De Grote Voetbaldraad [Deel 17]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 13 mrt 2008.

?

Wie wint de Champions League?

1. Arsenal FC

17 stem(men)
    16,2%
  2. Liverpool FC

13 stem(men)
    12,4%
  3. AS Roma

4 stem(men)
    3,8%
  4. Manchester United

49 stem(men)
    46,7%
  5. Schalke04

0 stem(men)
    0,0%
  6. FC Barcelona

10 stem(men)
    9,5%
  7. Fenerbahçe

2 stem(men)
    1,9%
  8. Chelsea

10 stem(men)
    9,5%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Ik denk dat Ajax wel wat kan regelen met Heerenveen, verwacht wel dat er een paar miljoen af zal gaan. Want dit is imo. wel erg veel.

En ondertussen heeft Heereveen weer een nieuwe spits erbij.. :+

2. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Denk je nou echt dat Heerenveen er zo even een paar miljoen afhaalt? Ze hoeven hem niet te verkopen dus kunnen ze het maximale bedrag vragen. En als Ajax hem niet wil zal er dit seizoen of volgend seizoen wel een buitenlandse club komen die het wel wil betalen.

3. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Zelfs voor buitenlandse begrippen is dit een behoorlijke som. Voor zo'n bedrag kunnen ze gewoon een speler als Huntelaar halen (en die is 2x topscoorder van Nederland). Dan gaan ze dus echt geen Sulejmani kopen als hij 2 goede seizoenen bij Ajax speelt. Of hij moet 20 goals per seizoen maken en Ajax moet de CL in en daar ook geweldig spelen. Dat gebeurt niet dus als Ajax er 18 miljoen voor betaald gaan ze dat er onmogelijk weer uithalen.

Serieus, ik ben blij dat Ajax zich roert op de markt, maar waarom proberen ze niet eens een echte topspeler (die al wat gepresteerd heeft) aan te trekken? Is het salaris een probleem? Koop een speler van 10 miljoen en dan heb je 8 miljoen over om zijn salaris van te betalen.

Ik vind een bedrag van 18 miljoen voor een speler als Sulejmani gewoon veel te veel. Ik vind het echt een goede speler maar nu nog geen 18 miljoen waard. De helft zou ik al veel vinden eigenlijk. Talent heeft ie zeker, maar dat zegt niets.

4. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Precies, ik zou het erg stom vinden van Ajax als ze daadwerkelijk die 18 mil gaan betalen.

5. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Noem jij een topspeler die 10 miljoen kost? Aan welke namen zat je dan ongeveer te denken?

6. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Op elke positie? :+ Zambrotta. :+ :emo:

7. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Bijvoorbeeld een speler als Giovanni dos Santos, die gaat voor maar 8 mil naar de Spurs.
    Chivu mag bijvoorbeeld voor 20mil weg bij Inter, hij heeft zich al bij meerdere topclubs bewezen en kost maar 2m meer dan Sulejmani, die nog helemaal niks heeft bewezen, het is dan wel een verdediger maar dan nog. Sulejmani heeft een half seizoen een beetje goed gepresteerd, hij heeft zeker talent. Maar het is maar afwachten of hij dat een heel seizoen kan volhouden, en of hij het bij een topclub kan.

Het is gewoon veel geld voor een Nederlandse club die daarmee een enorm risico neemt. Het record transferbedrag voor een binnelandse transfer is 9m voor Huntelaar geloof ik. Stel nou dat Sulejmani het niet waarmaakt, dan heb je zo 18m weggegooid. Kan je beter een speler kopen die zich al bewezen heeft, of zelfs meerdere spelers.

Laatst bewerkt: 3 jun 2008
  8. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Dos santos naar Spurs?? Dat zou wel echt de grootste flop van zijn carriere zijn!

Sulejmani schijnt trouwens voor 18 miljoen te zijn gekocht door Ajax
    veel geld voor zo'n spits! Heerenveen kan daar veel goede spelers voor kopen!

Info komt trouwens van V-bal dus het zal wel weer niet waar zijn;)..

9. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Correctie: Dit is een bullshit gerucht geweest. Vandaag naar het rijk der fabelen verwezen door Mourinho en Branca. Heb 't ze zelf zien zeggen (Mourinho die overigens al meer dan prima Italiaans sprak! :+).

Ook van Zlatan en Balotelli was sprake van dat ze weg mochten/moesten maar is allemaal quatsch.

Inter gaat hooguit drie versterkingen halen. Geen spitsen. Dat zeggen ze nu, althans.

10. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    V-Bal weet ook niet wat citeren inhoudt.....er stond in dat Ajax hem een contract van 5 jaar wil aanbieden....waarop zijn zaakwaarnemer zei: "Dat is geen probleem"

@Nitram: en jij denkt dat Dos Santos voor 8 miljoen naar Ajax zou komen?

Spurs is sportief gezien een veel betere optie dan Ajax.....Dan neem je die 8 miljoen wat beter voor je kiezen....

11. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ah oke, ik las dat ie voor 20m weg mocht. Maarja tegenwoordig weet ik niet meer wat ik moet geloven. Leek me al vaag dat ze hem zomaar weg zouden laten gaan. Las ook dat Materazzi weg mag/moet zit daar wel waarheid in?

Killaz: Nee natuurlijk wil hij niet naar Ajax, was alleen maar een voorbeeld qua prijs. Maar dat lijkt ook alweer een gerucht te zijn, las ergens anders dat het 15m is. Maar dan nog, 18m vind ik veel geld voor iemand die een half seizoen bij een subtopper gepresteerd heeft.

12. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Het stond ook gewoon op VI en in de doorgaans redelijk betrouwbare Telegraaf (wat betreft Ajaxnieuws). Voor de rest een kutkrant eerste klas.

Ook niet waar. Mourinho zei dat hij niemand de deur heeft gewezen. Materazzi zou overigens gezegd hebben dat als ie geen eerste team garantie kreeg, hij weg wilde.

Van mij mag ie wel weg overigens. Een clubheld natuurlijk, maar inmiddels te slecht om nog mee te draaien op het topniveau waarop Inter wil presteren.

13. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Materazzi te slecht?? oke hij is wat onebesuisd in z'n tackles en af-en-toe veelste lomp maar te slecht is hij zeker niet voor inter.

14. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    18 miljoen is belachelijk als je weet dat Huntelaar al 9 miljoen heeft gekost.

15. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Uuuhhh, volgens mij kan ik dat vrij redelijk beoordelen als ik 'm een heel seizoen heb zien voetballen.

16. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar dat is alweer 2 jaar geleden. De bedragen die clubs vragen voor hun spelers zijn veel hoger geworden, Robben bijv. kostte 36 miljoen! Nou daar had je een paar jaar geleden de beste speler van de wereld van kunnen kopen. De oorzaak hiervan weet ik niet, het is niet alsof de voetbalclubs ineens veel rijker zijn geworden(Ajax vooral niet).

17. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    het is duidelijk dat Heerenveen hem niet kwijtwil, tenzij het voor de absolute hoofdprijs is. Dus ik denk dat Ajax op zoek moet naar een andere spits, tenzij ze een risico van 18 mil nemen op een speler die zich moet bewijzen.

18. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Toch leuk om te zien hoe andere landen over Nederland denken. :)

19. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Vind het niet zo spannend. Jij en ik weten dat wij helemaal niet zo technisch en met zoveel fantasie spelen. Al jaren niet meer, sinds 2002 is het eigenlijk drama. Ik begrijp dan ook werkelijkwaar niet waar dit vandaan komt, ik vind zoveel landen veel leuker voetballen dan Nederland.

Eigenlijk stelt het Nederlands elftal al jarenlang niets meer voor en blijft het achter op de echte grote landen. Hoewel je qua resultaten niet mag mopperen en daar gaat het uiteindelijk om. Om daadwerkelijk kans te maken op de titel heeft Nederland een flinke dossis geluk nodig en een Van der Sar die magisch is.

Aanvallend weten we allemaal dat we bij de top van Europa horen. Ik ken weinig landen die Robben, van Persie, Sneijder en Van der Vaart types in hun selectie hebben. En dan een killer van formaat in de spits. Klinkt prachtig maar of het eruit komt? En zelfs als het eruit komt zul je ontzettend veel mazzel moeten hebben om het echt te redden. Het kan best wel gebeuren, maar als je Nederland al als kanshebber moet zien dan zijn ze wel de kanshebber die het meest geluk nodig zal hebben. Ach, hadden we ook in '88.

Jammer dat we geen verdediging hebben. Als Matthijsen een vaste waarde moet zijn dan is je verdeging dermate zwak dat je eigenlijk kansloos bent.

20. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ja Matthijsen lijkt de rol van holmaatje van van Basten wel overgenomen te hebben van Landzaat. Ik vind het toch wel typerend dat hij telkens weer de kans krijgt om zich te bewijzen, en elke keer weer faalt. hij komt gewoon aan kwaliteiten te kort. Zet er dan nog liever een Ooijer of Boulahrouz neer ofzo. Ooijer mag dan misschien ook geen geweldige verdediger zijn, maar hij doet het beter dan Matthijsen. Bouhla heeft met name in Duitsland wel laten zien dat hij de kwaliteiten wel heeft, alleen komt het er de laatste jaren niet meer uit.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina