Centraal Examen 2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mr M NL, 18 apr 2008.

  1. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had bij AK (VWO) nog wel 1,5 uur langer kunnen gebruiken. Verder was het bronnenboekje belachelijk ingedeeld. Over die El Nino wist ik niet echt veel af, hoefde je ook niet te leren. Kom ik er ongeveer 10 minuten voor het einde van het examen pas achter dat in het bronnenboekje heel gedetailleerd staat beschreven hoe de hele El Nino werkt etc.

    Vond het maar een kutexamen, ik weet eigenlijk niet hoeveel daarvan aan mezelf te danken is, maargoed, waarschijnlijk geen diploma meer voor mij dit jaar :mad:
     
  2. Mr M NL

    Mr M NL Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Politiek en ruimte was goed te doen, ging ik ook wel snel door heen en ook Vervoer en ruimtelijke inrichting was te doen maar Actieve aarde, met zijn zuidvalvulkaan en El Niño waren belachelijk. Bij de voorwaarden bij de vulkaan moest je volgens correctiemodel gesteenten noemen. Te lang vond ik hem niet echt maar had wel graag extra tijd gehad om aan sommige vragen meer aandacht te besteden. Naja ik sta een 7.0 dus kan wel wat hebben maar zeker niet mijn favoriete examen.
     
  3. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    42 punten, redelijk streng gerekend.

    Moet een 5.3 hebben voor een voldoende, dat heb ik dan met normering nul, dus ik zit wel goed.
     
  4. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Fock Actieve Aarde echt! Als ik die shit niet had gehad dan was t een ruime voldoende geweest, heb nu denk ik 6-6,5 hoop op minimaal dat iig want dan sta ik nog een 7 op me eindlijst.
     
  5. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    AK was inderdaad behoorlijk moeilijk. Meest klote examen tot nu toe, al maak ik me ook zorgen om economie dat er maandag aan zit te komen.

    Vond het allemaal maar wazig. El Nino, wat heb je nodig om aardgas te maken..blabla.
    Als het minimaal een 3,5 is dan is het nog goed want dan sta ik nog een 6 op de eindlijst.
     
  6. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja wtf was dat met die aardgasvorming... Ik heb alleen maar geleerd dat dat werkt met gas wat uit vulkanisch gesteente wordt geperst enzo, maar totaal niet die dingen die in het antwoordmodel gegeven staan. Ik verwacht een hele hoge norm, want eigenlijk de helft van de vragen die ik fout heb zijn echt aan te vechten.
     
  7. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Bron: www.eindexamennieuws.nl

    Normering omhoog dus.
     
  8. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Over het VMBO Examen Wiskunde 2008:
     
  9. jensss

    jensss ^^

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    2
    Ligt het eigenlijk aan mij, of gaat er dit jaar wel enorm veel mis bij de examens? Of is dit eigenlijk elk jaar het geval?

    Vandaag AK gehad, viel vies tegen, het begin ging wel lekker maar stond echt teveel dingen in die nergens in de stof stonden zoals die vraag over ontstaan van aardgasvoorraden, welke gronden enz. (brongesteenten, reservoirgesteenten, afsluitend gesteenten) Moesten we dat nou weten? Ik had er nog nooit van gehoord en stond ook echt niet in onze boeken..:{:confused:
     
  10. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Ja! Ik wil een ander Wiskunde Examen, klootzakken. :mad:
     
  11. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies, dat zei ik net ook al. Brongesteenten etc. staat echt nergens in de stof. Onduidelijke shit allemaal. Wel mooi dat er veel geklaagd word, bij dit examen echt terrecht. Vooral de grootte van het examen is eigenlijk het kutst: niet eens zo zeer dat je het niet af krijgt, maar dat je gaat rushen om zoveel mogelijk in te vullen. Daardoor werk je minder relaxed, minder geconcentreerd en gaat het gewoon minder goed.

    Allemaal lekker blijven klagen over dit soort zaken:

    http://www.eindexamen.nu/laks/eekl/
     
  12. Bassie_

    Bassie_ Guest

    Vind / vond dat altijd zo'n gelul: het is examen is te lang. Ja dus? Moet je maar sneller gaan schrijven denk ik. Je ziet toch van te voren hoeveel vragen het zijn. Dan moet je je tijd daarop indelen. Dus na 1,5 uur moet ik bij die vraag zijn wil ik het afkrijgen. En als je ziet dat je het niet gaat redden moet je je antwoord wat beknopter houden. Met zulke flutredenen krijg je echt geen hogere norm hoor, die hoge pieten van t examenmaken laten zich echt niet overhalen door een studentenclubje genaamd t Laks.
     
  13. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Kneusje, als vrijwel iedereen last heeft van een examen wat te lang is, dan is het examen waarschijnlijk ook te lang voor de 3 uur die je er voor krijgt. Fantastisch dat jij daar nooit last van hebt gehad, maar er zijn genoeg mensen die hier wel gewoon problemen mee hebben gehad. Het is ook moeilijk te beoordelen hoe ver je al bent met je examen als je 1,5 uur bezig bent, omdat je bij sommige vragen veel tijd nodig hebt door veel schrijven/zoeken in de atlas, en bij sommige opdrachten maar een snel antwoord van 1 regel hoeft te geven.

    En inderdaad heeft het LAKS niet bijster veel te zeggen, maar als er bij één of weinig examens opeens heel veel geklaagd wordt, en de klachten van dezelfde aard zijn, wordt hier wel degelijk waarde aan gehecht. De norm gaat niet direct omhoog, maar er zal meer onderzoek worden gedaan naar de spefifieke gevallen. + door die getallen weet je meteen dat blijkbaar in de rest van Nederland het examen ook moeilijk werd bevonden, en is de kans van een hogere norm waarschijnlijker ;)
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2008
  14. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    De examenmaker moet wel enigzins rekening houden met de tijd natuurlijk. Als je op normaal tempo doorwerkt en in tijdnood komt en veel mensen hebben dit, dan zal het toch ook aan het examen liggen. Je kan wel zeggen dat je het aantal vragen weet, maar dan weet je nog niet hoe lang je per vraag bezig bent en uit eindelijk zal je toch elke vraag moeten beantwoorden, een andere keuze heb je niet. Zolang je je in je beantwoording ook niet te los laat door kantjes vol te schrijven vind ik dat je gewoon ruim binnen de tijd klaar moet zijn.

    Heb zelf ook AK gehad vandaag, vond het wel meevallen eigenlijk. Vond die van 2007-I moeilijker. De bronnen vond ik ook een beetje merkwaardig, khad ook pas door nadat ik de el nino vraag had beantwoord dat het in de bron stond uitgelegd, had het gelukkig wel enigzins goed beantwoord. Heb streng gerekend 40 punten, dat is een 5 zonder n norm en ik moet een 4.7 dus dat is goed gelukt.

    Al is AK wel het dieptepunt geweest (onder voorbehoud van eco as maandag), vond de vragen een beetje te vaag allemaal en een merkwaardige keuze van onderwerpen. De gas vraag had ik er gelukkig wel eentje, omdat m'n docent een keer vertelde hoe dat gas uit de grond wordt gehaald. Toch mag ik niet klagen, heb de toets zonder recente voorbereiding gemaakt en ik kon de antwoorden goed beredeneren en uit de atlas halen.

    Nu maandag economie dus nog, moet voor een voldoende een 5.1 halen, maar aangezien alle examens goed zijn gegaan kan ik een slechter cijfer ook permiteren, maar liever dat alles even strak wordt afgerond. Hoe gaan jullie eco voorbereiden?
     
  15. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.735
    Leuk Bevonden:
    4.953
    damn scheitkunde vwo was klote zeg..... Had meer weg van biologie dan van sckeikunde. Iemand anders ervaring mee gehad vandaag???? Ben wel benieuwd namelijk of het aan ons lag of aan de toets...... :mad:
     
  16. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier kan je voor ieder vak een beetje volgen hoe het in de rest van Nederland is ontvangen.
     
  17. Bassie_

    Bassie_ Guest

    He uberkneus! Ik heb vorig jaar precies hetzelfe meegemaakt (vwo 6) en er waren gasten bij mij in de klas die max. een uurtje nodig hadden en een ruime voldoende scoorde, dus het kan makkelijk. Mensen denken dat ze met 10 a4'tjes vol te pennen ze een hoog punt scoren. Je moet gewoon de kern omschrijven, punt. En ga toch niet moeilijk doen over je examentje jongetje, want volgend jaar op de universiteit (of ben jij zo'n vmbo kneus) zul je pas echte 'examens' krijgen. En denk maar niet dat je dan ergens kan uithuilen met als reden: ik vond hem te lang. Dan wordt je vierkant uitgelachen.
     
  18. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Wel verbazingwekkend dat jij van het vwo af komt. Of ben je gezakt? Ik vind jou maar een zielige jongen.
     
  19. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    dat ze vorig jaar in een uur klaar waren wil nog niet zeggen dat het nu meteen te doen moet zijn......

    en over die zogenaamde "Echte Examens" op de universiteit kan je wel degelijk klagen dat ze te lang zijn......daarnaast vallen ze qua niveau wel mee als hoe jij ze beschrijft.....


    Oh maar wacht...nu generaliseer ik.....makkelijk is dat he? daar heb jij ook wel een handje van.

    Ga elkaar lekker kneusjes noemen, dat helpt het niveau van de discussies hier wel omhoog ja...
     
  20. Bassie_

    Bassie_ Guest

    Examenstress loopt hier hoog op! Toevallig ook nog ongesteld zeker?

    Voor Nederlands zeker een onvoldoende? Eerst lezen kerel, dan pas op die reply knoppen rammen.

    Examenmakers zijn stuk voor stuk hoge pieten. Allemaal al lang en breed hun sporen verdient in hun vakgebied. Het Laks is een clubje omhoog gevallen studenten die denken bestuurservaring op te doen. Jij denkt dat die hoge pieten zich laten overhalen door een stel studenten die aankomen met: 'ik vond het examen te lang'. Een organisatie als het Laks bestaat alleen in Nederland, uiteraard onder druk van het linkse terreur. Puur zodat gefrustreerde scholieren zich even kunnen af reageren.

    Maarja gaan jullie maar weer snel klagen, zal je ver mee komen in deze wereld :emo:
     

Deel Deze Pagina