Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Kga vandaag nie trainen...Spiertje in mn rug verekt..=(\
    Echt irritante kut pijn, waardoor je je niet durft te bewegen=(

Verder heb ik een nieuwe schema gekregen:

10 minuten fietsen
    10 minuten crosstrainer

Kracht: Alles 15 keer in setjes van 3

Lat pully/pull neck- 35 kilo
    Bench press- 25 kilo
    Crunches- 55 keer
    Seated calf raise- 45 kilo
    Leg curl- 15 kilo
    Peck Deck- 30 kilo
    Leg extension- 15 kilo
    Shoulder press- 25 kilo
    Leg press- 40 kilo
    Machine crunch- 40 kilo
    Machine curl- 15 kilo (elke arm apart)
    Rowing (geen cardio)- 25 kilo

6 minuten fietsen

Done

2. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    pak de 6 minuten als warm up en de 20 minuten als cardio na je kracht.
    Wie heeft je schema gemaakt en wat zijn je doelen? 3x15 zijn dingen die ik voornamelijk aan oudere vrouwen voorschrijf :+

3. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Ik ben 14.....dus is et niet goed denk ik om bijv. 3x 8 te doen
    Waarom trouwens 6 minuten op het begin, 20 minuten opt laatst?

4. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Wtf, zoek een andere sport ofzo :p

5. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    .......:{

6. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Als je voor de conditie fitnest en om een beetje een atletisch figuur te krijgen, dus geen bodybuilding is het dan verstandiger elke training verschillende groepen te pakken (dus zo'n beetje alles door elkaar heen) of bijvoorbeeld de ene keer alleen borst en triceps en kuiten en de andere keer rug en biceps en bovenbenen?

Laatst bewerkt: 28 jul 2008
  7. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    @ Dedem..Wat is je doel met fitness? Ik zal het iets subtieler benaderen ;) Ik vind fitness voor jouw leeftijd niet de meest logische keuze van een sport

Mastat: Welk conditie test bedoel je en wat is je ervaring met fitness?

Laatst bewerkt: 28 jul 2008
  8. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Mooi weer uitgeslapen 2 maaltijden gemist wilde rond deze tijd al in de sportschool zitten.. morgen 2e kans :mad:... eten blijft nog de grootste uitdaging hehehe

9. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10

Geen test hoor, ik heb wel fitnesservaring van 4 jaar geleden, maar zit nu in de begin fase, dus bouw het rustig op met lagere gewichten. Maar kan ik dan het best alle groepen in 1 training pakken of in gedeeltes?

10. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24

Ik snap ook wel een beetje dat je zo reageert.

Ik ben topsporter basketball, en ik ben al bijna een jaar geblesseerd.
    Waarschijnlijk begin ik over een maand weer met basketballtraining,
    en aangezien ik een jaar haast niets heb gedaan, wil ik nu mezelf
    nu een beetje klaarmaken.

Het is dus ook niet mijn eerste sport.....

11. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Dan kan je beter wat meer sportspecifiek trainen, veel looptrainingen/sprongkracht etc. Fitness voor iemand van jouw leeftijd is niet echt effectief imo

12. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    lopen mag ik niet. De blessure zit in mn hak (groeischijf).
    Sprongkracht train ik.

13. Ashavan

Ashavan Guest

Techniek is heel belangrijk anders ga je zelfs met een licht gewicht nog door je rug :'-(

7 uur bezig geweest om uberhaupt uit bed te komen. Docter is zoals gewoonlijk op vakantie, straks even me fysioloog proberen of hij spierverlammers en zo heeft voor me. Volgende quest is wat te eten regelen, maar dat zal ook wel weer paar uur duren eer ik in staat ben de keuken te bereiken :mad:

fysio ook 2 weken op vakantie

Laatst bewerkt door een moderator: 29 jul 2008
  14. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Ai, dat is echt heel lullig...
    Ik heb zelf ook een spiertje in mn rug verekt...eergisteren.
    Gelukkig is het nu een beetje over.

Sterkte er mee!

15. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Las het op bodynet klonk pijnlijk man damn!!

Ben nu m'n 3e week begonnen, ga gelukkig met een aantal gewichten al vooruit (zwaarder, betere techniek).. maar dumbell press/incline dumbell press doe ik wel meer reps maar hoger gewicht durf ik nog niet echt aan. Komt wss omdat ik één keer spontaan krachtverloor/uit balans raakte met 1 arm..dan gaat je andere arm ook automatisch mee en krijg je een rotzooitje... gevolg, gewicht flikkerd op m'n lichaam. Gelukkig had ik de spieren nog goed aangespannen en kan ik wel tegen een stootje, maar voor hetzelfde geld gaat het fout.\

Ik doe nu;
    ma - borst/tri/buik (schouder)
    wo - rug/bi/buik(schouder)
    vr - benen

Fitnessinstructeur stelde voor om ervan te maken;
    ma - borst/tri/benen(schouder)
    wo - rug/bi/benen (schouder)

en dan door cyclen dus vervolgens;
    vr - borst/tri/benen(schouder)
    ma - rug/bi/benen (schouder)

Laatst bewerkt: 29 jul 2008
  16. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    hoe wou hij de benen en schouders verdelen dan?

17. Ashavan

Ashavan Guest

Waarschijnlijk achterstevoren :p

Ik begrijp dat je benen regelmatig moet doen, maar dit is beetje over kill. Zeker als je intensief traint. 2x in de week is voor mij echt de max anders storten ze in en raken ze overtraint. Snap de indeling ook niet om de grootste spiergroep die de meeste testosteron en anabole hormone aanmaakt in het lichaam als laatste wordt geplaatst in de schema's. Doe het eerder zodat de rest beter kan groeien door de hormonen die vrij komen.

Schouders zijn bij de meesten ook zeer blessure gevoelig. Zou ze dus NIET elke trainingsdag er niet nog eens los bij pakken met isolatie oefeningen. Bij Rug pak je de achterkant al, borst de voorkant. Dus als je bij de benen nog de boven- en zijkant er bij pakt ben je in feite klaar. Je zou eventueel nog op een losse dag wat mobiliteit/scapula oefeningen kunnen doen voor de schouder. Zijn kut oefeningen en saai en stelt niks voor, maar levert voldoende voordeel bij o.a. bankdrukken op.

Als je 4x wilt trainen ga dan voor UB/LB of Push/Pull.

---
    Zo me rug is nu minder stijf en kan weer beetje sneller rond schuifelen. Eindelijk een vervangend arts gevonden. MOET per se langs komen anders krijg ik geen pijnstillers en/of spierverslappers. Man die gast zit nog geen 3 mins lopen hier vandaan dan kan hij toch aan het eind van zijn dienst even komen? Zie je mij nu 4 verdiepingen naar beneden lopen eer ik naar hem kan gaan? Dacht het niet kerel. Fuck die pijnstillers dan maar.

Vervangend Fyio belde me op. Maandang 8.30 kan ik bij hem terecht. Dan zou me pa uit Berlijn moeten zijn en kan hij me brengen. No way dat ik ga fietsen. Zie mezelf tegen die tijd net genoeg hersteld te zijn om de trappen af te kunnen komen.

Heb ook me gesprek met de sportschool voor donderdag onder voorbehoud afgezegd. Daar gaat me sollicitatie voor instructeur.

*speelt met zijn aders die over de armen en borst lopen* Ach ja ik vermaak me wel. uurtje hier achter pc zitten en dan weer 2 uurtjes op bed liggen. Kan niet langer blijven zitten ivm opbouwende druk op de onderrug en de pijn. En fysio zei ook niet te lang zitten. Maar het is zo fucking vermoeiend dat die 2 uur in bed 3 uur slapen wordt :eek:

18. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ff een random vraagje vanuti het niets, wat vinden jullie van sportvoeding?
    zit nu zelf bijna 2 jaar al in de gym en merk wel degelijk verschil als eerst, alleen zit er nu aan te denken(zodra ik 18 ben) aan een sportvoeding kuurtje te beginnen. zat te denken aan een licht creatine kuurtje om mee te beginnen.

en hoe schadelijk is het voor iemand die 18 is?

en welke producten zouden jullie aanbevelen?
    het gaat me puur voor de kracht die je uit krijgt want ik doe aan krachttraining om beter te zijn op het veld (speel american football)

19. Juugen

Juugen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    bedoel je met kuurtje anabolen/steroiden?:{
    Of bedoel je gewoon poeder creatine? dat is juist gezond.
    Supplementen die ik aanraad:

Whey
    Dextrose (gewoon die van drogist/supermarkt)
    Maltodextrin
    Creatine monohydrate

20. joost23

joost23 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Op welk moment is switchen van full body naar specifieke spiergroepen trainen nuttig ? Train nu 4 maanden vol, dus 3/4 per week, elke training 1 uur full body. Ben in die 4 maanden al erg voorruit gegaan, maar wat zou het voordeel zijn van specifieke groepen. merk dat ik het namelijk best haal qua energie om alle spiergroepen maximaal te trainen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina