Tales of Vesperia

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 27 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Nee;)

2. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    hoeveel spelers is deze game? kan herinneren dat Tales of Destiny 2 players co-op real time battles was. (random battles, maar wel sidescrolling real-time)

lijkt me leuk als deze dat ook is.

3. Juugen

Juugen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hopelijk is ie reigon free

4. Ravage

Ravage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Demo was niet echt indrukwekkend.
    Ten eerste is 't in het Engels, maar dat overleef ik wel in een demo, maar de besturing in de gevechten vind ik echt heel slecht werken, had gewoon het systeem van Tales of Symphonia gehouden en evt een tikje aangepast, dat speelde heel lekker weg.
    Als ik in het menu alles een beetje doorkijk heb je wel erg veel opties op alle fronten, wat ik nogal een warboel vond allemaal, hou het gewoon simpel, dat speelt een stuk beter.
    Graphics waren wel aardig, maar minder sfeervol dan Eternal Sonata bijv.

En dan een onmogelijk te verslaan baas erin gooien. :p

5. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    heb net ff op youtube gameplay beelden gekeken en ziet er echt tof uit.

Zo te zien is alles real-time binnen een random encounter en kun je net als in eternal sonata vij rondlopen in een battle. Volgens mij is het ook een stuk interactiever dan ES met veel meer moves.

zoals eerder gezegd, dit zou echt tof zijn om co-op te spelen (live?)

6. dijkstra.frank

dijkstra.frank Je weet toch!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me wel oke.
    Tales of symphonia was wel 1 van de betere games die ik gespeeld heb.
    Leuk einde, iedereen gaat dood... onee toch niet...

7. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Tales of Symphonia was inderdaad een zeer toffe game en 1 van de betere games op de gamecube.

Alleen vind ik dat deze game iets teveel lijkt op ToS, alsin geen vernieuwde new gen verbeteringen. Dat is toch wel jammer.

Denk dat als ik de game voor een vriendelijk prijsje ergens kan op pikken toch wel zeker mee neem, en er weer veel uurtjes in zou kunnen steken. Maar vind het jammer dat het iets teveel lijkt op de gamecube deel.

8. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Weet je dat zeker. De stijl is zeker hetzelfde, maar het ziet er toch stukken gedetailleerder uit hoor.

Ik lees dit net uit de IGN preview:

"Though Namco Bandai has not yet locked down a firm release date, you can expect to find Tales of Vesperia in North America sometime in August. This will come just shortly after the Japanese release, though Europeans will have to wait until next year. In the meantime, be on the lookout for a demo that is set to hit Xbox Live in North America soon, likely in July."

:mad:

Hands-on.

9. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Tales of Symphonia best een eind gespeeld en veel plezier aan beleefd TOTDAT ik de "onzichtbare" lijn ontdekte. Jawel dames en heren, door de cell-shaded zit er een schuine lijn vanwaar alles wazig wordt. Alleen een aantal meter om je character heen zie je scherp als je rondloopt in een stadje ofzo maar op een gegeven moment als je verder kijkt.. kom je bij de lijn.. en vanaf daar is het wazig.. en als je er op let.. WORDT JE ER GEK VAN

10. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    als hij regio vrij is kunnen we toch de US versie kopen?

Ik hoef toch geen Duitse, Spaanse en Italiaanse ondersteuning

11. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Leuk, maar dat is Symphonia, misschien dat ze er hier iets op hebben gevonden. :)

12. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    YES! las net in een gamespot preview dat het 4 spelers ondersteunt.

Hopelijk ook nog via live, maar is geen must.

13. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wow, lijkt me sweet. Ben alleen niet bekend met de Tales of serie. Ik zie dat de meesten er wel positief over zijn.
    Is het combat systeem te vergelijken met die van Kingdom Hearts? Want dat was vet.

14. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Heb je Eternal Sonata gespeeld? Het lijkt een beetje op dat syteem ook met aparte battles met overgang scherm alleen bij ES mag je om de beurt aanvallen. Hier worden de overige partymembers bestuurt door medespeler of bots. En heb je meer mogelijkheden met vaardigheden

15. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik verwacht hetzelfde als bij ES; co-op op één 360 offline.

16. Elvini

Elvini Paramore

Leuk Bevonden:
    0
  17. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Nieuwe beelden:

[gt]36718[/gt]

18. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik wilde eigenlijk de demo van Too Human downloaden, maar kwam uiteindelijk uit bij de demo van Tales of Vesperia. Als je het over een leuke verrassing hebt. ;)

Op de VS account staat ie nog gelocked voor gold accounts, maar op mijn JAP account was de demo zelfs al van de "latest downloads" lijst verdwenen; je moet hem dus even handmatig opzoeken. De demo is bijna 300 MB groot en in het Engels.

Maar goed, de demo.... viel me eigenlijk een beetje tegen moet ik zeggen. Grafisch moet ik steeds aan Eternal Sonata denken... alleen vind ik de graphics bij ES veel gedetailleerder. Wordt ToV soms ook op de Wii gereleased ofzo? Verder vond ik de eerste cutscene knullig overkomen, de Engelse voiceover maakt het ook niet beter op. Vlug naar de gevechten: ben ik redelijk positief over, al wilde ik graag ook "freerunnen" (niet alleen op de tegenstander af, maar ook vrij door de battle arena) en dat lukte maar niet. De gevechten gaan snel, de anitmaties zijn heel aardig en ik ging steeds dood bij de boss. :p

Het lijkt een best diepe RPG zo op het eerste gezicht, ik zie heel veel dingen terug van de Tales of Symphonia, maar ondanks dat maakt deze demo geen verpletterende indruk op mij. Dat had ik bijvoorbeeld wel bij de Eternal Sonata demo, waar de kwaliteit letterlijk van het scherm afspatte. Deze demo voelde eerlijk gezegd een beetje ouwbollig aan... bijna lowbudget al vraag me niet waardoor dat komt.

Misschien dan toch door de graphics, die voelen voor mij te vlak aan. Of dat je alweer met een groep kinderen door het bos rent en dat je held alweer door het rijk vogelvrij is verklaard en dat je alweer een lieve meid als healer hebt (love interest zeker en natuurlijk in het wit gekleed) en een pittige chick (roodhaar!) als tovenares meedoet. Deja vu iemand?

Mijn gevoel zegt dat er betere en meer opvallende RPGs dit jaar gaan uitkomen, maar ik hoop dat ik het mis heb.

EDIT: Boss nou verslagen. Leuk dat je de monsters die je kunt aanvallen wel rond ziet lopen. Alleen jammer dat van achteren aanvallen geen tactisch voordeel oplevert (of ik heb nog geen voordeel gezien).

Laatst bewerkt: 17 jul 2008
  19. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Bij deze nog een demo impressie van iemand anders:

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

The Asian demo of Namco RPG Tales of Vesperia went up on Live today, so we thought we’d let you know how it plays. After the link.

The graphics instantly reminded us of Eternal Sonata: not just the cell-shading but the height, build and gait of the characters. However, unlike Eternal Sonata the environments were bland and lifeless. Although tri-Crescendo’s excellent JRPG was visually flat places, it was illuminated by bright colours and some of the best lighting we’ve seen on a modern day console. Namco Bandai’s Tales of Vesperia on the other hand, lacks these qualities which makes for pretty unimpressive viewing.

The demo’s audio is region-specific so we had to endure the English dub. It’s horrible. After all these years of Japanese imports it’s an area that still needs tons of work. Hopefully the full game will allow Japanese language with English subtitles.

There are no cut-scenes as such in the demo, only in-game interactive movies which boil down to you having to press the ‘A’-button after each bubble of speech. This means on repeat playthroughs of the demo you have to sit through the opening sequence - or basically tap A repeatedly as we did - as the story elements can’t be skipped.

Other similarities to Eternal Sonata include the narrow pathways which the game funnels you through, guiding to player from a to b. Sometimes you’re given multiple paths to choose from, which end with random battles and loot.

Battles are triggered by simply running into monsters on the map. Some are avoidable, but we like a good fight and took ‘em all on. Yeah!

Combat is confusing initially, as we’re used to the turn-based stuff, but in Tales you only get to control one character. The game does allow you to adjust your allies’ battle formations and AI, but no direct control is given to the player.

One thing that draws us to JRPGs is the atmosphere. That doesn’t just mean graphics, but soundtrack as well. However, while Tales of Vesperia seems to have disappointed in the graphics department, it doesn’t try and make up for it in terms of musical score. The music is twee and lifeless; almost sounds as though it’s mono, in the background somehow. The accompaniment in the title screen does allude to something more but after you’ve pressed start the feeling quickly fades.

Tales of Vesperia is just one of a number of Microsoft JRPG exclusives we have to look forward to, and while we weren’t entirely put off by this very short (270Mb) taster, we’re hoping that future games such as Infinite Undiscovery display a much higher production value: we choose quality over quantity every time.

Disappointed.

By Mike Bowden

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

20. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Wow, geeft helemaal niemand meer iets om deze game ofzo?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina