[Voetbal] EK 2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Joene90, 25 apr 2008.

?

Nederland Europees Kampioen?

1. We pakken geen enkel punt

3,9%
  2. Eruit in de groepsfase

26,5%
  3. Ze halen de kwartfinale

16,5%
  4. Halve finale

16,5%
  5. Een goede tweede

4,8%
  6. Kampioen!

31,7%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    _O_ Als ze alles zo spelen, wordt het een dure periode voor mij _O_ Het bier bleef stromen in de kroeg _O_ Wat heb ik genoten zeg, tering _O_

2. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Jezus, wat heb ik genoten gisteren.
    Ik vond Van Bronckhorst echt man of the match.

Het leek er trouwens op dat elke opstelling goed gaat werken (voorin iig). als je er tenminste een aantal spelers in hebt, die eraan willen trekken, die erop gebrand zijn te winnen, denk aan Sneijder, Ruud, Edje. Ik vond het ook tekenend dat Sneijder na afloop (ongeveer) zei: we zijn er nog niet, op naar de volgende.
    ik weet t niet meer precies :p
    maar dat hij echt het EK wilde winnen

3. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Hoorde net op het nieuws dat we nu meteen favoriet zijn in Oosterijk. Ze zeiden zoiets van Wenen maak je maar klaar voor de Nederlanders want ze komen eraan!

Verder waren we al favoriet in Engeland natuurlijk :)

4. Narcosis

Narcosis PSN Tag: Narcosis8

Leuk Bevonden:
    0
    wat een wedstrijd zeg, echt genoten, hebben echt als een kampioen gespeeld de 1e helft, deze vorm vasthouden dan gaat eht helemaal goedkomen, Frnakrijk verwacht ik zoiezo niks van, echt een drama tegen roemenie

5. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Frankrijk was gisteren echt om te janken tegen Roemenië. Ze speelden zo bedroevend slecht, Roemenië speelde ook niet goed. Als deze twee landen zo blijven spelen, dan verwacht ik weinig problemen voor Nederland. Maar vlak Frankrijk nooit uit he.

6. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    jah datb heb ik ook gezien:)

maar op sommige momenten was italie wel slecht bezig, de 3de goal er stonden 5 verdedigers bij van bronckhorst maar niemand pakte hem aan, van persie stond zelfs nog achter van bronckhorst om hem erin te schieten.
    het middenveld was zoals al gezegd ruggengraat loos wat ten verdienste van engelaar en de jong was (geweldig dat de zeeuw er niet in stond) alleen Toni had wel moeten scoren (was wel buitenspel dacht ik)

7. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    je vergeet van de SAR;)

8. Bassie_

Bassie_ Guest

Vind het nog steeds raar dat Johny niet speelde. Beetje respectloos ook, vooral omdat Boulahrouz gewoon 3e keus was ofzo. Die komt er dan met super veel mazzel bij, en staat meteen in de basis? Marco heeft ook nooit de suggestie gewekt dat Johny ernaast zou staan...

_O_ heitinga _O_

9. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk trouwens dat je Roemenie ook niet zomaar moet uit vlakken he ;)

10. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Het was terecht dat Heitinga er niet in staat, vond uhm de laatste tijd maar matig spelen. Snap uberhaupt niet wat zoveel mensen goed vinden aan Heitinga, speelt totaal onopvallend en maakt veel fouten. Toen hij invalde veroorzaakte hij trouwens ook nog bijna een tegengoal doordat hij eerst gewoon naar die bal bleef kijken die vlakbij het goal van van der sar lag terwijl er een italiaan in de buurt stond in plaats van uhm meteen keihard weg te schieten zoals je hoort te doen in zo''n situatie. Bouhlarouz vindt ik voorlopig zeker de betere speler voor die positie zoals hij gister liet zien.

11. Banzaiaap

Banzaiaap In Bad Company

Leuk Bevonden:
    0
    Heb gister met een heleboel duitsers naar de wedstrijd zitten kijken. Gelukkig waren ze super enthousiast voor Nederland! :D

Dat wordt nog wat met de finale (Duitsland - Nederland he :p)

12. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Wat dacht je van Van der Vaart? Die gast heeft nog nooit zoveel gewerkt als gister! Staat ook in de AD Sportwereld hij had de meeste kilometers gerend(11 km nogwat).

Mooi die berichtjes van buitenlandse media :thumbs:

13. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    In Hoorn waren er ook een hoop Duitsers.. Echt apart, sommige waren ook gewoon in Oranje gedressed 8)

14. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook duitse vrienden, 1tje ervan is tijdens een wedstijd nederland-duitsland gewoon voor nederland 8)

Vond overigens roemenie niet slecht spelen, het waren de Fransen die ver benede de maat spelen. De roemenen zette ze gewoon vast en namen genoegen met gelijk spel. Af en toe hadden ze wel nog mooie counters.

15. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ach, ik vond Boulah heel erg sterk spelen. Iedereen trouwens. Voor Heitinga jammer maarja, er kunnen er maar 11 worden opgesteld. En dat is misschien wel het grootste voordeel van dit team. We hebben ook wissels die evengoed zijn als de basisspelers.

16. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13

haha dat was inderdaad een hele vette actie! Alsof er geen bekende spelers rondlopen bij Italie :9

17. Roerbakmie

Roerbakmie .....

Leuk Bevonden:
    0
    Ooh ooh ooh, wat een GE-WEL-DIG-GE wedstrijd!_O_

Dit had toch niemand durven dromen een week geleden. Maar de persberichten over de hele wereld dat vind ik nog het mooiste van het geheel.

Dat maakt je wel weer een beetje trots!:+:)

Nederlandse Pers

Metro kopt: “Oranje overklast Italianen.” “In de ‘poule des doods’ heeft het Nederlands elftal de Italianen vernederd.”

De Telegraaf: “Oranje superieur aan Italie” “Het Nederlands elftal heeft in de openingswedstrijd van het EK 2008 wereldkampioen Italië met 3-0 overklast.”

De Volkskrant: “Magnifiek Oranje tikt Italianen tureluurs”. “Het Nederlands elftal opende de Groep des Doods op het EK met een fantastisch teken van leven. Voor één keer mogen alle superlatieven uit de tekstverwerker: magistraal. Magnifiek.”

Het AD: “Ongekende droomstart Oranje”

Het Parool: “Oranje kegelt Italië omver” “Dertig jaar geleden won het Nederlands elftal voor het laatst van Italië, op het WK van 1978. In historisch perspectief was de overwinning gisteravond in Bern (3-0) dan ook een klein wonder.”

Buitenlandse Pers

The Sun:mad:Engeland) “Hollandse Topklasse”

The Times:mad:Engeland) Tweede goal was ‘minor masterpiece’

Bild: (Duitsland) "Het was dé knaller van de openingsweek. Het bracht dé sensatie! Dit had niemand verwacht."

Welt: (Duitsland)
    “Nederland geeft wereldkampioen Italie een lesje”

l' Equipe: (Frankrijk) "Nederland imponeert"

Marca: (Spanje)
    "Nederlanders rollen Italië op"

Sportkrant AS: (Spanje)
    “Dodelijke effectiviteit van de Tulpen.”(:+)

De Morgen: (België) “Drie-nul: een ab-so-lu-te vernedering voor de Squadra.”

De Standaard: (België) “Oranje tikt wereldkampioen uit”

Gazetta dello sport: (Italië)
    Keeper Buffon maakt excuses aan het Italiaanse volk.=(

Il Giorno: (Italië) “Een ramp voor Italie. Nederland vernedert de wereldkampioen met 3-0.

Beetje jammer dat de Italianen dan weer gaan vertellen dat zij degene zijn die slecht/matig speelden terwijl Nederland gewoon een prachtige wedstrijd speelde.

Ach ja, we hebben nog even nagefeest hier, het was 1 groot gekkenhuis.

Ben benieuwd hoe het zal zijn als we het EK zouden winnen!8)

D'r was zelf 1 of andere neger uit Ghana die hier was voor zijn studie, ook helemaal oranje van top tot teen. Kijk, dat vind ik nou leuk om te zien!

Laatst bewerkt: 10 jun 2008
  18. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Het is toch logisch dat Italië naar hun eigen prestatie kijkt? :{

Geloof me, ik heb een heleboel Italiaanse reacties en verslagen gelezen en ze waren erg positief over Nederland hoor. Alleen ze zijn wel meer met zichzelf bezig dan met Nederland natuurlijk.

19. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Italië speelde ook gewoon heel slecht en de paar kansjes die ze hadden kwamen uit het niets. Oranje heeft wel verdiend gewonnen en ze stonden goed, maar zoals ze nu worden opgehemeld vind ik echt onterecht, want zo fantastisch waren ze ook niet. Ze waren vooral gevaarlijk uit counters en niet omdat ze zelf zulke goed opgebouwde aanvallen hadden.

20. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    En dan is het niet goed meer? Counters horen ook bij het voetbal en die werden perfect uitgevoerd. En we hadden zat kansen, bijvoorbeeld van Nistelrooy 2x alleen voor de keeper. Dat waren geen counters. Nederland speelde gewoon erg sterk. Dus de reacties vind ik normaal, we hadden in 30 jaar nog nooit van de Italianen gewonnen. En nu dan eindelijk en op zon manier tegen de wereld kampioen.
    Natuurlijk mensen die nu gelijk zeggen dat we het EK winnen is wat overdreven.

De reacties zijn ook zo omdat er niemand is die dit had zien aankomen. Iedereen heeft het over Italie en Frankrijk en in mindere mate Roemenie en schrijven Nederland af. Iedereen denkt dat we in de groepsronde eruit zouden vliegen, en als je dan zo je eerste wedstrijd speelt zijn die reacties heel begrijpelijk.

Laatst bewerkt: 10 jun 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina