[Voetbal] EK 2008 [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Joene90, 15 jun 2008.

?

Blijf je nog nog steeds EK-voetbal kijken, nu Nederland is uitgeschakeld?

1. Zeker weten.

50,9%
  2. Nee, het is klaar.

13,9%
  3. Niet meer zo veel als voorheen

35,2%
  1. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Triest:emo:

2. Kleenex

Kleenex Zakdoek van het jaar

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vond dit echt niet om aan te zien. De verdediging was zo lek als een mandje. Helemaal toen Boulahrouz er uit ging...terwijl er van hem juist veel dreiging af kwam.
    Daarnaast leek het net of ik in de tweede helft naar Portugal zat te kijken. Afstandsschoten vanuit de 2e lijn, zelf gaan als je juist moet passen etc...
    Maarja, echt weer typisch Nederland...Als het echt moet dan gaat het weer mis.

3. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Ben het topic een beetje aan het doorlezen maar dit slaat natuurlijk weer nergens op. Als Sneijder hem bijvoorbeeld hard het publiek in trapt en die Rus en stoot op ze neus geeft, dan is het dus volgens jou niets omdat het spel stil legt? _0/

En godverteringtieves, wat heb ik me lopen ergeren. Na 20 minuten wist ik het gewoon al. Nederland speelde weer zoals vroeger, tikkie terug, tikkie breed, tikke terug. Niemand bewoog, niemand bood zich aan, niemand ging er fel in.

Aan het eind kreeg ik nog eventjes hoop na het doelpunt van 'van Nistelrooy' maar toen we 5 minuten bezig waren wist ik alweer hoe het ging aflopen. Die rode kaart had trouwens ook niets uitgemaakt, zeker 4/5 spelers van NL liepen maar wat te sjokken.

Wel zonde trouwens, geen feestjes meer nu. Ik ben gisteren ook gelijk naar huis gegaan inplaats van lekker zuipen, daar had ik echt geen zin in.

Ohja, VD SAR, HELD VAN ORANJE! Best keeper ter wereld imo.

4. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    ik had 4-0 gezegd om Shin David een beetje op te vrolijken, ik had op de poule 2-0 ingevuld dacht ik;)

Wel appart dat ik op mijn werk de hele poule moest invullen voor het EK, en toen had ik ingevuld dat Nederland er in de kwartfinale uit zou vliegen met 2-1 tegen Rusland jammer dat dat me ook niet gegund was want dan was ik binnen geweest op mijn werk...

Zoals al gezegd heeft elk team een slechte wedstrijd tijdens het EK..
    De kwartfinales zijn sowieso zeer verrassend uitgelopen dus ik denk dat Turkije Duitsland kan verrassen en we misschien een nieuwe kampioen krijgen.

Nederland heeft zoals ook in Goiz handtekening staat/stond het hard van de hele wereld sneller laten kloppen en ook in niet liefhebbers (Graveheart) de leeuw naar boven gebracht, ik ben wel trots op de prestaties.

we zijn gister kansloos en hard weggetikt door de Russen want Hiddink is een geweldige coach en een paar spelers van Rusland behoren tot de Europese top (die centrumverdediger met die knallen, arshavin, pavlyuchencko) en zonder Robben was er geen mogelijkheid om te counteren want van Persie kwam totaal niet tot zijn recht.

Van der Sar is gestopt wat jammer is maar Stekelenburg is er wel klaar voor.
    met Van Marwijk zal Van Bommel waarschijnlijk weer zijn rentree maken en misschien kunnen we dan bouwen aan een net zo verrassende prestatie komend WK.

en ik laat mijn schermafbeelding nog even staan want ik ben wel trots op onze jongens:)

(en nu wacht ik op een analyse van Mtthz:+)

Laatst bewerkt: 22 jun 2008
  5. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    en we zingen helemaal niets helemaal niet helemaal niet ole ole \o/

ach ik baalde niet eens want we verloren echt te kansloos :D

6. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.758

Maarja, boeiend... Dan nog hadden ze verloren met dat dramatische spel van ze...

Ik denk wel dat de scheids zn kans op finale fluiten heeft verpest :+

7. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    weet ik niet..hadden ze toch een half uur met 10 man gespeeld en hadden ze niet zo aangevallen. Maargoed dat is achteraf makkelijk zeggen, Oranje was gewoon KUT en daar is niks aan te doen. ben benieuwd hoe het gaat onder v Marwijk..vind het een beetje een inspiratieloze coach. Vond v Basten nog een beetje verrassend maar dit zullen wel weer saaie jaren worden.

8. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Pfoe.. half 6 eindelijk een beetje kunnen slapen.. de rest van de nacht maar wat rond gelopen door het huis... bedenken hoe het had kunnen zijn. etc.....

9. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Bovendien was geel helemaal niet terecht, want hij raakte Sneijder niet of nauwelijks. We moeten niet lopen janken, het was gewoon dramatisch en we zijn er terecht afgegaan. Van der Sar en de Jong weer uitblinkers, dat zegt genoeg. We zijn alleen gevaarlijk geworden uit standaardsituaties en ondertussen werden de gaten bij ons achterin steeds groter en de ene na de andere dekkingsfout van Mathijsen en zelfs Ooijer liet het afweten. Bovendien werden we ook nog conditioneel geklopt. Niet te geloven maar waar, echt zuur. Voor de wedstrijd mooie plannen om naar Wenen te gaan voor de finale maar dat hele toernooi kan me gestolen worden. Kutzooi.

10. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Donder op met die Russen. Ik ben echt zwaar boos man kan die kop van marco ook niet meer aanzien als die bij ajax is :mad:

11. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Je kunt hem echt niet alles kwalijk nemen. Alleen het feit dat de amateur verdedigers, na herhaaldelijk amateuristische wedstrijden nog steeds opgesteld werden. Je hebt dan niet veel beter, maar Bouma erin en Boularouz en niet uit halen was zeker beter geweest.

De wissel waren ook geen goed idee. van Persie voor Kuyt? Kuyt was juist nog behulpzaam in de verdediging. Appelvlaai kan en zal geen potten breken dan had je beter de gebleseerde Robben erin. Boeie als je verliest hoef je sowieso niet meer te voetaballen dus risico nemen mag. En ja Heitinga....die maakt iedere wedstrijd wel een grote fout. Verdediger van niks. We hebben gewoon geluk dat in de eerste wedstrijden die fouten niet afgestraft werden. Dan hadden we ook gewoon met de benen op de grond gestaan. Je wist gewoon dat het met die verdeding fout zou gaan. In de andere wedstrijden hadden we veel bal bezit en kwam de bal minder vaak achter in. Nu was hij zo vaak daar dat je gewoon wist dat er doelpunten zouden komen. Heitinga naar Spanje......misschien RKC?

12. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    =(

hij heeft prima gepresteerd met nederland, al is het slechts een kwartfinale.
    hij heeft een lange neus naar iedereen uitgehaald en gewoon hard de poule des doods gepwnd

13. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    Ook jammer dat Van Basten verkeerde wissels heeft toegepast. Het begon met het wisselen van Kuijt voor Van Persie. Kuijt kon Zhirkov nog een beetje in toom houden en zorgde voor de balans. Ook hadden we meer voetballende impulsen nodig en daarom dacht en hoopte ik dat Van Persie voor Engelaar zou komen. Zo zou Van Persie op 10 spelen en Van der Vaart op de plek van Engelaar. Dat zou best mogelijk zijn omdat de verdediging alles nog wel in de hand had. Dat veranderde met de bijna onbegrijpelijke en fatale wissel van Boulahrouz voor Heitinga. Zhirkov had nu helemaal vrij spel en Heitinga speelde erg ongelukkig. Na de 1 - 0 propte Van Basten Affelay in het al overvolle middenveld. Deze derde wissel gebeurde al na een uur en dus was er geen hoop meer voor Vennegoor die ik nodig heb gemist.

14. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een deceptie =(
    De eerste goal van de russen zat er al de hele tijd aan te komen, want ze waren tactisch en technisch gewoon beter. Ik kon mijn geluk niet op bij de goal van Nederland, toen kreeg ik toch nog een gevoel van dit kan misschien toch nog gaan lukken. Maar dat werd al zo snel de grond in geboord.

idd, de gele kaart was niet eens terecht geweest. En dan heeft Nederland ook nog mazzel gehad met de verlenging, want het had al eerder afgelopen kunnen zijn, omdat de Russen een penalty hadden moeten krijgen.

Ik denk dat het belangrijk is voor Nederland een vroege goal te scoren, zodat ze wat vrijer kunnen gaan spelen en kunnen counteren. Als ze tegen een achterstand of aanhikken, dan wordt het moeilijk.

15. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    klopt, de wissels waren matig.
    ondanks de slechte wedstrijd an boulahrouz is de wissel van een verdediger naar verdediger erg zonde, dat moet je niet doen in zo'n wedstrijd, hij had eventueel Vennegoor er in moeten zetten voor Boulahrouz en dat dan op een later stadion (niet vennegoor erin brengen bij 0-0) hij heeft bewezen ook te kunnen scoren in de oefenpotjes, en is uitgelezen voor deze situatie, dan laat je hem niet op de bank zitten,

Affelay was een slechte wissel en de wissel van Van Persie voor Kuyt kon ik wel begrijpen maarja..

16. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.019
    Wat een trieste wedstrijd.
    Balen voor van der Sar, die keepte echt goed naar mijn mening, mja, zou ie er nou echt zo erg om wakker liggen..ik bedoel, hij had toch al een topseizoen bij Manchester achter de rug. Aight.

17. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    jah hij keepte geweldig, ik vind hem echt de beste keeper ter wereld.
    ook die redding op dat afstandsschot de eerste helft, alleen ongelukkig die 2-1
    en 3-1.

de eerste wedstrijd dat de verdediging echt zijn zwakke punt liet zien.

wel jammer want nu is van der sar zonder trophee international af terwijl hij de beste nederlandse keeper ooit was denk ik (de goey, menzo, van breukelen enzovoort zijn allemaal voor mijn tijd maar het is wel zo toch?)

Laatst bewerkt: 22 jun 2008
  18. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Het doet hem zeker wel wat! Echter vond ik hem wel vrij nuchter bij de interview....
    hij zei iets van ' het is niet anders ' maar dat kwam er beetje raar uit...

19. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.019
    Waar kan je die bekijken?

20. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Waren we aanvallend zo goed dan? Alsof het weer aan de verdediging ligt. Als die mensen voorin de bal niet kunnen vasthouden, kunnen die Russen steeds met z'n 10'en aanvallen tegen die verdedigers die dan altijd in de minderheid zijn. Want als je Kuyt wisselt voor v. Persie dan vraag je om problemen. Tegen Frankrijk ging het goed, omdat alles erin ging, maar als Frankrijk toen wat nauwkeuriger was, ging het ook toen fout.

Deel Deze Pagina