Op console gebied wint Microsoft voor mij helemaal. Wat ze in de paar jaar hebben neergezet tegenover de andere consoles, ongeacht dat Microsoft een van de grootste bedrijven is en dus genoeg licenties enz. kan opkopen. Microsoft kijkt gewoon vooruit, en ja, die komende update hoort daar gewoon bij om de concurrentie bij te blijven. Als de andere 2 nextgen consoles al een soort van avatars gebruiken, dan kan het geen kwaad dat ze uiteindelijk allemaal avatars gebruiken. Dat er nu dan zo raar opgekeken wordt tegenover de avatars van de Xbox 360 begrijp ik dus niet.
Waarom ik sowieso niet voor het PC platform zou kiezen, is het steeds maar upgraden van je PC. Kost bakken met geld, en het enige wat je er beter van wordt is de kwaliteit van het beeld. Ik koop dan liever om de zoveel tijd een nieuw scherm voor m'n Xbox. Verder zijn al die handhelds voor mij out-of-the-race. Ik ben vaak thuis, en onderweg luister ik liever muziek. Het beeld van die kleine apparaatjes is niet goed te noemen tegen de consoles van 't moment, en het speel lang niet zo fijn als met een controller in je handen. Op dat punt moet ik ook even melden dat ik die Playstation controller wel hiermee kan vergelijken. Dat is ook zo'n klein slap stukje plastic. Nintendo vertrouwd niet op de degelijkheid van hun controller, dus doen er nog een lelijke bescherming omheen. En Microsoft? Een xbox controller die perfect in de hand ligt en alleen met heel erg veel geweld kapot te krijgen is.
Verder vind ik ook dat Microsoft goed op weg is naar de toekomst. Die waardeloze discs moeten eruit. Alles op een vaste hardeschijf, zonder dataverlies van het gebruiken. Ik kan me nog wel herinneren dat ik ooit een gat heb gespeeld in de PGR2 CD. Dan doet Microsoft dus een goede zet door je de mogelijkheid te geven de games te kopiëren naar je HDD, dat hiermee 2 problemen tegelijk oplost. Een die ik zo net genoemd heb, en het andere dat ervoor zorgt dat je Xbox minder lawaai maakt tijdens het gamen. Hoewel dit allemaal wel een beetje krom tegenover elkaar staat. Om games te kopiëren heb je veel schijfruimte nodig. Dan moet je dus bij de Elite zijn of een losse schijf kopen. De Elite gebruikers hebben al een redelijk stille console, en de Core/Premium/Arcade gebruikers hebben een te kleine HDD om games op te zetten. Ze zullen bij Microsoft hierover dus nog even na moeten denken. Ik weet ook niet aan hoeveel GB ik moet denken bij een game. Het zal ongetwijfeld onmogelijk zijn om al je spellen te kopiëren naar je vaste schijf, al heb je een 120GB. Dit is echter wel de grootste op console gebied van dit moment.
Mijn oordeel weten jullie dus al.
Klik om te vergroten...