1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] [PS3] Haze

Discussie in 'Games' gestart door CaptnCook, 4 nov 2007.

1. Prime NL

Prime NL ~Robot in Disguise~

Leuk Bevonden:
    1
    Moet Chiem helaas gelijk geven... :

Nadat ik gisteren nog een paar uur besteed had aan dit spel ben ik tot de conclusie gekomen dat het een grote baggerput is. :|

Het eerste level welke ook in de demo te vinden was is naar mijn idee nog het meeste tijd aan besteed....daarna gaat het grafisch alleen maar bergafwaarts....en worden de levels steeds meer lineair.
    De levels gaan er steeds meer drab eruit zien...meer grijs...meer bruin (schijnbaar de HD kleur) en qua resolutie vergelijkbaar met een Xbox spel......wat een MUK.

Ook qua cheesy verhaal....de casting en weet ik allemaal niet meer trok ik het gewoon niet meer.....dan is Army of Two nog sterker qua verhaallijn.

Ook een beetje multiplayer gedaan....maar dit is naar mijn idee niet boeiend genoeg om me bezig te blijven houden met dit spel.

Qua cijfer krijgt het van mij een 6-.....hoger verdient het helaas niet...

Spel gaat vandaag helaas terug naar de winkel om geruild te worden.

2. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb enkel het eerste half uurtje gespeeld, maar ik vond in ieder geval dat deel toch wel aangenaam. Mooie kleuren, mooie graphics, acteerwerk was verder best, alhoewel een beetje vaak dezelfde machozinnetjes.

Schiet wel lekker weg. Heel wat beter dan Resistance die ik laatst weer probeerde maar waar ik qua gameplay echt niet doorheen kom. Het lijkt wel of Resistance gemaakt is voor de muis of zo. Haze is echt een console shooter, prima dus. (Maar zoals gezegd, enkel een half uurtje geprobeerd.)

3. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik hou liever m'n eigen mening aan, dan de mening van anderen (want dat zijn reviews). Het boeit mij niet zoveel wat reviews zeggen, als ik de game leuk vind, dan vind ik hem leuk. Of de game nou een 1 of een 10 krijgt. De balans in reviews is de afgelopen jaren ver te zoeken en zijn zelfs ongeloofwaardig geworden. Een aantal jaar terug liet ik reviews voor een gedeelte meewegen in mijn aankoopbeslissing, echter na de kromheid van de afgelopen jaren hecht ik totaal geen waarde meer aan reviews. Vind het gewoon een leuk spel, knalt heerlijk weg, toffe shoot-outs, 4-player coop, toffe multiplayer en goede controls. Het is niet de nieuwe heilige graal, maar vind het toch een prima shooter. Daarnaast vind ik de game grafisch niet zo dramatisch als bepaalde mensen claimen. Het is geen Killzone 2, maar vind het er toch niet bepaald lelijk uitzien. Zitten echt een paar hele mooie stukken in de game.

Maargoed, de UK launchtrailer:

[gt]34321[/gt]

Laatst bewerkt: 23 mei 2008
  4. Chiem

Chiem Chemical Waste

Leuk Bevonden:
    0
    Ow het is natuurlijk prima dat jij het een leuke game vind. Daar had ik het helemaal niet over.

Jij zei:
    Ondanks dat ik een zeer ruim budget heb om aan mijn hobby uit te geven zal ik niet elke game kopen die uitkomt. Als ik denk dat een spel leuk is dan speel ik eerst de demo, vind ik die leuk en de reviews zijn over het algemeen positief over de game koop ik hem. En dan lees ik niet 1 review maar een stuk of 3 op zijn minst. Bij Haze viel de demo mij erg tegen. Dat had natuurlijk ook te maken met het feit dat er met veel "poeha" over deze game gesproken werd. En ik kan mij ook herinneren dat er geregelmatig uitspraken opdoken in de trant van "Halo-killer". Dus ja dan verwacht je wel wat. Anyway de demo zag er niet uit. Voor zulke grafix heb ik geen X360 of PS3 gekocht. Dan kunnen we wel weer een moraal verhaal gaan houden over dat gameplay belangrijker is dan grafix, doh, maar grafix zijn zeker belangrijk. Vervolgens lees je dan een aantal reviews en kom je tot de conclusie dat niet alleen de grafix tegenvallen maar de gameplay eigenlijk ook en dat er zelfs nog aardig wat bugs in zitten.
    Dus voor mij, en met mij velen anderen, geen reden om daar zo'n 50 euro aan uit te geven.

Haze, zelden was een titel zo goed gekozen :)

5. Prime NL

Prime NL ~Robot in Disguise~

Leuk Bevonden:
    1
    Ben blij dat ik tenminste nog eerlijk met mezelf ben geweest en erachter ben gekomen dat ik een keer een miskoop heb gemaakt.

Normaliter ben ik wel zeker van mijn zaak voordat ik een game aanschaf en in huis haal...maar bij Haze was het al wazig (zie de steek onder water) op het moment dat ik em in mijn PS3 stak.

Er is helaas niets in het spel dat na een paar uur de 60 euro nog kan rechtvaardigen....hoe hard ik het ook geprobeerd heb dit wel zo in te zien.

6. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm... Ik snap eigenlijk nog steeds de zware kritiek op deze game niet... Okee, grafisch is het allemaal iets minder en het ene level is wat mooier dan het andere, maar Haze speelt daarentegen als een trein... De AI van de tegenstanders wordt in diverse reviews totaal afgebrand, soms doen ze wel domme dingen, maar dat gebeurde in Halo 3 ook en in diverse andere shooters...

Dat het spel veel gamers "tegenvalt" komt enerzijds door de hype rondom dit spel waar ik me nooit iets van heb aangetrokken... Haze zou een Halo 3 killer worden... No way... Dat kunnen ze vergeten... Maar ik blijf er bij dat ik deze game ongeveer een 7/10 geef... Ik heb er nu een paar uren op zitten, maar ik heb er nog steeds lol in... In het fabriekslevel wordt veel gebruik gemaakt van bruintinten, dat klopt... Of dit echt een corridorshooter is, moet ik nog zien als ik het spel helemaal heb uitgespeeld... Momenteel ben ik nog een Mantel-soldier die al wat problemen krijgt met zijn health/nectar... Op een gegeven moment ga je over naar de tegenstander als rebel... Mantel is sterk en welhaast onoverwinnelijk... Als de rollen worden omgedraaid, wordt het geloof ik andere koek...

Ik snap wel dat er kritiek is op het feit dat bepaalde stukken "leeg" lijken... De kritiek dat dit meer een spel is voor de originele Xbox snap ik ook, maar daar ben ik het niet mee eens... De waarheid ligt meer in het midden... Vooralsnog speelt het als een zonnetje en dat vind ik nog immer belangrijker dan de grafische schoonheid... Okee, ik wil ook liever hele mooie games met perfecte graphics, maar Haze kan dat niet waarmaken... Maar goed, dezelfde kritiek kreeg Counterstrike ooit op de originele Xbox... Het zag er niet uit, maar speelde super... Ik vind Haze ook goed spelen, dan ziet het er maar wat minder mooi uit... Boeie... Ik houd het spel zeer zeker, de coop vind ik lache en de voertuigen - die zogenaamd besturen als een krant - besturen niet veel minder slecht dan de voertuigen in de Halo games... Het is wel wat stroever, maar echt slecht is het niet...

Maar goed, ik zit nu het spel nu min of meer te verdedigen, maar ik geef gewoon mijn mening... Ik vind Haze niet slecht... Het is geen topper, nee... Het is een redelijk degelijke shooter, niets meer, niets minder... Het spel is voortijdig ten onder gegaan aan haar eigen hype... En misschien hadden ze er nog wat langer aan moeten werken om het allemaal wat mooier te maken... Maar ik heb na een paar uur spelen nog geen spatje slowdown gezien, behoudens als het spel checkpoints saves maakt... Maar dat is niets bijzonders... :b:

Laatst bewerkt: 24 mei 2008
  7. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    OK, we zijn alweer een tijdje verder. Hoe is Haze nu in jullie ogen?

Zelf zal ik hem pas oppikken als hij is afgeprijsd, maar ik vroeg het me gewoon af.

8. Narcosis

Narcosis PSN Tag: Narcosis8

Leuk Bevonden:
    0
    ik wil hem wel gaan halen want hij lijkt me toch wel tof, aleen wacht ik denk ik na MGS4 want daar ben ik dan wel ff mee zoet:D

9. Dead Rising

Dead Rising viel tegen

Leuk Bevonden:
    0
    Vind je het spel nog steeds zo leuk?

http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=114943

;)

10. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ja, vind de game nog steeds leuk. Maar heb de game inmiddels 2 keer uitgespeeld en zal hem daarom niet nog een keer snel opstarten.

11. tmffirework

tmffirework Willem II Tilburg!

Leuk Bevonden:
    0
    nou, zo'n geweldige game zal het ook niet zijn als je hem na 2 weken al gezien hebt?

12. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ehhhh, jawel. Heb de game inmiddels twee keer uitgespeeld en die twee keer vond ik erg leuk. Maar zal de game niet snel nog een keer aangooien. Ipv de game stof te laten happen, kan ik hem dan beter verkopen.

13. tmffirework

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ok, het zal best leuk geweest zijn. Maar als je er in 2 weken uitgekeken op bent zal het toch ook niet heel bijzonder zijn? Met sommige shooters kan je je maanden vermaken.

14. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    GTA was ik na 3 dagen al op uit gekeken...........dus wat is je punt?

15. tmffirework

Leuk Bevonden:
    0
    Dat je met een goede game vaak lang bezig bent, en dat ik het raar vind dat je het een goede game vind en je hem na 2 weken weer verkoopt.

16. Dead Rising

Dead Rising viel tegen

Leuk Bevonden:
    0
    Dan zul je het wel een leuk spel hebben gevonden ja :emo:

17. manolo ribera

manolo ribera Goedendag

Leuk Bevonden:
    0
    Heb het spel vanaf de launch in bezit en heb hem 1 keer uitgespeeld binnen 2 dagen.. het spel was vet. gewoon een lekker tussendoortje;) maar geen 65 euro waard hell no.

hoewel sommige mensen vinden sommige spellen ook goed. omdat ze dat zichzelf hebben wijsgemaakt. omdat je 60 euro ervoor hebt betaald. je gaat je positief instellen omdat je niet teleurgesteld wil worden. dat geld voor veel games die leuk zijn, maar geen topper status hebben.

Laatst bewerkt: 6 jun 2008
  18. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb de game inmiddels ook in het bezit. Geruild tegen Resistance want die kon mij achteraf gezien toch echt niet bekoren, vraag me niet waarom, is gewoon een gevoel. Dus ik kan over een tijdje ook zeggen of Haze nu echt tegenvalt ja of nee. Maar ik wacht nog even met spelen totdat ik m'n DS3 binnen heb :)

Ironie : met een Haze tasje de coffeeshop binnenlopen.

EDIT : Heb zojuist de eerste missie gedaan. Vind de game nu al een stuk leuker dan Resistance, het is precies zoals ik dacht meer mijn type shooter. Misschien is het idd geen bijzondere game, maar ik vind het toch best een cool spel. Moet ik er wel bijzeggen dat het in mijn ogen tegenwoordig sowieso best moeilijk is om een 'bijzondere' shooter te maken, met al dat aanbod. De enige shooter van de afgelopen tijd die ik nog enigszins eruit vond springen qua originaliteit was BioShock, vanwege het sfeertje en het kleine beetje character development wat erin zat.

EDIT 2 : Zit nu inmiddels ook al bij de Rebellen. Vind het nog steeds geen verkeerde game.

Laatst bewerkt: 12 jun 2008
  19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    gisteren dit spellekke gekregen. Iemand zin om te co-oppen?

20. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Ik heb de game ook maar gehaald. Vanavond en morgen even uitgebreid spelen :). De game was maar 4.98 euro! Waarom dan ook niet haha.

Deel Deze Pagina