Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Is eerder niet het geval. Bi en Tri zijn zogenaamde antagonisten van elkaar. Zeg maar elkaars tegenovergestelde. De 1 is de buiger (biceps) de andere is de strekker (triceps). Dit geldt in bepaalde mate voor borst - rug en hamstrings - quadriceps (voorkant been).

Er zijn onderzoeken geweest waarin is aangetoond dat juist het samen trainen van die spieren een positief effect heeft. Je traint ze dan het beste door ze te gaan 'supersetten'. Dit houdt in dat je eerst 1 setje doet voor bijvoorbeeld biceps onmiddelijk gevolgd door een setje voor triceps. Daarna pak je dan je 1 minuut rust.

Degene die je dit fabeltje heeft verteld, zwetst uit zijn nek :)

2. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Mwa gezond en hoog?

ik ben 1.93 en weeg 101 kg.....

Toch ben ik fitter dan de meeste ploeggenoten van mij en loop ik met gemak 6, 8 of 10 km hard......Ik vind dat gezeur van BMI zo overdreven.

Ik heb dan geen sixpack en heb zwemdiploma A en B aan de zijkant zitten.
    Toch eet ik gezonder en heb ik een groter uithoudingsvermogen dan de gemiddelde nederlander.

Geen kritiek op jou hoor Sostic ;)

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb een vet% van 8-10 en een bmi van 26 oid. Zegt helemaal niks.

4. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Ik sprint ook mijn teamgenoten er uit ja. Maar het gaat mij inderdaad meer om het uiterlijk.

Ik heb een aantal jaar geleden 96kg gewogen. Toen zat ik in de derde van de middelbare school. Was toen afgevallen tot 79. Maar nooit echt 'afgetraind' destijds, dus de sporen van de 96 zijn nog enigzins zichtbaar. En die wil ik nu dus wegwerken. :)

Was vandaag wel goed gegaan met eten, alhoewel het erg irritant is om iedereen snacks naar binnen zien te werken op school. Heb 4 boterhammen, een appel, avond eten (worteltjes, tartaartje, aardappelen en appelmoes) en verder water op.

5. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Dat lijkt me veel en veel te weinig. Als je in de cut zit moet je echt niet zo ver onder je onderhoud zitten. Denk dat je niet onder de 2000kcal mag duiken.

heb zelf niet veel verstand van afvallen/cutten want daar ben ik nog nooit aan toe gekomen 8)

6. Bassie_

Bassie_ Guest

He iemand die mij kan helpen. M'n onderarmen groeien echt niet fatsoenlijk mee met de rest van m'n lichaam. Alles groeit lekker, maar behalve m'n onderarmen. Ziet er echt niet uit, best dikke bovenarmen en dan schriele onderarmpjes.

Tips..?

7. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Meer rukken :+

8. Furies

Leuk Bevonden:
    6
    Tsja, het is gewoon het ontbijt-middag eten-avond eten dieet. Overigens door mij zelf in het leven geroepen. :+

9. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    Dumbell in hand.
    Dumbel uit laten rollen tot je vingertoppen en terug trekken.
    of:
    Priester curl maar dan bovenaan vast pakken in plaats van in handpalm leggen.

Als je snapt wat ik bedoel :+

Denk niet dat het goed dieet is:9
    Veel mensen denken dat een dieet slaagt als je minder gaat eten. Dit is niet zo en het is zelfs slecht voor je.
    Als je minder eet, word je dunner..ok.
    Maarrr.... je stofwisseling gaat langzamer werken waardoor er zo de kilo's weer aanvliegen als je weer normaal begint te eten.

beste is: goed voedingschema en goede workouts.
    Dan komt het wel goed:)

10. Ashavan

Ashavan Guest

Uhm...2000kcal en niet er onder als je cut? Het is eigenlijk je onderhoud en maximaal 500kcal er onder. Voor de 1 is dat dan 1500kcal en de ander 3500kcal...ligt er net aan wat je onderhoud is. Enige uitzondering is wedstrijd cut dan doe je 100-150gr per dag aan koolhydraten, 3 a 3.5gr eiwit per 1kg lichaamsgewicht en lading onverzadigde vetten. Dan is het meer dan 500kcal dat je onder onderhoud zit voor een tijdje.

3 dagen eten is niks mis mee...maar eet. Dat wat Furies nu weg werkt is niks meer dan 3 tussen doortjes zo weinig. Dat is crash dieten...snel resultaat op korte termijn. Daarna krijg je het 3x zo snel weer terug met nog wat extra's waardoor alle moeite voor niks was.

Goede onderarm oefeningen:
    Doe je bicep oefeningen, maar als je bovenaan bent draai je pols naar binnen en span het even aan. Je kan ook reversed curls doen waarbij je dus de barbel of dumbel bovenhands vastpakt. Je kan wrist curls en zottman curls doen. De standaard Hammer curls pakken ook de onderarmen meer mee dan de meeste bicep curls.

Grip oefeningen zoals Plate Pinch, Farmer's hold, Farmer's walk, een gewicht aan een touwtje aan een stok omhoog rollen zijn ook allemaal goed. Vergeet de deadlift en bent over row oefeningen niet.
    --

Zit te denken om dit te halen. Wordt niet goed dat me linkerschouder een pees onsteking krijgt na een paar militairy presses. Schiet niet op zo. Dus dan dat supplement eens proberen en kijken of het dan minder is. Me pa had dat ook altijd. Kon hij paar weken trainen was de schouder geblesseerd en 6-8 weken uit de running. Kutte is dat je meteen geen rug oefeningen meer kan doen. Borst kan nog niet en benen kan ook gedaan owrden. Maar rug en Schouders kun je vergeten voor een tijd :mad: Heb redelijke armen, maar als me kleine kut schoudertjes niet groter worden schiet het ook niet op qua verhouding.

Bleh en ik moet goedkoop adresje vinden om 1200caps visolie in te slaan. Die flesjes met 90-100 zijn in no time op als je er 6 per dag neemt.

Laatst bewerkt door een moderator: 12 jun 2008
  11. Furies

Leuk Bevonden:
    6
    Tsja, ik heb totaal geen verstand van voedingsschema's. En ik wil graag resultaat binnen 6 weken (in verband met vakantie, cliché but true).
    In principe heb ik geen aanleg om dik te worden. Maar ik dronk gewoon teveel frisdrank. Soms wel 5 glazen cola per dag.

Dit dieet is niet echt een pretje. Zou het graag anders doen. Maar je kunt toch niet zomaar een voedingsschema van internet plukken?

12. Ashavan

Ashavan Guest

http://forum.bodynet.nl/afslanken/
    De sticky topics geven info.

Maar als je dit schema al geen pretje vindt...uhm...tja...wil je resultaat of niet? 28dagen hel heb ik er voor over gehad en ga het over 2 weken nog eventjes dunnetjes over doen ;)

Is maar net hoe graag je een bepaald doel wilt bereiken. Dat zegt hoe "Extreem" je eetschema en sportschema er uit komt te zien. Kunnen ook een simpeler schema opstellen, maar duurt het langer voor je resultaat hebt. It's all up to you.

Je kan idd niet zo maar een schema van het net plukken. Het kan hoogstens gebruikt worden als een template waarop je aanpassingen doorvoert zodat het werkt voor jouw.

13. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    764
    Is yoghurt met cornflakes een goed ontbijt voor elke dag?

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    1fast400 heeft potjes van 180 caps met 1000mg voor 6 dollar :thumbs:

@martijn: matig. Cornflakes zit suiker doorheen en zijn slechte koolhydraten. Yoghurt is wel ok, maar zijn relatief langzame eiwitten alhoewel je meer behoefte hebt bij snelle.

Ideale ontbijt is havermout/brinta/nutrix met een flinke hand rozijnen en whey.

15. Martijnn

Leuk Bevonden:
    764
    Kevf, die havermout enzo is dat met yoghurt mengen? En kan dat in princiepe 7 dagen in de week als ideale ontbijt?

16. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, grappig man. Lees het nu pas, zat idd op Windesheim. Het eerste jaar moest het dan zijn, toen moest ik stoppen vanwege de gezondheid. Kan me alleen niet zo herinneren wie jij bent, we pm-en wel even :)

Ontopic;
    Deze week abbo waarschijnlijk abbo opzeggen en een garagebox huren, powerrack erin en klaar is kees.

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Havermout kan je met water maken. Als je het koud drinkt blijft het slap, als je het in de magnetron smijt wordt het pap. Brinta met water is zo niet lekker, havermout wel!! Beetje whey er bij en klaar.

Verder zou je natuurlijk ook wat kaneel, fruit en zoetstof door de pap kunnen gooien. Als je geen wheypoeder hebt zou ik er 0.5-1.0 liter magere melk bij drinken (of de pap mee maken ;))

18. Juugen

Juugen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    voedingschema maken is helemaal niet moelijk.
    Deze volg ik momenteel:
    [spoilers]
    08:00 Brinta met halfvolle melk
    11:00 Banaan met een Musli bol
    14:00 4 boterhammen met kipfilet
    17:00 groente met flees
    20:00 stuk fruit met krentenbol
    23:00 magere kwark (erg smerig maar gezond)

Voor de rest drink ik alleen maar water
    [/spoilers]

Vetverlies is ook niet moelijk als je HIIT doet. Is geweldig voor vetverlies EN je conditie. Als je hiit doet hoef je ook geen cardio meer te doen op de sportschool. Ik ga alleen maar nog voor de sportschool voor kracht training en het enige cardio apparaat wat ik gebruik is dat roei ding.

19. Martijnn

Leuk Bevonden:
    764
    Is het goed om s'avonds nog even te trainen voor het slapen gaan? Of nog even een half uur hard fietsen op de hometrainer?

20. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6

Ben je in de cut of de bulk? Zit weinig in je schema tbh.
    En sinds wanneer schrijf je vlees met een f ? 8)

@ Martijn: Geen idee of het goed is, maar dan moet je daarna wel weer douchen en kan je niet meteen slapen. Lijkt me niet echt ideaal.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina