Centraal Examen 2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mr M NL, 18 apr 2008.

  1. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    Succes met m&o. Heb 't donderdag gemaakt, maar 't viel me nog enigszins mee. Dat zegt iemand die een 4.7 staat:9

    Maandag ec,
    Dinsdag ma2 en engels.
    Nog even doorbijten want dan zijn we der mooi vanaf. Twijfel echter wel over ak en wiskunde. Baal ik nogal van.
    AK examen heeft overigens al 5000 klachten. Extreem, zoveel.
     
  2. DC Vogelaar

    DC Vogelaar Happy Hour

    Berichten:
    220
    Leuk Bevonden:
    0
    Net als Inferius ook nog Wiskund en M&O over. M&O maak ik me niet zo druk over, ligt me wel als vak en heb het al goed voorbereid. Wiskunde ga ik dit weekend maar eens voorbereiden. Die vrije dagen tussen examens door zijn lastig. Teveel andere dingen om te doen :9.
     
  3. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog alleen wiskunde . maar ben zo cijfer blind als een mol.. Knijp em dus flink
     
  4. Jan WoWter

    Jan WoWter Jungie!!

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog economie, engels en wiskunde! Heb der zin in:emo:
     
  5. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    ik moet nog Scheikunde1,2 en M&O.. M&O moet wel lukken denk ik, maar Scheikunde word echt een ramp.. iedereen zegt dat die het moeilijkst wordt terwijl ik Wiskunde en Natuurkunde ook al pittig vond.. :9
     
  6. serious siem

    serious siem PSN: Serious-Siem

    Berichten:
    786
    Leuk Bevonden:
    6
    Leuke discussie die aan de gang was met Bassie. Zelfs als je VWO doet, doe ik ook, hoef je nog niet altijd slim te zijn. Binnen het VWO heb ik altijd respect voor de NGers en NTers, ik als EMer heb eerlijk gezegd het pretpakketgevoel, omdat dat denk toch makkelijker is dan Beta profiel. Maarja, niet iedereen heeft zo een Beta knobbel.
    Ik vind heel het schoolonderwijs eigenlijk maar verpauperd, dat ik lekkere hoge schoolexamen cijfers heb, en dan makkelijk een 4 kan halen op m'n centraal examen.
    Inspecties enzovoorts, hoor ik op het nieuws over, dat ze hier ook kritischer op gaan kijken. Ik kreeg een gevoel van opluchting dat ik deze jaren nog lekker heb kunnen genieten van best goede cijfers waarvan ik denk van, jeetje zo makkelijk is het vast niet vergeleken met het examen. En nu zie je dat ook, dat niveau van het examen ligt af en toe erg hoog. Maar oke, de uitzondering is natuurlijk welke school je zit. Vroeg ik me nog even af welke studie Bassie doet
     
  7. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Waarom zou je opkijken tegen NTers en NGers?
    Veel van die lui kunnen nauwelijks een taal leren..
     
  8. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    NT en NG lijken mij achteraf makkelijker. Elk exact vak (economie, biologie, wiskunde) wat ik heb gehad in CM heb ik nooit voor hoeven te leren. Al die vakken met veel text en feitjes zoals geschiedenis en kunst geschiedenis zijn veel moeilijker om te leren.

    Ik heb niet echt veel hulp gehad met het uitkiezen van mijn profiel en achteraf weet ik wel zeker dat de enige twee pretpaketten NT en NG zijn.
     
  9. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    Mischien is een taalcursus nog iets voor jou? Hij had het over 'respect' wie had het over opkijken?

    en over pretpakketten, ligt er compleet aan waar je goed in bent. Mischien ben jij zo geweldig intrax dat je nit hoeft te leren voor NT/NG vakken (sinds wanneer is eco een exact vak trouwens?) maar dat geld niet voor iedereen. Serieus stelletje kleuters hier stdie neerkijken op mensen omdat ze toevallig beter zijn in andere dingen dan anderen.

    bassie is ook al zon chappie.
     
  10. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach, ik ben zo geweldig! :+

    Economie is een beetje een mix.
     
  11. Toxin

    Toxin Hexic !!

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben zelf NT'er, en heb totaal geen moeite met scheikunde en natuurkunde. Alleen wiskunde vind ik soms verdraaid lastig. Ik hoor ook vaak dat EM en CM pretpaketten zijn. Maar ik weet zeker dat als ik EM of CM zou hebben gedaan dat ik dan over 4 jaar nog steeds bezig ben. In vakken als geschiedenis, aardrijkskunde, frans, duits en weet ik wat nog meer, ben ik gewoon super slecht. Ik heb dus eerder respect voor mensen die wel goed zijn in die vakken dan voor mensen die goed zijn in de, vind ik, simpele vakken scheikunde en natuurkunde.
     
  12. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach het verschilt per persoon heel erg hoe makkelijk je dingen opneemt, en wat je daar aan hebt. Ik kan bijvoorbeeld heel makkelijk leren, maar daardoor staat er nooit echt druk achter het leren voor een examen, en begin je altijd pas heel laat. En daardoor haal ik echt minimale cijfers, maar ik doe er eigenlijk in vergelijking met veel anderen ook helemaal niets voor. Doordat het je zo makkelijk afgaat, en ik ook eigenlijk geen beloning zie in het halen van hoge cijfers, ga ik elk jaar toch kantje boord over, gewoon omdat ik te laat begin. Het leren zelf is dus het probleem niet, meer de motivatie om er op tijd aan te beginnen. Iemand die minder makkelijk leert, is wel gewoon gemotiveerd om er op tijd aan te beginnen en er genoeg tijd in te steken. En dat is misschien nog wel meer waard dan pure 'slimheid'.
     
    Laatst bewerkt: 24 mei 2008
  13. Bassie_

    Bassie_ Guest

    Wat kom je nou strattie doen kerel? Ga niet zo dom lullen als je zelf niet met argumenten komt. Ik heb ook nog wel een scheldwoord waarmee ik jou gegarandeerd op de kast heb. (zie andere topics). Neem een voorbeeld aan de rest.

    Het profiel CM moeten ze gewoon afschaffen voor het VWO. Prima als je wilt knutselen, maar aub niet achteraf kunnen zeggen dat je vwo hebt gedaan.

    De andere profielen vind ik nagenoeg gelijkwaardig, met een lichte voorkeur voor NT.

    @serious siem: ik doe zelf Technische Bedrijfskunde op tue. Hard werken en echt wel een verschil met wat je gewend met toetsen op vwo. Maar.....alles went.
     
  14. Shizzel

    Shizzel Guest

    Bassie, hou nou maar op, niemand heeft zin in jouw miserabele gezeur. En daarnaast, jij voelt je verheven boven anderen omdat je VWO doet (ik ook trouwens, maar ik ben niet zo arrogant)? Dan snap ik deze post van jou niet:

    Mensen die gewoon goed zijn in Engels nerds noemen, maar dan zelf wel een beetje lopen te patsen met je VWO :{. Ga maar snel naar www.ikbeneenzieligventje.nl/forum _0/!
     
  15. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is echt zo sneu om te zien hoe hoog jij (Bassie_) jezelf inschat. Je denk geloof ik dat je heel erg indruk maakt door denigrerend te doen tegenover mensen die andere keuzes maken dan jij? Profiel CM afschaffen? Er zijn genoeg mensen die CM hebben om bijv. alleen Aardrijkskunde te ontlopen. Daarnaast kiezen ze vaak wel meer talen, dus uiteindelijk hebben ze meer studieuren dan menig EM'er.



    OT: Ik kreeg vandaag een mailtje van school, waar in stond dat ze aanraadden de antwoordmodellen op internet niet te bekijken voor vakken als AK en GS. Er zijn bij die vakken bijna altijd meer antwoorden mogelijk dan de gegeven antwoorden op het nakijkmodel. Je kan er dus onnodig onzeker van worden over je cijfer.
     
  16. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben t met Kareem eens. Je wilt gewoon andere mensen afzeiken omdat je dat zelf waarschijnlijk niet kan.

    Elk profiel heeft andere eigenschappen maar een bepaald profiel is niet per definitie moeilijker dan de ander. Dat ligt puur aan de persoon. Sommige mensen hebben een enorme betaknobbel. Die hebben vaak genoeg aan het oefenen van een paar sommen voor wiskunde en kunnen halen dan 9'ens terwijl ze er nauwelijks moeite voor hoeven te doen. Maar deze mensen hebben vaak weer weinig talent voor het leren van talen en grote leervakken als geschiedenis. Voor die persoon is N&T misschien wel het pretpakket omdat hij weinig hoeft te leren en het allemaal begrijpt om dat het vak hem ligt. Als deze C&M zou doen zou hij hier misschien wel heel veel moeite mee hebben en N&T als pretpakket beschouwen. Het is maar net welk vak je goed ligt. Ik zou zelf echt niet al die talen van C&M willen hebben, ik denk dat je geen enkel pakket als een pretpakket kan beschouwen.

    En gast, laat iedereen in zijn waarde. De één is slimmer dan de ander, de ander is beter in sport dan de ander, de één ziet er veel knapper uit dan de ander, de één is super sociaal en de ander opzichzelf. Verschil en ongelijkheid is er in de maatschappij maar dat is geen reden om je zo denigrerend uit te laten over anderen. Wees blij dat je een goed stel hersens tot je beschikking hebt ipv anderen daar op af te rekenen.

    Groetjes.
     
    Laatst bewerkt: 24 mei 2008
  17. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk nog steeds dat een gemiddelde CMer meer doet dan een NT- of NGer. Wat dat überhaupt te maken heeft met vwo snap ik niet.
     
  18. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Volgens mij heb jij precies dezelfde vakken als ik, Hoe bereid je je voor op economie? weet niks anders dan examens maken en tot de conclusie komen dat ik het niet kan|:- Heb namelijk nooit echt boeken ofzo gehad voor economie waarit je echt kan leren
     
  19. serious siem

    serious siem PSN: Serious-Siem

    Berichten:
    786
    Leuk Bevonden:
    6
    Klopt, die economie boeken die, misschien heb je de zelfde( waarde van de munt, producenten consumenten) zijn redelijk kut om iets kortbondig te leren, er staat daar zoveel verhaal vormig gebrats dat je het na een paar paragrafen opgeeft. Alhoewel dat nog allemaal best wel basis is, dan ga je de examens leren, kom je weer allemaal ingewikkelde wiskunde tegen die nergens in je boek aan bod is gekomen, Echt economie is een belangrijk vak voor een EM'r(jij hebt denk ik wisk b)en dan hebben ze zulke gare boeken er voor:)
    Maarja, examens leren dan maar;)
    en toch wel respect voor bassie dat ie VWO heeft gedaan en Technische dingetjes doet op de TU':):
     
  20. Bassie_

    Bassie_ Guest

    Je vraagt wat ik doe, ik geef daar vervolgens antwoord op, en dan krijg ik zo'n antwoord terug.

    Bedankt!\o/
     

Deel Deze Pagina