[Discussie] Bestaat er buitenaards leven?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 24 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Een mens of een object wat door ons is gemaakt heeft van zichzelf uit geen aantrekkingskracht. We hebben het hier over planeten met zwaartekracht. En ruimteschepen zitten te ver van de planeten af om iets te merken van de zwaartekracht. Deze heeft maar een bepaald bereik. Als je dichter bij een planeet komt merk je hier pas iets van...

2. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Lekker ignorant weer SysanApse.. Mars heeft zelfs een atmosfeer.

3. SysanApse

SysanApse Guest

Ok , dan laat ik me uit dit topic :)
    Of ik zal er even over lezen.
    Sorry XD

4. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Hoe groter de massa, hoe meer aantrekkingskracht was het toch?

5. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Klopt inderdaad ja, kijk naar Jupiter dat is de grootste planeet in ons zonnestelsel met de grootste massa. En oefent ook de sterkste zwaartekracht uit van alle planeten. Trekt vele astroïden uit hun baan die oorspronkelijk richting aarde zouden zijn gekomen over de jaren.

6. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0

lang leve jupitier dan :thumbs:

7. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Yes, een planeet als Jupiter is een hele bijzondere en zonder deze grote uitsmijter die veel rotzooi uit ons zonnestelsel houd zouden wij er nu niet zijn :+

Volgens mij zijn er meerdere van deze planeten gevonden in andere zonnestelsels, waardoor daar mogelijk leven is? (weet ik niet zeker 8))

8. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    'Crop Circles' en 'Cattle Mutilation'... 2 zaken die hier nog niet aan bod zijn gekomen.
    Volgens veel mensen hebben deze 2 ook te maken met UFO's / ET's. Dus het wordt tijd dat die zaken hier ook eens besproken worden.

De graancirkels kennen we allemaal, en ik denk dat de meesten hier een beeld hebben ontwikkeld dat het alleen maar door mensen is gemaakt. Een hoax dus.
    Ik geloof dat er best graancirkels zijn gemaakt door mensen, maar ik denk zeker niet allemaal. Daar zijn ze té complex, té groot en té perfect voor.

Ze zeggen ook dat er een boodschap in zit verborgen; dat de ETs ons iets willen zeggen (de eerste stapjes richting volwaardige communicatie?). Als je sommige cirkels ziet zou je inderdaad gewoon zeggen dat dat ook niet anders kan. Al is de boodschap soms wel erg moeilijk te vinden. :+
    Ook hier heb ik natuurlijk weer een documentaire van. ;)
    PM me maar als je een goede wilt. En voor de andere mensen heb ik er hier een van History Channel. Die hebben meestal goede docu's over het hele UFO gebeuren, dus ik neem aan dat deze ook goed is (zelf nog niet volledig bekeken).

Nog wat plaatjes:

Bericht dat wij in 1974 de ruimte in stuurden:

Het ´antwoord´...?

En Cattle Mutilation...

Van de wiki pagina gejat:
    En hier een vreemde een vreemde 'Mutilation' zaak: Niet op vee, maar op een mens.
    Met precies dezelfde 'verwondingen'.

En de onvermijdelijke docu is hier te vinden. :b:

Iemand een (gefundeerde) mening over deze verschijnselen?

Hier trouwens een goede site die over alle 3 de onderwerpen bericht: UFO's/ET's, Graancirkels en Cattle Mutilation

edit: Net nog iets interessants tegengekomen. Heeft niks met bovenstaande te maken, maar dat maakt niks uit.
    http://www.alienvideo.net/0702/phil-schneider-shot-2-alien-greys.php

Laatst bewerkt: 20 jul 2008
  9. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Niemand een mening over bovenstaande gevallen?

Dan gooi ik nog een zaak in de groep: Billy Meier.

UFO - The Pleiadian Mission - Billy Meier Case [1998]

Mijn mening:
    Ik zelf twijfel, maar ik neig toch meer naar de 'believer' kant. (verrassend he ;))
    Belangrijkste is natuurlijk dat je 'open-minded' de filmpjes gaat bekijken, want als je al begint met het idee dat het toch nooit waar zal zijn kun je net zo goed stoppen.

Wat maakt het geloofwaardig?
    1. De man in de filmpjes komt geloofwaardig over. Dat is natuurlijk ook een belangrijke factor
    2. De dingen die worden verteld zijn allemaal erg gedetailleerd. Té gedetailleerd om een simpele hoax te zijn.
    3. Hij weet de technische details van de UFO.
    4. Billy woont heel erg afgelegen en wilt met (bijna) niemand spreken: Hij doet het dus niet voor het geld of om beroemd te zijn.
    5. Zijn foto's van de UFO...
    6. ...en die vanuit de ruimte. Een simpele eenarmige man kan die niet gefaked hebben. Vooral in de jaren '70 niet. Jullie weten het misschien niet, maar toen bestond er nog geen Photoshop. :+

7. =(

Waarom is het niet geloofwaardig:
    1. Het is soms erg moeilijk te slikken wat er verteld wordt. Betekend dat dat het niet waar is? Nee, het is gewoon moeilijk te bevatten.
    2. Ook weer iets wat dus niet persé een leugen hoeft te zijn, maar wat gewoon even moeilijk is: Tijdreizen naar het dinosaurus tijdperk. De foto's beoordeel ik niet, want die vond ik niet scherp genoeg
    3. De filmpjes. Hier twijfel ik. Ze lijken niet echt 'natuurlijk' te bewegen, maar dat ook aan mij liggen. Ik heb natuurlijk nog nooit eerder een UFO zien vliegen, dus ik kan je moeilijk vertellen hoe het dan wél moet. Ook wordt er gezegd dat die schepen gewoon niet gewend zijn om op zo een lage snelheid rond te dobberen; dat zou dus een verklaring voor die 'vreemde' bewegingen zijn.

Kom maar op met je mening!

10. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Allemaal fake, er lopen gestoorde mensen rond die alles doen voor aandacht, zoals het verwijderen van een anus bij een koe of mens of het gooien van een knutselwerkje om te fotograferen.

Allemaal geen bewijs van UFO's, maar wel bewijs van gestoorde figuren. Net alsof het vinden van een lijk zonder anus wijst op UFO's, dat is een beetje gemeen tegenover eventuele buitenaardsen!

"That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence" - Christopher Hitchens

11. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    Hoe kan je zogenaamd bewijzen dat er Aliens achter deze gevallen zit als er helemaal niets bekend is over deze Aliens... Het blijft gissen... Ik heb het filmpje gezien over "Mutilation" dat DulleNL heeft gepost en ik heb er verder nog wat over gelezen. Het kan blijkbaar niet bewezen worden dat mensen en dieren zoiets uberhaupt kunnen doen. Dat zegt al best een hoop, maar dat betekent zeker niet dat "aliens" erachter zitten. Het blijft achter wel een erg interessant gegeven. Ik scheet zowat in mijn broek toen ik me erin ging verdiepen gisteravond. :+ Dat is dan weer wat overdreven, maar ik voelde me niet echt op me gemak.

Laatst bewerkt: 22 jul 2008
  12. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    They're coming for your anus!

13. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    "To argue with a fool shows that there are two." - Confucius
    :+

Maar je zegt dit wel erg kort door de bocht. Gooi je nu dus gewoon alle bewijzen uit het raam, onder het motto 'Als ik het bewijs negeer, is het er ook niet' ?(het motto van vele sceptici)

Cattle Mutilation: Jij denkt dat het een of andere idioot is die wat aandacht wilt hebben.
    Waarom is hij dan nooit naar voren gekomen als het om de aandacht ging?
    Als het een idioot is, hoe komt het dan dat het met een precisie is gebeurd die de beste chirurgen nog niet eens zouden kunnen? We hebben de apparatuur niet eens om deze dingen uit te voeren.
    Als het nep is, hoe komt het dan dat er nooit bloed wordt gevonden (ook geen gedroogd), waarom durven de wolven etc. dan nooit er van te komen smikkelen? ze blijven ver uit de buurt. Waarom gedraagt de rest van het vee zich zo rusteloos, en blijven ook zij ver uit de buurt.
    Hoe kan het dan dat het soms in maar een tijdspanne van 1 uur gebeurd?
    Waarom klopt er dan altijd wel 'iets' niet met de grond rondom het vee? (radioactief, magnetisme enz.)
    Waarom is er in al die jaren geen enkele verdachte opgepakt? Zelfs niet na diepgaand onderzoek van de FBI.

Crop Circles: Het is bewezen dat sommige cirkels inderdaad 'man-made' zijn.
    Maar wat dan van die cirkels die heel erg complex zijn.
    Waar dingen in zijn verwerkt die de slimste wetenschapper tot op dat moment geen oplossing voor had?
    Hoe komt het dat er geen sporen leiden naar vele cirkels? Als een mens dat had gedaan moet je dat zien (platgetrappeld graan)
    Hoe komt het dat het graan niet volledig tot aan de grond is omgebogen, maar +/- 15 cm erboven? Als een mens het had gedaan zou het wel tot aan de grond zijn omgebogen.
    Hoe kan het dat het soms in een kwestie van minuten/uren gebeurd? Soms op klaarlichte dag?
    Hoe kan het dat er iets veranderd in de groei van het graan? (Juist betere groei soms. En dan alleen in die cirkel, of in de nabije buurt ervan)

Gemeen tegenover buitenaardsen? :emo: Gemeen tegenover ons vee bedoel je! Veel mensen denken dat als er al ET´s zijn, dat het alleen maar die bekende grijze mannetjes zijn. Ik snap echt niet waarom. Volgens mij zijn er duizenden rassen. Waar je heel waarschijnlijk dezelfde situatie als hier op aarde hebt: Niet iedereen is even zachtaardig als ons XBW´ers.
    Dus waarom zou het dan niet waar zijn omdat het 'gemeen tegenover buitenaardsen' is? Het zijn niet allemaal zachtaardige lieverdjes.

Maar het 'probleem' is dat er meer bewijs is dat het door Aliens is gedaan (oa. bovengenoemde punten/vraagstukken), dan dat het niet door Aliens is gedaan (0,0 bewijs)
    Je kwoot past hier dus niet echt in het plaatje. :thumbs:

Ik krijg hier een heel vreemd gevoel dat je je mening binnen 2 seconden hebt gevormd, zonder je ook maar een beetje erin te verdiepen.

14. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Die foto van Phil Schneider met z'n alien is zeker nergens beter te zien?

15. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    jammer als je bedenkt dat de eerste 2 grappen ook gespeeld zijn:9.. tenzij hij echt met een geweer op een speelgoed pop gaat knallen:9.

16. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
  17. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Heb ik helaas (nog) nergens kunnen vinden.
    Trouwens wel leuk dat ie in zijn speech eigenlijk gelijk min of meer het verhaal van Billy Meier bevestigd.
    Ik kan Larry King niet uitstaan, maar aangezien je zegt dat het voor de believers is moet ik het misschien toch maar eens checken. ;)

----------
    Iedereen die de docu in mijn sig heeft gezien is nu bekend met ROD's (niet RROD :+)

Nu heb ik mijn eigen ROD gefotografeerd! :+
    w00t 8)
    Misschien moet ik toch maar eens een betere camera kopen.
    Eentje mét optische zoom ipv digitale zoom

Weet iemand hier eigenlijk hoe duur een beginnerstelescoop is? Het hoeft natuurlijk niet het beste te zijn wat er is, maar ik hoef ook geen Bart Smit telescoopje waarmee je niet eens tot aan de overkant van de straat kunt kijken.
    Als het niet té duur is lijkt me het wel een leuke toevoeging aan deze hele UFO hobby ;)
    En zijn er eigenlijk ook telescoopjes met ingebouwde camera functie?

Of is deze vraag meer iets voor het 'Ik zoek wat' topic? O-)

Laatst bewerkt: 25 jul 2008
  18. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Ik weet niet of je een beetje in the middle of nowhere woont want in de randstad zie je vrij weinig met al gigantisch verlichte steden. Heb er ook weleens aan gedacht om voor een telescoop te gaan kijken maar vond het toch wat overdreven om een paar honderd euro voor een beetje interesse neer te tellen, met de kans dat je nog bijzonder weinig ziet ook.

Overigens niet voor ufo's, maar gewoon om de schitterende sterrenhemel te bekijken :+ Denk niet dat je veel ufo's zult spotten hoor :9

19. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik woon in Eijsden. Zegt dat je iets? Waarschijnlijk niet; Middle of nowhere dus. :+

Ik mag toch hopen dat ik een UFO spot. :'-(
    Nee, maar dat doe ik dan natuurlijk voornamelijk om wat sterren / planeten te spotten.
    Machtig mooi om te zien op internet. Om het dan zelf te aanschouwen is dan helemaal prachtig! _O_ (en ik besef natuurlijk ook dat het geen Hubble kwaliteit wordt)

Maar je hebt geen specifiekere info over welk merk/winkel/prijs enz?

(hier meer over Dulce (waar Phil Schneider het over had). Vooral dat interview met die beveiligingsmeneer is wel 'weird')
    Als dat verdeurie toch allemaal echt waar is. :eek: Dit gaat heel wat verder dan vliegend schoteltje spotten in de lucht.

20. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Als mensen iets niet begrijpen, gaan ze er verklaringen voor zoeken. Dat gebeurde vroeger al, denk aan de goden van de grieken, romeinen etc. Zij verklaarden met de goden bijvoorbeeld bliksem, overstromingen e.d. Ik zie hier hetzelfde gebeuren: er gebeurt iets onverklaarbaars, er worden goden geschapen (in dit geval zijn het de Aliens).

Over die foto van het graanveld als reactie op het menselijke bericht. Het mannetje is veranderd naar een Grey (is dit goede benaming?). waarom zou het mannetje een grey zijn. Mijn mening is dat een 'grey' een figuurtje is, bedacht door filmmakers en verhalenbedenkers, en toen in films is gestopt en daardoor heeft nu iedereen het beeld dat het Aliens er zo uitzien. Terwijl het ook voor mijn part Otters zouden kunnen zijn A la South Park.

Dan een tweede ding. Ik neem aan dat als de Aliens het bericht hebben ontvangen, dan kunnen ze zeer waarschijnlijk ook een bericht terugsturen in dezelfde vorm als dat wij hebben gedaan. Waarom zouden zij helemaal gaan afdalen naar onze aarde, om vervolgens in graan onbegrijpbare afbeeldingen te maken om te communiceren met ons.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina