1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kenman

Kenman psn: oneshot1tkill

Leuk Bevonden:
    2

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat als je een pc-gamer bent je oon geinteresseerd bent in online gamen. Trust me online gamen op de ps3 komt nog geeneens in de buurt van online gamen op de 360. Ik heb beide consoles en moet schoorvoetend toegeven de laatste tijd dat het op de 360 helemaal zo slecht nog niet is.

Een mooi voorbeeld is Halo 3. Stats, filmpjes, rankings, een internetsite, alles sluit op elkaar aan.

De ps3 is online kaal, saai, totaal niet geintergreerd (en dan ook echt nergens mee) en werkt vaak middelmatig. (GRID en Battlefield als mooie laatste voorbeelden).

War-games zijn meer blurry op de ps3? Dat is alleen bij GTAIV het geval, verder heeft geen enkel spel dat ;)

De opmerking 'commerciele troep', hoe slecht dan ook geformuleerd, kan ik toch enigzins begrijpen. Playstation associeer ik zelf ook meer met gamen en Microsoft met geld en een log OS die je door de strot wordt gedrukt :+

Echter het is Sony die met de ps3 commercieel gaat en niet ms met de 360. Vergelijk de prijzen maar eens van de console zelf, van alle randapparatuur, van de controllers, van de spellen. Alles is duurder op de ps3 op het live gamen na wat je op de 360 een schamele 3 euro en een beetje per maand kost.

Trust me het is het waard.

Ik ben maar wat blij met mijn ps3 nog steeds. Maar meer vanwege het feit dat ik hem NAAST mijn 360 heb. Zodat ik kan genieten van mgs, FF, uncharted, heavenly sword etc

Op de 360 is er gewoon meer te beleven op een betere manier. Sterker nog ik kan geen enkel punt verzinnen waarop Sony beter scoort behalve dan het afleveren van een stillere console.

:)

3. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En uiteraard zijn de mensen van Xbox veel liever en leuker :thumbs:

:b:

4. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    haha

5. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Die blur zit naar mijn idee alleen in GTA IV. Ik zie blur niet zozeer als een pluspunt. Blur word vaak gebruikt om bepaalde dingen weg te poesten of om de game beter te laten lopen. Het merendeel van de ontwikkelaars gebruiken het niet als ‘sfeer’ item, maar als grafisch hulpmiddeltje, zowel bij de PS3 als bij de 360.

De 360 wat meer commerciële troep? Dat begrijp ik toch niet helemaal. Voor de 360 moet je online betalen ja, maar daar staat dan ook wel wat tegenover. In het begin van de PS3 werkte PSN online prima, echter de afgelopen maanden werkt het niet lekker. Bij de 360 moet het betalen ja, maar daar werkt het dan ook nagenoeg altijd prima en het staat als een huis. Ik weet niet of je de laatste ontwikkelingen van de PS3 online hebt gevolgd? Zegt Qore je iets? Een nieuwe online service van Sony voor demo's, beta's, game add-ons en andere downloadbare content voor games, BETAALD per maand! Je leest het goed ja, BETALEN voor demo’s en beta’s!!! Demo’s en beta’s zijn op de 360 allemaal gratis toegankelijk. Xbox 360 commercieel en Sony niet?! De eerste stap in de richting van het betalen voor Playstation online. Want het gaat gebeuren dat online gamen op de PS3 betaald gaat worden. Als ik de problemen met PSN de afgelopen maanden zie, dan kunnen ze dit niet onbetaald vol gaan houden.

Er zijn inderdaad problemen geweest met de hardware van de 360, daar weet ik alles van. Microsoft heeft dat echter wel goed aangepakt. Sony heeft een aantal problemen met de 40GB PS3 met het lezen van discs. En wat doet Sony eraan? Helemaal niets. Die laat zijn gamers stikken. En weet je wat er gebeurt als mijn PS3 na 1 jaar kapot gaat? Dan kan ik gaan betalen en dik ook! De laatste keer dat ik het checkte moest je na 1 jaar garantie het volgende bij Sony betalen voor de reparatie van je PS3:

40 gig: €198,44
    60 gig: €249,48

Bij de 360 heb je bijvoorbeeld 3 jaar garantie op de Red Ring of Death en de overige garantie voorwaarden zijn bij de 360 ook gewoon prima. Xbox 360 commercieel en Sony niet?!

Er zijn de laatste tijd ook veel crashes online op de PS3. Ben de laatste tijd soms 15 tot 20 minuten bezig om online te komen met een game.

De PS3 houd het zeker simpel met online gaming ja, het mist gewoon een aantal belangrijke functies tov de 360. Vind ik geen pluspunt hoor. En de PS3 geen online-community? Wat is Playstation Home dan?! Dat is DE online community van de PS3. Little Big Planet is ook een online community voor de PS3. Vind trouwens het gebrek van een online community geen pluspunt van een console.

Heb zowel de PS3, de 360 als de Wii en elke console heeft zijn eigen plus-en minpunten. De plus-en minpunten vanuit mijn eigen positie bekeken:

PS3:
    +Kwaliteit van de hardware
    +Compleetheid
    +Sterke first party ondersteuning
    +Blu-ray speler

-Te lang een te hoge prijs tov de concurrentie
    -Ontbrekende online functies
    -PSN die bij dit aantal gebruikers niet zo stabiel is als voorheen
    -Gebrek aan third party ondersteuning
    -Games
    -Sony die Europa enorm achtersteld tov andere regio's

360:
    +Kwaliteit van Xbox Live
    +De mogelijkheden van Xbox Live
    +Goede third party ondersteuning (veel exclusives)
    +Games
    +Prijs
    +Europa word normaal behandeld

-Kwaliteit van de hardware (alhoewel wel sterk verbeterd)
    -Veel losse accessoires
    -Het soms terug krijgen van (beschadigde) gebruikte 360's bij het opsturen van je 360 voor garantie

Wii:
    +Nieuwe manier van gaming
    +Bepaalde Nintendo franchises

-Veel en veel te weinig goede hardcore games
    -Belabberde third party ondersteuning (wat een hoop bagger games zijn er op de Wii zeg)
    -Word weinig goed gebruik gemaakt van de controller
    -Nintendo die Europ flink achtersteld tov de andere regio's
    -Te veel casual troep

Laatst bewerkt: 8 jul 2008
  6. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Bij deze bied ik mijn excuses aan dat ik je ooit van PS3 -fanboyism heb beschuldigd O-) ;) (Alonso)

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Tja Sony blijft in 2008 gewoon achter. Ik begrijp trouwens van psonly dat de ps3 meer firstpartytitel-ondersteuning gaat krijgen, maar vervolgens weet niemand ook maar 1 titel te noemen!

Ikzelf ook niet trouwens.

8. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Dus MS is het enige bedrijf ter wereld met een commerciele inslag ofzo?

9. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ja, een normaal bedrijf voert toch non-profit handel, niet? :+.

Anyway, als er één console commerciële troep is, dan is het toch wel de Wii hoor. Eén glimp op de gamesrekken van de Wii en je ziet de woorden 'commerciële 'troep' er gewoon van af druipen.

10. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Sony in ieder geval wel.

11. Met Online Community bedoel ik dat in 360 alles met online te maken heeft, door een campaign van spel (in singleplayer dus) uit te spelen krijg je bijvoorbeeld wat punten om op de Marketplace wat nieuwe dingen te downloaden, en denk maar aan de gigantische rankings voor van alles en nog wat.

Verder is dat mijn mening over de PS3 en de 360, of ik nou goede of slechte punten ervan benoem - dat is waaruit mijn topper komt, ik flame jou ook niet om je reden ;)

Zeg, als je niet begrijpt wat ik daarmee bedoel moet je geen filosofische vragen gaan stellen, kan ik je beter een woordenboek geven. :p

De 360 heeft inderdaad meer aan online gaming, maar de PS3 houdt het wel heel erg simpel en dat vind ik zelf leuker. Ik hoef geen enorme online rankings en al het andere wat nu wel al vaak is opgenoemd ;) Online gamen is (zoals ik reeds zei) gewoon simpelweg alleen online gamen en dat mag ik wel.

En ik wil je niet beledigen, maar als je alleen maar de blur in GTA IV kent dan heb je of nooit een 360 vs PS3 video bekeken of je kijkt gewoon niet goed. Misschien is het beter om te zeggen dat de PS3 wat grauw lijkt, maar dat komt dus door de blur, en dat geeft er naar mijn mening een speciale sfeer aan. Ik kan me goed voorstellen dat anderen het juist lelijker vinden, bij sommige spellen is dat ook zeker zo, maar toch blijf ik het in het algemeen juist mooier vinden dan de 360.

Overigens, een groot pluspunt aan de PS3 is dat het wel degelijk betere hardware heeft waardoor het er grafisch veel beter uit ziet. Neem MGS4 als voorbeeld, de 360 zou er minstens 4 dvd's voor nodig hebben om het te kunnen draaien als de processor van de 360 dat tenminste aan zou kunnen wat ook in twijfel staat. ;) Dan claimen de makers van MGS4 ook nog alles van de PS3 gebruikt te hebben, maar dat ze nog steeds verder konden gaan, als dit klopt dan zal je 360 later met graphics achterblijven gewoonweg omdat de PS3 met hun blu-ray vrolijk verder kan en een PC snel geupgrade kan worden. Om het zo te zeggen zal de 360 dan wel uiteraard nog op dezelfde manier blijven bestaan, maar op minder kwaliteit dan de PS3, wat nu trouwens al het geval is.

De reden dat de PS3 wat duurder is is ook omdat het betere kwaliteit is wat nog niet eens op zijn maximum zit, en denk aan de dure chips die er in zitten. En zelfs dan is de PS3 voor de klant al flink in prijs gedaald omdat het zo goed verkocht, evenals de games die eerst tot wel 70 euro opliepen die ook goedkoper zijn geworden.

De PS3 maakte alleen een slechte start, maar naar verloop van de tijd zal de PS3 de 360 wegslaan, alleen op online gebied is de 360 uitgebreider - maar dat betekent niet beter! Geef jij me nou maar een reden wat er behalve het online spelen nou zo goed is aan een 360 :)

Hetzelfde wat ik tegen Kevf zei, misschien had ik het beter de term grauw kunnen geven, maar dat is dus die blur en dat is zeker in elk spel aanwezig. Als je het nog niet begrijpt bekijk dan wat 360 vs PS3 vergelijkingen en dan zie je hopelijk wat ik bedoel.

Het klopt dat de PS3 nu wat online problemen heeft, maar dat ligt aan de spellen zelf, is dit niet ook het geval bij de 360... yep ;)
    Verder, je moet misschien wel voor demo's en beta's betalen, maar bij de 360 is dat echt niet gratis. Vergeet niet dat moet blijven betalen voor online dingen, evenals de Marketplace. Nu download je veel van die dingen wel door punten te betalen, maar daarvoor zul je dus eerst moeten gamen, dat krijg je soms door dingen in het spel zelf, en anders door online gamen. Bij de PS3 kun je het gewoon downloaden wanneer je wilt. Ik zie dat als evenveel plus- en minpunten.

Met de garantie heeft Microsoft het inderdaad slim aangepakt, vergeet niet dat bij de PS3 echter het wel om betere systemen gaat (als je de hardware bekijkt) in kan me voorstellen dat kapotte dingen vervangen of reparen daarom voor hun veel gaat kosten ookal is dit inderdaad een minpunt voor de PS3. Toch blijf ik erbij dat de problemen nog niet in zulke grote mate aanwezig waren als destijds met de 360, als de problemen eenmaal zo groot worden als bij de 360 dan hoop ik dat Sony het slim aanpakt en ze zonder abnormaal hoge bedragen laat repareren of dus een nieuwe versie uitbrengen, maar dat is iets wat we in de toekomst zullen leren.

12. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Eh, het niet kunnen insignen op PSN en telkens uit PSN gegooid worden heeft niets met de games te maken, maar met PSN zelf.

Eh, bij de 360 zijn de demo´s en de beta´s wel gratis. De marketplace is tevens ook gratis. Bepaalde downloadable content moet je voor betalen (uitbreidingen etc), en dat is bij de PS3 geen spat anders.

Wat kun je dan gewoon downloaden als je wilt wat bij de 360 niet kan... Kan me alleen themes en wallpapers bedenken. Voor content moet je op PSN ook gewoon betalen.

Laatst bewerkt: 8 jul 2008
  13. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Dude je bent heel slecht voorgelicht of je hebt gewoon slecht opgelet bij het spelen op een 360. Want waar haal jij vandaan dat je zelfs campaigne nodig hebt om dingen te unlocken online? :confused: Ik snap hem niet, alles en dat heten dan achievements, worden netjes in je gamercard gezet zowel offline als online! ;) Heeft niks te maken met een online community want je bent niet verplicht online te gaan. En achievements zorgen er niet voor dat je dingen op de marketplace kan kopen, was het maar waar! ;)

Het is alleen bedoelt om meerwaarde te geven aan de games, en dat heeft nogmaals niks met online te maken, althans dat hoeft niet!

14. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan gebruik je die functionaliteit toch niet? :confused: Niemand verplicht je om daar gebruik van te maken.

Blur wordt over het algemeen gebruikt om dingen te 'verdoezelen', zoals een totaal gebrek aan AA.

Dat een game grauw en grijs is heeft weinig met blur te maken.

Ik heb persoonlijk liever een spel wat optimaal gebruik maakt van een HD tv, wat scherp is en wat wel gebruik maakt van AA.

'Veel' ? Deception .. ben jij dat? :+

Al die filmpjes in de hoogste video en audio kwaliteit nemen inderdaad veel ruimte in beslag. Maar wat is sneller, minuten wachten op het volgende hoofdstuk (act) of het wisselen van een dvdtje?

Je moet je eens afvragen wat het meeste in beslag neemt. Een graphics engine met nette textures of filmpjes opgenomen in de hoogste kwaliteit.

Je mag mij uitleggen waarom een game als Crysis gehakt maakt van alle HD console games maar toch prima op een DVD past, het vervolg trouwens ook.

Hahahaha .. :lol:

De reden dat de PS3 duurder is, is dat er Blu Ray in zit. Je wilt laten voorkomen alsof de 360 nu wel op zijn maximum zit, wat natuurlijk onzin is.

Je hebt overduidelijk je keuze al gemaakt, haal gewoon lekker een PS3.

'Het ligt aan de spellen!' Nee, het ligt nooit aan Sony .. nooit. :emo:

Je hebt geen idee waar je het over hebt.

15. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    wat is je bron van dit alles:+

16. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    8) Deception 2 is dit volgens mij, alleen deze heeft er echt de ballen verstand van. Geef mij maar de eerste Deception, maar die heeft het volgens mij ook maar opgegeven.:emo:

17. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Haha, daar lijkt het wel op! Misschien is het z´n broertje... 8)

18. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Welkom op het forum.

Ik ga niet op alles reageren wat je gepost heb, ik heb een paar opmerkingen uit verschillende posts van je gehaald.
    Wat mij vooral opvalt is misinformatie, tenminste zo komt het op mij over.

Een groot gedeelte van de spellen die te verkrijgen zijn op de Wii zijn zonder twijfel matig te noemen. Dat zou je de vloek van het succes van de Wii kunnen noemen. Ontwikkelaars zien hoe goed de Wii het doet en het is dan heel makkelijk om vrij rap een spel op de markt te gooien wat een beetje gebruik maakt van de Wii mogelijkheden en veel mensen die zo'n ding thuis hebben staan en 'nieuwe' gamers zijn trappen daar toch wel in. Dat neemt niet weg dat er wel degelijk zeer goede spellen te verkrijgen zijn voor de Wii, spellen als Metroid Prime, Mario Galaxy, e.d. zijn zonder meer goede spellen waar ook een 'oudere' hardcore gamer plezier aan kan beleven.
    Noch een muis, noch een controller kan dezelfde ervaring geven als een Wii-mote (mits goed gebruikt uiteraard wat het geval is met eerder genoemde top-spellen). Het is een andere manier van gamen, meer intuatiever. Met een muis of controller kan je b.v. geen deur openen door 'letterlijk' de deur te openen zoals b.v. bij Metroid Prime wel het geval is.
    Dan de graphics, graphics zijn van een wat beter nivo als de Cube, lang niet zo goed als bij de 360 en PS3 natuurlijk maar dat is ook nooit de bedoeling geweest. Het next-gen aan de Wii is de besturing, next-gen is meer dan alleen graphics, tenminste dat vind ik. Om te zeggen dat de Wii afvalt alleen maar vanwege de graphics is imo kortzichtig.

Of je bedoelt hier achievements mee en snapt niet helemaal hoe dat werkt of het is pure misinformatie. Ik ken namelijk geen spel op de 360 (als iemand het wel kent hoor ik het graag) waarin je met het uitspelen van singleplayer punten krijgt om op de marketplace dingen te downloaden.
    Achievement punten is niets meer dan 'bragging rights'. Het enige wat dat doet is punten (waarmee je niets kan kopen) geven aan de speler voor het behalen van bepaalde doelen (zoals uitspelen) in een spel, dat kan in zowel SP als MP zijn.

Dat MGS4 vier disks nodig zou hebben op de 360 heeft in feite niets te maken met hardware maar met de capaciteit van de blu-ray disks. De 360 kan wel degelijk een spel als MGS aan, tuurlijk ziet het er mooi uit maar dat doet GoW1-2 op de 360 ook en zo zijn er nog een paar titels. Ik heb allebei de consoles staan en ik heb nog geen spel gezien op de PS3 waarvan ik kan zeggen dat het er zoveel mooier als op de 360 uit ziet. Die twee aparaten zijn gewoon vrijwel gelijk.

Grootste reden voor de duurdere prijs is blu-ray. De PS3 is flink in prijs gedaald omdat dat ding juist niet lekker liep. Vind je het ook gek, voor de prijs van een PS3 kon je een 360 EN een Wii kopen.

Egh, veel meer spellen b.v.? De 360 heeft momenteel veel meer spellen, zeker kwa aantallen exclusieve titels.

Jawel, is wel gratis. Met een silver account heb je gewoon toegang tot de marketplace. En nogmaals die punten waar jij het over heeft nu zijn microsof points, die krijg je NIET door spellen te spelen. Die kan je kopen in de winkel of via een Credit Card. En voor demo's e.d. hoef je geen punten te betalen. Voor gamecontent wel uiteraard, maar dat is bij sony niet anders (op eventueel thema's na dan). Wat Sony 'wil' is dat je straks ook voor demo's betaald.

19. tmffirework

tmffirework Willem II Tilburg!

Leuk Bevonden:
    0
    En hij zegt: Geef jij me nou meer een reden wat er behalve online spelen nou zo goed is aan een 360.

Wat wil je nog meer? Online spelen doen de meeste dingen het meeste, en dat is op de xbox geweldig met de beste games van het moment! Dus wat wil je nog meer?

En trouwens is de xbox ook op singleplayer gebied de beste console van de twee, zoveel exclusieve singleplayer spellen.

20. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Al die oneindige nutteloze discussies... Kijk gewoon naar de spelletjes:

Playstation 3 titels tussen 8/10 en 9/10: 38
    Playstation 3 toptitels (9+): 5
    1. Grand Theft Auto IV PS3 Rockstar Games 97.385%
    2. Call of Duty 4: Modern Warfare PS3 Activision 93.682%
    3. The Elder Scrolls IV: Oblivion PS3 Bethesda Softworks 93.054%
    4. Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots PS3 Konami 92.404%
    5. Rock Band PS3 MTV Games 91.490%

Xbox 360 titels tussen 8/10 en 9/10: 76
    Xbox 360 toptitels (9+): 12
    1. Grand Theft Auto IV X360 Rockstar Games 96.963%
    2. The Orange Box X360 EA Games 96.300%
    3. BioShock X360 2K Games 95.387%
    4. Call of Duty 4: Modern Warfare X360 Activision 94.155%
    5. The Elder Scrolls IV: Oblivion X360 2K Games 93.840%
    6. Gears of War X360 Microsoft Game Studios 93.750%
    7. Halo 3 X360 Microsoft Game Studios 93.442%
    8. Rock Band X360 MTV Games 92.372%
    9. Guitar Hero II X360 RedOctane 92.253%
    10. Mass Effect X360 Microsoft Game Studios 90.905%
    11. Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter X360 Ubisoft 90.394%
    12. Rez HD X360 Q Entertainment 90.256%

Bij de PS3 tel ik 1 exclusive, bij de 360 4. Daarnaast waren Bioshock, Obliovion, GRAW en The Orange box veel eerder speelbaar op de 360.

Hardware is van de playstation 3 nog steeds beter, dat is zeker een pluspunt, maar wat moet je met een mooi apparaat als er nauwelijks iets leuks op te spelen is?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina