AUTO'S: (rijlessen,rijbewijs halen)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mastapiece, 9 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

JeePee Guest

Ik had wel een aardige instructeur. Hij liet me fouten maken (heeft nooit op de rem getrapt) en stelde me na afloop vragen over bijvoorbeeld een kruispunt dat ik zonet genomen had. Zelfs als ik het gewoon goed deed. Pakte meestal pen en papier erbij en tekende bepaalde situaties.
    Vond hem zelf erg goed en hij was heel relaxt: ik mocht na 45 minuten al op de snelweg banjeren.

Zelf werkte we niet een schema af of werkte we ergens naar toe. Ik had een pakket van 24 uur en de eerste les vroeg hij of ik wel eens auto had gereden. Ik zei 'ja' en mocht direct alles zelf doen. Enige wat ik toen echt fout deed was kijken naar de pook (die zat wat verder weg dan ik gewend was, dus ik moest telkens ff kijken waar m'n hand heen ging) en uiteraard het kijken. Daar heb ik denk ik 20 uur aan besteed :9 De overige 4 was controle over de auto/ in -uitparkeren e.d. Hij vond zelf dat ik niet klaar was op het moment van afrijden, maar ik was daar net een tikkeltje meer geconcentreerd tijdens het afrijden dat ik in één keer slaagde.

2. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Heb hele andere ervaring...
    Mijn les instructeur ken ik al van mijn vorige stage! Dit was in een fitnesscentrum waar hij sport, en waar hij mij mede deelde rij instructeur te zijn.
    Dit was in Juni vorig jaar, en Januari dit jaar had ik dan eindelijk de tijd genomen om te bellen ;)

Hele ontspannende lessen gehad, en ik had er dan ook ALTIJD zin in. Wat ik bij mijn kennis kring wel eens anders ervaar.... Vele vinden het lessen geen zak aan, en zien er tegen op. Iets wat ik dus altijd als heel anders heb ervaren.
    Lekker ouwehoeren over sporten (voornamelijk Fitness), vrouwen en uiteraard het auto rijden.
    Wanneer het mis ging, bleef hij kalm en legde mij de situatie voor waardoor ik ging na denken wat ik de volgende keer beter kon doen.
    Ook heb ik een aantal lessen voor mijn examen, nog wat belangrijke punten moeten opschrijven.
    Vandaag was het dan zover, en ben ik in 1x geslaagd met 28 lessen :D

Zodra je niet tevreden bent met je les instructeur zou ik direct wisselen. Het is misschien vreemd om dat te doen, maar wel het beste wanneer je op het zelfde niveau blijft hangen.
    Echter vraag ik mij af wat men zo lastig vind aan auto rijden! Ik vind 60 lessen namelijk wel heel erg veel ;)
    Uiteraard verschilt het per persoon, en heeft het ook met zelfvertrouwen te maken.

3. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Het gemiddeld aantal rijlessen ligt al op 38 tot 48 rijlessen wat best veel is. Maarja, de een vordert ten eerste sneller dan de ander en de ene rijschool probeert je aan het lijntje te houden. Ik denk dan ook dat de combinatie van die 2 en een niet hele goede instructeur dan ook de reden zijn van dat aantal lessen. Als je een verkeerde rijschool uitkiest kan het aardig oplopen...

4. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Had er zelf 35, was meer dan genoeg. Het verschilt gewoon van persoon tot persoon, en van instructeur tot instructeur.

5. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Heej JeePeeNL, wat is jouw taak in het rallyteam? Ik wil ook ooit nog een rally cursus volgen :9

Laatst bewerkt: 17 jun 2008
  6. JeePee

JeePee Guest

En ik denk ook van stad tot stad...
    Ik heb moeten lessen in Dronten, Kampen en Emmeloord. Grootste fout die je daar kan maken is iemand van rechts over het hoofd zien :emo: Ben afgelopen weekend in m'n eentje naar Arnhem gereden, en dan kom je ineens op driebaans rotondes terecht en een binnenstad die volledig vast staat met verkeer. Dat was wel ff anders dan die polderwegen...

Ben wel geflitst trouwens... kut zooi 8) Ging 55 à 65 waar je 50 mocht :emo:

@ Gerjan, check je pm.

7. Jan WoWter

Jan WoWter Jungie!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja die rotonde in Arnhem is rot. Heb ik vorig jaar mogen ervaren met rijexamen. Was uiteraard geen probleem;)

8. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Deze jongen gaat zijn roze pasje nu ophalen :D

9. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    even een vraagje.

Ik ben nu 17 en ik vroeg me af of ik nu al mijn theorie kan halen, zodat ik dat over 3 maanden tijdens school dat niet meer hoef te doen.

Ben trouwens ook van plan, om het in week te halen. Iemand ervaring mee?

10. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij niet...

weet het bijna wel zeker (a)

Laatst bewerkt: 25 jun 2008
  11. Ent

Ent GUNNER

Leuk Bevonden:
    0
    ik dacht van wel alleen is de theorie dan een maand ofzo geldig en dan moet je 18 zijn

12. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Theorie is 6 maanden geldig, en volgens mij kan het ook voor je 18e.
    Makkelijkste is even naar een rijschool bellen ;)

13. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Je theorie is toch een jaar geldig? Of is dat half jaar als je 17 bent ofso?

14. DvD_NL

DvD_NL Hmm Hmmmmmmmm

Leuk Bevonden:
    2
    is het nou nodig om die k*t klassen te volgen voor je theorie? kan je niet gewoon zo'n boek kopen, leren, en dan die toets maken?

15. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Je hebt gelijk, een jaar :)

edit: Ik heb geen theorieles gehad. Vond het beetje nutteloos. Makkelijk gehaald ook..

16. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Dat heeft ons huidige kabinet gewijzigd in 6 maanden, lief van ze hé. Volgens mij kan je pas als je 18 ben je theorie halen, eerder leren kan natuurlijk altijd. Maar zeker weten doe ik het niet met de laatste wetswijziging.

Edit; Ik kan nergens vinden dat de geldigheid van een theorie examen tegenwoordig een half jaar is. Zelfs op de site van het CBR bij meestgestelde vragen staat nog steeds 1 jaar. Ik denk dan ook dit een plan is maar dat de uitvoering nog is blijven hangen. Het is in ieder geval wel zeker dat je voor het examen minimaal 18 jaar moet zijn. Anders mag je de zaal verlaten tijdens je examen.

Laatst bewerkt: 25 jun 2008
  17. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ik heb echt een chille gast als instructeur. Is een gast van 25/26 jaar die het wel al een aantal jaren doet. Hij zit nu ook in het laatste jaar van zijn opleiding. Hij is niet echt streng te noemen. Echter is het wel zo dat als je iets fout doet dat hij het meteen opnoemt en vaak ook hoe je het wel moet doen. Maarja, als hij dat niet zo doen zou het wel een beroerde instructeur zijn natuurlijk. Hij is in dit soort gevallen een beetje kortaf soms, maar nooit snauwen ofzo.

Ik begin nu steeds meer gevoel met die auto te krijgen, het voelt allemaal makkelijker. Was nu ook ff op een gegeven moment flink snel aan het optrekken en vrij laat remmen enzo. Beetje snel door de bochten. Net niet dat het onverantwoord was, maar niet helemaal zoals het moet natuurlijk. Toen ik dat ff deed werd hij gebeld. Hij nam op en op een gegeven moment vroeg die gast/dame aan de lijn wat hij aan het doen was. Zei die zo gortdroog: "Ja een beetje rallyrijden door de Mare". :+

18. Madoperator

Madoperator Rape

Leuk Bevonden:
    0
  19. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43

Bij wie reed je ook alweer?

Bart of niet? :+

20. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ