[Voetbal] EK 2008 [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Joene90, 15 jun 2008.

?

Blijf je nog nog steeds EK-voetbal kijken, nu Nederland is uitgeschakeld?

1. Zeker weten.

50,9%
  2. Nee, het is klaar.

13,9%
  3. Niet meer zo veel als voorheen

35,2%
  1. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ach rot toch een eind op met je generalisaties en vooroordelen.

Hier is alle ellende mee begonnen. Niet met schwalbes van Figo. Gelul van de zelfingenomen Hollander. Iedereen was schuldig in die wedstrijd.

Edit:

[yt]uKXq7xcnkis[/yt]

Ik tel: 2 schwalbes van Nederland (Robben en Van Bommel) en een schwalbe van Figo die gewoon een tik op z'n smoel krijgt en alleen overdreven gaat liggen.

Altijd maar naar de ander wijzen en nooit in de spiegel kijken. Wat voetbalzelfkritiek betreft zijn Nederlanders echt een hypocriet kutvolk.

Laatst bewerkt: 19 jun 2008
  2. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    In die wedstrijd zijn allebei de partijen fout dat is waar. Maar je kan niet ontkennen dat Figo de koning van de schwalbes was. En dan heb ik het over alle wedstrijden en niet alleen die tegen Nederland. En zo zijn er nog wel meer Portugezen en dat is niet alleen de mening van Nederlanders.

En je zegt wel dat hij generaliseert en vooroordelen heeft. Maar jij kan er ook wat van "Wat voetbalzelfkritiek betreft zijn Nederlanders echt een hypocriet kutvolk."

3. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    En Robben is geen 'schwalbekoning'? Dat bedoel ik nou. Tuurlijk is Figo geslepen en gaat ie makkelijk liggen, maar het is zo belachelijk om dan altijd weer een volledig voetbalvolk over één kam te scheren.

En ik generaliseer inderdaad, maar ik schaar mezelf er wel bij en ik heb ook nog eens gelijk voor het overgrote deel. Dat domme, naïeve gewauwel over Italianen, Portugezen en Duitsers altijd. 'Toevallig' is de ploeg waar wij Nederlanders het laatst door zijn uitgeschakeld altijd de ergste in onze ogen. Belachelijk...

4. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Portugezen zijn altijd al kut geweest om tegen te spelen. maar goed dat is mijn mening. En Robben was inderdaad schwalbekoning, maar dat is al veel minder geworden. En de manier van denken tegenover de Duitsers zal altijd blijven. Is toch niks mis met wat rivaliteit?

5. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Zeker niet, rivaliteit is prima. Maar de manier waarop sommige mensen redeneren is belachelijk.

'Oh, jij bent zeker Italiaan, dan ben je net zo erg' en 'je laat de stukken er uit waar Figo onze jongens kaarten aan probeert te naaien'.

Belachelijk. Selectief geheugen + de hersens van een visstick, en je krijgt dat soort figuren.

6. Slaatje B

Slaatje B XBW's Dark Knight

Leuk Bevonden:
    0
    Maar dan kun je nog steeds niet ontkennen dat ze in over het algemeen wel heel snel gaan liggen, en nu Figo weg is, heeft C. Ronaldo de plek van schwalbekoning maar overgenomen.
    En bij Nederland gaan ze niet bij het minste of geringste liggen, tuurlijk overdrijven ze als ze neergehaald worden, behalve Kuyt dan, maar dit doen ze alleen als ze ook echt geraakt worden.
    Nu heb ik altijd zo iets gehad dat als je meteen opstaat en weer doorloopt dat je je vrije trap ook wel krijgt en dat je niet 4 keer hoeft rond te draaien op de grond snakkend naar adem.
    Zag het toevallig net nog in de wedstrijd van Griekenland - Spanje, ik weet niet meer wie het was.. die kleine met die grote oren uit Griekenland maar dat terzijde, die ging half huilend op de grond liggend terwijl hij naar zijn neus greep en gewoon even zijn ogen open deed en keek of dat er mensen om hem heen stonden om vervolgens weer door te janken.

Maar ik vind Nederland absoluut geen schwalbeland.
    Of hoe je het ook wilt noemen.

7. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Is ook niet zo. Alleen Robben had het een tijdje en daar werd hij ook (terecht) voor uitgefloten. Hij heeft het afgeleerd in Engeland. Verder kun je dat imo niet vergelijken met Portugal, omdat zij dat echt keer op keer deden en dan heb ik het niet over alleen een wedstrijdje tegen NL. Nu die kutFigo op is gerot speelt Portugal ook anders en minder irritant. Die vent nam zijn ploeg altijd mee met z'n ellendige gedoe.

My € 0,02.

8. Bassie_

Bassie_ Guest

Wat is er trouwens met die Ivanov gebeurd? Fluit die nog steeds, of is die ontslagen ofzo?

9. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    *never mind

10. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Figo, geweldige speler was dat.

In ieder geval, worden 4 mooie kwartfinales. Ik verwacht Portugal, Kroatie, Nederland en Spanje die doorgaan. Hoop echt dat Kroatie de finale haalt, lijkt me leuk voor hun :) Aan de andere kant, Turkije kan ook gevaarlijk zijn. Laatste minuten zijn toch wel het spannendst bij de wedstrijden van Turkije.

11. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Morgen klaar met tentamens.. zit heel erg te twijfelen om een keer gek te doen en als we in de finale zitten op de trein naar Wenen te springen 8)

12. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    :confused: Volgensmij is Nederland één van de meest zelfkritische landen die er zijn. Als we 2-0 winnen van Bulgarije staan de kranten alsnog vol met kritiek op hoe het spel was. Dit gebeurt echt niet in andere landen hoor.

13. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik hoop dat de Turken eruit vliegen. Gun het hun niet zo.

14. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.933
    Nederland - Portugal in de finale?
    Alstjeblieft...
    verliezen we weer van, net zoals in t WK 2006 en zelfs t EK 2004. :+

15. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Driemaal is scheepsrecht :thumbs: Dus dit keer winnen we gewoon!

16. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Jup, eensch. :)

En besides, volgens mij doet Nerazzurri nu hetzelfde wat hij zelf veracht, maar in andere extremen. Waren ook echt wel wat meer schwalbes. Wat betreft die wedstrijd ligt de waarheid imo een beetje in het midden.

Kan me trouwens ook écht niet herinneren dat we in 98 tegen de Brazilianen ingingen. Of begin jaren 90 de kritiek niet bij onszelf zochten. Vraag me af of in 2002 we het gemiste WK verweten hebben aan andere 'kutlanden' in de kwalificatie. Om over Tsjechië in 2004 op het EK maar te zwijgen. Nah, op selectief geheugen kunnen er hier meerdere aangesproken worden. Er zijn inderdaad een paar landen die misschien onterecht negatief worden belicht, maar je moet het ook niet overdrijven. Overigens heeft dat van Duitsland ook een heeeele andere oorzaak (kijk naar Polen). Je generaliseert zelf, goeie zelfreflectie, maar dat je ook nog gelijk hebt is niet helemaal waar.

17. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Als we na 30 jaar eindelijk van Italië hebben kunnen winnen, moet ook Portugal te doen zijn :cool:

18. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Robben was in Engeland juist de stervende zwaan, in Spanje is hij het een stuk minder gaan doen.

En inderdaad wat nerazzuri zegt, altijd maar anderen de schuld geven en proberen Nederland te verdedigen. Hoezo kut Figo? Hij is een geslepen professional en doet alles om te winnen, dat hij zich sommige keren slim laat vallen waardoor de scheidsrechter het verkeerd beoordeelt. Iedereen doet dat.

Trouwens lekker ook om sommige mensen te generaliseren kut Italianen dit, dat etc. Als Nederland soms zoiets doet is er natuurlijk niks aan de hand.

Jawel bij het gemiste WK van 2002 gaven we ook Portugal de schuld en Ierland, daarnaast kreeg van Gaal ook nog een hele bak stront over zich heen. Daarnaast zie ik je punt niet over Tsjechië in 2004, want ik meen me te herrineren dat we toen in de halve finale eruit gingen door... Portugal, iedereen schoof toen de schuld op Dick Advocaat met de wissel van Robben.

19. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Dochtertje Boelahrouz is overleden.

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Daarom ging die gister dus weg.

Deel Deze Pagina