The Future of XboxWorld.nl Challenges

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door SjaccoPopino, 20 jun 2008.

1. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    The Future of XboxWorld.nl Challenges!

Het lijkt mij leuk om een “vast” iets van de challenge te gaan maken! Geen idee waar ik het over heb? Kijk dan eerst hier ff ;)!
    En om er iets goeds van te maken kan ik jullie hulp en adviezen goed gebruiken! Vandaar dit topic :)!

Zoals gezegd wil ik de XboxWorld.nl Challenge en terugkerend iets laten worden. Dat brengt bij mij bij het eerste punt:

Hoe vaak?

Elke week? Eens in de twee weken? Of maandelijks? Zelf zat ik aan maandelijks te denken. Wekelijks wordt te snel achter elkaar, niet iedereen heeft elke week nieuwe games om te spelen! Als je het maandelijks doet hebben mensen de tijd om games aan te schaffen die ze voor de challenge willen/kunnen gebruiken. En het is ook makkelijk te onthouden als elke 1ste (of 2de/3de/4de) week van de maand de XBW Challenge is!
    Ook denk ik dat als je het wekelijks doet, je in het begin nog wel veel deelnemers hebt, maar als de nieuwigheid er af is het aantal deelnemers af neemt, omdat het te vaak is!

Hoe lang?

Je kunt challenges maken van 3 dagen, 5 dagen, 7 dagen, 14 dagen, 30 dagen en 60 dagen. Zoals velen die meededen aan de eerste challenge al aangaven, 3 dagen is te kort! 60 of 30 daarentegen lijkt me weer wat aan de lange kant ;)! Mij leek 7 dagen de beste keuze! Je hebt dan én doordeweekse dagen én het weekend! Dan is er altijd wel een dag dat iedereen die mee doet kan xboxen! Eventueel zou 14 dagen ook nog kunnen, dan is het 2 weken challenges, 2 weken rust, enz. Daar komt bij dat bij een challenge van 14 dagen meer punten te verdienen zijn! Daar zo meer over. Nu zeg maar ;)

Leaderboard?

Als je meedoet aan een challenge en wint (of 2de of eventueel 3de) wordt, verdien je punten op 360voice. Met die punten verdien je weer badges en kom je hoger op het leaderboard daar. Nou leek het mij leuk om een leaderboard te maken alleen voor XboxWorld.nl! De punten telling blijft dan hetzelfde als op 360voice, alleen krijgt nou iedereen ook nog eens een extra punt voor het meedoen alleen al!
    Puntentelling gaat als volgt:
    Eerst neem je het aantal mensen die meedoen aan de challenge, elke persoon is 10 punten waard. Als je dus 5 mensen heb is dat 50 punten, bij 22 is het 220. Dat is de basis score.

De duur van de challenge voegt een multiplier aan de score toe, zie onderstaand:

• 3 daagse challenge: .5x multiplier
    • 5 daagse challenge: 1x multiplier
    • 7 daagse challenge: 1x multiplier
    • 14 daagse challenge: 2x multiplier
    • 30 daagse challenge: 5x multiplier
    • 60 daagse challenge: 10x multiplier

Een voorbeeld van de uiteindelijke score:

• Een 3 daagse challenge met 5 personen: (50 x .5) = 25 punten voor de winnaar
    • Een 7 daagse challenge met 3 personen: (30 x 1) = 30 punten voor de winnaar
    • Een 30 daagse challenge met 10 personen: (100 x 5) = 500 punten voor de winnaar

Afhankelijk van het aantal mensen in de challengen, worden er ook punten aan de tweede en derde plek gegeven:

• 1-4 personen: Geen punten voor de 2de en 3de plek
    • 5-9 personen: 2de plek krijgt 25% van de bounty
    • 10+ personen: 2de plek krijgt 50% van de bounty, 3de plek krijgt 25% van de bounty

Halve punten worden naar boven afgerond.

Een leaderboard geeft net ff iets extra’s aan de challenges! Het motiveert nog net ff een beetje extra om achievements te gaan halen! En een leaderboard kan ook gebruikt worden om na een bepaalde tijd prijzen uit te reiken!

Medewerking XboxWorld.nl?

Het leek mij een leuk idee als XboxWorld.nl zelf zich ook bezig houdt met de challenges! Zij kunnen de challenge dan aankondigen op de homepage en er daar uitleg over geven. Hierdoor doen er hopelijk nog meer mensen mee, wat het alleen maar gezelliger maakt! En XboxWorld.nl zou prijzen beschikbaar kunnen stellen voor de winnaar van het leaderboard na bepaalde tijd! Een t-shirt of andere gadget, wie weet een game? Hierdoor heb je ook weer kans dat je nieuwe members trekt!
    Vraag is alleen…bij wie moet ik daarvoor zijn?

Nou, ik hoop dat jullie er ook enthousiast over zijn en het een goed idee vinden! Als ik nog iets vergeten ben of als er nog andere ideeën, vragen of opmerkingen zijn, laat ze horen!

Laatst bewerkt: 20 jun 2008
  2. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Leuk idee. :)

3. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Dankje :)! Maar...hoe vaak zou je het willen? Hoe lang? Wat vind je van het leaderboard idee? Denk je dat medewerking van xbw.nl nodig is?
    Antwoorden daarop heb ik meer aan O-)!

4. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    1x per maand, 7 dagen, Leuk maar dan moet er wel genoeg animo voor zijn, als het idee succesvol is wel ja. :)

5. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    :thumbs:

6. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ik gok dat een Mod / Mirik je verder kan helpen hiervoor ;)
    Verder was de 1e challenge wel een leuk begin, maarja er kunnen wel veel meer mensen aan meedoen, alleen heb ik 't gevoel dat er niet zoveel mensen op het XBL Gaming Subforum komen =(

7. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Misschien kan SjaccoPopino even een PM sturen naar een modpersoon om te vragen of hij het wilt verplaatsen naar het Xbox 360 Games gedeelte?
    Daar kijken immers de meeste mensen.

Verder een leuk idee!

Deel Deze Pagina