[Politiek] Partijenwijzer

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 23 mei 2008.

1. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Begon met het onderzoek, maar toen de eerste vraag was: Was vroeger alles beter?, ben ik meteen weer gestopt. Beetje onzinnige test.

2. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    My thoughts exactly. Ik heb dan ook al 3 maal achter elkaar D66 gestemd. Blij te zien dat er meer mensen voor zichzelf beginnen te denken en niet blind achter de media aan springen waarin wordt gezegd dat D66 de partij is die zelf niet eens weet wat ze willen.

Heb even de test gedaan, maar wat een idiote stellingen zitten daartussen zeg. Ik bedoel:
    - Taboes zijn er om doorbroken te worden....WAT?! Wat is dat nou weer voor onzin als je het over de politiek hebt? Populistische kutstellingen!!!
    - De zakenman is belangrijker dan de filosoof. Even serieus...
    - Vroeger was alles beter. Cliché of the year. Ik haat die uitspraak.

Dit was mijn uitslag:
    PvdA Lees het beginselprogramma van de PvdA
    D66 Lees het beginselprogramma van D66
    CU Lees het beginselprogramma van de ChristenUnie

Waarschijnlijk staat de CU ertussen omdat ik heb gezegd dat religieuze scholen ook geld van de overheid moeten krijgen en dat er ook naar geestelijk leiders moet worden geluisterd. Maar ik vind dat alle scholen geld moeten krijgen, tenzij er wanbeleid is. (extremisme) En datzelfde geld eigenlijk voor de geestelijk leiders. Iedereen heeft toch iets te zeggen in een democratie, dus er moet ook naar deze mensen geluisterd worden ja, want zij horen nu eenmaal ook bij deze maatschappij. Luisteren wil niet zeggen blind bevelen opvolgen, maar zulke stellingen laten nu eenmaal weinig over aan interpretatie en ze insinueren van alles.
    Godverdomme, wat kan ik me boos maken over zulke dingen. Ik ga zuipen.

Laatst bewerkt: 24 mei 2008
  3. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Resultaat

Je bent voorstander van weinig overheidsingrijpen in de economie. In het algemeen zullen mensen hun verantwoordelijkheid wel nemen, als ze genoeg prikkels krijgen. Waarschijnlijk vind je dat de Nederlandse welvaartsstaat te veel geld kost, en dat mensen vrij gemakkelijk aan een uitkering kunnen komen. De markteconomie is voor jou een uitstekend systeem om economische vooruitgang te bereiken. Je bent daarnaast een voorstander van individuele vrijheden, maar daar zijn wel grenzen aan. Je ziet in de maatschappij wel dingen die je niet zo bevallen, maar vindt een verbod vaak te ver gaan. Maatschappelijke veranderingen juich je meestal toe, maar je kijkt altijd wel kritisch naar de gevolgen. Verder vind je waarschijnlijk veel geld verdienen belangrijk. Sommige mensen zouden zeggen dat je meer hecht aan welvaart dan van welzijn, maar voor jou vallen die twee samen. Tot slot zie jij met al die verschillende religies maar één oplossing: religie mag geen enkele invloed hebben op de politiek. Je vindt dat geloof bij uitstek een privézaak is.

Wil je weten welke partijen bij je passen, klik dan hier.

Op basis van deze overtuigingen is de kans groot dat je je thuis voelt bij één of meer van de volgende partijen:
    Partij Programma
    VVD Lees het beginselprogramma van de VVD
    PVV Lees het beginselprogramma van de Partij voor de Vrijheid

Het verhaal ben ik helemaal mee eens. Zat eigenlijk voornamelijk ja te knikken toen ik het las. Echter, bij de PVV zet ik mijn vraagtekens? Vond 't nogal raar dat die eruit kwam.
    Met de verkiezingen zal ik niet weten wat te stemmen. Want:
    D'66 heb ik weinig mee
    VVD maakt er een zooitje van
    TON weet ik te weinig over, Wilders neigt naar Hitler.
    Alles aan de linkerkant van het politieke spectrum vind ik uberhaupt al niks.

4. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Zou je kunnen beargumenteren waarom je vind dat VVD er een zooitje van maakt en waarom je met D66 weinig hebt? Dat zou je post een hoop interessanter maken!

5. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De VVD weet absoluut niet wat ze willen de laatste tijd. Toen dat gedoe met rita/mark en qua peilingen gaan ze ook lekker. Het is weer tijd dat ze 1 geluid laten horen. Van de D'66 weet ik nooit zo goed wat ik ervan moet denken omdat ze niet echt een ideologie hebben. Nee, dat is zeker niet verkeerd. Maakt het er niet altijd duidelijk op, dat dan weer wel.

6. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Die stelling zijn dus terug te leiden op bepaalde standpunten van bepaalde partijen. Daarom staan ze er in. Als je bij zo'n stelling eens /oneens kiest krijgt die partij er dus een puntje bij of gaat er één eraf. Zo wordt dat lijstje in elkaar gedraait.

7. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Ik wilde eerst reageren met: thank you Captain Obvious, maar dat vind ik niet aardig, omdat je alleen behulpzaam wilt zijn. Dus bedankt voor het uitleggen, maar dat weet ik. Daar kunnen eigenlijk weer twee problemen uit voortkomen. Of de partijen hebben poepstandpunten (ik vind dat taboes er zijn om doorbroken te worden, bovendien vind ik dat de zakenmannen in de maatschappij veel belangrijker zijn dan filosofen, dus stem op mij!!). OF de standpunten van de partijen worden zo idioot vereenvoudigd, dat je dit soort onzin overhoudt. Ik hoop echt heel erg dat het de tweede is....:'-(

8. RoX BoX

RoX BoX Earth

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit altijd te twijfelen tussen CU of SGP. In 2006 heb ik op SGP gestemd en vind dat ze het behoorlijk goed doen in de Twee Kamer. :thumbs:

Voor de rest vind ik die Stemwijzer pure onzin, je moet gewoon naar de standpunten kijken van al die partijen en dan gewoon zelf bepalen waar van jij denk wat goed is voor de toekomst in nederland.

Het is eigelijk wel een beetje erg vroeg om nu al over de Tweede Kamerverkiezingen te hebben, de volgende verkiezing is pas in 2010. :confused:

9. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    VVD
    PVV
    CDA

mes parents zijn voor de VVD

10. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    in de biologieboeken zou ten misnte 1 paragraaf over de schepping moeten gaan.. JEZUS wat triest.. =(

Je wilt dat de overheid iets te zeggen heeft over de economie, maar dat moet niet te ver gaan. Mensen hebben wat dat betreft ook een eigen verantwoordelijkheid. Waarschijnlijk ben je niet ontevreden over de Nederlandse situatie, maar vind je dat de marktwerking hier en daar is doorgeschoten. Je bent daarnaast kritisch over een aantal zaken die inmiddels tamelijk normaal zijn in Nederland. Denk aan euthanasie of abortus, of drugs. Je hebt moeite met de toegenomen individuele vrijheden en misschien ook met de instroom van migranten. Een beetje comfortabel leven vind je verder belangrijk, maar waarschijnlijk sluit je je ogen niet helemaal voor immateriële zaken zoals kunst en het milieu. Het geld daarvoor moet echter wél eerst verdiend worden. Tot slot ben je in principe tegen invloed van religie op de politiek, maar waarschijnlijk stoor je je wel eens aan de felheid waarmee sommigen zich tegen religieuze invloed uitspreken. Uit religie komen immers wel belangrijke normen en waarden voort.

PvdA
    PVV
    SP

Laatst bewerkt: 2 jun 2008
  11. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Wat denk je dat een stemwijzer doet? :)

Ik hoop dat de ChristenUnie snel oprot uit de regering en de SGP snel hun biezen pakt en hun fascistische ideetjes prive houdt.

:thumbs:

12. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    mag ik vragen waarom je op SGP stemt, welke standpunten je uit hun programma je ook ondersteunt?

13. RoX BoX

RoX BoX Earth

Leuk Bevonden:
    0
    :confused:

Niet goed genoeg. Mensen moeten gewoon wat meer de tijd nemen om te verdiepen wat de standpunten zijn van een partij. Want het is wel het belangrijkste wat er is voor de toekomst in nederland.

Het doet me pijn dat u er zo over denk... Het zijn geen fascistische ideetjes, het zijn de ideeën zoals God het gewild heeft voor vrede en liefde.

14. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Te snel getypt, is een beetje en zooitje, excuus! :) (is ook niet persoonlijk, jij bent zonder twijfel de bom op dit forum en een coole dude! :) )

Het is geen vrede en liefde om mensen niet de keuze te geven af te zien van een geboorte als het kind een onredelijk hoge kans heeft op borstkanke r en andere ernstige ziektes die een totaal leven kunnen beinvloeden in het negatieve. Verder is het geen liefde en vrede om mensen de vrije wil te ontnemen om vrij over hun eigen geest te beschikken zonder dat deze aan een willekeurige 'God' toebehoort volgens een of andere dogmatische visie.

De goede vraag is niet "Hoe kunnen wij de regels van onze persoonlijke God instellen in een samenleving die dat niet wil?". De goede vraag is "Hoe weten wij eigenlijk zeker dat dit de regels van God zijn en niet van Satan of een willekeurige zieke geest uit een bronzen tijdperk?".

Als je voor liefde bent, dan ben je voor zelfbeschikking en mensen de vrije keus geven over hun eigen leven en het leven van hun kinderen te beschikking, dan houd je je godsdienst voor jezelf en dan zul je de zogenaamde 'regels van God' waar jij in gelooft privé houden zodat de vrij denkende mensen zelf kunnen kiezen waar zij gelukkig van worden op basis van redelijkheid, de seculiere moraal en intelligente argumenten. Niet op basis van een willekeurig geloof. Honderden voorbeelden natuurlijk, het is geen liefde dat de vrouw niet gelijk is in de SGP, dat homo's niet toegestaan zijn in beide partijen en dat deze laatste met haat en nijd bejegend worden dor de Christelijke achterban.

Godsdienstige partijen zouden zelfs geen geen rol in de politiek moeten willen, het is namelijk immoreel om je wil aan andere op te leggen en het is een geweld om te redenvoeren met je tegenstanders, dus laat dat alsjeblieft over aan partijen die met beargumenteerde seculiere argumenten en logica komen.

In deze wereld is meer dan ruim de ruimte voor fodsdienstigen, zolang zij die ruimte niet voor zichzelf beperken door te proberen anderen hun vrije ruimte in te nemen met hun dogmatische standpunten. :)

Ik probeer jou niet te overtuigen dat een atheistisch standpunt de enige logische en redelijke is door het argument voor seculiere wetenschap en totale gebrek aan bewijs (en de onredelijke cirkelberedenatie) van de godsdienstige filosofie, probeer dan ook niet middels een politieke weg je dogmatische godsdienst te verkopen aan een volk dat heel goed zelf kan beschikken over zijn keuzes.

Liefde is anderen loslaten, ze zelf over hun vrijheid laten beschikking binnen de grenzen van de algemene internationale seculiere moraal, die voortkomt uit ons evolutionaire gedragspatroon waarin het mensenras het beste gedijdt; als sociaal dier in een steeds individualistischere samenleving.

15. Remco

Remco Guest

Mijn Resultaat dus..

16. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Dit is een belachelijk fabeltje en ik verbaas mij er over dat een seculiere stemwijzer hem doet voort leven.

Mijn test verwoord mijn gevoel uitstekend:

17. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    hmm, klopt wel ongeveer.

18. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je een eigen bedrijf? In elk geval ben je tegenstander van vrijwel iedere overheidsbemoeienis in de economie. Mensen kunnen wel voor zichzelf zorgen, en aan luilakken hoef je geen geld uit te geven. Hoe minder regels, hoe beter de markt werkt, is jouw motto. Je staat daarnaast ambivalent tegenover maatschappelijke veranderingen. Waarschijnlijk vind je wel dat we er in Nederland de laatste decennia op vooruit zijn gegaan, maar aan de andere kant zie je ook dingen die je absoluut niet bevallen, zoals misschien de seksualisering van de maatschappij. Je maakt je wat dat betreft een beetje zorgen over de toekomst. Verder vind je waarschijnlijk veel geld verdienen belangrijk. Sommige mensen zouden zeggen dat je meer hecht aan welvaart dan van welzijn, maar voor jou vallen die twee samen. Tot slot zie jij met al die verschillende religies maar één oplossing: religie mag geen enkele invloed hebben op de politiek. Je vindt dat geloof bij uitstek een privézaak is.

Wil je weten welke partijen bij je passen, klik dan hier.

Op basis van deze overtuigingen is de kans groot dat je je thuis voelt bij één of meer van de volgende partijen:

Partij Programma
    VVD Lees het beginselprogramma van de VVD
    PVV Lees het beginselprogramma van de Partij voor de Vrijheid

Mmmmh klopt wel zon beetje denk ik..

19. Jeroentje NL

Jeroentje NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn uitkomst:

Bij bijna iedereen komt er D66 uit lijkt het wel :eek:

20. RoX BoX

RoX BoX Earth

Leuk Bevonden:
    0
    Wow dude, ik wist niet dat je d'r zo serieus er op in zou gaan.
    Dat ik op SGP had gestemt was eigenlijk als een grap bedoelt. (Ik ben zelfs atheist :)) en ik ben ook zwaar tegen de CU en de SGP.

Maar ja, iedereen die zetels heeft, heeft het recht om in de Tweede Kamer te zitten. Dat is de vrijheid van nederland waar ik trots op ben.

Voor de rest ben ik het helemaal met je eens...

Deel Deze Pagina