Centraal Examen 2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mr M NL, 18 apr 2008.

  1. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Alles goed verder? Wel echt patswaardig dat jij al een grote volwassen jongen bent die al naar de u-ni-versiteit gaat. Als je een beetje aandacht aan de kwestie had besteed had je vast wel gemerkt dat het hier om Aardrijkskunde VWO ging, daarnaast is het wel erg tof gedrag om op een forum vmbo'ers af te kraken:emo: Je hele redenering van 'vorig jaar was het ook makkelijk' getuigd niet echt van acedemisch denkniveau, dus blijf maar goed je best doen op de uni;)
     
  2. Bassie_

    Bassie_ Guest

    Hoezo was mijn stuk niet van toepassing op vwo ak? Maarja jullie zijn toch echt te laag voor mij, ik reageer hier niet meer op een stel kneuzen met een te hoog adrenaline gehalte.

    Klaagze!|:-
     
  3. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Seau, jij bent goed met stoer doen!
     
  4. mr.elk

    mr.elk een beetje maar

    Berichten:
    1.226
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind serieus dat hij (bassie)een punt heeft. zeuren over de lengte van een examen is gewoon kinderachtig, kom met wat inhoudelijkere klachten.
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2008
  5. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Dacht ook echt dat ik scheikunde had verneukt vandaag, maar heb net nagekeken en heb tussen de 5,7 en 7,7:D Ben echt superblij want had het gevoel van een 2 ofzo

    en nee hij heeft in sommige gevallen misschien een punt, maar als er gewoon moeilijke vraagstukken in een examen zitten moet je daar over nadenken voor je zomaar blind wat op gaat schrijven. Als je veel van die moeilijke vragen hebt betekent dat dus dat er te weinig tijd kan zijn om alles in op te lossen of te beredeneren. Ik vind uberhaupt dat het er niet over moet gaan hoe snel je kan schrijven, zolang je het snapt en weet hoe het moet dan heb je het niveau waar om gevraagd wordt voor een examen. En ja ik ben iemand die langzaam schrijft en dat is vrij vervelend, want ik kan echt niet sneller hoe hard ik het ook probeer. Daardoor kom ik ook nogal eens in tijdnood.
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2008
  6. Jan WoWter

    Jan WoWter Jungie!!

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Scheikunde VWO was inderdaad echt klote. Ben bang dat ik 'm niet heb gehaald..
     
  7. mr.elk

    mr.elk een beetje maar

    Berichten:
    1.226
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat gevoel had ik ook, maar het valt inderdaad wel mee nu ik naar de antwoorden kijk.
     
  8. BuLLeTTiMe 88

    BuLLeTTiMe 88 .

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    0
    Lol @ bassie, beetje kindertjes pesten die hun verhaal kwijt willen :emo:

    Overigens vind ik de examens dit jaar ook vrij lang maar dat komt gewoon omdat je alles zo goed mogelijk wil doen en daar langer bij gaat nadenken. Als je thuis op je kamertje een examen maakt raffel je het meestal maar een beetje af en klopt het over het algemeen wel. In zo'n examen probeer je het zo mooi mogelijk op te schrijven dat niet alleen jou leraar maar ook de 2de corrector een beetje weet wat er staat. Want als je examens met elkaar vergelijkt is het voor het grootste gedeelte wel hetzelfde. Behalve dan bij biologie van afgelopen woensdag waar opeens 2/3 open vragen waren.

    Vond scheikunde 1 best pittig vandaag in vergelijking met vorig jaar. Heb dus zoals ik eigenlijk elk examen doe (:emo:) maar weer geklaagd over dat het te lang was blablabla.. zie het allemaal wel als de normeringen bekend zijn.
     
  9. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Gelukkig zat zijn betoog vol met inhoud |:-
     
  10. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Scheikunde moeilijk? Ik vond het echt twee vingers in de neus werk. Ik stond een 6,6 op scheikunde. Voor zover ik nu kan zien heb ik alleen vraag 2, 5, 7 en 8 fout en dan niet eens echt helemaal fout. Wel grappig trouwens dat een gedeelte van het examen over de brandstofcel ging, waar ik mijn pws over gemaakt heb.
     
  11. Bassie_

    Bassie_ Guest

    Als je adrenaline-gehalte weer is gezakt zul je mij waarschijnlijk gelijk geven. Kijk er nog eens na als je examens afgelopen zijn. :):
     
  12. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Hou je eens lekker in wil je. Niet iedereen is geboren met een goed stel hersenen dus hou die denegrerende opmerkingen maar fijn voor jezelf. Ik heb zelf Havo gedaan en daar waren er ook een aantal die een hele hoge pet ophadden van zichzelf. Dat jij VWO hebt gedaan wil niet zeggen dat het Vmbo gelijk vol zit met "kneuzen". Daarnaast hadden wij ook lange examens en sommigen lezen wat langzamer dan anderen. Ook zijn er studenten die "gevoelig" zijn voor de examenstress en waar veel te veel druk op wordt gelegd. Dit zijn allemaal factoren die meespelen. Vorig jaar is er wel degelijk rekening gehouden met de normering bij lange examens. Bij geschiedenis speelde dit ook een rol in de normering evenals bij aardrijkskunde(?) staat mij bij.
     
  13. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Lesje begrijpend lezen?

    Ik zit op de universiteit maar doe niet zo denigrerend over VMBO'ers.....wie denk jij in godsnaam dat je bent om VMBO'ers of uberhaupt scholieren met een "lager" opleidingsniveau dan jij zo af te vlakken?
    Ga zo door jongen met die mentaliteit, dan red je het helemaal in de maatschappij!
     
  14. Toxin

    Toxin Hexic !!

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond scheikunde 1,2 vandaag goed te doen. Heb tussen de 6 en de 8. Dus scheikunde is ook gehaald :thumbs:. Op het laatst had ik gewoon geen zin meer om een overgeslagen opdracht nog te maken, ik wist toch wel dat ik het al wel gehaald had.
     
  15. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Volgens jou kunnen examens dus nooit te lang zijn, omdat je dat van tevoren kunt inschatten? Klinkt logisch, maar als je ziet dat het veel vragen zijn en je denkt: ik moet zorgen dat ik dan en dan bij die en die vraag ben, en vervolgens lukt je dat niet, omdat het heel erg veel is, lijkt mij dat het langer is dan je verwachtte, toch? Ik denk als er zoveel klachten zijn over de lengte van een examen, dat dat serieus genomen mag worden. Natuurlijk, er zijn er die bij een antwoorden zowat alles opschrijven wat ze weten (veel onnodig) en daardoor in tijdnood komen, maar dat geldt echt niet voor iedereen. Dat moet je toch met me eens zijn?

    Mensen die hun punten nodig hebben, zijn dom als ze niet klagen. Waarom? Omdat elk jaar de normering aangepast wordt als er veel klachten zijn. Waarom zou je daar geen gebruik van maken? Het gaat immers om je laatste kans een diploma te halen op middelbare school. Hoe soepeler de normering, hoe meer kans je maakt het te halen, toch? Dan ga je toch niet zitten nadenken over: zou ik wel klagen? misschien kom ik dan raar over? kom ik met klagen wel ver in deze wereld?

    Gewoon klagen is mijn advies. Als je denkt dat je het slecht gemaakt hebt, gewoon die kans grijpen te klagen dat het te moeilijk was.

    En Bassie_, nooit het nieuws gevolgd in de weken na de examens? Heel vaak komen dan hoge pieten (zoals jij ze noemt) aan het woord die toegeven dat iets te moeilijk of iets te lang was. Dus dat klagen wat jij zo'n onzin vind, is vaak nog niet eens zo raar. Denk daar eens over na. Niet iedereen is een Einstein.
     
  16. pIMe NL

    pIMe NL Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Ten eerste: heb zelf ook havo diploma.

    Dus jij wilt zeggen dat iemand van de VMBO geen goed stel hersen hebt? Dan doe je eigenlijk hetzelfde als Bassie__ zei...

    Voor iemand van VMBO is vaak dat niveau even moeilijk als iemand op de havo. Iemand op de VMBO kan net zoveel moeite hebben met een examen als iemand op de havo met zijn examen.

    En mensen van de VMBO zijn dan misschien minder goed op school, maar kunnen andere dingen weer beter. Heeft niets te maken met 'hoe goed je hersens zijn'
     
  17. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Je interpreteerd het verkeerd. Wat ik wilde zeggen is dat de één beter/makkelijker leert dan de ander. Iedereen doet een bepaald niveau. Of dat nou komt omdat iemand moeilijk leert of wat dan ook. Het gaat erom dat je iedereen in zijn waarde moet laten en niet zomaar een ander niveau belachelijk moet gaan maken. Maar ik heb nu geen zin om de moraalridder te gaan spelen. Ik wil dat soort uitingen gewoon niet meer zien hier ;)

    Dus nu maar gewoon weer over op de examens.
     
  18. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Dús, nog maar 2 examens voor mij. Economie en Engels wordt een makkie, sta voor beiden een 8 :D
     
  19. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Netjes. Ik sta voor economie een 6,2 dus moet nog ff aan de bak daarvoor. Voor Engels sta ik een 8(net aan though, 7,6). Ben echt blij als het maandag half 5 is *)
     
  20. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    Nog wiskunde en M&O over, twee sgaijt vakken. :+
     

Deel Deze Pagina