Jaap Stam is inderdaad bij Ajax nooit meer zo goed geweest als in zijn tijd bij met name Man. U., maar het was wel een grote vent met een enorme uitstraling. Daarnaast vond ik hem nog steeds wel redelijk presteren. Ik lees overal dat Oleguer zou moeten komen als een vervanger van Stam, vandaar dat ik dat ook zei. Neem ook alleen al de titel van het artikel op VI.nl over de mogelijke transfer: "Ajax klopt bij Barcelona aan voor nieuwe Jaap Stam". Zoals ik al aangaf is het niet zo'n type speler.
Dat Oleguer er niets van kan is overdreven, maar ik kan het geen goede speler noemen en wel de minste speler in de A-selectie van Barça. In verdedigend opzicht is hij niet sterk en zoals ik al aangaf moet hij het hebben van zijn aanvallende intenties. Zeker als je vooruit speelt dan kan het een bruikbare kracht zijn.
Als er het liefst nog 1 goede verdediger bij komt (en dus een verdediger die wel echt uitblinkt in verdedigen) en het team loopt gewoon goed, dan kan het allemaal wel meevallen. Misschien zakt hij wel helemaal niet in verdedigend opzicht door het ijs in de Nederlandse competitie. Voor Europees niveau vind ik hem niet goed genoeg.
Laatst bewerkt: 19 jul 2008