De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    wat voorn scooter in je basis dan??.. snap zelf niet waarom je zoveel geld in een scooter pompt. je hebt totaal geen idee dat je hard gaat. dat hele tijd dat blasende geluid. en je bent nog langsamer in de stad dan een brommer.. alleen optrekken gaat sneller.. maar dat is mijn mening. heb zelf totaal geen gevoel voor scooters.(heb op de CPI van me kameraad gereden en daar zat ik continu in de voorrem te knijpen omdat ik het idee had dat ik moest schakelen:p)

2. Dionskateboarder

Dionskateboarder Half past Dead

Leuk Bevonden:
    0
    scootertje is voor beginners als je daarna leert schakelen is tuurlijk veeel leuker

3. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    ik leerde op me 5e al schakelen. dus heb nooit over een scooter gedacht.. vind het gewoon eng op ee scooter. je handen zitten zo dicht bij elkaar en je zit rechterop dan mijn brommer en je gaat 80... doodseng..

4. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22

Zo dan ben je ook een dikke oetl*l als je met een scooter de snelweg opgaat :lol:

1 politie auto en je bent je scooter kwijt, en daarbij breng je ook nog eens het overige verkeer in gevaar met een onstabiele plastic plee bak die totaal niet gebouwd is op zulke snelheden en je getunede blok met een verhoogd risico op vastlopers.

Ff wat anders, van de week de Aprilia Dorsoduro bekenen bij Motoport en ik ben verkocht!

In het echt komt de motor lekker hoog en solide over. Binnenkort dus 1tje bestellen, in het zwart natuurlijk!

5. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2

Mooi hoor, wat voor levertijd zit erop?

6. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    hijs heel vet.. mooie motor. moeten alleen andere pijpen onder.. deze zijn niet super..

7. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad een prachtige fiets waar je lekker mee kan scheuren in de bochten en toch geen problemen heb met onverharde weggetjes :)

8. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Wat je leuker vind is over het algemeen persoonlijk. Schakelbrommers van 50cc zijn net zo goed voor beginners als scooters. Het is allebei leuk spul om op te beginnen.

9. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind schakelbrommers een veel leuke ervaring dan scooters. maar ik heb in mn leven echt maar 1 rondje op een scooter gereden. mn eerste brommer was ook meteen schakel en toen ik m had gekocht kon ik nog niet eens schakelen

10. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Maar vinden jullie een schakelbrommer in de stad handig? Vind het maar een gekut..om het maar zo te zeggen.

11. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    tsja.. schakelen is gwn iets automatisch wat je doet dus ik vind t wel meevallen. je denkt er niet meer bij na en al helemaal niet als je al jarenlang op dezelfde fiets rondrijdt :)

12. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Zijn ook alleen de mensen die er niet op rijden en het niet kunnen die zeggen dat het gekut zou zijn. Als het echt zo vervelend rijden is, waren er wel een stuk minder lui. Heb zelf helemaal geen moeite met schakelen, je let er totaal niet op, het wordt je 29e natuur.

13. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Schakelen word idd iets wat je onbewust gaat doen, zo tel ik ook onbewust in welke versnelling ik rijd, later wanneer je de motorfiets beter kent, kan je wel "voelen" aan de snelheid en toeren in welke versnelling je zit.

Ik kan me voorstellen dat schakelen op een 50cc brommertje het lastig is aangezien zon ding een top heeft van bijv 75 en je in die tijd 5/6 keer moet schakelen om die snelheid te halen terwijl de schakel momenten op een motor of auto veel verder uit elkaar liggen.

14. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    @ Pimmy

Ik zie net dat je je in Z-meer woont. Waar volg jij je lessen en wat vind je van ze?

15. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    ik vind schakelen in de stad juist makkelijker. met een scooter is het manufreren er kut omdat jij iedere keer veel gas moet geven om een klein stukje vooruit te komen wat dus resulteerd in een stotend en bokkerige ritje.. met een brommer blijf je gewoon in 1 versnelling. speel je wat met de koppeling en het gaat perfect. ook ben ik van mening dat je met een Schakel Supermotard brommer sneller in de stad bent dan een scooter(moet nog keer testen).

16. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb beide gehad, een Speedfight en een Senda en ik kan je vertellen, het maakt geen bal uit. Maar als ik dan toch kant moet kiezen meld ik me aan bij het (schakel)brommer kamp :+.

17. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Ik kan zelf heel moeilijk beslissen wat ik nou leuker zou vinden, dus als ik jullie de oordeel zouden geven over deze 2 ( De TZR en de Aerox) : Welke zouden jullie dan als voorkeur nemen (Kijk niet naar de kleuren)
    [​IMG] [​IMG]

Bij mij zijn er bij alle 2 wel plus en minpunten:

TZR: Schakelen is natuurlijk wel vet,maarja daar blijft het wel bij vind ik.

Aerox: Onwijs goed op te voeren,veel aan te veranderen en veel voor te krijgen.( Het geluid als hij redelijk goed is opgevoerd(A) )

Laatst bewerkt: 16 jul 2008
  18. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    TZR, hard rijden went zo snel, op een brommer of op een dikke motor. Uiteindelijk zijn zithouding en bochtjes rijden leuker en belangrijker. TZR is op dat gebied zo veel beter.

19. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    TZR is vele malen gaver dan een standaard Aerox. Dat veel ervoor te krijgen is een loos argument, voor een TZR is ook zat te krijgen. Het enige verschil is dat je bij een TZR nog orgineel kan zijn door andere dingen te monteren, bij een Aerox zie je het bij de jongen om de hoek ook.

Ik vind de vergelijking niet op elkaar afgestemd en dus ook de keuze te makkelijk. Ik denk dat vooral je budget een rol speelt, de TZR wint het dik naar mijn mening. Qua snelheid, qua geluid, qua fun-factor en qua orginaliteit, simpelweg op alle fronten behalve de aanschafkosten.

20. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ik les bij van Buuren in Den Haag. Heb er les van Jeroen en Henk, bevalt erg goed tot zover.

Den Haag is alleen niet het makkelijkste natuurlijk maar de rijschool staat goed bekend, met de auto is het een kwartiertje en met ov een ruim half uur. Ze deden ook niet moeilijk op mijn verzoek op veel lessen achterelkaar, andere rijscholen wilden niks voor me plannen. Van Buuren had netjes 8 lessen en het avb examen gepland. Toen bleek na de 1e les dat ik die 8 lessen niet nodig ging hebben dus zijn er direct 2 geschrapt. Zit nu bij les 4 en tot dusver gaat het prima. Wat mij betreft een aanrader.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina