[Discussie] Bestaat er buitenaards leven?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 24 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    we kunnen wel steeds over bekvechten of het wel of niet bestaat, maar zeker weten doet iemand het toch niet:+

2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Heb je die in mijn sig al helemaal afgekeken? Of ben je gestopt na die vreemde rode UFO? ;)

De belangrijkste vind ik:
    The Disclosure Project Persconferentie (duurt 2 uur)
    Maar deze vond ik ook nog wel leuk om te kijken, maar dat kan ook komen doordat ik wél geloof. :+ UFO Files - Black Box Secrets (45 minuten) en UFO Files - Alien Encounters (directe download - 45 minuten)

Net zoals met zoveel discussies.
    Hier heb je tenminste hoop dat je het ooit nog te weten komt. Over het bestaan van God zullen we nooit uitsluitsel krijgen.
    Net over wie het WTC nou echt heeft neergehaald.
    Of wie nou beter is: Ajax of Feyenoord.

XBW bestaat alleen maar uit eindeloze, uitzichtsloze discussies. :+

3. SysanApse

SysanApse Guest

Gestopt na de rode ufo , maar ik kijk nog wel even verder.
    Bedankt.

4. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    Dit is de eerste keer dat ik dit topic zie!

Mijn mening:

Ik denk zelf dat er zeker levensvormen buiten de onze zijn maar niet op de manier waarop nu aliens kenbaar gemaakt worden.

Punt 1: Als er daadwerkelijk buitenaardse wezens zijn, waarom zouden ze dan zo geheimzinnig doen en zich niet gewoon kenbaar maken?

Punt 2: Als hun technologie zo superieur is waarom ontvoeren ze dan mensen?
    Wat willen ze weten?

Punt 3: Als er daadwerkelijk onderdelen zijn gevonden van 'gecrashde' UFO's waarom maakt de overheid dit niet bekend?

Uiteraard geloof ik in buitenaardse 'wezens' maar niet de commerciële meuk die de overheid ons probeert aan te smeren. Als er echt intelligente wezens zijn die in of rond ons zonnestelsel leven dan hadden we dat allang gemerkt.

Bedenk eens: Wat zouden wij doen als we een bewoonde planeet tegenkwamen? Tientallen jaren rondjes vliegen en zo nu en dan wezens ontvoeren?

5. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Vanwege de agressie van de mens. Wat denk jij wat het leger zou dan als ze zoiets rond zouden zien fladderen in de lucht?
    Met grof geschut uit de lucht schieten, en dan pas vragen stellen! ;)

Zie bv. the Battle of L.A.

Zij zijn lichamelijk zwak. Wij niet.
    Ze onderzoeken ons hoe ze daar iets aan kunnen doen.

Als ze dat wel zouden doen zou er behoorlijk paniek onder de bevolking uitbreken ben ik bang. En zij dus ook..
    En ze zouden dus dan moeten toegeven dat ze hun luchtruim niet onder controle hebben. Iets wat een regering niet graag zal toegeven.

Waarschijnlijk niet, maar daarom zijn ook niet alle rassen / wezens hetzelfde.
    Als jij als buitenaards wezen onze planeet een tijdje hebt aanschouwd: Oorlogen, ruzies, mollen van de natuur. Zou jij dan nog behoefte hebben om vorlijk zomaar even binnen te huppelen om gedag te zeggen?
    Ik zou dan ook de kat uit de boom kijken.

Wij zijn er gewoon nog niet aan toe.

Disclaimer: Dit zijn maar voorbeelden. Ik zeg niet dat dit dé reden zijn waarom ze de dingen doen die ze doen, maar het zijn mogelijkheden.

6. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Als je weet dat je een soort onderzoekt die zo oorlogsbelust is als wij idioten hier op aarde zou ik ook wel drie keer nadenken voordat ik m'n vliegende frisbee op de Kalverstraat zou parkeren.

Verder denk ik dat ze gewoon onderzoek verrichten, net zoals wij doen op de maan en Mars.

En de overheid heeft genoeg redenen om zulke informatie niet vrij te geven (al eerder besproken).

Niet dat ik dit geloof, want ik blijf er graag nuchter onder :+ Maar dat zouden redenen kunnen zijn.

7. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Je hebt het wel leuk gezegt vliegende frisbee:thumbs:

Nee maar indrdaad volledig mee eens,kan ook zijn dat ze juist plezier aan ons hebben en met de vinger nalachen van - whe motte die werken voor hun geld:)

Maarja dan is er nog een probleem als ze contact willen maken,want de vertalings machine is helaas nog niet uitgevonden om met Aliens te kleppen.

8. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Hoeft niet. Zij kunnen onze gedachten lezen en ze kunnen ook tegen ons praten via telepathie ;)

9. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    Stel he. :x Dat het leven juist op Mars is begonnen. Maar op een of andere manier is deze onbewoonbaar geworden (broeikasteffect. etc) En moest de mens uitwijken naar de Aarde. Echter ging het mis en stortte het schip als een reusachtige meteoor op aarde waarbij 99% van de bemanning omkwam. }:] Wat en theorie zou dat zijn.

10. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Dan zouden dat primitieve aapachtigen geweest moeten zijn die niet eens voorwerpen gebruikten om handelingen te verrichten, dus nee, dat lijkt me niet echt een logische theorie :9

Het is namelijk bewezen dat wij en de grote apensoorten een gemeenschappelijke voorouder hebben.

11. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    misschien hadden we een stel apen aan boord en waren die de enigste die overleefden?

12. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Een soort Ark van Noach idee? :+

Maar nee, ik denk dat er dan zoveel mogelijk mensen en levensmiddelen mee zouden gaan, en geen apen :9

13. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Er is nu bewijs gevonden dat het zuidelijk halfrond van Mars miljoenen jaren onder water heeft gestaan. Hier kan dus leven zijn geweest :)

14. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Nog even waarom ''Aliens'' niet vol op contact maken. Naast het feit dat wij ze gelijk uit de lucht zouden schieten enzo. :cool:

- Aliens, kunnen niet leven in onze omgeving. Wat voor ons zuurstof is, is voor hen misschien wel dodelijk gas. Oke dit is allemaal op te lossen met ruimtepakken.

- Bacteriën, virussen waar wij imuun voor zijn, kan een simpele verkoudheid dodelijk zijn voor een Alien. Hier bij ook kan opgelost worden met ruimtepakken voor de aliens. Maar daarbij komt ook een boel quarantaine aan te pas komt voor hen enzo.

- Communicatie, wij spreken onze taal, Engels heeft een level 9 intelligentie niveau. Maar zouden wij de taal van de aliens kunnen begrijpen? Nee, waarschijnlijk niet. Maybe na een aantal jaar van studeren en bestuderen van elkaars taal. Maar als ze op een andere intelligentie niveau ztten kwa taal word het al heel wat moeilijker. Kunnen wij hond verstaan als die blaft weten we of die honger heeft, uit moet of juist blaft uit territoriaal gedraag. Nee dat weten we niet.
    Voor ons is een glimlach een uiting van vreugde maar
    Als een Wolf glimlacht betekent dat die wil vechten.
    Als een aap glimlacht betekent dat die bang is.
    Dus nog een reden om goed van een afstand eerst te studeren en te bestuderen, voor je je ergens opgooit.

- Naast communicatie is er ook een civilisatie schaal. Genaamd de Kardashev scale, deze duid aan de technologische niveau van een beschaving. Deze schaal kent 3 verschillende niveau's.
    I > Kunnen alle energie bronnen optimaal gebruiken en benutten op een planeet in ons geval aarde.
    II > Kunnen alle energie van een ster optimaal gebruiken en benutten in dit geval onze zon.
    III > Kunnen alle energie van een galaxy optimaal gebruiken en benutten.

Wij staan op dit moment niet eens op deze schaal. We zijn nog maar een magere 0,72. En we stijgen met ongeveer 0,001 per jaar.

Een Alien beschaving die de technologie heeft, om naar ons toe te kunnen reizen, ruimte buigen, ruimte doen krimpen of met lichtsnelheid doen reizen of wat ook maar de beste tech zal zijn. Zal waarschijnlijk al veel hoger op de schaal liggen. En ver en dan ook ver op ons vooruit liggen.

Tis voor hun dan net zoiets als aapjes kijken. Het liefst vanaf een afstand, want ze zijn niet beschaaft genoeg.

- Wat ook nog mogelijk is zijn robots, wij verkennen het universum met robots. Maar kan een robot fatsoenlijk contact maken met de buitenwereld? Nee, niet echt. Ze kunnen doen verkennen, ze kunnen onderzoeken, maar contact leggen word dan al wat moeilijker vooral als die bestuurder heel wat lichtjaren hier vandaan zit die dan ook totaal niks van ons van af weet.

Nog wel eventjes een contra diction.
    Over Aliens die mensen ''ontvoeren''. Dit is namelijk hoogstwaarschijnlijk te verklaren in de meeste gevallen. Onze hersenen kunnen bij een aantal mensen reageren op geloof dat het ''electromagnetische velden'' was (kan et verkeerd hebben). Maar als deze personen gaan slapen, kunnen ze in een soort slaap stand komen, waar ze niet echt slapen maar gedeeltelijk wakker zijn. Een soort van letterlijke dagdromen. Ze maken alles bewust mee, alleen is het de droom die ze bewust mee maken en het doet doen echt lijken.

Waarom dromen ze over Aliens vraag je, je dan af.
    Simpel 1000 jaar geleden zagen en droomde mensen Demon's en Engelen.
    100 jaar geleden zagen we spoken en geesten.
    Nu vandaag de dag zijn we bezig met Aliens.

Zo dat was even genoeg voor vandaag nog zo laat op de avond. Als er wat onduidelijkheden in zitten geef ik de schuld aan de late uren. Maar dan hoor ik het graag en kijk er morgenmiddag wel weer na als ik wakker ben. :cool:

15. SysanApse

SysanApse Guest

Ik kan me niet voorstellen hoe dat er uitziet :)
    Er is daar toch geen Zwaartekracht 8)

16. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Daar is wel zwaartekracht minder dan op aarde maar er is wel zwartekracht. Elke planeet heeft zwaartekracht. Zelfs de maan. Als er geen zwaartekracht zou zijn, zo je als je ook maar als je een klein sprongetje maakt de ruimte in zweven, omdat er geen zwaartekracht is om je terug te brengen.

17. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Ja ze hebben wel op Mars de chocola firma- wat je ook doet een Mars doet goed - wie kent hm nog:)

Maar anyway,nee dat ruimteschip theori lijkt me ook niet zo geloofwaardig,gister nog op National geographig een docu gezien over onstaan van leven waar ene Professor Darwin's theorien werden besproken.
    De man werd vroeger ook door vele niet gelooft,maar in zijn tijd was er de techniek van nu niet om te bewijzen maar de man heeft inderdaad in zijn theorieen gelijk.
    Hmm dat doet me dus ook de onstaan van de mensheid via Aliens theorie in de prullenbak belanden:)

18. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Dat er ergens buitenaards leven is is vrijwel zeker maar dat mensen zijn neergeplant op aarde door die dingen? hell no. dat zal ik nooit geloven lol. dat vind ik een beetje psycho ideeën

19. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Hoe denk je dat al dat zand en gesteente daar blijft liggen? Niet omdat ze het zo gezellig vinden...

Massa heeft aantrekkingskracht. Hoe denk je anders dat planeten zijn gevormd?

20. SysanApse

SysanApse Guest

Het vocht in die ruimteschepen moet toch ook verpakt worden anders vliegt het weg ?
    Drinken in flessen , pissen in je ruimtepak.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina