De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    valt mee hoor. als je hem maar rustig op laat komen is er niks aan de hand.

2. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Maandag weer een dagje motor huren en dan met m'n broertje achterop een beetje touren. Heb er zin in.

3. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    is altijd leuk. heb nu al zin om motorrijbewijs te halen.. houdt mijn brommer ernaast als ik 18 ben. is altijd leuk om nog weer op te rijden.. maar eerst maar eens 17 worden:p..

4. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Als je eenmaal een motor hebt denk ik niet dat je nog enige behoefte heb om op een brommer te stappen :+ Was vroeger ook helemaal gek van schakelbrommers, heb er drie gehad maar moet er nu echt helemaal niks meer van hebben. Snel slijtende rotzooi is het.

Maar toch was het wel een mooie tijd... O-)

5. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    haha.. dat vind ik ook het beste argument tegen mijn ouders als ik kom vragen of ik iets snellers mag bestellen.. als het ff niet wil: Maar ik ben maar 2 jaar in de leeftijd voor een brommmer. dan moet het ook een mooie tijd zijn. en dan mag het altijd:p..

ik denk dat als ik hem weg doe, ik eerst heel veel verdriet zal hebben. maar me zusje komt er dan op te rijden(als het zover is, laat ik het weten, kunnen jullie oppassen:p). maar die is er totaal niet zuinig op. die vind het alleen: "Cool" .

en me zusje met 110+.. lijkt me nou ook niet heel verstandig:p.

6. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Pim O-)...

7. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Hmm goede vraag eigenlijk hoe duur ze zijn. Had 300 euro vooruitbetaald omdat ik al een tijd terug lessen had geboekt inc. examen. Heb nu 5 lessen gehad daarvoor en heb nog niks bij moeten betalen oid. Ga het morgen maar is vragen hoe dat zit, aangezien ik woensdag m'n avb examen heb haha. Ik hou je op de hoogte.

8. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    @ Kimi:

Je sig is dat een door jou waargebeurt verhaal? :D

9. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    nee. ik zag het staan op internet. gewoon op zoon fun site. vond het wel grappig.. en die text eronder van LOUD PIPES SAVES LIVES is wel mijn kreet. want ze kunnen mij al horen van een kilometer afstand ofzo. is echt grappig. :p..

ben gister wel bij een kameraad geweest waar de vader politie van is. die vroeg wel hoe hard mijn brommer liep. ik gewoon netjes gezegt 45. maar dat geloofde hij niet. toen maar 2x45 gezegt. toen begon die hard te lachen.(hijs toch politie in ander district.)

10. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Ik ben aan het denken om nog een brommer te kopen. Ik ben de 18 al gepasseerd en begin binnenkort aan autolessen.
    Als ik mijn rijbewijs dan heb, zitten we hier thuis met 3 man, en 1 auto.

Is het dan slim om er een brommer bij te kopen? Een schakelbrommer lijkt me namelijk erg gaaf. Die feeling lijkt me gewoon genieten, en je hebt vast een kleine basis voor later een motorrijbewijs lijkt me (het is niet helemaal nieuw meer). Feit is wel, dat schakelbrommers natuurlijk goed onderhouden moeten worden en dat volgens vele er daarom veel extra uitgaven bij komen.
    Ik zat daarnaast ook nog te denken aan een Gilera DNA.

Ik ben nog geen 21 (nog 2.5 jaar te gaan) en heb binnen die periode waarschijnlijk ook nog geen auto.
    Iemand een idee wat slim is?

11. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ik zou zeggen dat je maar gewoon gelijk je motorrijbewijs moet halen en een leuke 2e hands motor koopt. Veel leuker.

Morgen m'n avb examen... moet lukken...

12. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    @ Pimmy:

Hoe gaat dat nou eigenlijk, zo'n motorrijles? Rij jij dan op een motor en je instructeur ook en die rijd achter jou en dan heb je contact via je helm ofzo?

13. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Je rijd inderdaad zelf op een motor, meestal met nog een leerling die ook op een motor rijd en dan de instructeur op een grote motor met koffers vol pilonnen :+ Voor je beheersings gedeelte rijd je dan naar een parkeerterrein waar je gaat oefenen en voor het deelnemings gedeelte rijd je gewoon rond en zoek je bepaalde situaties op. Je hebt altijd contact via het oortje, je kan in mijn geval alleen niet terug praten.

Danger, een les van 2 uur bij van buuren is 80 euro.

14. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Dus een uur kost ongeveer 45 euro. Dat is inderdaad behoorlijk aan de hoge kant. Lastig, zo'n rijschool kiezen.

15. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    €40 ;) Maar duurder dan auto rijles idd..

16. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    2 uur kost altijd minder dan 1 uur dus lijkt 45 per uur me een redelijke inschatting :). Ik vind het vooral lastig omdat alle rijscholen die dichtbij liggen best duur zijn en degene die iets verderweg liggen goedkoper, maar dan moet ik zover fietsen :+. De vraag is dus wil ik geld besparen en verder fietsen of ga ik liever naar een rijschool dichtbij en in hoeverre zijn de duurdere rijscholen beter dan de goedkopere...

Laatst bewerkt: 23 jul 2008
  17. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Je moet een rijschool vinden die jij fijn vind, waar ze genoeg examen openingen hebben en jou kunnen indelen wanneer je kan. Ik vond dat bij van Buuren.

Heb overigens vanmiddag mn avb gehaald, was niet zo moeilijk. De precisie stop was wel 2x onvoldoende. Ik remde niet mooi genoeg af. Verder m'n steppie bij de uitwijk de grond in geboord omdat ik veels te snel ging, maar toch goed gekeurd :+ Op naar verkeersdeelneming!

18. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Als je een autorijbewijs hebt kan deze worden afgenomen als je op je brommer rijdt. Dat lijkt mij het grootste heikelpunt. Daarom rijdt ik nu ook niet meer op brommers (en ik mag motor+auto,dusja). +50km te hard en je mag een tijdje niet meer rijden. Meestal is +50km te hard wel te halen op een goede schakelbrommer. Dus pas daar voor iig op.

Sommige vrienden hebben nog schakelbrommers staan die veelste hard lopen, en lijkt mij wel leuk om weer eens uit te leven op zo'n ding, is toch heel andere feeling als motor als je het mij vraagt. Is voor een half dagje wel weer eens leuk om op te toeren.

Laatst bewerkt: 24 jul 2008
  19. Dionskateboarder

Dionskateboarder Half past Dead

Leuk Bevonden:
    0
  20. NoLimit

NoLimit Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag leuke snorbrommer gezien.
    Rijd wel lekker en ik hoef niet te fietsen:thumbs:

Topicstatus: