[Voetbal] EK 2008 [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Joene90, 15 jun 2008.

?

Blijf je nog nog steeds EK-voetbal kijken, nu Nederland is uitgeschakeld?

1. Zeker weten.

50,9%
  2. Nee, het is klaar.

13,9%
  3. Niet meer zo veel als voorheen

35,2%
  1. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    @ hierboven: Nja, dan zijn we het over een boel dingen denk ik wel eens. Een aantal van m'n stellingen waren ook vrij algemeen bedoeld om te laten zien waarom ik niet van het voetbal van de Turken hou en dat ik woorden in je mond zou leggen is niet helemaal waar. In mijn ogen insinueer je iets (wat ik ook zeg) en zo komt iets op mij over. Valt verder niks over te discussiëren ofzo, maar dan neem ik nu maar aan dat ik het verkeerd opgevat heb. Ik zal verder ook niet ontkennen dat de Turken hard gewerkt hebben in een aantal wedstrijden, maar ik hou er gewoon niet van op de manier dat ze het keer op keer weer wisten te doen. Duitsers worden daarom over het algemeen al jaren bekritiseerd en ik gunde het de Tsjechen en Kroaten toch wat meer. Gewoon smaak gebonden I guess. :)

Laatst bewerkt: 26 jun 2008
  2. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    even van VI.nl pikken

Nederland is juist de meest 'Duitse' van allemaal 26/06/2008 13:10

Iedereen kent de clichés over Duitsland en de slotfase. Dat ze altijd scoren in de dying seconds en dat je ze nooit moet afschrijven voordat het laatste fluitsignaal heeft geklonken.

Tegen Turkije maakte Die Mannschaft die reputatie waar. Philipp Lahm maakte tegen de verhouding in het winnende doelpunt in de negentigste minuut.

Toch is Duitsland niet het land dat de ranglijst van late goals (na de 85ste minuut, verlenging niet meegerekend) op EK-eindronden aanvoert. Inclusief die van Lahm, staan de Duitsers er nog steeds één achter op Nederland, de meest Duitse van allemaal.

Oranje heeft acht keer gescoord na de 85ste minuut op de eindronden sinds 1960. Het Nederlands elftal dankt de koppositie overigens wel aan het EK 2008. Liefst drie late treffers voegde het toe aan zijn totaal, tegenover één voor Duitsland, dat in totaal op zeven late goals staat.

Turkije is het land dat de grootste progressie boekte. Vier keer sloegen de Turken toe na de 85ste minuut tijdens dit EK. Het levert Turkije de zesde plaats op.

Klassement van landen die laat toeslaan
    Land Late goals
    1. Nederland 8
    2. West-Duitsland/Duitsland 7
    Frankrijk 7
    4. Spanje 6
    Portugal 6
    6. Turkije 4
    7. Tsjechoslowakije/Tsjechië 3
    Italië 3
    Zweden 3

:9

3. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    maar dit is natuurlijk weer zoiets wat helemaal niet klopt.
    Want ze rekenen elke goal gescoord in de laatste minuut telt. Terwijl je zou moeten kijken naar een winnende goal in de laatste minuut (want dat is op z'n duits scoren volgens mij)

en wat dat betreft kan Duitsland er weer 1 aan toevoegen na z'n laatste wedstrijd :9

4. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    ja ze zouden eigenlijk gelijkmaker/winnende moeten rekenen :9
    maar haal je die 3 van die ek eraf zie je zo wie eerste staat 8)

5. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Yup. Opbokken met die Duitsers :cool:

Dit vind ik dan weer stront irritant. Vooral 's avonds laat. Maar goed, ik ben dan ook een hypocriet :+ Als Nederland zou winnen hoorde je mij ook niet klagen 8)

6. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Ik vind ook al die anti-turken go duitsers echt verkrenkt.

ik hoor op xboxlive mensen zeggen ik hoop echt dat die duitsers de turken wegtikken enz, en tijdens de wedstrijd speelde ik een voetbalvariant in custom games en toen was iedereen pissig dat turkije scoorde.

van mij mocht turkije het EK wel winnen, dan zou het minder schandelijk geweest zijn dat nederland er eerder uitlag aangezien het een raar EK was.

7. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77

Frankrijk :+

8. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Ach, het zou me niks verbazen. Het is niet dat ik echt genoten heb van het Nederlands elftal in de kwalificatiereeks. Wereld van verschil met het Oranje in de eerste wedstrijden van dit EK (gelukkig).

Edit: Woops, iets te snel overheen gelezen. Ging over eindrondes dus. :x

9. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Jammer dat Turkije eruit is... :'-(

10. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    2-0 heerlijk \o/

11. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Yesyesyes! Net de 2-0 voor Spanje! \o/ Spanje speelt echt heel erg goed zeg!! Die Russen krijgen amper de kans. :cool: Hoop dat Villa niet te geblesseerd is.

12. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Is 't ukkie ook weer blij :D

En ik ook wel, al had ik graag Rusland én Spanje in de Finale gezien, aangezien ik het ze allebei gun. (win je van Nederland, dan gun ik het je :cool:)

13. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Silva 0-3. \o/

Als die commentator nu nog één keer over 'onverenigbare Galiciërs, Basken, Catalanen' etc. begint kom ik hem na de wedstrijd persoonlijk een draai om zijn oren geven. Wat een irritant, clichématig gezeik zeg, gatverdamme. Iedere wedstrijd hetzelfde.

14. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Yes!!! 3-0 voor Spanje door Silva! \o/ Prachtige aanval zeg. Wow, Spanje naar de finale zeg. :cool:

15. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.711
    En het is zo goed als over. Ik hoop dat Nederland echt deze wedstrijd zal bekijken en een voorbeeld neemt aan Spanje.

16. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    het verschil tussen Spanje en Nederland is dat Spanje gewoon zn eigen spel blijft spelen tegen de Russen en Nederland alleen maar achteruit liep
    spanje heeft al 7x gescoord tegen de russen...vind ik ook niet verwonderlijk want zo goed zijn ze niet
    spanje-nederland had een mooie pot geweest :'-(

17. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Juist! Alles wat Nederland fout deed, doet Spanje voortreffelijk goed. Ze houden die Russen echt volledig klein. Arsjavin heb ik zo goed als niet eens gezien vanavond. Rusland hebben ze, nu die Duitsers nog.

18. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Met zijn Senna als cement. Rot op het zijn allemaal Spanjaarden.

19. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.711
    Ze spelen zo heerlijk rustig en zo gecontroleerd. Prachtig.

20. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Idd, die opmerkingen slaan nergens op. Maarja, het cliche moet elke wedstrijd van Spanje weer opgehaald worden..

Edit: Yes!! Spanje in de finale! \o/

Deel Deze Pagina