De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Dat is verstandig, en zonde van ja pa's bike man!

Jorrit, klopt inderdaad, zit een levertijd op. De bike zelf staat ook voor augustus dus het zal wel ongeveer tegelijkertijd komen denk ik. Denk dat ik het gewoon doe, maar wil wel een leuke deal drvoor natuurlijk. Iemand anders kreeg 5% korting op de bike en het korte achterkantje tegen inkoopprijs. Dus ik hoop beetje hetzelfde te krijgen, mooi prijsje inclusief racekit. Hij schijnt ook veel beter te lopen met die kit erop en dat is mooi natuurlijk. De choke vind ik ook een beetje raar! Mensen zeggen dat het inderdaad een toerental verhoger is en dat de computer zelf de benzine inspuiting verhoogd alsie koud is. Maar waarom zit die choke er dan op. Beetje raar allemaal. Maar goed, als ie maar lekker start en loopt straks, dan vind ik het prima.

Heb nu 9 juli m'n theorie staan, 10 juli m'n eerste les en daarna heb ik bijna elke dag les staat totdat ik op 23 juli m'n avb examen al heb. Wordt dus spannend allemaal, vooral m'n theorie, als ik die niet haal dan heb ik een probleem. Heb er wel onwijs veel zin in!

2. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    @Pimmy: Damn wat een vette motor is dat toch! :thumbs: Veel succes met het halen van het rijbewijs. Theorie stelt neit zo veel voor. Natuurlijk wel even het boekje doorlezen, maar het komt op hetzelfde neer als voor de auto.

Ik heb zelf net mijn demper vervangen door eentje met een verwijderbare DB-killer, welke er natuurlijk meteen is uitgehaald }:] Nu klinkt hij tenminste als een motor ipv een veredelde grasmaaier... \o/ Een filmpje, met het geluid, opnemen ging niet zo lekker met een fotocamera... Die houden jullie nog te goed. :emo:

Het kostte wel wat moeite om de oude demper te verwijderen, maar uiteindelijk is het gelukt!

Zonder DB-killer:

Ik ben er blij mee! :thumbs:

Laatst bewerkt: 19 jun 2008
  3. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Heb je ook nog een foto van het geheel? Ziet er mooi uit, probeer 'm zo glimmend te houden zou ik zeggen haha.

4. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    maar is IXIL het merk?
    wat voor fiets heb je

ik nog steeds niets, moest andere auto kopen ivm ongeluk

maar hoop dit jaar nog een SRAD 600 aan te schaffen

5. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ixil is een uitlaat merk ja :)

In de scooter wereld bekend van de Ixil twinner.....

Hopen dat hij op motoren een betere reputatie hebt dan op scooters :eek:

6. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb wel een foto van het geheel, maar dat is nog met de standaard demper... Wil je er een met de IXIL demper?

IXIL is inderdaad het merk. Het is een Spaans merk en heeft een officieel E-merk. Dus hij is volledig legaal. Hij is gemonteerd op een Suzuki Bandit 600s
    Is het zo'n slecht merk? Ik kende het merk ook niet. Een maat van mij heeft mij in contact gebracht met het merk en is er enthousiast over. Dus heb ik hem ook gekocht. Daarnaast; wat kan er misgaan met een demper? Ik weet alleen dat hij kan gaan roesten en dat je de binnendemping eruit kan 'knallen'... Maar verder? Het blijft naar mijn mening een stuk metaal 8)

7. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Idd stukken beter zo'n aftermarked demper dan orgineel \o/

Heb die van mijn gsx600f ook vervangen met een BOS demper, wereld van verschil kwa geluid. Was un kut klus en heb een nieuwe packing moeten bestellen, maar dat was mijn eigen fout :+

8. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Kom net terug van Ducati Rotterdam en de Monster 696 is besteld! De kleur heb ik nog niet ingevuld, het plan was dus de witte maar de rode die d'r stond was ook wel erg vet. Dus ik hoop nog ergens een witte in het echt te kunnen zien zodat ik m'n defenitieve besluit kan maken. Als opties heb ik de carbon Termi kit en een carbon tank pad :+ Krijg er ook een 14 tandwiel op van 'm.

Heb er even op kunnen zitten en kunnen gassen in z'n neutraal... wat een beest. Je voelt 'm echt en dat geluid wat er uit komt (met standaard dempers!), ronduit geweldig!

Levertijd staat nu op september en dat komt best mooi uit. Eind augustus heb ik m'n rijbewijs als alles volgens plan gaat.

*Start met aftellen.

9. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou alvast even een klein buurjongetje zoeken die hem elke dag kan wassen, gezien wit. Wel een monsterlijke aankoop hoor! Gefeliciteerd!

10. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Whaha ik probeer dat dus al een tijdje mijn vriendin aan te praten O-)

Heb vanavond nog even zitten afwegen met de kleuren en nu neig ik meer naar rood maar ik denk dat ik toch echt die witte even in het echt moet zien. Ben wel echt de rest van de dag blij geweest. Het is zo'n heerlijk gevoel om binnekort op je droommotor te kunnen rijden! Helemaal na de sit'n'shake ervaring van vandaag!

Ik ga een te gekke periode tegemoet en alleen m'n theorie examen kan dat verpesten :lol: *gaat morgen maar weer is leren*

11. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Gaaf Pimmy, de witte tank met het rode frame vind ik erg, erg mooi. Gaaf man :)

Sjoerd

12. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Thanks iedereen! Heb nu overigens m'n defenitieve kleurkeuze gemaakt. Hij wordt gewoon rood. Rood frame/witte tank kan overigens niet, bij witte kleur heb je automatisch zwart frame. Maar ik zag de foto's van de witte van iemand op Motor-Forum en ik vind de rode toch echt veel meer charme/karakter hebben. Dus ik heb m'n dealer gemaild!

Enige lelijke aan de rode is dat ik die dempers echt niet mooi vind, maar daarvoor heb ik natuurlijk de termi's!

13. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    je kan altijd van kleur wisselen pimmy....die plastic kappen op de zijkant heb je er zo vanaf om er een andere kleur op te kwakken.
    't zijn alleen maar afdekkappen voor je luchtfilterhuis en niet je benzinetank.....die zit er helemaal onder namelijk.

van harte met je toekomstige aanwinst man....en houd de boel heel straks :)

mijn monster s4r heeft inmiddels alweer 3000 km op de klok staan en is nu lekker ingereden.
    had wel een klein probleempje dat mijn standaard motormanagement naar de klote ging een week of wat geleden.......hij liep voor geen ene meter meer.
    omdat ik net van de ducati dealer van dit universum kwam...vd biggelaar...kon ik meteen omdraaien om dit euvel even na te laten kijken en idd......computer kapot.

nu heeft idd elk nadeel zijn voordeel....er komt een monsterdikke ecu van ducati performance in die naast de rapid bike 2 chip voor nog meer prestaties gaat zorgen......pk's waar je maar geen genoeg van kan hebben :+

tegen het eind van dit jaar zal de duc een kleine 5000 km wel gedraaid hebben om dan helemaal uit elkaar te gaan voor een grote beurt en meteen het belangrijkste.....de laatste en meest ingrijpende tuning.
    de koppen van het blok laat ik dan flowen voor nog een 12% vermogenswinst wat inhoud als alles goed gaat dat uit dit 1000cc twinnnetje straks een dikke 170 pk uit komen rollen en een moddervet koppel van maar liefst 130 nM.

dus straks bijna lichter dan een 600cc supersport,het vermogen van de hyperbikes,het koppel van een dumptruck samen met de stuureigenschappen van een mountainbike.....dit wordt gillen :+

14. boatfreak

boatfreak Guest

De tank kan je niet zo "even" van kleur veranderen hoor, tenminste niet bij die van mijn pa.

15. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Even lezen man ;) Beuk zegt toch ook de kappen waarachter de tank zit.
    Vandaag stond er nog een Review van de Ducati Monster 696
    Jongens wat zijn jullie vervelend!!! Ik wil nu ook aan de Duc hahaha.
    Dat wordt sparen dit jaar.. net nieuw huis gekocht dus dat gaat zeker nog even duren. ;)

16. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Je kan inderdaad erg makkelijk de kappen wisselen, wat alleen niet zo makkelijk gaat is je frame omwisselen. De witte 696 heeft een zwart frame en de rode... een rood frame. Maar denk niet dat ik ooit nog andere kappen er op wil hebben. Rij er sowieso waarschijnlijk maar twee jaar op. Want ik hoop dat ducati de 696 style doortrekt naar een monster met nog meer power. Dan komt die er wel als ik op vol vermogen mag rijden O-)

Maar goed daar los van zit ik echt de dagen af te tellen tot ik kan beginnen met m'n rijlessen en ten slotte m'n duc kan gaan ophalen. Ik word nog steeds happy als ik terugdenk aan die sound en dat gevoel. Gaat geweldig worden.

Volgende week waarschijnlijk richting Termaat voor een motorpak/laarzen/handschoenen/helm. Nu ik weet dat het een rood monstertje wordt kan ik d'r vast wel een 'snel' rood met zwart met wit pak bij vinden (alpinestars bijv.).

Maarre, wat mij betreft mag er in september wel is eindelijk de xbwmotormeeting komen *)

O enne beuk, is dat nou een dure grap om de koppen te laten flowen? Die specs van je duc klinken echt geweldig...

Laatst bewerkt: 25 jun 2008
  17. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand wat de garantievoorwaarden van Nolan zijn? Ik kan ze nergens vinden, behalve dat er 5 jaar garantie op zit.
    Ik heb een paar maanden terug de Nolan N83 gekocht (intergraalhelm), maar er zitten nu al krassen op het vizier. Weet iemand of een vizier zonder problemen vervangen wordt?

Verder begint het toch erg te knagen het motorrijden :+ Hard doorleren voor mijn theorie. Jammer dat ik eerder met mijn stage ga beginnen (begin juli ipv september) dus heb ik minder tijd maar ja.
    Een snelcursus lijkt me net iets heftig, aangezien ik geen autorijbewijs heb en nooit op een schakelbrommer heb gereden (wel een "standaard" scootertje)

18. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Voordat je aan de lessen begint zou je eigenlijk eventjes een middag moeten oefenen op een schakelbromfiets/motor om het schakelen onder de knie te krijgen ( scheelt je weer een les )

19. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2

Denk niet dat je voor krasjes op je vizier een nieuwe krijgt. Die krasjes zullen dr niet door de lucht op komen om het zo maar te zeggen. Garantie is over het algemeen voor gebreken en mankementen waar je zelf niks aan kan doen. Misschien dat het vizier makkelijk krast maar dan zou ik gewoon een goed nieuw visier kopen anders heb je over 5 maanden weer krasjes.

Dinsdag ga ik voor m'n motorpak :thumbs:

20. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    je kan wel een nieuw vizier bestellen en er zelf op zetten

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina