ook nogal van de tv af. Sommige tv's zijn erg goed in deinterlacen van het 1080i en sommige minder goed.
    Vaak is voor snelle games 720p het beste, soms met langzame games is 1080i mooier. Het gaat erom wat jij mooi vindt (en of je verschil ziet).


    Ik vertel steeds dat mensen zelf moeten testen en moeten kopen wat ze zelf het mooiste vinden. Ik vertel ook dat men de plasma ook moeten gaan testen, vooral vanwege de verkeerde info die vaak werd gegeven.

    Ik leg ook vaak dingen uit als er naar gevraagd wordt en dan zeg ik dat ik zelf een Panasonic heb. Ik zal nooit zeggen dat een Panasonic beter is dan een Pioneer, omdat ik geen Pioneer heb en ook niet heb getest.
    Ik vond de 37inch M serie tegenvallen toen ik deze ging testen in de winkel, maar ik zeg dat er steeds bij: ik heb m niet, alleen maar getest in de winkel.

    Het irriteert me gewoon dat mensen dingen roepen, alsof ze jarenlang ervaring met dat toestel hebben, terwijl dit gewoon niet het geval is.
    Je kan bijvoorbeeld niet roepen dat een Samsung A-serie beter is in het weergeven van Blu-ray dan een Philips plasma , als je geen van beide toestellen hebt. Het in een winkel zien hangen van een toestel (vaak zonder ook maar 1 instelling te hebben gezien), zegt bijzonder weinig.
    Zeg gewoon dat je ze in de winkel naast elkaar zag en je vond de Samsung een mooier beeld vond hebben.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 mei 2008
  17. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Help

    wij bezitten sinds twee maanden de samsung le 40m87.
    Nu heeft die sinds gister een dode pixel precies in het midden. Weet iemand wat het pixel beleid bij samsung is? Kan ik hem ruilen in de winkel?
     
  18. Alexis

    Alexis Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Loonens, jij hebt de PZ85, PZ80, PZ800 en de PX80 (in tussen bezit jij die ook heb ik begrepen) getest in de winkel heb ik gelezen. :) Wat waren je ervaringen met die tv's? Was het verschil groot tussen de 3 PZ-en? Want prijsverschil tussen de 800 en de andere 2 is wel vrij groot.. En zijn de PZ80 en PZ85 echt waarneembaar beter dan de PX80? Ik spreek hier wel over de 40/42".
     
  19. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat mijn irriteert is dat jij conclusies over mij persoonlijk trekt terwijl je mij totaal niet kent.
    1. Ik heb zelf 1 Plasma en 2 LCD's in mijn bezit. Hoeveel LCD's heb jij eigenlijk?
    2. Jouw Plasma bias doet niet af aan feiten die jij afdoet als meningen
    3. Zoals ik al eerder zei ken je mij niet en weet je dus totaal niet hoe en waar ik kom. Ik heb vrienden, kennissen en familieleden die meerdere van de TV's waar ik het over heb in bezit hebben (o.a. de 42LZ85/800, LX508, 37PF9603, 40a656, 40X3500) waardoor ik een beter onderbouwde mening kan geven dan jij mensen wil doen geloven.
    Overigens kom ik op nog wel wat meer forums en zie ik jouw Plasma biased reacties in meerdere LCD topics verspreid.

    LCD's geven juist hele goede zwartwaardes in goed verlichte ruimtes, want het omgevingslicht zorgt ervoor dat het backlight niet te zien is. Plasma's zullen door hun lage lichtopbrengst niet kunnen opboksen tegen het omgevingslicht waardoor grote contrastratio's niet meer waarneembaar zijn. Test het zelf maar eens met je Plasma door flink wat zonlicht in je slaapkamer te laten schijnen terwijl je Plasma aanstaat.
    Uiteraard zoals jij zelf aangeeft zijn deze problemen met beide formats op te lossen door zelf te zorgen voor de juiste setting.
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2008
  20. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb inderdaad de 42PX80 uitvoerig getest met mijn eigen X360. Maar ik heb de PZ80/85/800 zien spelen dezelfde Blu-Ray bron. Er werd Planeth Earth, SWAT en Ratatouille afgespeeld via een Panasonic Blu-Ray speler. Geen idee of die een beetje goed was maar het beeld wat hij weergaf was fenomenaal.

    De PX80 hing er ook op aangesloten en hing rechts van deze drie tv's. Ik ging op 3 meter afstand staan, de afstand die ik thuis ook heb, en ik kon de kaartjes dus niet meer lezen. Toen probeerde ik de duurste ertussenuit te pakken en de middelste en de goedkoopste.

    Ik zag serieus bijna geen verschil tussen de vier tv's. Er hingen normale lampen, nog wel wat teveel maargoed, geen TL-buizen parade in ieder geval. Ik kon wel zien dat het wit en het zwart bij de PZ's nog een stukje beter was. Ik had de instellingen zo gedaan dat het contrast op dezelfde waarde stond. De verkoper had het over IFC en dat het vloeiender beeld zou moeten creëren maar dat het hier zelfs uitstond omdat het niet altijd goed werkte bij verschillende bronnen :{. Ook geen toevoeging dus als je het mij vraagt. Het heeft even aangestaan maar merkte er weinig van eerlijk gezegd.

    Als ik op 1 meter ging staan kon ik goed onderscheid maken van de F-HD en de HD-R tv's. Maar als je dan bedenkt hoe vaak je thuis op één meter afstand staat ....

    Op 50" zie je het verschil wel weer een stukje duidelijker denk ik. Maar op 42" zou ik, ook al had ik het geld voor een F-HD tv, gewoon weer voor de 42PX80 gaan. En dan eventueel de PS3/X360/Wii erbij nemen, digitaal tv abbo (goed abbo met HDMI decoder) of een BR-speler of weet-ik-veel-wat. Als je erg spec-geil bent of je hebt arendsogen of hebt echt veel geld teveel, dan is een F-HD scherm the way to go.

    Verder zou ik toch echt de 42PX80 nemen en zorgen dat je goed HD-materiaal hebt om erop te kijken. Sommige mensen nemen een F-HD tv van 1500 euro terwijl ze dan analoge tv zitten te kijken omdat het geld opwas :{. Beetje overdreven natuurlijk maar je snapt wat ik bedoel.

    True natuurlijk, maar als ik echt wil genieten van de kwaliteit van een tv/film/game, of het nou een LCD of een plasma tv is, dan pas ik daar de omgeving op aan en niet andersom. Het is inderdaad overdag wat minder en er zullen mensen zijn die daar problemen mee hebben maar ik ervaar het niet echt als hinderlijk.

    Even een andere vraag aan jou, aangezien jij redelijk wat van LCD's weet :+. Ik verblijf deze week in het huis van mijn schoonzus en zwager, ze hebben een Samsung 26" op hun slaapkamer hangen. Maar het backlight gaat constant feller en minder fel branden. Als ik van zender verander dimpt de backlight eerst en daarna wordt het weer feller als ik bijvoorbeeld The Simpsons kijk ofzo. Erg irritant dus want het is erg overdreven uitgevoerd. Kan ik dat ook uitzetten ofzo? Dat het BL maar op één bepaalde sterkte blijft branden? De instellingen staan al van dynamisch af dus dat is het niet :'-(

    @ Iedereen over het design van de tv's
    Dat is bij mij toch echt misschien wel het laatste waar ik me druk om maak. Het design moet wel enigszins mijn smaak zijn natuurlijk. De nieuwe Scarlett van LG vind ik weer 3x niks. Maar als de beeldkwaliteit van de tv erg goed is dan is dat toch juist het argument om te tv te kopen?
    De Samsungs hebben geweldig design maar kwalitatief (van de tv's die ik heb gezien in de winkels en bij mensen thuis) zijn de LCD's echt matig vind ik. En dat er mensen zijn die dan die Samsung nemen omdat hij er zo mooi uitziet, dan zakt mijn broek echt af. (dit hebben vrienden van me dus gedaan, een stelletje wat net samenwoont. Zij wilde alleen die samsung omdat het design zo mooi was en hij vond het ook wel goed. Analoge tv ziet er echt niet uit =()
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina