De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boatfreak

boatfreak Guest

Ah ik dacht dat de tank zelf van metaal was, en niet dat er nog metalen kapjes omheen zaten. My bad:+ . Had wel goed gelezen hoor:9

En inderdaad, dat schakelen kan je jezelf ook wel makkelijk aanleren en dat scheelt dan weer een les of 2.

2. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Als je een schakelbrommer hebt of iemand met een motor/schakelbrommer kent wel ja (en die je het ook nog wilt leren)...

3. Dionskateboarder

Dionskateboarder Half past Dead

Leuk Bevonden:
    0
    iemand ervaring met een motorhispania ?

4. Triple X NL

Triple X NL Hell Yeah..

Leuk Bevonden:
    0
  5. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    De vierkanten

6. Dionskateboarder

Leuk Bevonden:
    0
    RX50 racing, ik heb er een gezien zien er echt gaaf uit.

ik dacht mischien leuk voor bij mijn puch

als ze een beetje chill zijn en betrouwaar

7. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey mensen ik ben opzoek naar een leuke schakelbrommer om mee rond te knorren in de zomer :p
    Nou heb ik deze tweedehandse Derbi GPR gevonden op speurders: Klikje naar speurders

En daar staat het volgende bij:
    In hoeverre maakt het iets uit of hij wel of niet verzekerd is op het moment dat ik hem overneem. Want ik bedoel het zo: als ik dat ding zou halen dan laat ik hem dus overschrijven en daarna sluit ik zelf een verzekering af. Het maakt dan toch niet uit dat hij nou niet verzekerd is of zie ik hier iets over het hoofd?

En die lege accu is toch tegen niet al te hoge prijs te vervangen denk ik?

Laatst bewerkt: 27 jun 2008
  8. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk een gejat ding. Hij heeft hem in ieder geval destijds niet laten schouwen en dat is de reden dat hij geen officieel kenteken heeft maar een bromfietsplaatje. Met dit ding mag jij de weg niet op. Je zal hem eerst moeten keuren bij het RDW, kosten circa 110 euro + hij moet helemaal standaard lopen, voldoen aan uitstootnormen e.d. In de keuring controleren ze ook of het ding eerlijk is, lopen het framenummer na. Als daaruit komt dat hij gestolen is mag jij hem inleveren en wordt hij teruggebracht naar de rechtmatige eigenaar. De enige reden dat iemand een brommer als deze niet laat keuren is het feit dat hij gejat zou zijn. Dit ding is namelijk het schouwproces dik waard geweest.

Iemand met in zijn advertentie "Dus kom met een Goeiiee Bodd" zou ik zoiezo links laten liggen. Ook is de vraagprijs veel te laag voor een brommer als deze. Mijn advies; absoluut niet kopen.

9. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Ook is die kilometerstand lekker geloofwaardig :) wie doet zn bromfiets nou weg bij 950 km

10. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3

laat dit gelijk doen met een grote beurt.
    het blok gaat dan bij vd.biggelaar. helemaal uit elkaar met zon beurt.
    deze beurt wordt in principe pas bij 10.000 km gedaan maar omdat ik zelf graag alles uit het blok wil halen wat er in zit en het mij te lang duurt voordat ik op die 10.000 km zit verschuif ik de grote beurt naar 5000 km ipv de normale 10.000.

als het blok uitelkaar ligt dan worden de cyllinderkoppen helelmaal onder handen genomen en worden de klepzetels helemaal bijgeslepen en de in en uitlaatpoorten helemaal geflowed.
    resultaat is waanzinnig te noemen.

de kosten zullen denk ik ergens op de 1000+ euro uitkomen maar je krijgt er wel een motor voor terug die zijn gelijke niet kent.

11. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    ff weer tt kijken....250 cc is net begonnen :)

12. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, duidelijk ik zoek wel een andere :p

13. Triple X NL

Triple X NL Hell Yeah..

Leuk Bevonden:
    0
    Zo'n motorhispania zijn geen slechte brommers hoor , maar wat is je bugdet?

14. Dionskateboarder

Leuk Bevonden:
    0
    budget geen probleem, ik wou alleen weten of het geen bagger dingen zijn. Ik heb gelezen dat er gewoon een aprilia rx50 (am6) motor in, maar het merk zelf had ik nog nooit van gehoord :)

15. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben motorgek geworden door TT van vandaag. Wat stonden daar een vette motoren. Die nieuwe Yamaha YZF-R6 is echt gruwelijk vet, net zoals de Ducati 1098.

Moet toch maar proberen motorrijbewijs te halen..

16. Triple X NL

Triple X NL Hell Yeah..

Leuk Bevonden:
    0
    Als buget geen probleem is koop dan een derbi gpr of een RS50 (nieuwe) zijn stukken mooier + wat betere kwaliteit.

17. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Laat ik dan hier maar is even showen met m'n powerranger pak. Vandaag naar Termaat geweest en paar uurtjes goed bezig geweest. De Dainese was overduidelijk het mooiste en die zat echt super. Dus dat ging snel. Laarzen was twijfel momentje maar de Sidi's vond ik echt mooi en niet té flashy. Handschoenen werden gewoon de betaalbaarste en de helm was de enige die geweldig goed matchde met de combi. Kben onwijs tevreden, over het pak én Termaat.

18. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Het is echt letterlijk een powerranger pak, wel gaaf moet ik zeggen bij een snelle motor, maar als je van een andere planeet zou komen zou ik het gelijk geloven.

19. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Ik weet niet of jullie bekend zijn met pitbikes, dit zijn kleine crossmotortjes(80 cm hoog) geen minibikes dus met een 110, 125 of 150 cc motor eronder die klinken als een echte crossmotor en dat is gaaf kan ik je verzekeren! Dus gegarandeerd fun, paar vrienden van mij hebben er ook 1 dus we gaan samen altijd crossen in het bos en dat is altijd zo leuk alleen die van mij bleef altijd achter want ik had een hele goedkope daarom heb ik een nieuwe gekocht van Orion Motors

Specs:
    Motorblok:
    Merk: DUCAR
    Motor: 125CC, 4-tact, één cilinder, luchtgekoeld
    Cilinderinhoud: 54.1mm x 55.5mm (125cc)
    Start: kick-start + electrische start + startslot
    Carburateur: 25mm, dubbele vlotter
    4-tact motor ontsteking: CDI
    Bougie: NGK kwaliteitsbougie
    Vermogen: 11,6 pk

Overdracht
    Versnellingen: 4 (1 omlaag, rest omhoog)
    Koppeling: Handmatig
    Aandrijving: KMC hoge kwaliteit ketting

Frame/Vering/Remmen:
    Vering voor: Upside down hydraulische vork
    Vering achter: Schokbreker op gas (instelbaar)
    Remmen: Geventileerde dikke hydraulische schrijfremmen

Achterbrug: extra dik uitgevoerd voor het ruige werk!

Afmetingen:
    3,0 x 12" wiel achter, 2,5 x 14" wiel voor, velgen in de kleur van de motor
    Afmetingen 1620 x 750 x 1000 mm
    Afmeting zadel: 80cm
    Zit hoogte: 72 cm
    Max. toelaatbaar gewicht 140Kg
    Eigen gewicht: 64 Kg
    Tank: 3 liter en 0.8 liter Reserve

Geluid:
    [yt]QtHmJsEvfbM[/yt]

Vroeg me af of er meer mensen bekend zijn met Pitbikes hier?

Laatst bewerkt: 2 jul 2008
  20. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Ben er niet bekend mee, maar ziet er zeker uit als een leuk speelding! Crossen is erg vet.

Zelf denk ik dit najaar toch voor de ninja 250 r te gaan. Hoor toch wel enorm veel goede dingen over.

http://www.kawasaki.nl/product.asp?Id=3404434F331&Sub=600

Laatst bewerkt: 2 jul 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina