verleden week donderdag heb ik nog samen met een maat van mij in een waanzinnig scheurijzer mogen knallen en over een uurtje ben ik weer weg met de meest extreme stationwagon van dit moment.
donderdag hadden wij de bmw m5 touring mee en hebben daar de avond ons rot mee gelachen......maar over een uurtje hebben we de nieuwe audi rs6 mee met een kleine 600pk onder de klep.
de bmw was al absolute waanzin.....bijna 1800 kilo en toch in 4,7 sec op de 100 kmph door een dikke 5 liter v10 motor zonder turbo's of wat dan ook en alles alleen op de achterwielen.
met wat spelen en klooien met de "launch controle" was het verbruik gem 1 op 4 lol
vegen,rossen,remmen en knallen het maakte de m5 helemaal niks uit.
in de "m" stand was de dsg bak met 7 versnellingen heel kort en gilde de v10 aan toeren de halve polder bij elkaar.
zometeen dus de audi rs6.....
wat ik al hoorde van mijn maat is dat hij de audi toch iets wilder vind wat waarschijnlijk komt omdat dit een bi-turbo is icm een lamborghini v10 uit een gallardo.
ben zelf heel erg nieuwsgierig naar de audi....ik weet dat het waanzinnig stuurt,krankzinnig remt en een afwerking heeft van een andere planeet.....maar hoe het blok klinkt en brult compleet met na-verbrandingsklappen weet ik nu nog niet......maar straks wel
aan het eind van de middag gaat de kar weer terug naar de importeur.
zowel de bmw als de audi zijn getest voor een artikel in de eerdaags uitkomende "aktueel" waar ik verleden jaar toen ook met mijn motor in stond.
regelmatig krijgt deze vriend van mij de beschikking over de meest bloedmooie en exotische scheurijzers om te testen voor het blad......en daar werkt ik zei de gek maar ook al te graag aan mee
het weer is perfect,het asfalt heet en vol met grip.....en de audi staat nu voor de deur....forzaaaaa!!!
Klik om te vergroten...