1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Top Spin 3

Discussie in 'Algemeen' gestart door Molly, 11 jul 2007.

  1. MrCaveman

    MrCaveman Active Member

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja laf? Ik kon niks beginnen, was elke service keihard de baan uit en hierna een cross andere kant op. Na de eerste set was dat al wel duidelijk hoor. Was voor hem ook niet leuk neem ik aan, hetzelfde riedeltje de hele tijd. Als ik zou gaan disconnecten, wat blijkbaar een truc is, dat zou pas laf zijn.
     
  2. Nick.Hoeven

    Nick.Hoeven Active Member

    Berichten:
    668
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kan je een bal goed slaan als je RT/LT gebruikt ? Ze vliegen bij mij namelijk de hele tijd uit.
     
  3. Technotic

    Technotic Digitaalgras.nl

    Berichten:
    808
    Leuk Bevonden:
    0
    de school afmaken ;), dan leer je het wel
     
  4. Kyo

    Kyo Active Member

    Berichten:
    316
    Leuk Bevonden:
    2
    Als je volley op 40 hebt, kan je net zo goed niks aan die stat doen en die 10 punten gebruiken om je forehand+backhand op te schroeven.

    En ik heb nog steeds geen negatieve invloed opgemerkt wanneer mijn poppetje zogenaamd moe is... dus stamina lijkt me niet belangrijk.
     
  5. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je poppetje moe is, zie je geen 'wolkje' meer wanneer je hem vol raakt, je slaat dus minder hard.
     
  6. Ryu Suyanto

    Ryu Suyanto Ryu Suyanto

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    0
    yep dat heb ik gedaan. Volley op 30 laten aangezien ik toch nooit aan het net kom. Betreft de stamina, ik heb mijn stamina op 70 dus zeg maar gemiddelde stamina.

    Ik merk het vooral wanneer het niveau tussen de tegenstander en mij gelijk is dus er lange rally's komen. Na een paar van die lange rally's is win ik vaker omdat minder ik snel moe word en ook sneller recover van heel erg moe naar weer normale hartslag. Ben nog niemand tegen gekomen die hoger dan 70 stamina heeft btw.

    Dus mijn conclusie is dat het wel degelijk nut heeft tenzij je gewoon de rally's kort hou en dan met name op de service van de tegenstander.
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2008
  7. Nick.Hoeven

    Nick.Hoeven Active Member

    Berichten:
    668
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit wil ik er uiteindelijk van maken:

    Forehand: 85
    Backhand: 80
    Service: 60
    Return: 60
    Volley: 55
    Power 80
    Speed: 60
    Stamina 80

    Ik heb bij elke eigenschap minimaal 55, maar mischien dat iemand anders mij wat tips kan geven over een nog betere puntenverdeling.
     
  8. Nick.Hoeven

    Nick.Hoeven Active Member

    Berichten:
    668
    Leuk Bevonden:
    0
    Volley op 40 is gewoon redelijk, 30 is naar mijn mening echt te slecht, daar kan je gewoon bijna geen punt mee scoren. Ik ben een baseline speler, dus dan is power, stamina en fore/backhand het belangrijkst. En ik denk dat smash onder service valt, want het is een 'service' beweging.
     
  9. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Smash valt gewoon onder volley, bij een volley sla je bal namelijk direct uit de lucht. Denk aan volleybal. Service is gewoon een ander woord voor opslag, hier valt het dus niet onder.
     
  10. Ryu Suyanto

    Ryu Suyanto Ryu Suyanto

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    0
    Een baseliner zou inderdaat meer baat hebben bij stamina dan een service/volley player aangezien er dus geen sprake is van een rally bij service/volley. En daarom dus weinig tot minder kracht nodig zal hebben.

    Ik zou gewoon doorgaan met je poppetje, volley op 30 of 40 maakt niet zo veel uit. Zelfs met men volley op 30 kan ik zo een bal weg leggen aan het net. Uiteindelijk blijft je timing en positionering het belangrijkst.
     
  11. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Je hoeft alleen maar punten te geven aan forehand, backhand, power en speed. De rest kan je echt achterwege laten. Ik heb ook een allround poppetje van rating 70 en ik word helemaal weggeslagen. Net weer kansloos tegen iemand met forehand en backhand op 95 en power zelfs op 100. Je krijgt alleen kanonskogels op je af. Iedere slag is een risk shot, maar ze gaan wel allemaal in. Ik vind het ook zo lomp dat je de slag al kan 'opladen' op het moment dat je zelf net geslagen hebt. Daarna kan je nog steeds naar de bal lopen. Je moet alleen timen bij het loslaten van A, maar dat is makkelijk. Iedereen gebruikt online alleen maar A, want je slaat zo loeihard. Het is in principe zo. Jij overpowered iemand of je wordt overpowered. Online kan ik er in ieder geval geen plezier uit halen. Waarom zou je in godsnaam Volley punten geven. Je krijgt met die harde ballen totaal geen kans om naar het net te gaan en als je bij het net bent, ben je ook volkomen kansloos. Met die harde ballen springt de bal zo van je racket.

    Qua singleplayer is het ook niet veel. Je hebt nog steeds 'vaste' punten die je steeds kan maken. Altijd naar buiten serveren en dan vervolgens langs de lijn slaan. 99 van de 100 keer maak ik zo het punt. Je moet expres anders spelen om de rally's nog een beetje leuk te houden voor jezelf. Ik vond het echt fantastisch om de gameplay te ontdekken, maar nu ik de gameplay ken vind ik het spel over het algemeen best tegenvallen. Top Spin heeft altijd veel mindere kanten waardoor het online snel gaat vervelen. Ik heb geen eens zin om een mannetje te maken die ook forehand, backhand en power op 100 heeft. Daarvoor vind ik die singleplayer echt niet interessant genoeg. Net speelde ik weer Virtua Tennis 3 online. Dat was voor mij weer echt een verademing. Weer leuke spannende potjes die op skills worden beslist. Bij Top Spin 3 worden de potjes beslist op kracht. Alleen maar kracht, totaal geen skill.
     
  12. geob81

    geob81 Active Member

    Berichten:
    468
    Leuk Bevonden:
    8
    hey Supremacy NL, ik heb top spin 3 en virtua tennis 3 allebei niet, maar ben wel van plan 1 van deze te kopen.... kan je aangeven wat de verschillen zijn (en welke beter is)..jij vindt virtua tennis 3 dus leuker? Of welke vinden jullie beter?
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2008
  13. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Op het eerste gezicht zou je zeggen dat Top Spin 3 voor de realistische aanpak heeft gekozen. Dat is ook leuk, want je voelt echt het verschil tussen een vlakke , topspin of een slicebal. De eerste paar dagen heb je zeker een toptijd met TS3. Als je de gameplay kent, ga je al snel alleen met A spelen. Met A kan je al lang van tevoren je slag opladen. Met een beetje goede timing sla je dan altijd in. Waarom zou je risk shots gebruiken. Dat is een totale loterij en je slaat net zo hard als je A oplaadt. Iedereen speelt dus ook met A. B en X gebruik ik niet eens, want je slaat daardoor zachter. En als je zachter slaat, dan heb je meer tijd om je slag op te laden. Voor mijn online spelplezier is dat dodelijk, want je hebt gewoon geen leuke rally's. Die ballen gaan loeihard en dat heeft niets te maken met een realistische tenniservaring.

    Bij Virtua Tennis 3 vind ik positionering op de baan belangrijker dan bij TS3. Want bij Top Spin kan je gewoon door blijven lopen terwijl je de volgende slag oplaadt. Bij Virtua Tennis 3 moet je wel op de goede plek staan als je op A drukt. Doe je dat niet, dan gaan de mannen duiken naar de bal. Qua rally's is VT3 meer arcade dan TS3, maar persoonlijk haal ik er meer plezier uit. Ik heb bij TS3 het idee dat ik steeds dezelfde punten aan het spelen ben. Online is niemand creatief en gaan puur voor de winst. Ze beuken de bal dus van links naar rechts totdat je het uiteindelijk niet meer kan belopen. Na 1 of 2 potjes online heb ik mijn buik er wel van vol. Met Virtua Tennis 3 zijn de rally's leuker en langer. Het is meer pick up and play. Met Virtua Tennis heb ik altijd het idee dat je de rally kan omdraaien. Sta je in de verdrukking, dan heb je nog steeds kans om de rally te keren en het punt alsnog naar je toe te trekken. Dat komt omdat positionering op de baan zo belangrijk is. Virtua Tennis 3 speel ik al sinds de release (maart 2007) en ik irriteer me er nooit aan. Ik heb ondertussen al meer dan 700 potjes online gespeeld. Bij Top Spin irriteer ik me groen en geel. Ik heb zelf een power van 80. Ik speelde vanmiddag tegen iemand van 80. Resultaat: een leuk spannend potje met gelijk opgaande rally's. Ik verloor wel, maar ik had het wel naar mijn zin. Even later tegen mensen met power van 95 en 100. Kansloos. Let je een beetje op terwijl je de slag oplaadt, dan maak je ook geen unforced errors. Resultaat is dat je door kracht wordt weggespeeld, niet omdat die ander beter is qua skills. Als ik mijn power ook op 100 zou hebben staan, zou ik waarschijnlijk hebben gewonnen. Maar de ballen die ik terugsloeg vlogen alle kanten op en in het net. Gewoon omdat die ballen te hard zijn voor mijn poppetje. Na ieder potje krijg ik nog steeds XP, terwijl mijn speelster al rating 70 is. Ik wil echt graag opnieuw mijn stats indelen, maar dat kan helaas niet. Dan moet je weer een nieuw poppetje maken en daar heb ik geen zin in. Het kost je vele uren om weer een poppetje te hebben die online een kans maakt.

    Als je een tennisspel wilt kopen, raad ik je Virtua Tennis 3 aan. In eerste instantie vanwege het geld. VT3 kan je goedkoop oppikken. Kijk hier bijv. op XBazaar, dan zal die vast niet duurder zijn dan 15 euro. En Top Spin 3 kost je 60 euro. Qua singleplayer vind ik beide spellen saai. Het verschil is dat je in VT3 minigames hebt om je stats beter te maken. Met TS3 speel je alleen wedstrijden, geen minigames. Persoonlijk vind ik VT3 leuker, maar dat wil niet zeggen dat Top Spin 3 slecht is. Dat is ook een prima spel, maar de negatieve kanten wegen voor mij zwaar.
     
  14. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152


    Volgens mij klopt dat niet. Je begint met 8 X 30, dus 240 punten. Je mag als speler zelf nog 320 punten toekennen. Dus 70 erbij bij power, backhand en forehand. Dat zijn maar 210 punten, maar dan heb je de 3 belangrijkste stats op 100. Dan hou je nog 110 punten over. Nog 70 bij speed, en hoppa die heb je ook op 100. Dan heb je nog 40 punten over. Die verdeel je bijv. gelijkmatig over de rest. Dan heb je bijv. de volgende indeling:

    Forehand - 100
    Backhand - 100
    Speed - 100
    Power - 100
    Volley - 40
    Return - 40
    Service - 40
    Stamina - 40

    De laatste 4 stats doen er toch niet toe, maar op deze manier ben je gigantisch sterk vanaf de baseline
     
  15. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet iedereen heeft alles op 100 staan, ik heb nu online 30 wins - 16 losses en ik ben nog niet eens level 70.. Laat staan dat mijn forehand en backhand hoger dan 80 zijn. Je overdrijft dus een beetje naar mijn mening.
     
  16. Nick.Hoeven

    Nick.Hoeven Active Member

    Berichten:
    668
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Supermacy
    Dat is inderdaad een heel groot probleem lijkt mij, maar ik denk dat er ook wel weer andere 'truckjes' bedacht zullen worden om dit soort spelers aan te pakken. Verder lijkt mij dit vooral goed te spelen als je tegen bekende speelt, waarvan je weet dat hun stats nergens 90+ zijn. Ik zal gewoon de verdeling aanhouden die ik een pagina hiervoor heb gepost, omdat dit het spelplezier voor mij zal vergroten. Ik kan me helemaal vinden in jouw uitleg Supermacy, en ik hoop dat mensen hier oplossingen voor vinden, of dat 2K games zelf wat probeert op te lossen. (Bijv mensen hun tegenstanders laten zoeken op stats, zodat je zelf kan bepalen tegen wat voor soort spelers je speelt) Maar ik heb er ook wel een hard hoofd in als ik het zo lees.
     
  17. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik heb gewoon een voorbeeld gemaakt, maar ik ben al een aantal spelers tegen gekomen die het zo hadden en ik was kansloos. Dat je nu 30 wins hebt zegt weinig. In het begin speelden veel mensen online met een lage rating. Het spel was net nieuw en iedereen ging online ermee. Nu kom ik gewoon erg veel mensen tegen die hun stats hebben opgebouwd zoals in mijn voorbeeld. Niet allemaal 100, maar wel veel stats van 95, 96. Dat is het enige dat het spel een beetje verpest online. Speel je tegen iemand die de stats op dezelfde manier heeft ingedeeld als jezelf, dan heb je een prima tijd. Dan geniet ik ook van de wedstrijden. Ik wilde gewoon een puntje van kritiek uiten, want ik lees hier zoveel positieve verhalen. Ik heb mijn kritiek geuit voor de mensen die twijfelen over een aankoop, want het spel is zeker niet perfect. Speel je bijv. vaak met vrienden, dan hoef je je geen eens iets van mijn minpunten aan te trekken. Ik speel zelf vaak online, daarom vind ik de minpunten teleurstellend. Ik kan er moeilijk overheen kijken. Die harde baseline hitters wil je graag naar het net halen, want hun volley is zwak. Maar een goede dropshot slaan met die harde ballen is gewoon moeilijk. En voor de rest zou ik het niet weten hoe ik ze naar het net moet krijgen.
     
  18. Nick.Hoeven

    Nick.Hoeven Active Member

    Berichten:
    668
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad met dropshots, en geluk hebben dat je de ballen in de hoek kan slaan waar zij vandaan komen lopen.
     
  19. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen enkele game is gebalanceerd, waarom loopt iedereen bij CoD met een M16, waarom pakt bij Halo 3 iedereen een BR en waarom is de ene auto bij PGR sneller dan de ander?

    Ik vind het heel normaal dat iedereen voor deze stats kiest, omdat het nou eenmaal het beste is. Een game balanceren is gewoon bijna onmogelijk, er is altijd iets het beste.

    @Supremacy NL: Probeer eens quik match, daar vind ik meestal makkelijkere tegenstanders, dan in de tournaments.
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2008
  20. Kyo

    Kyo Active Member

    Berichten:
    316
    Leuk Bevonden:
    2
    Het is over het algemeen wel een beetje waar wat supremacy zegt, maar toch zou ik zeggen dat het een beetje gezeik is van iemand die net niet genoeg zijn best doet...

    Ik speel namelijk soms idd tegen tegenstanders die het spelletje goed genoeg kennen om ellenlange rallies te krijgen van power shots vanaf de baseline (en die dus ook power op 100 etc etc heeft), en toch kan je er van winnen... het is zo dat ik vind dat veel van die complaints die ik hier lees, waarvan mensen zeggen dat daar zgn. niks aan te doen valt, best strategies voor kunnen worden gebruikt die wel degelijk effect hebben..

    Ik hoor mensen roepen dat ze nooit kunnen breaken omdat de mensen online altijd een service naar buiten doen en dan gewoon een balletje crosscourt (ze noemen het risk shots... niks risk shots, daar ligt het probleem al... je kent het spelletje helemaal niet. time goed, heb hoge stats, en je slaat zo'n bal echt weg als een kanonskogel zonder lt/rt). Nou, door in bepaalde posities te staan wanneer je retourneert, kan je dit patroon wel degelijk doorbreken en meer puntjes winnen... in ieder geval dwing je een rally af en dan worden ze al onzekerder.

    Ik speel ook best vaak lange rallies tegen gasten die goed zijn en hun baseline stats bijna uitgemaxed hebben... ook daar kan je goed van winnen... meestal gewoon goed afwisselen met slagen en hun onzeker maken door dropshots (je moet ook weten wanneer jouw slag waarschijnlijk niet hard geretourneerd kan worden - goed het moment uitkiezen alsje weer in zo'n lange rally zit).
    Die dropshot hoeft niet eens goed te zijn, lok ze maar naar het net met hun belachelijke volley stats...

    Ik zie trouwens ook mensen met stats die best allround zijn (forehand/backhand rond de 80, power ik zoiets) en ze staan gewoon in de top 50 (kijk maar eens naar de karakter van mensen die in de top 10 staan... best veel gasten hebben gewoon een allround poppetje zonder superman baseliners). De huidige nummer 1 of 2 hebben echt hun groundstroke stats 'slechts' op 80 ofzo van wat ik me herinner. Check die leaderboard maar.

    Ik vind dat op het oog, en van spelers tot op een zeker niveau, supremacy idd gelijk heeft... als je gewoon echt supergoed hierin wordt, dan weet je jezelf te onderscheiden van de rest met powerstats... en daarvoor hoef jezelf niet per se dezelfde stats-tactiek te hebben.
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2008

Deel Deze Pagina