Het huiswerk draadje

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door being-xboxed, 25 sep 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shinobi of the Wind

Shinobi of the Wind I'm Good Money

Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij zo snel mogelijk helpen. Het gaat echt over huiswerk maar wel over school. Ik heb vandaag mijn cijferlijst gekregen voor frans. Ik heb daar twee 1nen staan die allebei voor 10 procent gelden voor het gemiddelde. Die twee toetsen mag ik inhalen, omdat ik er toen niet was. Mijn gemiddelde is een 4.4, wat moet ik halen om van mijn gemiddelde een voldoende te maken? Kan ik überhaupt een voldoende van mijn gemiddelde maken?ik ben ontzettend slecht in percentages. Alvast ontzetend bedankt. :)

EDIT: een voldoende is bij ons een 5.5 of hoger. :b:

Laatst bewerkt: 16 jun 2008
  2. Shinobi of the Wind

Leuk Bevonden:
    0
    dubbelpost sorry.

3. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Om dat te kunnen uitrekenen, moeten we wel weten uit hoeveel cijfers die 4,4 is opgebouwd en hoe zwaar die wegen.

4. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    -NL-elftal? zou ik makkelijk 3 min over vol kunnen lullen.
    -M. Luther king
    - Ghandi
    - hitler (misschien nogal gewaagd maar je krijgt veel tegenreacties als je een bepaalde stelling over hem neemt en dan zijn 3 min zo voorbij)

oftewel kies iets waarvan je denkt van : hier kan ik wel over vertellen. Hoeft echt niet iets ingewikkelds te zijn als je maar duidelijk bent in wat de stelling is en wat jouw standpunt erbij is lijkt mij.

5. JeePee

JeePee Guest

Nee hoor. Hij zegt toch dat beide toetsen voor 10% mee tellen?

1 + 1 + (x * 8) / 10 = 4,4 => x = 5,25 = het gemiddelde zonder die twee 1'en.
    5,25 * 8 = 42
    55 - 42 = 13 => 13 / 2 = 6,5 = het cijfer wat je gemiddeld over de twee herkansingen moet halen.

Dus een 6 en een 7 is ook goed, of een 5 en een 8 bijvoorbeeld. Tenminste, als ik je vraag goed begrepen heb: ik ga er vanuit dat beide toetsen voor 10% mee tellen, al kan je ook uit je verhaal ophalen dat ze SAMEN 10% mee tellen (elk dus 5%)... Ik ga er ook vanuit dat het gemiddelde is berekend inclusief die twee 1'en. Als die 1'en niet in die 4,4 gem. voorkomen, zal je nog een stukkie harder je best moeten doen!

6. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Een hoger punt als je voor wiskunde staat gok ik :+

7. Shinobi of the Wind

Leuk Bevonden:
    0
    Harstikke bedankt, ze tellen inderdaad per stuk 10% mee (20% in totaal dus). en die twee 1nen waren inderdaad in het gemiddelde meegerekend. Ik had zelf een heleboel verschillende antwoorden berekend en raakte in de war (komt waarschijnlijk ook wel door de stress). Bedankt voor de duidelijkheid. :thumbs:

Wahah, zeg dat wel. :+

Laatst bewerkt: 17 jun 2008
  8. Shizzel

Shizzel Guest

Dan begrijp je het verkeerd, JeePee zegt dat hij het heeft uitgerekend dat ze SAMEN 10% meetellen, en jij zegt nu SAMEN 20%. Dan klopt er dus iets niet, en als ik het goed heb, is dat nadelig voor jou.

9. JeePee

JeePee Guest

Nee, ik heb uitgerekend dat ze samen 20% zijn. Kan je zo zien aan de berekening. Shinobi moet gewoon ff 2 maal een 6,5 halen en hij is out of troubles :9

10. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    trouble.

11. JeePee

JeePee Guest

Mierenneuker :+ ...Maar je hebt gelijk :9

12. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Kan iemand mij hierbij helpen, ik heb er echt hulp nodig omdat het niet is uitgelegd en donderdag een toets overkrijg:

Zinkbromide is opgebouwd uit de ionsoorten Zn2+ en Br-
    De verhouding tussen de ionsoorten kun je vinden met behulp van de volgende vermenigvuldigingsrijtjes van elektrische ladingen.

Zn2+ Br-
    1x2+ = 2+ 1x1- = 1-
    2x1- = 2-

Kijk naar de eerste keer dat er evenveel positieve lading als de negatieve lading is. Dit wordt bereikt bij 1 ion Zn2+ en 2 ionen br- .
    De verhouding tussen de aantallen ionen is Zn2+ : Br- = 1: 2.
    De gevraagde formule is ( Zn2+)(Br-)2(s). Als je de ladingen een de haakjes weglaat: ZnBr2(s).

Wat ik hieraan niet snap is: Waarom zetten ze 1x2+ onder Zn2 en niet onder Br?? want Br heeft toch maar 1 molecuul met een + lading?

BTW: die 2 en 1 moeten natuurlijk kleine lettertjes voorstellen.

13. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ze zetten 1x2+ onder ZN2+ omdat het zinkion een lading van 2+ heeft. Het bromideion heeft een lading van 1-. Willen deze ionen met elkaar reageren moeten de ladingen gelijk zijn om het neutraal te krijgen. Dit omdat een vaste stof (in dit geval zinkbromide) naar buiten toe altijd neutraal is.
    Het punt is dus dat je 1x2+ hebt van ZN2+, om dit op te heffen heb je twee keer zoveel BR- nodig. Hieruit volgt dus: 2x1- is in totaal 2-. Dan heb je dus in totaal 2+ en 2-. De molverhouding Zn2+ : Br- is dus 1:2.

Misschien iets meer uitleg dan je nodig hebt maar hopelijk heb ik je vraag beantwoord. Succes ermee:thumbs:

14. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Ahh ik weet al waarmee ik zat, ik zat in met me gedachte bij het H20 en andere elementen nog. Daarmee was ik in de war.

Iedergeval wel bedankt!

15. boatfreak

boatfreak Guest

heel handig trucje: gewoon de 2 en de "1" omdraaien

Zn2+ en Br(1)- word dus Zn(1)Br2

werkt ook bij bijv Fe3+ Br- dat word FeBr3

16. Remco

Remco Guest

Ik zoek een goed onderwerp voor mijn pws van aardrijkskunde, toevallig iemand die daarin een profielwerkstuk heeft gemaakt?

17. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben bezig met een opdracht en nou heb ik de omtrek (selectie) van deze puzzelstukjes nodig:

http://howto.nicubunu.ro/gimp_jigsaw_puzzle/puzzle_step_02.jpg

De resolutie is alleen te laag aangezien ik ze moet uitvergroten. Zou iemand deze groter kunnen maken? Of mij kunnen vertellen hoe ik dat makkelijk doe? Ik zou echt heel erg geholpen zijn! (Ik werk in photoshop)

18. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Gewoon image >> Image size. Je kan ze redelijk ver vergroten met photoshop voordat je echt een drastische vermindering ziet in de kwaliteit.

19. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Nee helaas, de randen worden heel erg snel lelijk :mad:

20. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    ik ga het doen over Adam Smith:cool:

afgelopen jaar moest ik bijwonen en ging het over bijvoorbeeld ''de gekke koeien ziekte'' misschien vind je dat interresant?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina