Hey iedereen.
Ben nieuw hier, zelf heb ik geen 360, PS3 of Wii, maar speel er wel op bij vrienden. Ik vond dit topic via google en vond het wel een interessante discussie om te kijken wat het beste is.
Op zich vind ik zelf de PC het best om op te gamen, maar het gaat hier om consoles dus dan kies ik ook wel een console gebaseerd op mijn feiten
De Wii wil ik meteen schrappen, ik vind het echt een aanfluiting, o.a de meeste Wii-only games die er op uitkomen zijn echt matig en eigenlijk meer voor kinderen. De wat oudere gamers die hebben er naar mijn mening niet veel aan en uiteindelijk zal een muis of controller je veel betere game ervaring geven dan met de Wii-remote rondzwaaien. De graphics vind ik helaas ook wat tegenvallen bij de Wii, ze komen dicht in de buurt bij die van de PS2, dat vind ik toch wat laag voor de next-generation consoles dus die valt voor mij compleet af.
Dan hebben we de 360 en de PS3. Op zich zijn ze beiden wel leuke dingen, het is gewoon gemaakt voor gamen, maar naar mijn mening doet het echter onder voor de PS3. Het klopt wel, dat je al bij het visuele een verschil hebt, namelijk die blur bij de PS3. Op zich vind ik dat minder mooi, maar gek genoeg lijkt het bij een aantal games (voornamelijk war-games en GTA IV) het er een aparte en realistische sfeer aan te geven, dat is voor mij dus toch een pluspunt voor de PS3. Verder vind ik de 360 om eerlijk te zijn meer wat commerciële *troep* (sorry voor het woord), je moet zelfs betalen om online te gaan - buiten je eigen internetrekening. Verder heb ik veel argumenten gezien dat de PS3 o.a. bekende problemen heeft en disks kan beschadigen, dit was juist eerst bij de 360 in veel grotere mate aanwezig, waardoor Microsoft de nieuwere versie van de 360 heeft uit moeten brengen. Toegegeven, ze brengen het tenminste nieuw uit waarbij het probleem (bijna) niet meer voorkomt, maar het feit dat dit bij een product van microsoft in eerste instantie in zo'n grote mate gebeurt is toch erg. Het is namelijk een console, als je er een probleem bij hebt kun je het niet even zo aan je hardware veranderen - maar je moet het meteen opnieuw aanschaffen of laten repareren (daarom houd ik van PC's
) maar dat was dus een gigantische flop voor microsoft.
Verder zouden er veel crashes en problemen zijn bij het online gamen van de PS3, daar wil ik ook weer op terug komen dat er minstens zoveel spellen minstens zoveel bugs hebben bij de 360. Neem bijvoorbeeld dat met Oblivion waar je het helemaal niet kunt / kon spelen tenzij je online bent / was als je extra content download.
In dat geval werken de negatieve punten van deze bugs elkaar weg, en komt het er op aan wat ik gewoon het best vind gamen.
Op zich zijn ze redelijk gelijk maar ik vind de PS3 gewoon beter werken en iets mooier, dat is mijn persoonlijke mening dus ik snap dat anderen dit bij de 360 beter vinden maar dan nog blijf ik het ook te commercieel vinden, de PS3 houd het simpel met normale online gaming en niet een hele online-community ermee te beginnen - en dat mag ik dus wel van de PS3.
Ondanks dat ik de PS3 en 360 niet bezit, heb ik er wel al vaak op gespeeld. De reden dat ik hier kom is trouwens niet om de 360 af te zeiken maar deze discussie vind ik interessant (ondanks dat dit dus een 360-forum is)
Klik om te vergroten...