Tour de France

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sognare, 11 jul 2008.

1. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Met mij kan je heel goed discusierren hoor, maar dan had je dat op een andere manier moeten doen. Als jij ermee begint dat mijn reactie dom is, dan kan je dit verwachten.

En tja, als je dan met onwaarheden komt om je gelijk te halen (Pereiro etc), dan heb je de poppen aan het dansen.

Mijn mening was dat dikgedrukte hier, en je bent het er zelfs inmiddels al helemaal mee eens. De discussie is inmiddels verschoven naar wie er voor kenner moet worden uitgemaakt. Tja..

Ik zeg dat je er de ballen vestand van hebt, puur om je te stangen. En eerlijk is eerlijk, je hebt me niet bepaald overtuigd van kennis. Dat maakt natuurlijk geen zak uit, maar dan moet je dus niet van de daken schreeuwen dat je je gelijk hier wilt halen.

Nogmaals, jij komt met: "Kan het nog dommer?". Dat is geen mening geven, je wilt daar laten zien dat jij er veel meer vanaf weet. Dan bewijs ik graag het tegendeel. Dat heb ik inmiddels gedaan, dus ik ben wel klaar met deze discussie.

Even goede vrienden, maar denk de volgende keer na of iemand zijn reactie wel zo dom is..

2. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jongen jongen ga naar je moeder als je het zo erg vind als iemand in een post zegt kan het nog dommer. Ik was het vanaf het begin al eens met je mening maar zoals ik al eerder zei lees jij mijn posts gewoon niet. Ik hoef jij niet te overtuigen van mij kennis en ik wil mijn gelijk halen? Ik geef mijn mening jij doet dat ook. Tuurlijk als ik zeg kan het nog dommer betekent het dat jij er niks vanaf weet. Nou jij weet alles toch zo goed teminste daar ben jij van overtuigd. Daar kun je dus GEEN discussie mee voeren. Maargoed ik ga ook niet meer reageren op je volgende post want iemand met zoon professionale mening als jij poewpoew. Dag kenner _0/

Voor de mensen die er intterese in hebben vananvond zend Ned3 een docu over van micheal boogerd van 21.14-22.05.

Ettape van vandaag:

Over gisteren: Geweldig gedaan van Koos :thumbs:

3. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Wie is hier nou de kleuter :emo:

Maarre, ik blijf hier lekker hoor. Gezellig.

4. Maver21

Maver21 *PS4-BOX-one*

Leuk Bevonden:
    20
    Ricco betrapt op doping

Uitgegeven: 17 juli 2008 12:48
    Laatst gewijzigd: 17 juli 2008 12:56

PARIJS - De Italiaanse wielrenner Riccardo Ricco is betrapt op doping. Dat meldt de Franse sportkrant L'Equipe donderdag op zijn website.

Ricco is winnaar van twee etappes in de Ronde van Frankrijk en draagt als leider van het bergklassement de bolletjestrui. Volgens L'Equipe is de renner van Saunier Duval positief getest op epo.

Ricco is het derde dopinggeval in deze Tour. Eerder werden de Spanjaarden Manuel Beltran en Moisés Dueñas uit de wiellerronde gezet wegens een positieve dopingtest.

Laatst bewerkt: 17 jul 2008
  5. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Ten eerste. Laat die "discussie" eens rusten. Dat schiet echt totaal niet op.

Ten tweede. Alles wat we de afgelopen dagen hebben gezien was weer één grote leugen. Wie mij nú nog kan overtuigen dat de tour echt is, is een hele goede leugenaar :mad: Begon het eindelijk weer leuk te vinden, zelfs na het eerste dopinggeval. Bij de tweede had ik er al geen zin meer in. En dan nu weer ricco!...

6. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    =( Saunier Duval is niet gestart, de rest is onderweg

7. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk en nu vind ik het wel erg. Zoon ''kleine'' renner maakt mij niet zo vel uit maar een man als ricco.

8. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Maar bij de NOS zeggen ze steeds "U hoort later meer". Start de tour later, niet of is de NOS het ook eindelijk beu?

9. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    De lol is er wel een beetje vanaf bij mij. Elke keer als ik een renner goed zie rijden is het eerste wat in me opkomt: "Zal die doping hebben gebruikt?"

10. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat het geen belangrijke ettape is (een mindere ettape) beginnen ze om 14.30 en anders om 12.50.

11. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Idd. Ben ook wel benieuwd wat Maarten ervan te zeggen heeft. Hij was vorig jaar best "aangeslagen" na al die dopinggevallen en wilde toen eigenlijk al geen verslag meer doen. Dus kijken wat hij er nou over te zeggen heeft...

12. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Die andere renners hebben geen belangrijke rol gespeeld, maar dit komt echt hard aan.
    2 etappezeges behaald, wat een klootzak.
    Het lijkt me dat er maatregelen genomen, maar wat?

13. Mikeeey681

Mikeeey681 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Blij dat die Ricco eruit is, zijn mentaliteit stond mij niet aan..

Al die doping-schandalen zijn triest, maar toch ben ik blij dat ze gepakt worden.
    Ik trek het me niet eens meer aan, dat de beste moge winnen, de doping-gebruikers pikken ze er toch wel uit na verloop van tijd.

14. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Tankink over Ricco:

"..ik zou hem op zn muil slaan.. Ow wacht, dat heb ik gister nog gedaan. Wat ben ik daar blij om. In het peleton. Ik zou hem helemaal in mekaar trimmen, ook als ik zn ploegmaatje was.."

:lol: ik vind Tankink altijd zo geweldig met zijn open mening.

15. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag me weleens af waarom er in de tour zoveel doping is ten opzichte van andere sporten. Ligt het aan het feit dat er strengere dopingcontroles dan in andere sporten en dat er dus meer mensen gepakt worden? Of wordt er daadwerkelijk meer gebruikt dan in andere sporten.

16. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Ik denk door de strengere controles. Als je in één weekend bij elke eredivisie ploeg samples zou nemen dan denk ik dat je er ook heel wat te pakken hebt. Ook lang niet elke voetballer zal clean zijn dus ik vraag het me af...

17. Bassie_

Bassie_ Guest

Mwah niet helemaal waar. Komt vooral omdat wielrennen eigenlijk een 'domme simpele' sport is. Wie het hardst/snelst z'n trappers rond krijgt wint de etappe. Natuurlijk komt er ook wel wat tactiek bij kijken, maar dat is verwaarloosbaar. Epo is voor zulke dingen gewoon gruwelijk effectief. (bijna elke renner die het gebruikte reed / rijdt (misschien wel) de dag dat hij gebruikte boven zijn kunnen).

Bij voetbal bijvoorbeeld gaat het veel meer over de techniek, de balaanname, je actie etc etc.

Probleem wat mij betreft is dat andere renners zien dat epo bijvoorbeeld gruwelijk effectief is. Kijk bijvoorbeeld naar ricco. Die reed op epo opeens boven zijn kunnen, en dat is eigenlijk met alle zondaars het geval. Andere (schone) renners zien dit en kunnen in de val trappen om zonder veel moeite ook aan betere prestaties te komen door simpelweg epo te gaan gebruiken.

18. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Elke renner wordt maanden voor de Tour in de gaten gehouden met bloed en urine testen.
    Mogen alleen mee doen als ze een contract ondertekenen waar je akkoord gaan met een zware boete en schorsing voor het leven.
    En nog zijn er mongolen die denken dat ze niet betrapt worden.

New contracts for Tour teams

All teams competing in the this years Tour de France have signed an anti-doping contract with race ograniser ASO which could see them have to pay a massive fine if any of their riders are caught for a doping offence, according to Sport Wereld.

The contract states that should any member of their team test positive for a banned substance while competing in the Tour a fine of 100,000 Euros will be payable to the French Federation of Cycling (FFC). As the race has not been sanctioned by the UCI, the rules of the international governing body do not apply. This has left the door open for the ASO, in conjunction with the FFC, to comprise its own set of rules and regulations for the race.

ASO has scheduled a press conference for today, where it is likely to announce that the Tour de France will be sanctioned by the FFC.

19. Amigo NL

Amigo NL Macho NL

Leuk Bevonden:
    5
    Een sporter die EPO gebruikt, kan meer zuurstof vervoeren en zal dus minder snel verzuren dan een sporter die geen EPO gebruikt. EPO wordt vooral gebruikt door duursporters, dus door wielrenners en marathonlopers. Wielrenners en marathonlopers hoeven enkel 'blind' hun benen te bewegen en kracht te zetten. Voetballers hebben naast het rennen ook andere taken, zoals techniek en waar de bal heen moet. Voor voetballers heeft het dus weinig zin om EPO te gebruiken, want je gaat er niet beter door voetballen. Je hebt misschien alleen meer uithoudingsvermogen, maar wat ik heb begrepen van doping is dat je coördinatievermogen daar van afneemt.

Edit: Wat Bassie zegt...

20. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Juist:cool:

Dus Ricco zat ook kneiterstrak op zijn fiets. Gaat lekker zo...

Deel Deze Pagina