De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    Niet van plan meer te halen dan 250cc ?

2. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    Gaaf pak man, nu ik zie hoe strak dat ding bij jou zit moet ik ook maar eens een nieuw pak gaan halen, "oude" is eigenlijk nog perfect maar ben te veel afgevallen de laatste jaren. |:-

3. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Thanks man.

Je kan je Arlen Ness misschien nog verkopen/inruilen, scheelt toch weer wat. Zorg maar dat je je nieuwe heb voor ons ritje in september ;) Donderdag eerste les, heb er zin in. Wel nog ff mn theorie halen woensdag :emo:

4. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    had mijn pak jaren terug ook gekocht bij termaat in nijmegen.
    de keuze is ongekend groot en ook alles is op voorraad bij die lui........en het mooiste is dat de prijs vaak meer dan alleen maar scherp is.

als ik met de jaren weer een nieuwe raceoverall nodig heb (heb nooit een combi) dan rij ik wel weer even heen en weer naar nijmegen.

ziet er strak uit hoor pimmy

5. Triple X NL

Triple X NL Hell Yeah..

Leuk Bevonden:
    0
    Scooter is op zn kop gegooit:
    Stage 6 racing modulair
    Rhq pen10
    19mm Black edition
    Yasuni C16

6. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Vannochtend een poging tot het halen van m'n theorie gedaan.

Het was echt een drama, hele ochtend nog zitten oefenen, oefenexamens gemaakt en ik zakte voor al die examens :lol:

Vervolgens kom ik op het CBR om kwart over 10, want ik zou het examen om half 11 hebben, blijkt dat m'n ID niet meer in m'n portomonnee zit. Dus ik boos worden op mezelf maar gelukkig bleek ik een uur te vroeg te zijn en kon ik dus nog naar huis om 'm te halen, bedacht me gelukkig dattie nog in de scanner lag (al 2 weken lang oid).

Nou goed, uiteindelijk dat examen zitten maken, en ik zat daar met zo'n kutgevoel, heel veel twijfelen en op het laatste moment nog mn antwoord veranderen. En één vraag waarvan ik zeker wist dat ik 'm fout had beantwoord maar dan ineens is de tijd al om. Ik zag het echt al gebeuren dat ik mijn hele les programma kon gaan afzeggen en ik m'n geld kwijt was.

Nou toen de uitslag, ik was nummer 19 en wonderbaarlijk zat nummer 19 niet bij de gezakten! En toen werd het nog even mooier, ik had maar één fout gemaakt :lol: Goed, ik blij, want ik stap morgen dus eindelijk op de motor. Om vervolgens bijna elke dag te lessen en de 23e m'n AVB examen af te leggen :thumbs:

En dan nu, bier :b:

7. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Vanmiddag m'n eerste les gehad en het ging super goed. Mocht op de zware motor en dat ging prima, heb slalom gedaan en die ging na 4x wel goed. Noodstop geoefend, precisie stop. Paar keer de abs nodig gehad maar daar kan ik morgen niet meer op rekenen want dan mag ik op de lichte motor, die heeft geen abs. Het was echt onwijs leuk, voelde me helemaal thuis op die motor, voelde alsof ik er al tijden op reed. Moet alleen blijven opletten dat ik mn handen volledig aan het stuur hou, kheb de neiging met mn vingers op de hendels te rijden en dat mag dus niet.

Heb zin in m'n les van morgen :D Dan mag ik zelfs al zelf via de snelweg naar het parkeer terrein rijden.

8. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Pff het lijkt me ook echt vet. Maar ik heb echt nooit geld genoeg op mijn 18e. Heb jij nou zoveel gespaard of wordt jij (deels) gesponsord door je ouders? Damn wat lijkt me dat leuk zeg. Ik ben benieuwd hoe ik het zou doen, want op de Derbi Senda van een vriend van mij kom ik niet eens vooruit :+ Ik laat de koppeling steeds te hard opkomen en ik geef of te weinig of te veel gas. Dus laat staan op een motor :+

9. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Als je het op de brommer onder de knie heb dan zit het op de motor helemaal goed, je hebt zoveel vermogen, khad geen enkel probleem om (vlot) weg te rijden. Wende echt super snel en je hoeft helemaal niet meer op te letten op wat je doet met schakelen enzo.

Rijbewijs krijg ik gelukkig van m'n ouders, voor m'n 18e verjaardag en het behalen van m'n vwo diploma. Had er wel geld voor apart gezet maar dat heb ik toen maar gebruikt voor m'n pak, en dat is zeker niet verkeerd geweest want m'n eigen kleding zit heerlijk, vond dat van de rijschool maar niks O-) Reed wel nog zonder broek vandaag maar die doe ik zeker morgen wel aan, vond het maar niks op de snelweg zonder broek. Had ook m'n brommerhelm op, ook laatste keer geweest, morgen lekker m'n nieuwe Shark :D

10. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Vanmiddag voor het eerst snelweg gereden, was echt heftig. Was m'n 2e uurtje op zo'n motor en dan kan je gelijk al met 120 gaan invoegen, baan wisselen en navigeren. Viel me beetje tegen, moet het kijken nog echt in me krijgen, spiegel spiegel dodehoek knipper spiegel dodehoek sturen. Heb op het parkeer terrein toen de langzame slalom en de halve draai voornamelijk geoefend. Beide best pittig, vooral de langzame slalom maar ik voel dat het wel gaat goedkomen.

M'n pak bevalt overigens wel op de snelweg, heb nergens last van. M'n helm is ook goed alleen lawaaiig, dus ga lekker met dopjes rijden als ik mn rijbewijs heb.

11. Dionskateboarder

Dionskateboarder Half past Dead

Leuk Bevonden:
    0
    toch voor de motorhispania gegaan, wat een super ding. echt een beest.

heb al 100 gereden in z'n 5 ik kan hem dus nog verder doorhalen. hehe :9

Laatst bewerkt: 12 jul 2008
  12. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    ik neem aan dat het een brommer was/is(70cc)??

mijn brommer loopt nu 125km/h(119 echte). heb een 50cc snel van Mallosie en een 50cc Ginelli conti onder. echt een super apparaat nu.. foto's staan nog altijd op 1e of 2e pagina. wel in andere staat(hijs nu anders qua uitlaat en rem hendels)

ben zelf nooit fan geweest van Moto Hispanja. vond ze gewoon niet zo mooi als derbi. maar ik had het geluk dat ik hem niet hoef te betalen. want dat kan ik niet weer.

maar je hispanja is cker geen lelijk ding. vind hem erg veel lijken op het oudere type RS50. en das cker geen -punt. mooie brommer hoor.

je hebt toch wel 6bak??

13. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Ja tuurlijk heeft een motorhispania rx een 6 bak :)
    Maar over jou brummert.Mooie snelheid voor een crossmodel met 50cc. Je hebt natuurlijk veel last van weerstand op een senda ( en andere crosser ook natuurlijk ). Die AM6 blokken lopen echt superhard maar ik vind ze persoonlijk niet zo lekker schakelen...je moet hem echt goed hard in de versnelling trappen want anders kan ie er spontaan uit vallen als je toeren begint te maken.

14. Dionskateboarder

Dionskateboarder Half past Dead

Leuk Bevonden:
    0
    Ja 6 bak, rs50 is een aprillia volgens mij trouwens (wel zelfde motor am6)

maar ik ben nu even een goede begrenzer aan het bedenken, ik dacht aan een zwak stroom relais. als ik mijn contact dan af zet en weer aan zet dat de begrenzer aan staat, dan een super goed verstopt knopje waar ik net bij kan om het te verbreken.

15. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Nee nog niet. Ik heb een licht rijbewijs dus moet ik sowieso onder de 25kw blijven. Gezien de super positieve berichten over de ninja 250 r wil ik daarvoor gaan. Lijkt me een ideale motor om 3 jaar op rond te crossen. Waarna ik overstap naar een wat zwaardere motor.

16. Triple X NL

Triple X NL Hell Yeah..

Leuk Bevonden:
    0
    Alles wat ik 2 paginá's terug posste zit erop , het resulteert in dikke autowheelies:) en op de snelweg mee rijden met de autos.
    Van afslag naar afslag :thumbs:
    Ben nu bezig met custom kappen.

17. Warrior X

Warrior X Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    2
    zo straks ff een testritje maken op de [​IMG]

Aprilia Caponord dan is een All Road motor 2cilinder 1000cc :D hehe dat zal wel trekken

18. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Je gaat de snelweg met je scooter op?

Warriorx, dat ding ziet er echt lekker uit, ga je erop rijden omdat je een tour motor zoekt of gewoon voor de fun?

19. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Mooi ding indd, volgens mij vooral met het ruitje eraf.

Another win in Stoner's pocket btw.

20. Triple X NL

Triple X NL Hell Yeah..

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat heb ik 1 keer gedaan om ff te kijken of k een beetje mee kon komen.
    Zal het nu ook niet meer doen , te druk op een snelweg.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina