1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Wii] Wiiware

Discussie in 'Nintendo Hardware' gestart door Modder-Eter, 18 apr 2008.

  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    [​IMG]

    Voor de mensen met en zelfs de mensen zonder een Wii is het al langer bekend dat Nintendo een game download service heeft in de vorm van de Virtual Console. Dit werd gezien als een soort tegenhanger van Xbox Live Arcade, maar dan met alleen maar retro games. Sinds kort is echter het Wiiware kanaal in Japan gelanceerd en deze zal in mei tevens bij ons beschikbaar zijn. Hieronder even een korte uitleg van wat Wiiware inhoud:

    Momenteel zijn er al een aantal games voor verschenen in Japan. Hieronder zal ik een lijst bijhouden met de games, prijs en 1 screenshot.

    Final Fantasy Crystal Chronicles: My Life as a King
    1500 Wii Points
    [​IMG]

    Everyone's Pokémon Ranch
    1000 Wii Points
    [​IMG]


    Dr. Mario & Bacteria Extermination

    1000 Wii Points
    [​IMG]

    Aankomende games:

    Star Soldier R
    [​IMG]

    Bomberman
    [​IMG]

    Strong Bad's Cool Game for Attractive People
    [​IMG]


    Lost Winds

    [​IMG]

    World Of Goo
    [​IMG]

    Europese WiiWare launchline-up

    Dr. Mario & Germ Buster
    Final Fantasy Crystal Chronicles: My Life as a King
    Lost Winds
    Pirates: The Key of Dreams
    Pop
    Star Soldier R
    Toki Tori
    TV Show King


    Discussieer hier over de Wiiware service en games en post nieuwe games die je tegen bent gekomen, zodat ze aan de startpost toegevoegd kunnen worden. Filmpjes graag in aparte posts :)
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Tot nu toe hebben Lost Winds en World Of Goo de beste impressie bij mij achtergelaten. Zie hier een interview en gameplaybeelden:

    Lost Winds:
    [gt]32959[/gt]

    World of Goo:
    [gt]32792[/gt]
     
  3. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Die games zien me er daar een partij tof uit zeg! :thumbs:
    Ben heel benieuwd wat Final Fantasy Crystal Chronicles: My Life as a King precies gaat worden.
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Aangezien ik een mailtje van Nintendo heb gehad dat wij het ook ergens in mei krijgen ziet dit er goed uit! Ik ga meteen Lost Winds downloaden zodra WiiWare hier werkt.
     
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ook ff in de startpost gezet.
     
  6. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Ben benieuwd! Lost Winds en Final Fantasy ga ik zeker downloaden.
     
  7. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    Yes morgen wiiware... alleen heb geen tijd want ik krijg morgen als het goed is ook mijn 360 terug van MS...
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Wiiware is online! Ik zal binnenkort mijn ervaring delen. Ik ben nu Toki Tori en Lost Winds aan het downloaden.

    /Edit: Na even spelen kan ik concluderen dat beide erg leuk zijn. Toki Tori is momenteel nog behoorlijk makkelijk, maar dat zal nog wel verbeteren. Het enige minpunt van de Wiiware games tot nu toe is dat ze in het Nederlands zijn. Ik hoop dat als ik mn Wii settings naar Engels gooi de games niet meer in het Nederlands zijn.
     
  9. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Lost Winds is erg leuk! Het schijnt kort te zijn en volgens mij ben ik best ver al, maar de manier waarop het speelt is erg leuk gedaan en de styling is top! Zeker de 10 euro waard!
     
  10. Nitramuse

    Nitramuse Active Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar toch vind ik het jammer dat je niet eerst een trial kan downloaden. Stel dat het spel niets is, dan is er gewoon geen mogelijkheid om het spel te ruilen of iets dergelijks.
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Volgens mij is het wel mogelijk om een demo van Dr Mario te downloaden, althans, ik heb dit gelezen.
     
  12. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Heb inmiddels Dr. Mario en Final Fantasy Crystal Chronicles: My Life as a King. Beide zijn echt hele toffe verslavende games! :) Als Nintendo deze kwaliteit van games vast weet te houden, dan is naast PSN downloadable games ook Wii Ware een stuk beter dan Xbox Live Arcade.
     
  13. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Lost Winds is gewoon geweldig, ik snap niet wat ze daar nou over lopen te zeiken. Volgens mij hebben ze die game maar 10 minuutjes geprobeerd, aangezien dan inderdaad de controls nog best moeilijk zijn en vaak mis gaan. Daarna is het geweldig.
     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Er zijn screen verschenen van een nieuwe Wiiware game. Ik denk dat het er wel eentje is die veel mensen hier aan zal spreken (Zero?):

    Mega Man 9

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Heerlijk dat ze die oude stijl gewoon gebruiken! _O_
     
  16. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha dit is idd gewoonweg geniaal :D Gewoon een totaal nieuwe old-skool Mega Man, wie had dat anno 2008 nog gedacht _O_
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Vrijdag komt Strongbad naar de Wii, met zn allen kopen die handel! Telltale Games is geweldig _O_
     
  18. Reakt00r

    Reakt00r Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wacht zelf nog op Mega Man en Bomberman. Bomberman gaat online multiplayer hebben en hij lijkt heel wat meer powerups te hebben dan de 360 versie, dus ik verwacht aardig wat van de game (vooral van de multiplayer).
     
  19. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
  20. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag is Ogre Battle 64 uitgekomen op Virtual Console! :thumbs:

    Even een vraagje, weet iemand of er verschil is tussen de Amerikaanse wiiware store en de Europese? Ik ben namelijk opzoek naar Cave Story en die moet volgens mij al uit zijn maar ik zie hem niet staan.

    Edit: Laat maar zitten, ik heb al gelezen dat er nog geen duidelijke datum staat voor een Europese release van de game =(
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2010

Deel Deze Pagina