Mmmm... Ik snap eigenlijk nog steeds de zware kritiek op deze game niet... Okee, grafisch is het allemaal iets minder en het ene level is wat mooier dan het andere, maar Haze speelt daarentegen als een trein... De AI van de tegenstanders wordt in diverse reviews totaal afgebrand, soms doen ze wel domme dingen, maar dat gebeurde in Halo 3 ook en in diverse andere shooters...
Dat het spel veel gamers "tegenvalt" komt enerzijds door de hype rondom dit spel waar ik me nooit iets van heb aangetrokken... Haze zou een Halo 3 killer worden... No way... Dat kunnen ze vergeten... Maar ik blijf er bij dat ik deze game ongeveer een 7/10 geef... Ik heb er nu een paar uren op zitten, maar ik heb er nog steeds lol in... In het fabriekslevel wordt veel gebruik gemaakt van bruintinten, dat klopt... Of dit echt een corridorshooter is, moet ik nog zien als ik het spel helemaal heb uitgespeeld... Momenteel ben ik nog een Mantel-soldier die al wat problemen krijgt met zijn health/nectar... Op een gegeven moment ga je over naar de tegenstander als rebel... Mantel is sterk en welhaast onoverwinnelijk... Als de rollen worden omgedraaid, wordt het geloof ik andere koek...
Ik snap wel dat er kritiek is op het feit dat bepaalde stukken "leeg" lijken... De kritiek dat dit meer een spel is voor de originele Xbox snap ik ook, maar daar ben ik het niet mee eens... De waarheid ligt meer in het midden... Vooralsnog speelt het als een zonnetje en dat vind ik nog immer belangrijker dan de grafische schoonheid... Okee, ik wil ook liever hele mooie games met perfecte graphics, maar Haze kan dat niet waarmaken... Maar goed, dezelfde kritiek kreeg Counterstrike ooit op de originele Xbox... Het zag er niet uit, maar speelde super... Ik vind Haze ook goed spelen, dan ziet het er maar wat minder mooi uit... Boeie... Ik houd het spel zeer zeker, de coop vind ik lache en de voertuigen - die zogenaamd besturen als een krant - besturen niet veel minder slecht dan de voertuigen in de Halo games... Het is wel wat stroever, maar echt slecht is het niet...
Maar goed, ik zit nu het spel nu min of meer te verdedigen, maar ik geef gewoon mijn mening... Ik vind Haze niet slecht... Het is geen topper, nee... Het is een redelijk degelijke shooter, niets meer, niets minder... Het spel is voortijdig ten onder gegaan aan haar eigen hype... En misschien hadden ze er nog wat langer aan moeten werken om het allemaal wat mooier te maken... Maar ik heb na een paar uur spelen nog geen spatje slowdown gezien, behoudens als het spel checkpoints saves maakt... Maar dat is niets bijzonders... :b:
Laatst bewerkt: 24 mei 2008