Stamina laat ik schieten voorlopig. Ik speelde pas tegen een mannetje van 85 stamina, terwijl ik zo rond de 40 was. Resultaat was dat hij - op twee punten na - áltijd vermoeider was dan ik. Ik domineerde de rally gewoon keer op keer, dan moet hij lopen en gebruikt jij alleen je arm en zet je af en toe wat stapjes opzij. Verder merk ik niet echt vreselijk veel krachtsverschil wanneer je wat vermoeid bent.
Speed laat ik ook niet erg hoog uitvallen denk ik. Ook toen ik nog niet zo goed was en veel moest lopen haalde ik de meeste ballen wel. Uiteindelijk wil ik toch naar een poppetje dat vanaf de baseline domineert en redelijk vaak naar voren sjeest om af te volleren. Ik geef vooral dus meer punten aan mijn fore- en backhand. Ook wat meer punten aan volleys en power. Al kun je met mindere volleystats bij vlagen al aardig volleren.
Binnenkort naar de Pro-tour. Nadeel is dan dus wel dat je minder speed en stamina hebt, maar dat zijn keuzes die je maakt. Als je eenmaal gaat winnen, heeft die keuze weer een groot voordeel.
Laatst bewerkt: 29 jun 2008