[Boeken] Wat lezen jullie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lucca, 21 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    ok, thnx :)

    (al zit Mirik je hieronder wel min of meer tegen te spreken. Ik moet me nog bedenken wie ik het meeste vertrouw :+)
    Ik ben nu even door wat Internetshops aan het bladeren, en ik zie dat die boeken waar ik op doelde steeds niet leverbaar zijn (bij Bol alleen 2ehands).
    Maar jij raad me dan toch aan om voor de zekerheid deze, ipv dittem te nemen?

    (ik kon toch zweren dat die Filmedities eerst wel gewoon leverbaar waren. :confused: Dat zou tenminste niet in 1 keer zoveel geld zijn geweest; kon ik 1 boek uitproberen of ik zijn stijl wel leuk vind om te lezen)
     
  2. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    ik heb de eerste, dat is zeker het hele boek:)
    de 2de weet ik niet zeker..
     
  3. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Voor de goede orde, Conq zal wel gelijk hebben, ik schuif alleen niets voorbij die geldgraaiende griezels die ongetwijfeld proberen een slaatje te slaan uit een populaire franchise. :+
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dan ga ik er dus voor het gemak van uit dat hij (en mattiejj) gelijk hebben. :9

    Nu de hamvraag: Zijn het aanraders? Ik weet dat veel mensen de boeken goed vinden, maar ik wil even jullie mening.
    Spannend?
    Langdradig?
    Lastig geschreven? enz enz.
     
  5. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Tja, als je van fantasy houd en groots omschreven verhalen met veel zingende kabouters, obscure mythologie en vage namen, dan zal het je zeker kunnen bekoren. Als je van de meer op actie gerichte fantasy bent en niet zit te wachten op de liefdesliederen in het elfs, obscure gedichten en tot in de detail omschreven karkakters en gebeurtenissen, tja, dat verteld de film je ook al, dan zul je kokhalzend de scenes lezen tussen Arwen en Aragorn en een stuip krijgen van Tom Bombadil en zijn jolige liedjes.

    Het blijven gewoon klassiekers, die vooral heel erg leuk zijn voor kinderen om voorgelezen te krijgen ofzo vanaf dat ze zo'n 12 jaar oud zijn. Dan is het echt spannend!

    Als je The Wheel of Time serie al saai vond en langdradig, dan is Tolkien denk ik nog een stapje saaier denk ik, weet niet zeker. Als je die hippe Forgotten Realms boekjes leest en leuk vindt, dan moet je het gewoon proberen, dit is natuurlijk onmetelijk veel dieper en interessanter, met veel belangrijkere ondertonen en maatschappelijke kritieken.
     
  6. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Simpel gezegd: als fantasy lover kan je deze boeken niet links laten liggen. Ze hebben ons beeld van moderne fantasy min of meer gedefinieerd. Nog steeds als ik er aan terug denk (is inmiddels 6 jaar geleden dat ik ze gelezen heb) krijg ik een vrij speciaal gevoel.

    Ontzettend diepe boeken die op een prachtige manier geschreven zijn. En de "film edities" zijn geloof ik gewoon het hele verhaal. Heb nog nooit gehoord van "ingekorte" boeken. Zelfs "I am legend" met de filmcover is wel het originele verhaal (vraag me niet waarom, die film is de allergrootste verkrachting allertijden).

    Ga zelf binnenkort beginnen aan 1984 van Orwell. Ben er ooit eens aan begonnen maar was toen net iets te jong. Verwacht er erg veel van.

    Om nog even op "I am legend" terug te komen: dat is sowieso het beste korte boek (180 pagina's ongeveer) dat ik ooit gelezen heb. En ook één van beste beschrijvingen van een eenzaam personage. Laat je niet afschrikken door de film: het complete verhaal is verandert. Zelfs de titel heeft in de film niet de juiste betekenis. Ik vind het echt een fucking schande dat de schrijver Richard Matheson de film niet heeft gedwongen een andere titel te nemen.

    Zijn er nog meer mensen die dit meesterlijke horror / sci fi verhaal gelezen hebben?

    Overigens vind ik de film op zichzelf best vermakelijk, gewoon een leuke actiefilm met een aantal mooie shots.

    Edit: nog een kleine stukje uit een "I am legend" book review door Daniel Jolley.

     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2008
  7. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    I Am Legend heb ik ook gelezen. Super boek(je) :) Ik heb de Nederlandse versie gelezen.

    I Am Legend de film had ik alleen eerst gezien dus naar mate ik verder kwam in het boek merkte ik dat het boek totaal anders was dan de film. Het boek vond ik imo wel veel beter dan de film. Pluspunt aan het boek vond ik dat het makkelijk leesbaar was.

    Iemand nog tips qua makkelijk leesbare boeken, misschien leuk voor op vakantie binnenkort? *)
     
  8. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeker leesbaar, maar gaat tegelijkertijd zeer diep. Als je van luchtige fantasy houdt kun je uiteraard Harry Potter proberen, leest zeer gemakkelijk weg en bevat veel humor.

    Verder kan ik je alle boeken van Robin Hobb aanraden, en dan vooral De boeken van de Zieners, De boeken van de levende schepen en De boeken van de Nar.
     
  9. Bassie_

    Bassie_ Guest

    Willem Holleeder: 25 jaar poldermaffia.

    Zeer aan te raden als je van die shizzle houdt.
     
  10. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    goede keuze boeken :thumbs:

    Weet jij toevallig welk deel 2 is? De strijd van de dwergen of de wraak van de dwergen. Ik heb nu deel 1 gelezen en wil graag door naar deel 2
     
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    De strijd is deel 2 :thumbs:
    De wraak van de dwergen is dan uiteraard deel 3 :cool:

    Volgens mij wordt het 4e deel de laatste
     
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    asp.net for dummies,.. niet bepaald relaxed leesvoer :D
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.534
    Leuk Bevonden:
    8.596
    for dummies? :+

    Ik lees momenteel:
    [​IMG]
    Dit is nog minder relaxed leesvoer, maar toch wel aardig om te leren.

    [​IMG]
    Heel hoop interviews met die verschillende starters over het begin van hun (nu grote) bedrijven en producten.

    en om toch wat fictie te behouden:
    [​IMG]
    Houdt van Griekse mythologie :)

    Al die fantasyboeken die hier langskomen zien er ook wel interessant uit, maar er zijn echt teveel van die series, waardoor je door de bomen het bos niet meer kan zien.

    Hebben anderen hier ook dat ze sinds de middelbare school eigenlijk een beetje de liefde van het lezen verloren zijn? Ten tijde van de basisschool kon ik als het meezat een boek per dag lezen.
     
  14. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    [​IMG]

    Of het boek van 24 net zo goed is als de serie weet ik niet. Heb hem net ontvangen van Bol.com voor maar 5 euro. Het is een pocket van +/- 280 bladzijde. Het is een serie vertaald door verschillende mensen, dit is het eerste deel.

    Ga er vanavond in beginnen, ben benieuwd.

    [​IMG]

    Ongeveer iets langer dan een jaar geleden heb ik dit fantasy boek gekocht. Ook een hele serie, waarvan dit het eerste deel uit is. Het is Nederlandstalig en niet al te moeilijk geschreven. Heb het nooit helemaal uitgelezen, terwijl het niet eens zo'n dik boek is. Wellicht kwam het door het feit dat het mijn eerste fantasy boek is. Ach, neem hem wel mee op vakantie en wie weet lees ik hem daar uit.

    Wat ik heb gelezen was goed, zeker een aanrader voor de fantasy liefhebbers hier op XBW:thumbs:
     
  15. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is het zeker. Leuke serie, idd geen 'hoogstaande literatuur' maar wel goed leesvoer.
     
  16. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Inderdaad. Mocht ik die uit hebben, is er dan nog iemand die tips heeft qua andere makkelijk leesbare fantasy boeken?

    Zag hierboven Dulle over Dwergen praten, is dat een leuke reeks boeken?
     
  17. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Wat ik lees?

    Donald Duck pockets 4 life 'aight! :cool:

    Oei daar ga ik zeker niet aan beginnen in de vakantie. Dat krijg ik al teveel op school 8) Zo stom trouwens dat in het engels het '-us' er af laten. Zo lijkt het net Homer Simpson :+
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Gewoon goed de beschrijving van de boeken lezen, dan hak je dat ondoordringbare bos om tot een paar mooie stevige bomen.

    Maar je vraag: Ik ben juist meer gaan lezen sinds de middelbare school. Toen vond ik het absoluut niet leuk (omdat het verplciht was, en het moesten NL schrijvers zijn)
    Nu koop ik bijna iedere maand wel een nieuw boek.
    Ik kopieer even deze post van het HP topic.
    Of het een leuke reeks is moet je voor jezelf bepalen, aangezien ik niet weet wat jij leuk vindt. Klik op de boeken, en je krijgt een pagina met een beschrijving van de boeken.
    Ik vind het iig een hele goede reeks. Anders zou ik niet steeds het volgende deel kopen. :+

    Verboden & Verbannen

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]


    De Godengebieder

    [​IMG] [​IMG]



    De Dwergen

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]


    De Donkere Tijd

    [​IMG]


    Harry Potter

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]


    The Hitchikers Guide to the Galaxy (engels)

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG][​IMG] [​IMG]

    Markus Heitz (schrijver van de Dwergen) heeft ook al meerdere prijzen gewonnen voor die boeken

    • 2005: Bester nationaler Roman für Der Krieg der Zwerge
    • 2006: Bester nationaler Roman für Die Rache der Zwerge
    • 2007: Bester nationaler Roman für Die Mächte des Feuers
     
  19. Jan WoWter

    Jan WoWter Jungie!!

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Arendsoog!

    Me pa heeft een hele serie van +- 30 stuks. Ik ben niet zo'n lezer, maar Arendsoog vind ik wel vermakelijk..
     
  20. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Bedankt Dulle.

    De Harry Potter boeken hebben wij hier wel allemaal in de kast staan. Toch maar een keertje open slaan :thumbs: Nogmaals super bedankt!:b:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina