1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ahum.....:emo:

2. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Reggie spoort niet met z'n achtelijke grijns op z'n smoel.

Wel fijn dat er een bugfix voor de WIImote komt, alleen jammer dat je er voor moet betalen.

3. Froggle

Froggle Play, or be played.

Leuk Bevonden:
    47
    Op console gebied wint Microsoft voor mij helemaal. Wat ze in de paar jaar hebben neergezet tegenover de andere consoles, ongeacht dat Microsoft een van de grootste bedrijven is en dus genoeg licenties enz. kan opkopen. Microsoft kijkt gewoon vooruit, en ja, die komende update hoort daar gewoon bij om de concurrentie bij te blijven. Als de andere 2 nextgen consoles al een soort van avatars gebruiken, dan kan het geen kwaad dat ze uiteindelijk allemaal avatars gebruiken. Dat er nu dan zo raar opgekeken wordt tegenover de avatars van de Xbox 360 begrijp ik dus niet.

Waarom ik sowieso niet voor het PC platform zou kiezen, is het steeds maar upgraden van je PC. Kost bakken met geld, en het enige wat je er beter van wordt is de kwaliteit van het beeld. Ik koop dan liever om de zoveel tijd een nieuw scherm voor m'n Xbox. Verder zijn al die handhelds voor mij out-of-the-race. Ik ben vaak thuis, en onderweg luister ik liever muziek. Het beeld van die kleine apparaatjes is niet goed te noemen tegen de consoles van 't moment, en het speel lang niet zo fijn als met een controller in je handen. Op dat punt moet ik ook even melden dat ik die Playstation controller wel hiermee kan vergelijken. Dat is ook zo'n klein slap stukje plastic. Nintendo vertrouwd niet op de degelijkheid van hun controller, dus doen er nog een lelijke bescherming omheen. En Microsoft? Een xbox controller die perfect in de hand ligt en alleen met heel erg veel geweld kapot te krijgen is.

Verder vind ik ook dat Microsoft goed op weg is naar de toekomst. Die waardeloze discs moeten eruit. Alles op een vaste hardeschijf, zonder dataverlies van het gebruiken. Ik kan me nog wel herinneren dat ik ooit een gat heb gespeeld in de PGR2 CD. Dan doet Microsoft dus een goede zet door je de mogelijkheid te geven de games te kopiëren naar je HDD, dat hiermee 2 problemen tegelijk oplost. Een die ik zo net genoemd heb, en het andere dat ervoor zorgt dat je Xbox minder lawaai maakt tijdens het gamen. Hoewel dit allemaal wel een beetje krom tegenover elkaar staat. Om games te kopiëren heb je veel schijfruimte nodig. Dan moet je dus bij de Elite zijn of een losse schijf kopen. De Elite gebruikers hebben al een redelijk stille console, en de Core/Premium/Arcade gebruikers hebben een te kleine HDD om games op te zetten. Ze zullen bij Microsoft hierover dus nog even na moeten denken. Ik weet ook niet aan hoeveel GB ik moet denken bij een game. Het zal ongetwijfeld onmogelijk zijn om al je spellen te kopiëren naar je vaste schijf, al heb je een 120GB. Dit is echter wel de grootste op console gebied van dit moment.

Mijn oordeel weten jullie dus al. ;)

4. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb qua games al tijden gezegd dat 2008 een kopie gaat worden van 2007: Nintendo met een beperkt aantal casual games, Sony met een beperkt aantal exclusives en Microsoft met een shitload aan goeie titels. Ik ben blij dat deze E3 dat bevestigt.

(And you haven't seen anything yet, I promise you that!)

5. GtaGamerMG

GtaGamerMG GTA IV

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind wel dat de prijzen van de harde schijf hard moet zakken. Want de meeste hebben 20 GB. En nu heb je harde schijven die zo groot zijn en redelijk goedkoop zijn. 80 euro voor 20 GB vind ik zot. Want je weet zo dat Gears Of War 2 vrijwel een hele disc vol gaat gebruiken. Dan heb je meer dan 9 GB.

6. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Klopt, check even de E3 thread, staan mijn bevindingen over de E3. Gefeliciteerd met een geweldige E3 Paul! Echt een heel stuk beter dan Nintendo (had ik sowieso wel verwacht) en echt een heel stuk beter dan Sony, sterker nog Msoft heeft de conferentie van Sony van de tafel geveegd. Veel goede games, ingame beelden, nieuwe toffe features, nieuw dashboard met toffe features, nieuwe games, videomarketplace die er tof uit zag met goede ondersteuning en de waanzinnige ondersteuning van Square-Enix. En DE klapper natuurlijk, Final Fantasy XIII naar de 360, enorme klap voor Sony.

Wie zit hier nou echt op te wachten? Ik heb het in 1,5 jaar tijd al amper op de Wii gebruikt.

Weer een 2009 titel.....

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Goed punt, de grote hd van 120gig is onverantwoord duur (150, oid?) en ik ben dan ook van mening dat met de komst van de nieuwe feature de prijs van de hdd teruggedrongen moet worden.

Wat is dat Life with playstation nou precies..kreeg het gisteren niet helemaal mee.

8. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Een soort nieuws en weer kanaal, net zoals je op de Wii hebt.

9. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jeetje om nou met z'n allen te gaan roepen dat Microsoft zo'n geweldige presentatie heeft gehad, is wellicht wat overdreven.

Ze hebben vrijwel niets nieuws aangekondigd (behalve wat jatwerk), veel multi-platform titles en weinig exclusives.

OK Final Fantasy was wel een harde klap.................Nintendo brabbelt maar wat en moddert maar wat aan (met GROOT succes)................Sony denkt nog steeds de grootste te zijn, maar de cijfers zeggen wat anders(maar ze doen wel hun eigen ding en er komen wat mooie vreemde/apparte titels aan)

Kortom ik had wel wat meer verwacht van de 3 grote jongens.................

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb dan een andere presenatie van MS gezien dan jij .. ik heb daar toch een aantal exclusives gezien. (Lips, Portal,: still aive, In the Movies, Banjo, Scene IT 2, 1 versus 100 etc.). Misschien niet jouw ding, maar toch aardige titels. Deze E3 was echt gericht op de Casual gamer. Het zal mij niet verbazen als MS met een X08 komt of aankondigingen op een andere beurs doen voor de hard core gamer. ..

Microsoft heeft laten zien wat ze dit jaar gaan uitbrengen (tot Q1 2009) ... Microsoft heeft nog niet laten zien wat ze volgend jaar gaan brengen... Sony heeft de nieuwe games gepresenteerd voor Q4 2008 tot Q4 2010

Laatst bewerkt: 16 jul 2008
  11. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Nja, Sony (en Nintendo al het aankomt op de release van hun bekende franchises) zit nog vast in de oude E3/aankondiging stijl die MS heeft veranderd. Vroeger was het de normaalste zaak om titels jaren op voorhand aan te kondigen maar MS heeft dit hard veranderd door alleen de games te laten zien die binnen het jaar worden gereleased.

Enerzijds vind ik dat een goed maar anderszijds vind ik het best rot dat ik niet weet of ik iets aan m'n 360 ga hebben in 2009.

Btw, niemand heeft hier iets over gezegd... maar waar was Alan Wake?

12. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het volgende wordt nog weleens vergeten ..

a. De huidige E3 is nog maar een schim van wat het vroeger voor spektakel was, het scheelde niet veel of de E3 bestond helemaal niet meer.

b. De E3 is voornamelijk een beurs voor organisaties in de games industrie, niet zozeer voor gamers!

c. Microsoft hanteert de tactiek dat ze voornamelijk zaken tonen die je op relatief korte termijn ook daadwerkelijk kunt spelen. Daarnaast houden ze simpelweg tactische troeven achter de hand, zie bijvoorbeeld het intrekken van de grote Bungie aankondiging.

Nu zelf Square Enix en Microsoft dikke vriendjes zijn ligt dat antwoord toch wel voor de hand lijkt mij ..

13. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    Ik verwacht zelf in Leipzig, en anders X08 als die er dit jaar komt. Ik hoop het in ieder geval wel.

14. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    1 game... leuk en ik heb ook een PS3 dus of die nu voor 360 uitkomt of niet, boeit mij persoonlijk niet echt. En ik verwacht FFXIII ten vroegste eind 2009 hier.

15. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    1 game ja, maar het geeft overduidelijk aan dat Microsoft op de zeer goede weg is wat betreft (nieuwe) partners en de relaties onderling, het Playstation 2 tijdperk is nu definitief over. FFXIII is/was voor velen om nog even te wachten met de aanschaf van een PS3 of om er eentje bij te halen naast de 360.

Voor uitgevers en ontwikkelaars is er nu alleen maar meer reden om de 360 alle aandacht te geven met zo'n grote titel op het platform. Het shooter volk zat al goed op de 360, het RPG volk nu ook en men doet z'n best om ook het casual volk (Lips etc) aan te spreken. Voor ieder wat wils, als uitgever en ontwikkelaar kan je dan ook de 360 gewoon niet meer links laten liggen.

En over het nieuwe dashboard, de een ziet het als jatwerk of een kopie, je kan het ook zien als innovatie, iets wat ze toch durven. En wellicht was dit al lang in ontwikkeling toen Sony met veel tamtam Home introduceerde. Niemand opgevallen dat er geen datum voor Home werd genoemd? Het zou toch wat wezen als Microsoft zijn nieuwe 'social community' eerder zou lanceren ..

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Net als de 2006,2007 en 2008 zal in 2009 de meeste games op de Xbox uit komen. De ontwikkelaars ziijn namelijk zeer te spreken over de Xbox 360. Spellen zijn relatief goedkoop te ontwikkelen. Het ontwikkelen voor de PS3 blijft voor veel ontwikkelaars een uitdaging ... Ik verwacht in september een aantal grote aankondiging .. Tevens komt volgend jaar ook Alan Wake uit ... dat wordt denk ik ook een juweel :)

17. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    We hebben wbt line-up voor dit jaar niks te klagen! Ziet er goed uit, maar dat was al grotendeels bekend voor de E3. FFX XIII was natuurlijk een fantastische knaller, al is dat niks voor mij. Ben dan meer van de Fable's en Oblivion's.

Ben redelijk blij met de persconferentie: meer zielen, is meer vreugd. Meer zielen, betekend breder publiek, betekend meer publisher / developers / type games die voor de 360 kiezen en/of uitkomen.

Waar ik alleen van baal, puur als liefhebber, is dat ik niet weet wat er na de games die al langer aangekondigd zijn, gaat komen. Natuurlijk, met Fable II, GOW2, RE5, Banjo, die nieuwe Race van Simbin, PES 2009: voor mij is er genoeg vets onder de zon voor de komende 7-8 maanden. Maar dat wist ik al voor de E3! Dat onderbuikgevoel en de oplopende spanning en mystiek rondom de E3 zijn er toch wat vanaf. Hoopte tevergeefs op nieuws van Bungie, van nieuws over de nieuwste MGS racegames (PGR5, Forza 3?), nieuwe IP's, Alan Wake, wat gaat Itagaki doen. Dat soort dingen.

Deze E3 is vooral een bevestiging dat de komende 7 maanden tof worden. Hopelijk volgt er dan nog een X08 waar de echte klappers komen voor de 'hardcore' gamer (wat een vies woord). En beetje jammer van dat laatste zinnetje Paul :D (wie, wat, waar???).

18. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Alan Wake is er niet omdat Remedy ook niet op de beurs tevinden is, daarnaast is Alan Wake geen titel die in 2008 uit gaat komen. Sterker nog er is geen vaste release gezet, toch hoop ik dat deze titel wel snel eens wat gameplay beelden gaat krijgen want we zijn nu al jaren verder! Maar hetzelfde geld voor Project Offset, daar had ik ook graag wat van gezien. En dan hebben we nog The Outsider wat is er met die game gebeurt... niks kwa nieuws meer over te vinden...

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Geweldig!

20. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zal ook even mijn bevindingen m.b.t. de E3 posten. Op de eerste plaats : ik heb niks bekeken (doe ik nooit), maar heb tot nu toe wel alles gelezen.

Microsoft was er als eerste deze generatie, weet nog goed dat ik mij toendertijd nog afvroeg of ze toch niet wat te vroeg waren met het laten vallen van de Xbox en het komen met de 360. Mijn ervaringen met m'n eerste launch-360 waren ook niet zo geweldig, de games waren niet echt denderend en het apparaat had toen nogal te kampen met hardware problemen. Nu nog wel, maar al een heel stuk minder in mijn ogen. Mijn eerste 360 heeft het dan ook binnen een half jaar al begeven. Op dat moment nam ik de beslissing om m'n hele boeltje te verkopen omdat ik een PC nodig had, daar zou ik dan in de toekomst nog op gamen.

Dat heb ik ook een tijdje fanatiek gedaan. Maar ik kwam er al gauw achter dat, hoewel de PC zeker in staat is een mooie game-ervaring te bieden, je het qua gamesaanbod tegenwoordig beter op de consoles kan zoeken. Met uitzondering van exclusieve titels zoals Crysis loopt de PC vaak achter de feiten aan. PC versies van games komen er vaak uiteindelijk nog wel, maar als een console versie minstens een half jaar eerder te krijgen is schiet dat natuurlijk niet op. Ik was eerst ook van plan mijn PC tezijnertijd te gaan upgraden, maar ben hier op teruggekomen omdat ik niet van plan nog zulke grote bedragen aan m'n hobby uit te gaan geven. Plus, als m'n favoriete games dan toch 9 van de 10 keer eerder op de consoles uitkomen heeft het upgraden van een PC ook geen meerwaarde meer. Ik doe het wat PC betreft met wat ik heb liggen (en dat is een hoop), het draait allemaal als een tierelier en heb in bepaalde games nog genoeg te doen, maar als ik kijk naar de toekomst ben ik voor mijn gevoel klaar met de PC als gamingplatform. En ergens is het natuurlijk wel te begrijpen waarom zelfs een Crytek heeft aangegeven niet meer exclusief voor de PC te willen ontwikkelen : een game op console uitbrengen is voor een ontwikkelaar gewoon rendabeler en daardoor interessanter. Eigenlijk is het zelfs zo dat PC gamers er zelf voor zorgen dat PC gaming steeds minder wordt. Hier hoef ik natuurlijk geen uitleg bij te geven. Goed, heb eind vorig jaar dan toch weer een 360 erbij gekocht. Deze houdt het gelukkig al een stuk langer uit, het gamesaanbod is voor mij op de 360 erg divers en gewoon top.

Afijn, heb inmiddels dus een aardige stapel 360 games liggen waar de PS3 stapel, laat staan de Wii stapel, nog niet eens bij in de buurt komt. Na deze E3 gezien te hebben komen daar dit jaar sowieso nog twee games bij en dat zijn Fable II en Gears of War 2. Later ook nog Rock Band 2 en Guitar Hero Metallica, maar voor de kortere termijn heb ik er de voor mij de twee interessantste titels uitgefilterd daar ik nog steeds van plan ben voorlopig ff wat minder belachelijk te gaan doen qua games (onder het motto : ff genoeg liggen, voorlopig genoeg te doen). Er zullen vast nog meer verrassende games uit gaan komen maar ik hou het even bij bovengenoemde games.

Nadat ik m'n tweede 360 heb gekocht heb ik er nog een Wii bij gekocht. Voor de afwisseling, voor de 'aparte manier van games benaderen'. Uiteindelijk is het er concreet op neer gekomen dat ik er Zelda Twilight Princess op heb uitgespeeld, dat ik nog regelmatig een potje Mario Kart of Smash Bros. speel en dat ik het apparaat ook gebruik als retro-console, maar daar is het dan ook een heel eind mee gezegd. Dan heb ik nog een paar andere titels liggen die het noemen niet eens waard zijn. Als ik nu de conclusies van de E3 erbij neem kan het goed eens zijn dat Smash Bros. ook meteen het laatste is wat ik, in elk geval qua Retail games, voor de Wii gekocht heb. Het is diep triest, de weg die Nintendo is ingeslagen. Erg jammer daar ik met ze ben opgegroeid, ze daarom een warm hart toedraag en daarom ook het liefst zou willen blijven steunen. Maar het houdt een keer op. Afgezien van VC/WiiWare downloads voor spellen die leuk zijn voor af en toe, ben ik bang dat Nintendo niet veel meer aan mij gaat verdienen. Wellicht speel ik Twilight Princess nog eens en blijf ik nog wel even zoet met Mario Kart en Smash Bros, tis te hopen zelfs anders kan ik m'n Wii eigenlijk net zo goed verkopen.

Dan tot slot de PS3. Als laatste er ook maar weer bijgekocht vanwege een paar exclusives en de BR speler. Over die BR speler ben ik trouwens ook echt heel erg te spreken. Beeldkwaliteit van BR films is super, maar ook de manier waarop de PS3 al m'n gewone DVD's upscaled is echt van buitengewone kwaliteit. De PS3 is hierdoor sowieso m'n favoriete apparaat geworden als het gaat om films kijken. Maar uiteindelijk gaat het op een gameconsole om de games. En op dat gebied moet ik toegeven dat m'n PS3 collectie nog wat magertjes is. Bestaat voornamelijk uit een aantal multi-platform titels die ik uiteindelijk net zo goed gewoon voor de 360 had kunnen halen als ik nog geen PS3 gehad zou hebben, maar uit principe wel voor de PS3 heb gekocht omdat ik er nu toch een heb staan. Verder een paar exclusives waaronder natuurlijk koning Metal Gear Solid 4. Maar Sony belooft veel en maakt te weinig klaar. Laatst nog de veelbeloofde 2.40 update wat uiteindelijk ook maar een halve update blijkt te zijn. Als ik dan deze E3 erbij pak wordt het er voor mij niet veel beter op qua games. Gelukkig ben ik nog lang niet klaar met MGS4 (topgame) en heb ik nog wat ander spul liggen waar ik mee verder kan. Maar voorlopig niks nieuws onder de zon. Titels als een Resident Evil 5 en Final Fantasy XIII wil ik nog wel halen voor de PS3, maar ook deze vallen onder de categorie 'non-exclusives die ik uit principe voor de PS3 haal omdat ik um toch heb staan'. Bovendien zijn die nog ver weg. Op kortere termijn heb ik nog maar 1 Retail game op het oog voor de PS3 en dat is Soul Calibur IV....en die komt over twee weken uit.

Om wederom een lang, lang verhaal samen te vatten is MS voor mij op het moment toch nog steeds de grote winnaar. De meeste games, de meeste diversiteit in games. Ook op RPG gebied, ook een ommekeer deze generatie. Het dashboard krijgt een nieuwe look en nieuwe functies. Ben benieuwd. Even de PC stapel niet meegerekend zie ik maar een potentiele kanshebber om m'n 360 stapel in te halen en dat is de PS3 stapel. En dan nog geeneens omdat ik nog zoveel games zal kopen voor de PS3, maar omdat m'n BR films op dezelfde stapel liggen....

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina