Het is over het algemeen wel een beetje waar wat supremacy zegt, maar toch zou ik zeggen dat het een beetje gezeik is van iemand die net niet genoeg zijn best doet...
Ik speel namelijk soms idd tegen tegenstanders die het spelletje goed genoeg kennen om ellenlange rallies te krijgen van power shots vanaf de baseline (en die dus ook power op 100 etc etc heeft), en toch kan je er van winnen... het is zo dat ik vind dat veel van die complaints die ik hier lees, waarvan mensen zeggen dat daar zgn. niks aan te doen valt, best strategies voor kunnen worden gebruikt die wel degelijk effect hebben..
Ik hoor mensen roepen dat ze nooit kunnen breaken omdat de mensen online altijd een service naar buiten doen en dan gewoon een balletje crosscourt (ze noemen het risk shots... niks risk shots, daar ligt het probleem al... je kent het spelletje helemaal niet. time goed, heb hoge stats, en je slaat zo'n bal echt weg als een kanonskogel zonder lt/rt). Nou, door in bepaalde posities te staan wanneer je retourneert, kan je dit patroon wel degelijk doorbreken en meer puntjes winnen... in ieder geval dwing je een rally af en dan worden ze al onzekerder.
Ik speel ook best vaak lange rallies tegen gasten die goed zijn en hun baseline stats bijna uitgemaxed hebben... ook daar kan je goed van winnen... meestal gewoon goed afwisselen met slagen en hun onzeker maken door dropshots (je moet ook weten wanneer jouw slag waarschijnlijk niet hard geretourneerd kan worden - goed het moment uitkiezen alsje weer in zo'n lange rally zit).
Die dropshot hoeft niet eens goed te zijn, lok ze maar naar het net met hun belachelijke volley stats...
Ik zie trouwens ook mensen met stats die best allround zijn (forehand/backhand rond de 80, power ik zoiets) en ze staan gewoon in de top 50 (kijk maar eens naar de karakter van mensen die in de top 10 staan... best veel gasten hebben gewoon een allround poppetje zonder superman baseliners). De huidige nummer 1 of 2 hebben echt hun groundstroke stats 'slechts' op 80 ofzo van wat ik me herinner. Check die leaderboard maar.
Ik vind dat op het oog, en van spelers tot op een zeker niveau, supremacy idd gelijk heeft... als je gewoon echt supergoed hierin wordt, dan weet je jezelf te onderscheiden van de rest met powerstats... en daarvoor hoef jezelf niet per se dezelfde stats-tactiek te hebben.
Laatst bewerkt: 1 jul 2008