[Discussie] Bestaat er buitenaards leven?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 24 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
  2. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Waarom zou een UFO niet rood kunnen zijn?

3. SysanApse

SysanApse Guest

Hoe komen ze aan de kleur rood ?

4. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Jij denkt serieus dat alleen wij op aarde hier de kleur rood hebben? :x

5. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Rood is niet door mensen uitgevonden, mensen zijn er alleen achter gekomen dat men van klei waarin grote hoeveelheden Hematiet zat rode verfstof/poeder kon maken. Hematiet is een ijzererts, ijzererts is niet iets wat alleen op aarde voorkomt, metalen zitten b.v. ook in meteorieten.
    In feite geld dit voor zo'n beetje alle kleuren die we hebben, niet alle zijn ijzerertsen maar de meeste hebben wel hun oorsprong in de natuur.
    In wezen zou een UFO dus elke kleur kunnen zijn.

6. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Foto's en Film zijn meestal niet goed genoeg bewijs omdat het een vaak een kwestie van een paar seconde is. En/of veel van de UFO filmpjes zijn over nieuw gedaan door special effect kenners (pro's en am's) hoe de beelden zijn vast gelegd en hoe het te werk zou kunnen gaan. Dit zelfde geld ook voor waarnemingen van Geesten, Spoken, Bigfoot, de Stinkaap en noem maar een willekeurige mythe die vandaag de dag nog rond moeten lopen.

Verklaringen van mensen tja iemand op zn woord geloven is meestal toch wel moeilijk, waarom zou iemand van een hoge rang naar buiten komen en in volle borst zou vertellen dat de regering van alles achter houd, als ze inderdaad iets achterhouden (wat vast en zeker wel het geval is) dan blijft het toch wel achter de gesloten deurtjes, en als er iemand naar voren komt, waarom doet de regering zelf er dan niks aan, als ze niet willen dat het naar buiten komt? (lijkt me dat er hoge sancties opstaan om voorbij je mond te praten), tenzij ze willen dat iemand er over praat.
    Oke dan moet ik dan weer wel zeggen dat als er ene hoge pief op tv zijn hart lucht, dat als de regering er iets aan zou doen (liquidatie oid) het toch wel een beetje heel erg opvallend zou zijn. :+

7. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Dat zeg je nu, maar als straks definitief bewijs is dat er echt buitenaards leven is zul je opeens heel anders terugkijken op al die filmpjes die 'niks bewijzen'! :+

De mensen die naar voren komen zijn meestal de mensen die met pensioen zijn of er niet meer werken.
    De regering heeft dan opeens minder controle over hun, en wat natuurlijk ook belangrijk is: de mensen hoeven niet meer bang te zijn om hun baan te verliezen.
    Nu hoor je me niet roepen dat de regering dat liquideren echt doet (die andere 2 punten wel).
    Maaaaaar als ze het doen gaan ze natuurlijk niet iemand heel lomp doodschieten. Waarom denk je dat ze het 'Freak accidents' noemen? ;) Die personen gaan dood onder zeer verdachte omstandigheden.
    En aangezien niemand die 'UFO-mensen' controleert kunnen ze eigenlijk doen wat ze ook maar willen.
    Zelfs de president weet er niks van. Het is zo geheim dat ze zich boven de wet verheven voelen.

------------------------------------------------

Gewoon weer wat leuks om te kijken:
    UFO Files - Black Box UFO Secrets

8. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Waar ik ook weleens aan gedacht heb is het effect uit de film Time machine,wie weet kan het zijn dat we nog een zogenaamd 2de mensenras ergens hebben die zich zeer goed verbergen en er zijn genoeg idiale plekken op aarde waar dat zou kunnen.
    En dat die UFO's hun vervoermiddelen zijn of verkennings shepen,ja ik weet nogal een beetje een crapy gegeven maar ik zou het aanneemlijker vinden dan ruimte wezens.

Bedoel als die Aliens echt zo slim en geafanceerd zijn,weten ze heus wel hoe ze ons moeten afschrikken.
    En als ze contact met ons willen was dat echt allang al gebeurd,even aannemend dat als de UFO's echt waren van alle filmpjes wat ik ten zeerst betwijfel.

Laatst bewerkt: 10 jul 2008
  9. SysanApse

SysanApse Guest

Ja , ik ken namelijk geen stof op een andere planeet waar je een kleurstof mee kan maken.

10. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
  11. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    [yt]KNZ2xve0zzI[/yt]
    [yt]Cn3iEBL_WD0[/yt]

Vaticaan bereidt mensheid voor op onthulling aliens

Geplaatst op 23-05-2008

De recente berichten uit het Vaticaan aangaande het mogelijke bestaan van buitenaardse wezens staan volgens kritische waarnemers niet op zichzelf, maar vormen onderdeel van een zorgvuldig uitgedacht traject dat de mensheid moet voorbereiden op de acceptatie van het bestaan van en tevens van de binnenkort te onthullen aanwezigheid van aliens op onze planeet.

In een lang interview met de Vaticaanse krant L'Osservatore Romano verklaarde Vader Jose Gabriel, hoofd-astronoom van het Vaticaan, dat het bestaan van intelligent leven elders in het universum niet in tegenspraak is met het christelijke geloof.

'We kunnen niet uitsluiten dat zich elders leven heeft ontwikkeld,' aldus Romano. 'En waarom zouden wij hen niet, net zoals onze medemensen op Aarde, als onze broeders en zusters zien? Ze zouden net zo goed een onderdeel van de schepping zijn.'

De woorden van Romano zijn de meest recente in een serie uitspraken van Vaticaanse astronomen die er op wijzen dat er in de nabije toekomst buitenaards leven zal worden ontdekt, maar dat deze ontdekking niets zal afdoen aan de leer rond Christus.

In 2005 concludeerde Guy Consolmagno, een andere Vaticaanse astronoom, reeds in zijn geschrift 'Intelligent Life in the Universe', dat de kans dat de mensheid in de toekomst in aanraking komt met intelligent buitenaards leven, groter is dan dat dit niet zou gebeuren.

Zeven jaar geleden beweerde Monsigneur Corrado Balducci zelfs dat aliens zich reeds op Aarde bevonden en dat sommige hoge personen binnen het Vaticaan hiervan op de hoogte waren.

Voor zijn dood in 1999 maakte Katholiek theoloog vader Malachi Martin hier meerdere malen gewag van. In 1997 werd hem tijdens een radio-interview gevraagd waarom het Vaticaan zo hevig geinteresseerd was in astronomisch onderzoek op het Mt.Graham Observatorium in Arizona. Vader Martin, uitstekend op de hoogte van het Vaticaanse VATT (Advanced Technology Telescope) project op Mt Graham, antwoordde: 'Omdat er in de hoogste kringen van het Vaticaan bepaalde kennis is van wat er gaande is in de ruimte, en van wat er op ons afkomt; dit zou namelijk van groot belang kunnen zijn in de komende vijf a tien jaar.'

De betekenis van zijn cryptische woorden '...wat er op ons afkomt' werd in diverse latere interviews langzaam duidelijker. Malachi onthulde dat er in de toekomst vanuit het noorden een soort 'teken in de lucht' zou verschijnen. Mensen die bekend zijn met Malachi geloven dat hij mogelijk refereerde naar de komst van intelligente aliens naar de Aarde, die in de zeer nabije toekomst zal gaan plaatsvinden.

Als buitenaards leven al lange tijd een intern onderwerp van discussie is binnen het Vaticaan, waarom wordt er dan nu ineens zo open over gedaan? Is het een doelbewuste poging van de Roomse kerk om de mensheid 'op te warmen' voor de onthulling van aliens op Aarde? Zijn de officiële Vaticaanse publicaties over dit onderwerp een voorzorgsmaatregel om de gelovigen wereldwijd niet te laten twijfelen aan de waarheid van de Rooms-Katholieke leer, als die onthulling eenmaal zal plaatsvinden?

In dit verband wordt er ook gewezen op het feit dat het Vaticaan in zijn leerstellingen rond schepping en evolutie steeds meer opschuift naar een soort tussenvorm. Guy Consolmagno maakte twee jaar geleden in een interview met de Sunday Herald reeds melding van het zogenaamde 'Jezus-Zaad', een theorie die ervanuit gaat dat er wellicht meerdere planeten zijn met intelligent leven, en dat iedere planeet mogelijk zijn eigen Christus heeft, net zoals Jezus. 'De redding van de Betelgeuzen (Betelgeuze = een ster) zou wel eens gelijktijdig met die van de Aardbewoners plaatsgevonden kunnen hebben,' aldus het artikel.

Als reactie op het recente artikel van Jose Funes in L'Osservatore Romano verklaarden zowel Joodse als Islamitische leiders dat ook hun religies ruimte bieden voor het bestaan van buitenaards leven. De Russisch orthodoxen sluiten dit echter uit.

De resultaten van het 'Alexander UFO religieus crisisonderzoek onder voorgangers' zouden laten zien dat de meerderheid van de mensen, zowel gelovig als ongelovig, het bestaan van buitenaards leven zouden kunnen accepteren, zonder daarbij het bestaan van (een) God uit te sluiten.

Wel al van een tijdje terug, maar heb het hier volgens mij niet voorbij zien komen.

't Nieuws stond trouwens in alle kranten, zoals bijvoorbeeld het NRC.

12. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Filmpjes zo even bekijken, maar ik denk dat het best zou kunnen dat het Vaticaan ons op iets aan het voorbereiden is.
    Ik hoop alleen wel dat ze het snel naar buiten brengen. Ik ben dat wachten beu. :+
    Ik had het btw ook al (terloops) geplaatst :mad:

Hier dan nog iets wat ik wel in de startpost heb gezet, maar wat ik daarbuiten nog niet gepost heb:

The Disclosure Project
    De video van de persconferentie

Vind ik persoonlijk een must-see. Zorg er alleen wel voor dat je wat tijd hebt (of bekijk het in zorgvuldig opgedeelde stukjes)
    Duur: 1:55:35

13. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Ik vind het wel erg raar dat deze persconferentie die al 7 jaar geleden gehouden is door een groep mensen, waaronder veel mensen die een prominente positie binnen Amerikaanse organen hebben gehad, nu nog bijna helemaal onbekend is voor het grote publiek.

14. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ligt natuurlijk weer aan het onderwerp.
    Als het een persconferentie was over een dopinggeval in de sport, dan was het nu nog op het nieuws te zien, maar UFO's / Aliens enz. blijft een obscuur onderwerp.

Al heb ik wel het gevoel dat dat steeds minder aan het worden is. Niet snel, maar toch. :)

15. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Maarja, als je ook kijkt naar waarbij dit naar voren komt. De video staat tussen foto's en filmpjes van mensen die zogenaamd echte aliens op beeld hebben enzo. Dit zijn de materialen die de meeste spot over zich heenkrijgen, en wordt dus meteen alles op zo'n site minder geloofwaardig.

Mijn mening blijft nog neutraal maar zo'n persconferentie is moeilijk te ontkennen, aangezien het vele mensen in pak zijn die ook echt een baan hebben/hebben gehad waar dingen als UFO's voor zouden kunnen komen.

Die kan je moeilijk met z'n allen nog is bovenop de stapel amateurs gooien die voor gek verklaard worden.

16. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Je doelt op de site waar ik naar link?
    Dat is natuurlijk maar een van de vele manieren/plekken waar je het kunt bekijken. Bijvoorbeeld rechtstreeks via Google video, YouTube, Usenet en je kunt het volgens mij ook op DVD bestellen.
    Misschien is het toen ook Live uitgezonden?
    Om daar naar te linken heb ik dus zelf uitgekozen; het ligt dus niet aan de site, maar aan de media die er verder geen aandacht aan wílt besteden

Hier dan de YT versie:

En dat is dus het mooie van deze persconferentie :thumbs:
    Ik heb 2 uur achterelkaar geboeid zitten te luisteren/kijken. Dat lukt de meeste Hollywood blockbusters van tegenwoordig niet eens. ;)

17. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Net gezien. Erg boeiend. Er zit wel een en ander tussen wat érg vreemd klinkt, maar zulke 'getuigenverklaringen' zijn moeilijk weg te wuiven.

Contra-vraag die ik zou willen stellen: Hoe zeker zijn we van het verleden van deze sprekers? Het is erg lastig in te denken dat al die mensen tezamen een akkoordje hebben gesloten om de bijeen gekomen wereldpers voor te liegen...

18. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    had laatst in de quest gelezen dat het heelal wel eindig bleek te zijn, geloof het ook nog wel want volgens mij kan niets oneindig zijn, ik geloof wel dat het op eigen kracht zichzelf verder uitbreidt.

enige rare wat ik vind is dat het heelal toch wel ergens anders weer in zou moeten zitten.

wij zitten op/in de aarde, aarde zit in het heelal, heelal zit in ?

19. Red XIII

Red XIII Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je gelooft niet in het oneindige maar je vraagt nu oneindig door;)

20. SysanApse

SysanApse Guest

Ik heb het niet gezien.
    Maar getuigenverklaringen , over wat soort verklaringen heb je het ?
    Over mensen die UFo's hebben gezien :9?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina