De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Nieuw uitlaatje :
    [​IMG]
     
  2. Dionskateboarder

    Dionskateboarder Half past Dead

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    Laag tnt stuurtie en buddy verlaagd en erop gezet :);)
    [​IMG]

    en zundapp ks125 met brommer kenteken:cool:
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2008
  3. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Welke C is dat? 21?
     
  4. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Tis een R , check de bocht maar is heel anders dan die van de c21
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2008
  5. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Wel grappig dat iedereen bij Yasuni denkt aan hoogtoerige 70 cc cilinders.....

    Die "R" en "Z" uitlaten zijn uitmuntend op een standaard cilinder
     
  6. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    30 Juni theorie rijbewijs A. Gelijk daarna wat rijlessen inplannen en gaan! Kijk er al naar uit!
     
  7. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Met name de R , al kun je met een R ook makkelijk op een 70 rijden denk aan een dr70 bijvoorbeeld.
    Kortom is het gewoon een goede allround uitlaat.
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2008
  8. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0

    mooie dapp!. vooral zuinig zijn op dat watergekoelde blok want die dingen zijn een fortuin waard. maar ik neem aan dat dit niet het originele blok is ? ( het model zundapp is geloof ik beetje begin '70 en het blok begin 80')
     
  9. Dionskateboarder

    Dionskateboarder Half past Dead

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    hee bedankt, Is wel een origineel blok maar eerst zat er een 50, deze water gekoelde is van eentje met motor kenteken, inderdaad een fortuin waard nu, een origineel koplamp huis (niet van ks50) kost al snel zo'n 400 / 500 pleuro 8)

    edit: blok is uit 1979 125 cc is het ks125 foutje
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2008
  10. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0

    ja idd die koplampen die doorlopen op de voorvork zijn erg prijzig. Maar rijd je nu met 125 cc op een bromfiets :lol: ? Zo ks125 blok loopt zo 135 haha. Je hebt toch wel de achterbrug verstevigd? Want een ks50 met 70cc trekt al krom :x Heb je ook nog een foto van dat ie buiten in de zon staat want dan kan je de kleuren mooier zien :9

    Dit is mijn brummert:
    http://img262.imageshack.us/img262/7689/dsc00332do0.jpg

    Suzuki TSX uit begin 90' opgeknapt :) Ooit wil ik nog een Kreidler RMC hebben met een snel blok.
     
  11. Dionskateboarder

    Dionskateboarder Half past Dead

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    vet zo'n crosser ja kreid is ook vet :p

    alles is stevig hoor werden in duitsland ofzo vroeger ook standaard verkocht met 125 blok, alleen waar de ketting spanners in moeten is krom getrokken, die heb ik verlast.

    motor ketting is ook standaard volgens mij.

    ik zal nog wat foto's maken met camera :)
     
  12. boatfreak

    boatfreak Guest

    Hebben jullie een beetje verstand van het tune gebeuren? Ik kan van iemand een airsal 70cc met vlinderpoorten kopen, hij heeft er 1/2 sprints mee gereden. Wat is zoiets waard? Ik zit te denken dat op mijn senda (derbi) te zetten. Gewoon om mee te rijden. In de stad hou ik dan wel de toeren wat lager en buiten de stad mooi crossen.

    Kan ik eindelijk wheelies trekken met zo'n blok 8)

    Is dat ook een beetje betrouwbaar?
     
  13. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Blok is natuurlijk de verzameling van allle motorische onderdelen. Met die cilinder in combinatie met een ontgrensde/goede uitlaat zou je makkelijk een wheelie kunnen maken (gezien een Senda). Ik kon het met mijn Senda al met 50cc. Maar een wheelie gaat niet puur om vermorgen maar ook vooral om de techniek en juiste timing zoals je wel zal weten. Verder is een wheelie alleen maar eng en onnodig gevaarlijk :+.
     
  14. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Is die cilinder ingereden of is er gelijk mee gebeukt in een sprint?
     
  15. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Is Airsal niet standaard Aluminuium.....?

    Is minimaal inrijden....In princiepe 3 keer warm stationair laten draaien en de 1e 50 km rustig aan.....
     
  16. boatfreak

    boatfreak Guest

    Hmm dat weet ik zo niet, dat zal ik hem ook eens even vragen. Anders kan ik hem misschien beter niet van hem kopen of wel.

    Anders kan ik beter een nieuwe kopen.
     
  17. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    En ik heb heel leuk en goed nieuws :cool:

    Zaterdag gaat Pim een gloednieuwe Ducati Monster 696 in het wit bestellen!

    [​IMG]

    Wil er nog wel een beetje goede deal uithalen. Zit nog te twijfelen of ik gelijk de racekit bestaande uit carbon Termi dempers, andere ecu en open luchtfilter erbij bestel. Wat denken jullie?
     
  18. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is mijn aerox , let niet op de kappen die zijn geschuurd ( niet allemaal ) en worden nog gepolyd uiteindelijke resultaat post ik nog wel is met wat t was , die fotos bespaar ik jullie :):

    [​IMG]
     
  19. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik zou niet met die standaart dempers gaan rijden idd xD
    Ik hoorde dat die dempers en racekit nog niet meteen geleverd kunnen worden dus wanneer je die nu besteld worden ze in backorder gezet en krijg je ze over een aantal week. Dus ik zou ze er meteen bij halen.

    Wat ik wel weer jammer vind aan de 696 is dat die een ouderwetse choke heeft =( De ducati dealer noemt dit een "toerentalverhoger" maar komt op hetzelfde neer :p
     
  20. boatfreak

    boatfreak Guest

    Ik vind de Ducati Monster toch wel één van de, zo niet mooiste motoren die er zijn. Mijn pa heeft er ook één en die is zwart/carbon/goud. Echt dat ding is een parel voor het oog. Alleen hij is laatst gecrasht met dat ding :mad: de schade viel op zich mee, ook bij m'n pa maar er zit wel een lelijke deuk in de tank nu.

    Toch is wit niet echt een kleur die mij aanspreekt maarja kleur is natuurlijk een persoonlijke keuze, het is echt een mooie motor :) .

    Trouwens, die cylinder waar ik het eerder over had ligt nu naast mij, er zitten wel 2 zwarte krassen op de zuiger en cylinderwand, maar niet voelbaar ofzo... Ik denk dat ik hem maar gewoon weer terug geef aan die gozer en dat geld opzij leg voor mijn toekomstige rijbewijs :D , wat nog maar een half jaartje duurt!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina