Het huiswerk draadje

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door being-xboxed, 25 sep 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Taker.

Taker. Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    1 Gegeven is de functie f(x)= x²+3/x-1
    a Op de grafiek van f ligt punt A met x(a)=7
    stel met behulp van differentieren de formule op van de raaklijn l in A

f' = 2x + 1 (?)
    2 * 7 +1 = 15

l: y = ax+b
    a = 15

Punt A invullen in f(x)
    antwoord is bijv. Z

l : Z = 15 * 7 + b

b is nu uit te rekenen

zoiets?

2. boatfreak

boatfreak Guest

geef 2 even wat duidelijker met haakjes enzo, en wat is herleiden ookalweer8)
    morgen ga ik wel ff een poging geven, tis nu te laat

3. JeePee

JeePee Guest

@ Taker, dat is niet helemaal juist. f(x)=x²+3/x-1 levert f'(x)=2x-3x^-2 toch? Als er ff haakjes geplaatst worden is het een stuk duidelijker.

Herleiden is bij een bepaalde formule '=0' erachter zetten en dan x uitrekenen.

@ Xboxninja,
    Je moet serieus leren hoe je moet differentieren. Dat is iets wat je nog lang zal achtervolgen ;) Kan hem wel voor je doen, maar heb iets te druk nu. Misschien later op de avond.

Laatst bewerkt door een moderator: 2 jun 2008
  4. megatoom

megatoom -

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik heb over een paar dagen een toets over SQL. Ik weet niet of er veel mensen zijn die dit gehad hebben op school maar zou iemand die er wat van af weet kunnen vertellen wat de voornaamste woorden (zoals, SELECT, FROM, WHERE, etc) zijn die je gebruikt bij het opvragen van gegevens, en wanneer gebruik je bijvoorbeeld LIKE en AND.

Ik snap er niet zo heel veel van en hoop er hier wat wijzer van te worden.

edit: Ik hoef niet alles te weten over sql, maar vooral wat je op school hierover krijgt. Ik weet niet of iemand het hier heeft gehad bij informatica. Maar ik hoop het wel^^.

Laatst bewerkt: 2 jun 2008
  5. Taker.

Taker. Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @JeePee
    vandaar het vraagteken :)

@Megatoom
    Als je een tabel hebt die bijv. President heet, en daar de naam van de president en de plaats waar hij woont (in dit geval Washington) wil opvragen heb je bijv. dit:

Select pres_name, pres_home
    from President
    where pres_home = "Washington"

6. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    ii

Laatst bewerkt: 7 sep 2008
  7. *360*

*360* Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bij "In die...Serviceangestellte sucht":
    haben --> habe
    Is de 1e die ik zie, voor de rest, ik zit in de 3e dus weet nog niet zo heel veel van Duits;)

8. boatfreak

boatfreak Guest

Hmm ik zit nou ff te kijken naar die vergelijkingen, maar gedeeld door X hebben wij (nog) niet gehad...

9. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Ik zie het ja ;), thanks.

Nog meer fouten misschien?

10. Juugen

Juugen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    fangt is met een umlaud en die sie moet met een hoofdletter
    Verder kan ik niks vinden

11. Freezing Aaron

Freezing Aaron Registered member

Leuk Bevonden:
    0
    Das befindet sich in die Niederlande.

is dat niet in der Niederlande?
    Ik kan het ook net zo goed fout hebben zit ook maar in de 2e:9

12. Freezing Aaron

Freezing Aaron Registered member

Leuk Bevonden:
    0
  13. Juugen

Juugen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nope het is die niederlande en volgens mij is het "das befindet sich in den niederlande"
    Omdat het antwoord geeft op de wo vraag

14. JeePee

JeePee Guest

x kan je boven de breukstreep halen door de exponent in het negatief te zetten.

x = x^1

1/x = 1/(x^1)

1/x = 1 * (x^-1)

Wil je dit gaan herleiden dan zal je de productregel toe moeten passen.

Laatst bewerkt door een moderator: 3 jun 2008
  15. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Een vraagje over John Stuart Mill's schadebeginsel:
    schadebeginsel van mill betreft toch alleen dírecte schade?.. maar in hoeverre is bijvorobeeld autorijden direct... Aangezien dit zowel direct (als het meteen ingeademd wordt in bijv. een stad) als indirect (luchtvervuiling-zure regen etc.) betreft. Of is het alleen indirect?

16. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Binnen de ethiek valt JS Mill's denkwijze binnen het utilitarisme. De (of in ieder geval één van de) oervader(en) is Jeremy Bentham. Deze beste man heeft ons molenvriendje flink beïnvloed.
    Het principe dat hierboven wordt beschreven valt binnen de groep van theorieën die stellen dat er gestreefd moet worden naar zo min mogelijk slechte dingen (Least Harm Principle). Een andere manier om op utilistische wijze naar de wereld te kijken is het Greatest Happiness principle. Mill legt dit principe uit in "what utilitarianism is" (inclusief utilistische calculus).

Het probleem met utilisme is nu precies die calculus. Hoe kan je nu alle mogelijke handelingen gaan doorrekenen op mogelijke positieve en negatieve resultaten? Dit probleem wordt erg groot als je het veel breder bekijkt. Hoewel het kleiner wordt als je met minder factoren rekening gaat houden, begin je op een gegeven punt wel met oogkleppen naar de wereld te kijken. Zeker met de wereldwijde aandacht voor global warming kan je niet om dit punt heen. Je moet kijken naar uitlaatgassen ed. Dat wordt van je verwacht. Uiteindelijk zie je gewoon zoveel factoren waar je allemaal rekening mee moet houden en wordt het onmogelijk om een beslissing af te wegen aan de hand van een berekenende afweging.

Ethiek is sowieso een rare discipline. Straks krijg je oa. nog Kant's categorisch imperatief, dat voor sommigen erg lastig te doorgronden is. Rawls' veil of ignorance is wel goed te doen, probeer daar ook eens wat over te lezen.

Laatst bewerkt: 4 jun 2008
  17. Remco

Remco Guest

Even een vraagje:

Ik heb di 17 juni een mondeling Engels, het moet minimaal 3 minuten duren.
    Je moet dan een stelling nemen en wat voor een tegen argumenten noemen.
    Heeft iemand nog een goed onderwerp of een complete speech?
    Ik hoor het graag, PM-en kan ook!

Greetz

18. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ik ben op zoek naar een programma om wiskundige berekeningen in te voeren. Zoiets als word maar dan waar je wiskundige dingen in kan zetten zoals bijv. vectoren etc.
    Iemand enig idee?

19. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Bedoel je nu dat je Wiskundige berekeningen in een tekstverwerker wilt afbeelden? Dat kan gewoon via Word. Insert --> Object --> Microsoft Equation. Dan krijg je een toolbar en helemaal rechtsonderin staat zelfs een knopje voor matrices en vectoren.

20. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Jaa dat werkt! Heel erg bedankt hiervoor!:thumbs:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina