Wat een argumentatie mijn beste,ze reden achter de safety -car ..Had raikkonen maar wat verder van sutils bolide moeten blijven mijn beste... Sutil reed daar nu eenmaal.En de crash van couldhard vergelijken met raikkonen zijn stommiteit is als appels en peren vergelijken... Couldhard in volle vaart,en kimi tegen een slakkengangetje...
Ik weet niet welke race jij gezien hebt svennies, maar hier op de Nederlandse tv kwamen ze toch echt met tegen de 290km/h die tunnel uit jassen! [yt]JyP-JgxJOuM[/yt]
mooi plaatje hierboven van de dansende Ferrari van Kimi toch wil ik even kwijt dat ik het een HELE domme actie vond, en naar mijn mening een wereldkampioen onwaardig. Natuurlijk maak ook een kampioen wel eens een (dom) foutje, maar wat hier fout ging is gewoon een simple beginners fout, namelijk ten eerste het niet op temperatuur houden van je banden tijdens de safety car, en vervolgens met die te koude achterbandjes wel gewoon met je voorganger meegaan en net zo laat remmen als Sutil, die zijn grip en banden wel goed voor elkaar had. Want volgens mij waren Raikkonens banden ook verser en zachter, maar temperatuur is veel belangrijker uiteraard. Ach, kimi valt wel vaker in slaap, hij heeft veel te veel talent, maar motivatie is soms ver te zoeken bij die ijsman. En de 4 punten die hij hiermee weggooide kunnen aan het eind van het seizoen wel eens erg nadelig uitkomen, maar ja, eigen schult, moet je maar te hard scheuren over een dikke bult. Trouwens echt briljant hoe Sutil in Monaco rondscheurde, vorig jaar was ie ookal de snelste was in een regenachtige vrije training in Monaco, nu snap ik pas dat dat dus zeker geen toeval was. Niet Hamilton met zijn lekke band maar Sutil is de enige echte nieuwe koning van de straten van Monaco, dat lijkt me duidelijk. En eigenlijk vond ik die gast de meest waardeloze coureur die meedeed, blijkbaar kan ie toch iets wat anderen niet kunnen, en gelukkig zijn er nog twee echte straten circuits dit jaar, leip, nu alleen nog een regendansje doen als die eraan komen.
Dat vind ik altijd zo'n dooddoener. Schumacher is ook weleens gespind in China van achter de safety car, hij was toen regerend WK. Vorig jaar kon Hamilton niet eens een bocht in de pistraat van China nemen. Als Raikkonen geen WK was, was het Hamilton. Ook Alonso maakte een domme actie in Monaco op Heidfeld, dat was sowieso niet z'n wedstrijd. Elke WK maakt van dit soort fouten, wie had er dan WK moeten zijn?
Een foutje is zo gemaakt dat is racen. Gebeurde zondag op Zandvoort ook bij een vriend van mij die al 7 jaar zijn licentie heeft, hij remt aan voor het scheivak en zijn achter kant breekt uit en rechts de muur in.
Vind ik knap als hem daar recht de guardrail in krijgt Want je drijft daar altijd naar buiten in de grindbak als je spint
Hij wist hetzelf ook niet maar hij was hem helmaal kwijt. Hij denkt dat die iets teveel naar links zat. Hier kan je goed zien waar het rem punt ligt. doorspoelen naar 1:44 http://nl.youtube.com/watch?v=CLQPjJrInTg
Ik heb die training toen live gezien. Het had niks met talent te maken. De baan was opdrogende en het aller laatste rondje was verreweg het snelste. Sutil ging als eerste over de streep voor een laatste ronde. De rest van het veld kwam er achteraan en zaten allemaal klem achter Sutil. De volgorde van hoe ze toen over de 'finish' kwamen was ook de volgorde van de tijdentabel van die training. Het was één grote batterij die over de finish kwam. Kimi zat er haast net zo dichter achter als afgelopen weekend Als je op het aanrempunt gaat snappen, dan kan je toch 'gemakkelijk' nog voor het instuurpunt van Scheivlak in de muur knallen? Als je in de bocht zelf spint ga je uiteraard recht door de grindbak in (noem eens een bocht waarin dat niet gebeurd...) maar als je bij het remmen spint kan je auto zo een kant op gaan en ben je slechts passagier ipv bestuurder. Kijk het filmpje van DC op deze pagina maar...
De geruchten dat Kimi er na 2009 mee stopt worden steeds sterker. Nu heeft een anonieme vriend tegen een krant verteld dat Kimi tijdens een feestje heeft gezegd dat hij niet veel langer in de Formule 1 werkzaam wil zijn. Ik zie hem er eigenlijk wel voor aan, hij houdt wel van het racen maar totaal niet van het circus eromheen. Ik hoop dat hij langer blijft maar als ik zou erop gokken dat ie z'n contract niet verlengd en dan lekker gaat feesten. Ik heb ook nog wel een korte video over het leven van Raikkonen, een korte Braziliaanse reportage (wel met Engelse ondertiteling) met onder andere beelden over vroeger, zijn huis en leven, racen met Kovalainen en hoe het verder ging. Als iemand die wil dan kan ik 'm nog wel opzoeken en anders opnieuw uploaden. Bij het on-interessante nieuws: Bernie gezegd dat ie Max het liefst ziet opstappen. Ik denk dat dat volgende week toch wel gaat gebeuren, en misschien Prost als kandidaat?
Stuur die video maar. Lijkt me leuk En de kans is inderdaad groot dat Raikkonen stopt na 2009 ja. Heeft al meermaals aangegeven andere dingen te willen doen dan F1. Alleen niet feesten zoals jij denkt Mika Kimi . Als de WRC in 2010 nog bestaat zal hij daar een zitje willen krijgen en anders worden het sneeuwscooters of iets in die richting. In elk geval gaat Kimi na zijn F1 loopbaan het onverhard op. En hij wil een gezin stichten. Dus over zo'n 25 jaar hebben we weer een Raikkonen als wereldkampioen
Lijkt me wel leuk als hij de rally gaat doen, ben benieuwd hoe hij het dan zou doen tegen die andere Finnen. En hieronder is de link van die video, duurt zo'n 7 tot 8 minuten.
Komt denk ik omdat ze nog geen opvolger hebben gevonden. Ik bedoel, je kan Max wel laten aftreden... maar met wie zit je dan? Of Mosley stapt binnenkort zelf op. Binnen nu en 2 weken ofzo. Dat ziet er een stuk netter uit dan een ontslag.
Dat denk ik niet, Max heeft zelf al gezegd dat hij in het geval van vandaag wil blijven tot eind 2009. Hij heeft zich de afgelopen tijd erg verzet tegen vrijwillig opstappen en heeft zelfs een voorstel om alleen tot eind dit jaar te mogen blijven geweigerd. Een soort van 'alles of niks' houding en in dit geval krijgt Max alsnog alles. Het is alleen de vraag of dit zo zal blijven want de eerste bonden en autosportclubs hebben al geklaagd en de grootste autoclub van Europa (ADAC) heeft zelfs al enkele banden met de FIA stilgelegd. -Edit- Kwam net nog een mooie site tegen: http://www.statsf1.com/ Heel veel statistieken over de Formule 1.