Ik wilde eigenlijk de demo van Too Human downloaden, maar kwam uiteindelijk uit bij de demo van Tales of Vesperia. Als je het over een leuke verrassing hebt.
Op de VS account staat ie nog gelocked voor gold accounts, maar op mijn JAP account was de demo zelfs al van de "latest downloads" lijst verdwenen; je moet hem dus even handmatig opzoeken. De demo is bijna 300 MB groot en in het Engels.
Maar goed, de demo.... viel me eigenlijk een beetje tegen moet ik zeggen. Grafisch moet ik steeds aan Eternal Sonata denken... alleen vind ik de graphics bij ES veel gedetailleerder. Wordt ToV soms ook op de Wii gereleased ofzo? Verder vond ik de eerste cutscene knullig overkomen, de Engelse voiceover maakt het ook niet beter op. Vlug naar de gevechten: ben ik redelijk positief over, al wilde ik graag ook "freerunnen" (niet alleen op de tegenstander af, maar ook vrij door de battle arena) en dat lukte maar niet. De gevechten gaan snel, de anitmaties zijn heel aardig en ik ging steeds dood bij de boss.
Het lijkt een best diepe RPG zo op het eerste gezicht, ik zie heel veel dingen terug van de Tales of Symphonia, maar ondanks dat maakt deze demo geen verpletterende indruk op mij. Dat had ik bijvoorbeeld wel bij de Eternal Sonata demo, waar de kwaliteit letterlijk van het scherm afspatte. Deze demo voelde eerlijk gezegd een beetje ouwbollig aan... bijna lowbudget al vraag me niet waardoor dat komt.
Misschien dan toch door de graphics, die voelen voor mij te vlak aan. Of dat je alweer met een groep kinderen door het bos rent en dat je held alweer door het rijk vogelvrij is verklaard en dat je alweer een lieve meid als healer hebt (love interest zeker en natuurlijk in het wit gekleed) en een pittige chick (roodhaar!) als tovenares meedoet. Deja vu iemand?
Mijn gevoel zegt dat er betere en meer opvallende RPGs dit jaar gaan uitkomen, maar ik hoop dat ik het mis heb.
EDIT: Boss nou verslagen. Leuk dat je de monsters die je kunt aanvallen wel rond ziet lopen. Alleen jammer dat van achteren aanvallen geen tactisch voordeel oplevert (of ik heb nog geen voordeel gezien).
Laatst bewerkt: 17 jul 2008