AUTO'S: (rijlessen,rijbewijs halen)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mastapiece, 9 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Het kan zover ik weet wel, maar ik zou het dan wel tegen het einde van je vakantie doen.. Weet ook niet wanneer je 18 wordt..

Wat die week betreft, ik weet het natuurlijk niet uit eigen ervaring, maar ik kan me niet voorstellen, dat iemand binnen 1 week jou alles kan leren.. Ik begin het nu wel een beetje zat te worden, die lessen, maar je leert het allemaal wel veel beter denk ik.. Het wordt meer een gewoonte om te rijden, dat is wel belangrijk.

Kan je doen, ik vond die lessen wel prettig.. Ging met een heel goed gevoel naar m'n examen toe, en had 1 foutje.. Al stelde het examen bij mij, niet zo heel veel voor..

haha :D Dat moet ik niet flikken, zit met een keiharde westfries in die auto.. Die zeurt al als ik 90cm ipv 1 meter langs een fietser rij bij wijze van spreken 8)

2. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
  3. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Moet morgen op voor mijn theorie.

Is er ergens een overzicht met alle open vragen? (Dus waar je een getal moet invullen, bijv. promile of uggli)
    Heb mijn boek nog niet opengeslagen. Ben 4 avonden op cursus geweest. Maar moet nu nog even al die feitjes stampen. Dus zo'n overzicht zou wel handig zijn.

4. Midas-vb

Midas-vb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou wat oefen examens maken voor je theorie.

5. Furies

Leuk Bevonden:
    6
    Mja, heb ik al gedaan. Enige wat ik dus af en toe fout doe zijn de open vragen. Zoals: op hoeveel meter op een 80km/u weg geef je richting aan als je de weg wil verlaten. (150 meter)

Heb net weer geoefend. 4 fouten. Hopelijk komt het morgen ook goed. :)

En ik hoor verschillende geluiden dat het bij het CBR makkelijker is dan met de cd-rom? Iemand daar ervaring mee?

Laatst bewerkt: 30 jun 2008
  6. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Valt wel mee hoor. Toetsen zijn over het algemeen best lastig en doen zeker niet onder voor de vragen op je cd'tje. Goed oefenen & leren en het moet wel goed komen. Simpelweg gewoon niet onderschatten.

7. Midas-vb

Midas-vb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond de vraagstelling en antwoorden wel eenvoudiger dan op de cd-rom die ik had. De vragen waren niet echt makkelijker, maar ze werden gewoon op een eenvoudigere en makkelijkere manier gesteld bij het CBR.

8. Furies

Leuk Bevonden:
    6
    Okay,

nou we zullen zien. Gisteren 5 keer geoefend met cd-rom. 5 Keer geslaagd.

10.30 ben ik aan de beurt!

9. Furies

Leuk Bevonden:
    6
    GESLAAGD!

Was de enige met maar 2 fout! En ik weet precies welke 2 fouten dat zijn. Ik kon de foto's niet goed bekijken door een lamp die de helft van mijn scherm verstoorde. Maarja, geslaagd = geslaagd!
    Mijn broer overigens ook: Met 5 fout.

:D

10. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het (naja 6 jaar geleden) ook gehaald met 2 fout.

(Dus?)

Nou ik was mijn bril vergeten en zat het verste weg bij alle schermen vandaan...
    Dus ik vind het nog steeds een verrekt goede uitslag! :D

11. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Gefeliciteerd! Ik heb het pas ook gehaald, met 4 fout. Voor de 2e x. :+

Maar goed, ik mag bijna afrijden \o/. Ik heb nu iets van 30 lessen gehad dus ik vind het best goed van mezelf want ik bak er niets van.

12. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Was mijn bril destijds ook vergeten maar gelukkig heeft mij moeder de zelfde sterkte dus heb ik haar bril geleend voor tijdens de toets:+

13. Jan WoWter

Jan WoWter Jungie!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond de toets op 't CBR wel echt makkelijker hoor. Heb voor m'n theorie ongeveer 10 oefenexamens gemaakt. Allemaal gezakt met gemiddeld 13 fouten. Op examen zelf, had ik er 4 dacht ik.

14. tracks789

tracks789 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dinsdag theorie examen gehad helaas gezakt moest er 44 goed hebben en had er 41 goed

weet iemand hoelang het duurt voordat je weer theorie examen mag doen als je hebt aangevraagd

15. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Verschilt, ligt eraan hoelang de wachttijd is bij jou CBR. Je kunt ook gewoon als reserve gaan, dan hoef je je niet aan te melden en dan ga je naar het CBR als er een examen plaatsvind, en als iemand dan niet komt opdagen mag jij. Dus als je het snel wil zou ik als reserve er heen gaan en hopen dat iemand niet komt opdagen.

16. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Bah Bah Bah ik vraag me af wie de examinatoren examineert of evalueert....

Gister de 3e keer examen gehad en weer gezakt......omdat ik de laatste vijf minuten "Te Gehaast" reed.....sorry hoor maar wat is in godsnaam te gehaast? Ik heb mijzelf overal aan de snelheidslimiet gehouden.....
    "Je reed te snel de bocht daar en daar door en je vergat naar rechts te gaan toen ik dat zei" was haar antwoord......

Even een situatieschets....Ik moest de 1e 25 minuten snelweg op naar Akersloot en weer terug, geen vuiltje aan de lucht. Daarna de stad (Hoefplan) in.

Ik rijd een onoverzichtelijke bocht (na een helling) door in zijn 2....met 20~30 km/h en er staat na de bocht een auto geparkeerd op de weg.....Ik rem abrupt, als ik er langs ga gaat ze zeuren om het kijken bij een zijdelingse verplaatsing.....Ik kijk, rijd verder en mevrouw zegt: "nog een stuk rechtdoor en dan naar rechts....."
    Moet ik na 10 meter naar rechts :emo: en gaat ze dat gebruiken om haar mening dat ik te gehaast reed te onderbouwen.

Ik wordt hier schijtziek van....1e keer een ingreep oke.....2e keer reed ik te slordig.....hmmm? en nu dit gezeur....

Het ergste is dat ik geen enkele bezwaarschrift o.i.d. kan indienen. :mad:

17. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Te gehaast rij je wanneer de bijrijder (de examinator) door je bochtenwerk naar buiten of binnen wordt gedrukt in zijn/haar stoel of wanneer je te schokkerig stuurt. Dat merk je zelf als bestuurder veel minder dan iemand die naast je zit doordat jij het stuur vast hebt.

Een haakse bocht in een bebouwde kom doe je niet zo snel met 20~30km/h volgens mij. Ik zal er eens op letten, volgens mij haal ik de 20km/h dan nog niet eens, zeker niet bij een onoverzichtelijke bocht.
    Maarja ik heb geen idee hoe scherpe bocht jij moest maken.
    Wat ik wel weet is dat vrouwen die g-krachten vrij snel vervelend vinden :+.

Gewoon niet meer over piekeren en ook al is het zonde van je geld. Toch door gaan en de volgende keer slaag je gewoon. Zo niet, mag je daarna BNOR examen doen en dan komt het helemaal goed.

18. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Dat mag tegenwoordig niet meer. Althans, in Zwolle mocht het eerst nog wel en nu niet meer, ik weet niet hoe het in andere plaatsen zit.

19. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Oh, ik heb een jaar geleden examen gedaan dus kan best veranderd zijn.

20. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Mag inderdaad niet meer. Elk theorie examen moet vooraf betaald worden via internet en kan niet ingenomen worden door een andere persoon.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina